PDA

View Full Version : Gezeur



marter544
15 januari 2006, 12:57
Hoi,

Volgens mijn irritante ouders en broers die zijn overtuigt door mijn stiefma(jaja, zij heeft 15 jaar bas gespeelt, ze heeft ervaring:rolleyes: ) , kun je niet scheuren op een gitaarversterker (een Randall RG75), en moet je een pedaal kopen om dat te doen, want de versterker is daar zogenaamd niet voor gemaakt, en daar verkracht je volgens hun dat ding mee.
Dus van hun moet ik eerst een scheurpedaal kopen, en dat voor mijn Ibanez 10 watt versterkertje uit een jump start pakket hangen, want dan kun je wel scheuren.

Dus kortom: Ik zou volgens hun niet met een RG75 kunnen scheuren. En moet daarom perse eerst een pedaal kopen. Kunnen jullie hun uitleggen dat dit onzin is, en dat ik die versterker gewoon mag kopen??

Alvast bedankt.

deedee
15 januari 2006, 13:03
hahahahahahaha,

onzin..
Versterkers zijn ervoor gemaakt. Wat denk je waarom er 2 kanalen (of zijn het er 3) op die versterker zitten? eentje voor clean, en die andere (2?) om je versterker te verneuken?

Heb je die rg75 al? Neem ze anders effe mee naar de gitaarboer en zet ze FLINK voor lul!

Squier4ever
15 januari 2006, 13:05
dat ding heeft een clean en 2 drive kanalen, speciaal bedoeld om te scheuren dus. Het scheuren op een versterker is volstrekt normaal en kan ook totaal geen kwaad voor het ding, mits je deze goed behandeld natuurlijk, maar in principe is er helemaal geen sprake van verkrachting hier..... dan moesten we nu de zedenpolitie bellen. DUS gewoon dat ding aan je ouders laten horen en ze uitleggen hoe het zit, laat je eventueel door de verkoper helpen met je ouders erbij!

marter544
15 januari 2006, 13:09
Ja, ik weet wel dat dat hoort, maarja, overtuig mijn familie maar eens dat dat zo is, volgens hun is ook mijn oefen versterker net zo goed als elke andere, dus net zo goed als die randall.

Negative K3 fan
15 januari 2006, 13:17
Hoi,

Volgens mijn irritante ouders en broers die zijn overtuigt door mijn stiefma(jaja, zij heeft 15 jaar bas gespeelt, ze heeft ervaring:rolleyes: ) , kun je niet scheuren op een gitaarversterker (een Randall RG75), en moet je een pedaal kopen om dat te doen, want de versterker is daar zogenaamd niet voor gemaakt, en daar verkracht je volgens hun dat ding mee.
Dus van hun moet ik eerst een scheurpedaal kopen, en dat voor mijn Ibanez 10 watt versterkertje uit een jump start pakket hangen, want dan kun je wel scheuren.

Dus kortom: Ik zou volgens hun niet met een RG75 kunnen scheuren. En moet daarom perse eerst een pedaal kopen. Kunnen jullie hun uitleggen dat dit onzin is, en dat ik die versterker gewoon mag kopen??

Alvast bedankt.

tja, wie niet horen wil, moet maar voelen>>> neem je ouders mee naar jukebox (oid) en vraag daar naar de diezel herbert, kanaal 3, gain ope, volume FLINK open en laat die broekspijpjes maar wapperen!

andoni
15 januari 2006, 13:32
En niet vergeten: voldoende 4x12's aanhangen! En heftig palm muten, dat doet het ook altijd goed bij de leken.

Maar let op! Overdrive is een uitvindsel van Satan om onze versterkertjes kapot te doen en onze zieltjes over te nemen! Neem je voorzorgen en was jezelf die ochtend met wijwater ;)

Stitch
15 januari 2006, 13:35
BAH! Wat hoor ik nou, distortion uit een pedaaltje???

nicoverduin
15 januari 2006, 14:13
Zeeuwen? Ons ben zunig...

Kan ook zijn dat ze niet al te gecharmeerd zijn van je gitaarspel en het daarom onzin vinden een dure versterker te kopen die in hun ogen nog meer herrie geeft. Een pedaal kan je ook zacht in de de overdrive hebben...hebben zij rust....


Hebben ze ook voorgesteld een koptelefoon te kopen? dan zou ik me zeker zorgen maken.

Nico

marter544
15 januari 2006, 14:47
Nouwja... mijn ouders zijn beide klassieke muziek liefhebbers, dus dat kan ook meespelen. Maar het is vooral omdat mijn stiefma er zogenaamd verstand van heeft omdat ze 15 jaar gebast heeft... ofzo. \

Maar dit topic kan nu wel gesloten worden, gesloten, niet verwijderd, mijn stiefma moet het nog ff lezen :satisfie:

Outrage
15 januari 2006, 15:39
ik heb een versterker die enkel scheurt. Speciaal om niet te veel te moeten klooien (wat een lekker 'hollands' woord is dat) met pedaaltjes.

AART
15 januari 2006, 17:14
als ze nog niet overtuigd is:

Zoek een 5150, zet hem op kanaal 3, zet alles op 10(ja, ook volume) en knoop je tante ervoor, gitaar inpluggen is wenselijk.

harrie-beton
15 januari 2006, 17:33
ouders hebben altijd gelijk vinden ze, ik denk dat dr. Phil meer kan doen dat dit forum.

robbertjeeeh
15 januari 2006, 17:47
als ze nog niet overtuigd is:

Zoek een 5150, zet hem op kanaal 3, zet alles op 10(ja, ook volume) en knoop je tante ervoor, gitaar inpluggen is wenselijk.

+1 En dan vragen of 't hard genoeg scheurt :P

StereoX
15 januari 2006, 17:57
*kuch*zie sig*kuch*

marter544
15 januari 2006, 20:45
Toch nog ff 1 vraagje, hoeveel mag een Marshall VS102R opbrengen?? Is dus een VS100, alleen dan met 2*12" speakers, er zitten Marshall Goldbacks in.

AART
15 januari 2006, 21:02
200-250

ligt aan de staat.

Michael AE
16 januari 2006, 03:23
Eerst Nederlands leren, en dan een versterker kopen. Hun? Wat nou, hun. HEN!

Orpheo
16 januari 2006, 08:10
een gitaarversterker NIET gemaakt om te scheuren? maak t m nou!!! laat ze maar eens luisteren naar bv oude Judas priest, Iron maiden, of nog ouder, Cream en ROlling stones/beatles! die hadden ook ECHT al wel een scheur hoor, en dacht je nu echt dat ze een PEDAALTJE gebruikten?

daarnaast...ik ben t wel eens met de adviezen verder :D gewoon een familielid vastbinden op een 5150, jcm800, triple recto, diezel herbert, bogner uberschall, i dont care, alles op 10, en BLAZEN met die hap!. oordopjes alleen aan jezelf uitdelen :D

JvD.
16 januari 2006, 09:35
Ik ken dit van vroeger, het is het "we-denken-dat-ons-kind-niet-om-kan-gaan-met-geld complex"

Wat er opneerkomt, dat ze alle mogelijke redenen gaan zoeken(hoe idioot ook) om jou dat ding niet te laten kopen, met veel: “spaar-maar-voor-later gelul”

Dude
16 januari 2006, 09:59
Precies..... ik KOTS op dat soort smoesjes, als mensen (ouders) nou met een ECHTE smoes komen die enigsinds geloofwaardig is of je gewoon voor vol aanzien en hun beweegredenen met je bespreken over waarom dat ze vinden dat je beter kan sparen is alles koek en ei.

Die pubertijd waar ouders altijd zo over lopen te ouwezeikhoeren hebben ze aan zich zelf te danken hoor.

ouders van nu.. een kleine tip:

Wat je zegt moet je doen en wat je doet moet je zeggen ! En laat verder je kind met rust !

johns
16 januari 2006, 11:04
Ik ken dit van vroeger, het is het "we-denken-dat-ons-kind-niet-om-kan-gaan-met-geld complex"


Hm, als mijn oudste aankomt met de mededeling dat ie wil gaan sparen voor een Ibanez Iceman en een Marshall top + 4x12, dan zal ik dat van harte toejuichen. Beter dan dat ie het voor ziets onzinnigs weglegt als inrichting als ie op kamers gaat.

(en dat meen ik serieus)

En scheuren met die marshall natuurlijk. Niks geen pedaaltjes :)

JvD.
16 januari 2006, 11:25
Hm, als mijn oudste aankomt met de mededeling dat ie wil gaan sparen voor een Ibanez Iceman en een Marshall top + 4x12, dan zal ik dat van harte toejuichen. Beter dan dat ie het voor ziets onzinnigs weglegt als inrichting als ie op kamers gaat.

(en dat meen ik serieus)

En scheuren met die marshall natuurlijk. Niks geen pedaaltjes :)

Ik snap het sparen wel hoor, maar als je jong bent zijn meestal je enige inkomsten je zakgeld, of een heel klein baantje, sparen voor later is dan bullshit.

Wat je dan in een jaar spaart verdien je als je aan de vaste bijbaantjes gaat in een maand. Dus: smijten met geld, daar beurt de economie van op! =D



Leuk topic, doet me herinneren aan vroeger.
‘k kreeg ik 1 gulden zakgeld, wilde ik een speelgoed riddertje kopen(10 gulden) mocht dat niet want ik moest sparen =/

Maarja, toen was ik zeven. Dus niet echt een goede vergelijking, ik had het riddertje trouwens stiekem gekocht =P

Izegrim
16 januari 2006, 14:10
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat versterkers er vroeger niet voor gemaakt waren, maar kijken naar een Randall? Kom zeg, iemand die zo'n versterker heeft komt bijna ongeloofwaardig over als 'ie zegt dat 'ie ook het cleane kanaal wel eens gebruikt. Ik bedoel, Randalls zijn ervoor om continu op high gain overdrive te knallen.

VooDoo
16 januari 2006, 17:52
Mmm ik denk dat je stiefma dat zegt
omdat ze 15 jaar (verkeerd:p) gebast heeft

Maar op de meeste basversterkers zit dan ook geen scheur volgens mij?(de combo's die ik heb gezien, ze zullen er vast wel zijn)

maar met een gitaarversterker kan je natuurlijk WEL scheuren:D