PDA

View Full Version : wat stop ik in men RG?



koennie
15 januari 2006, 14:39
Dimarzio's of Seymour Duncans of een combinatie? Ik speel nu al zo'n 6 jaar op mijn RG450DX, maar ik begin steeds meer te klagen over mijn elementjes. Ik heb ooit de hals pickup vervangen door een pickup uit een jackson soloist, maar dit was ook niet echt een verbetering. De brug pickup vind ik veel te plat en dood klinken.
Ik wil dus nieuwe shizzle!

Ik heb veel gehoord over dimarzio evolutions, maar de laatste tijd lees ik hier ook veel over SD's. Op mijn RG speel ik veel snel spul met heel veel gain. Shredden noemt men het ook wel toch? Ik hou van een warme sound in de hals positie (voor tappen met delay enzo) en voor metal gebruik ik altijd de brug pickup.
Wat raden jullie mij aan? Evoluition in de brug en een SD '59 in de neck? of is de dimebucker iets?

dank!

Anders Destium
15 januari 2006, 14:59
Hier zijn al redelijk wat topics over geweest, maar voor wat je beschrijft is een combinatie van Dimarzio Evo's een goede keuze! SDs kunnen ook wel maar dan is het installeren net iets lastiger, het fijne van Dimarzio´s in Ibanezen is dat ze dezelfde kleuren gebruiken voor de verschillende draadjes zodat het makkelijk solderen wordt :)

Er zijn een aantal Dimarzio's die erg goed combineren met basswood bodies (Evo, Tonezone, Air Norton) vandaar dat in RGs meestal dat soort elementen worden gestopt.

Negative K3 fan
15 januari 2006, 15:06
ik denk niet dat je ontevreden zult zijn met welke SD of dimarzio combinatie dan ook die hier wordt aangeraden: JB, 59, jazz, custom, duncan distortion, evo, tonezone, air norton etc. etc. Het is in principe ook voor jou een beetje koffiedik kijken aangezein ook jij geen ervaring hebt, je mag er in ieder geval wel vanuit gaan dat je sound er iig op vooruit zal gaan.

JvD.
15 januari 2006, 15:22
Heb je basswood, dan moet je gewoon aan de tonezone, soort van holygrail combie, als je het mij vraagt =D

koennie
15 januari 2006, 15:50
no ok dan, dank! maare ik heb zeker wel ervaring met veschillende soorten elementen hoor! in me Jacky kelly zitten twee superdistortions, welke zeer goed klinken. In me racestratje zit ook een dimarzio, alleen welk type? volgens de verkoper was t een dimarzio custom uit 1979. Die gaat echt als een banaan! In de strat van me broertje hebben we een gibson paf gebeund, wat ook wel grappig klinkt. Verder heb ik in me les paul ook een soloist gezet, die zo dood klinkt als een zak hamer, in de hals positie zit een kiss paul stanley element. Dit element vind ik tot dusver beter klinken dan menig gibson element. blablabla zo kan ik nog wel ff door gaan, maar het komt eer op neer dat evo's of tonezone's t mest geschikt zijn? ik heb inderdaad lindehout.
the breed is dat ook niet wat? iets minder hoge output dan de evo's, maar veel middentonen. Ik zag oom nog de evo2 en nog veel meer...

vester86
15 januari 2006, 16:07
hej.
ik heb zelf sinds 5 dagen een RG 1570 gekocht (2e hands), en daar heb ik een steve special en een air norton in gedaan. echt een HEERLIJKE combinatie :D die air norton is erg smooth en warm voor in de nek, en de steve special heerlijk helder en strak in de brugpositie! dit is een blijvertje, dat weet ik wel !

interessander
15 januari 2006, 19:39
Koennie, dat paul stanley element, is dat niet de oude v2, dus niet die nieuwe waar v2 voorop staat maar waar het enkel achterop het element te vinden is?
Ik heb er namelijk zo een in mijn oude iceman en die klinkt inderdaad heerlijk, ik heb er nu een super distortion inzitten maar hoor niet eens zo veel verschil qua output.

koennie
15 januari 2006, 20:12
Koennie, dat paul stanley element, is dat niet de oude v2, dus niet die nieuwe waar v2 voorop staat maar waar het enkel achterop het element te vinden is?
Ik heb er namelijk zo een in mijn oude iceman en die klinkt inderdaad heerlijk, ik heb er nu een super distortion inzitten maar hoor niet eens zo veel verschil qua output.

Die superdistortion klinkt inderdaad in de nek ook erg goed, maar mijn les paul heeft denk ik een betere houtsoort, waardoor hij subliem klinkt. Dat element is denk ik niet die jij bedoelt, er staat namelijk een vlinder oid op

http://vintageibanez.tripod.com/ic400/Ic_400_mo_3.jpg

hierzo zie je een plaatje

koennie
15 januari 2006, 22:56
mja.. ik heb nog ff op dimarzio.com zitten koekeloeren en denk dat ik voor een tonezone in de brugpositie kies en een evo in de brugpos.
Weet er hier iemand wat van de evo 2 af?

Stitch
16 januari 2006, 10:29
Tja ik vond dan weer helemaal niks aan de ToneZone in mn RG550. Maar daar ben ik volgens mij ook de enige mee op het forum....

no 1 hops
16 januari 2006, 11:06
output zegt niets, ja dat het hard kan maar of het ook tone heeft?

blijf de l500 serie van bill lawrence echt een goed element vinden en zeker voor de prijs.
zet er een q filter tussen dan heb je regelmogelijkheid bij de fleet en een strak klinkend element.
heb zelf de l500r voor de hals en je kan er alle kanten mee op.
maar ja dat blijft een persoonlijke mening

Nickname
16 januari 2006, 11:09
hej.
ik heb zelf sinds 5 dagen een RG 1570 gekocht (2e hands), en daar heb ik een steve special en een air norton in gedaan. echt een HEERLIJKE combinatie :D die air norton is erg smooth en warm voor in de nek, en de steve special heerlijk helder en strak in de brugpositie! dit is een blijvertje, dat weet ik wel !

Wat voor 1 heb je gekocht.. nog een normale of een uit de prestige serie? :rockon:

koennie
16 januari 2006, 17:29
ik heb zojuist een evo neck gekocht via marktplaats voor 50,-
ik had niet echt zin om 99,- te lappen voor een element, dus ik heb hier maar voor gekozen. Wat ik bij de brug doe ben ik nog niet helemaal uit, maar het zal ook wel neer komen op een evo. Weet er iemand hier iets af van de dimarzio X2N?

das deze:

http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/p484b-e091a22e4b95d39da880741b3309103d.jpg

vester86
16 januari 2006, 23:04
@ nickname:
een RG 1570 CB uit 2001, dus nog de PRE-prestige. hals voelt ingespeeld, maar wel stroef, wil um het liefst gaan opschuren, dan krijg ik echt een superglad en mooi halsje :)

Orpheo
17 januari 2006, 00:26
ik heb zojuist een evo neck gekocht via marktplaats voor 50,-
ik had niet echt zin om 99,- te lappen voor een element, dus ik heb hier maar voor gekozen. Wat ik bij de brug doe ben ik nog niet helemaal uit, maar het zal ook wel neer komen op een evo. Weet er iemand hier iets af van de dimarzio X2N?

das deze:

http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/p484b-e091a22e4b95d39da880741b3309103d.jpg

dit is wellicht mijn favoriete les paul pickup. eignelijk ook strats, maar niet in mijn komende denk ik. ik denk dat ie daar IETS te schel voor is, maar ik doe t lekker toch. hij laat t hout heel lekker naar voren komen, lekkere leadsound, en voor solo's is ie ook niet verkeerd. wel HEEL hot. echt HEEL erg hot. 512mV.

edit:
ondanks dat ie heel erg hot is, heeft ie wel een heel lekker en eigen karakter. hij legt zijn eigen karakter niet zo zeer op je tone, als bv de JB en de superdistortion en de tonezone dat wel doen. maar omdat imo basswood nogal saai van zichzelf is/klinkt, zou ik de tonezone/steves special in brug doen, en de evo of liever de air norton in hals.

koennie
20 januari 2006, 19:07
ik heb hier dus die evo neck pickup liggen, alleen nu is me niet helemaal duidelijk hoe ie er in moet (jesus wat een noobvraag :p ) er staat een 'F' onder op de pickup, moet die naar het fretboard of naar de brug?

AART
20 januari 2006, 19:27
psssst: EMG 85 :gitarist:

koennie
20 januari 2006, 19:39
psssst: EMG 85 :gitarist:

nee man die klinken clean zó dood... doe mij maar passieve elementen en dan een emg afterburner er over :d

AART
21 januari 2006, 13:51
nee man die klinken clean zó dood... doe mij maar passieve elementen en dan een emg afterburner er over :d


Clean? wie speelt er dan ook clean man.....

:rockon: