PDA

View Full Version : Kromtrekken van de hals



Randy
15 januari 2006, 22:37
Waddup Guys,

Ik ga dinsdag op vakantie naar Paramaribo (de tropen dus) en ik ben van plan mijn gitaar mee te nemen. Ik moet alle shred dingen (speed picking, sweeps en string skipping wel bij kunnen houden wat ik ga het komende jaar in een Racer X coverband spelen. Ik neem alles mee van metronoom tot mini oefenversterker en mijn lesmateriaal. Nu rest er een vraag; het temp. verschil tussen Nederland en Paramaribo is nu ongeveer 30 graden celcius. In hoeverre moet ik rekening houden met het kromtrekken van mijn gitaarhals. Ik heb een fender showmaster celtic (zie link).

http://namm.harmony-central.com/WNAMM03/Content/Fender/PR/Showmaster-Celtic-H.html

Ik heb de brugzadels wel vervangen met graphtech zadels.
Is het nodig om toch maar een set inbussen mee te nemen in geval dat mijn hals de vorm aanneemt van hoepel?

Alvast bedankt...

Randy

hoofd
15 januari 2006, 22:48
Ik zou ze sowieso maar meenemen, hoeveel ruimte nemen ze nou in, en zitten ze dan niet al standaard in je gigbag? ;)
En een paar extra setjes snaren kan ook geen kwaad.

Ash ketchum
15 januari 2006, 22:51
Zou je daar niet een gitaartje kunnen scoren? Heb je gelijk een leuk souveniertje.

Dirk W
16 januari 2006, 00:07
moet je uitkijken met die invoerrechten. Je mag niet meer dan pakweg 400 euro (schat ik) meenemen uit een land. En als je met een gitaar op je rug loopt dan pakken ze je er bij de douane al snel uit.
Dirk

Jerre
16 januari 2006, 00:20
Ik zou gewoon even op vakantie gaan Randy.
Na een weekje (of hoe lang je ook weg bent) sta je harder dan ooit te pompen om gitaar te spelen.

Soms moet je even afstand kunnen nemen.
En zeg nu zelf, op een paar dagen ben je al je technieken heus niet verleerd.

Want zoals al gezegd, met douane moet je oppassen. Stel je voor dat ze je gitaar niet doorlaten en ze ergens opslaan, en je ze met veel moeite na lange tijd pas terug krijgt ...

Metfuk
16 januari 2006, 00:39
Ja, inderdaad. Je moet helemaal niks meenemen.

Danny Spitz (lead gitarist Anthrax) heeft 13 jaar geen gitaar gespeeld...het duurde MAAR TWEE WEKEN voor hem om terug op het oude niveau te komen.

Ik denk dus niet dat het veel kwaad kan om je zootje lekker thuis te laten.

btw: Toen ik zelf 3 weken op vakantie ging duurde het ook maar 1-2 dagen voordat ik weer terug was op het niveau van voordat ik wegging.

Neem een acoustic mee ofzo.

Nova
16 januari 2006, 07:21
Toen ik ruim 2 weken op vakantie ging, had ik voor de gein zo'n gripmaster meegenomen om kracht in je vingers te trainen. Het was niet echt serieus bedoeld, maar heb er toch veel gebruik van gemaakt, als we moesten wachten op het eten enzo. Ook heb ik wel wat akoestisch gespeeld, maar toen ik thuis kwam was mijn snelheid er zelfs op vooruit gegaan :p

althans, zo voelde het..

Dirk W
16 januari 2006, 07:54
naja ik zou iig wel iets meenemen, ik ben 3 weken op vakantie geweest zonder gitaar en miste hem iedere dag. Toen ik terugkwam voelde hij helemaal 'raar' aan. Was wel een grappig gevoel.
Je techniek gaat er niet op achteruit. Maar je zult hem wel missen.
Dirk

dejohan
16 januari 2006, 10:21
Ik neem gewoon mijn gare western gitaar mee als ik op reis ga, daar kan je gewoon overal op spelen (vliegveld, bij een kampvuurtje op het strand,...). En die gitaar gaan ze echt niet voor nieuw aanzien.

starfield
16 januari 2006, 10:29
elke 10 minuten die je oefent, maakt je toch weer 10 minuten beter..


neem geen gitaar mee joh, koop er daar eentje...teveel risico's man!
en als je weer vertrekt gooi je het ding gewoon op een kampvuur (zorg wel dat je dan zo'n multiplex geval aanschaft!!)