PDA

View Full Version : wat stop ik in men RG?



koennie
15 januari 2006, 14:39
Dimarzio's of Seymour Duncans of een combinatie? Ik speel nu al zo'n 6 jaar op mijn RG450DX, maar ik begin steeds meer te klagen over mijn elementjes. Ik heb ooit de hals pickup vervangen door een pickup uit een jackson soloist, maar dit was ook niet echt een verbetering. De brug pickup vind ik veel te plat en dood klinken.
Ik wil dus nieuwe shizzle!

Ik heb veel gehoord over dimarzio evolutions, maar de laatste tijd lees ik hier ook veel over SD's. Op mijn RG speel ik veel snel spul met heel veel gain. Shredden noemt men het ook wel toch? Ik hou van een warme sound in de hals positie (voor tappen met delay enzo) en voor metal gebruik ik altijd de brug pickup.
Wat raden jullie mij aan? Evoluition in de brug en een SD '59 in de neck? of is de dimebucker iets?

dank!

Anders Destium
15 januari 2006, 14:59
Hier zijn al redelijk wat topics over geweest, maar voor wat je beschrijft is een combinatie van Dimarzio Evo's een goede keuze! SDs kunnen ook wel maar dan is het installeren net iets lastiger, het fijne van Dimarzio´s in Ibanezen is dat ze dezelfde kleuren gebruiken voor de verschillende draadjes zodat het makkelijk solderen wordt :)

Er zijn een aantal Dimarzio's die erg goed combineren met basswood bodies (Evo, Tonezone, Air Norton) vandaar dat in RGs meestal dat soort elementen worden gestopt.

Negative K3 fan
15 januari 2006, 15:06
ik denk niet dat je ontevreden zult zijn met welke SD of dimarzio combinatie dan ook die hier wordt aangeraden: JB, 59, jazz, custom, duncan distortion, evo, tonezone, air norton etc. etc. Het is in principe ook voor jou een beetje koffiedik kijken aangezein ook jij geen ervaring hebt, je mag er in ieder geval wel vanuit gaan dat je sound er iig op vooruit zal gaan.

JvD.
15 januari 2006, 15:22
Heb je basswood, dan moet je gewoon aan de tonezone, soort van holygrail combie, als je het mij vraagt =D

koennie
15 januari 2006, 15:50