PDA

View Full Version : Nieuwe Bogner 18 Watt komt uit



Punt
15 januari 2006, 10:36
Dat ziet er goed uit....

http://www.bogneramplification.com/

BartL
15 januari 2006, 10:44
Cool,
Wat gaat 'ie kosten?
Ennuh...hoeveel wil je hebben voor die Epi Jr.? (>>> bartloog@gmail.com)

Chiel
15 januari 2006, 12:13
Beetje hetzelfde principe als de Koch Studiotone. Ben zeer benieuwd!

Negative K3 fan
15 januari 2006, 13:19
hmm klinkt goed, zijn er ook ergens foto's te vinden?

tillens
15 januari 2006, 13:48
de specs doen me eigenlijk beetje denken aan de nieuwe cc's van vox...

ruezzz
15 januari 2006, 15:44
idd, maar dan met channelswitching - dus da's interessant!

Lock en Load
15 januari 2006, 15:44
Grappig, Suhr komt namelijk ook uit met een 18 watter (wel een head) en bijpassende 1x12 cab (iets breder dan de huidige CAA 1x12 cab) en een 30 watter.

http://www.online-discussion.com/GuthrieGovan/Photos/Suhr_Badger_18W_Rendering.jpg

Negative K3 fan
15 januari 2006, 15:46
de nieuwe trend in 2006, ik heb hem al zien aankomen: 18 watters!

Helter Skelter
15 januari 2006, 16:20
interesting idd http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon2.gif

Swampash
15 januari 2006, 18:58
En Marshall was er in 2005 al met zijn 18 watt 1974x handwired combo. Om te smullen.

Negative K3 fan
15 januari 2006, 19:38
En Marshall was er in 2005 al met zijn 18 watt 1974x handwired combo. Om te smullen.

in 2005 ja?

vinni
15 januari 2006, 20:28
Nou ja....

De heren bouwers krijgen het eindelijk door...

Niemand heeft iets aan 100Watt buizen.

Vinni

vester86
15 januari 2006, 20:31
de nieuwe hype van 2006... 18 wattertjes....

wacht nou eerst maar eens af hoe het ding klinkt....

Negative K3 fan
16 januari 2006, 00:27
Nou ja....

De heren bouwers krijgen het eindelijk door...

Niemand heeft iets aan 100Watt buizen.

Vinni

wacht maar af, trends en hypes zijn conjuncturen, mark my words: de trend van 2007/2008 wordt sowieso versterkers met onbenullige vermogens (want die hebben ballen), er valt voor alles wat te zeggen natuurlijk...

Michael AE
16 januari 2006, 03:24
Gatverdamme...Bogner.

vinni
16 januari 2006, 03:29
Mja...
Ben blij dat we het deze keer roerend eens zijn Michael! :seriousf:

Vinni

Orpheo
16 januari 2006, 08:07
ik houd t lekker bij 100w marshalls (of andere 100watters). die trend van "ik wil thuis ook lekker kunnen pielen" vind ik zo zinloos. maak gewoon goeie afspraken met je buren en huisgenoten, zoals ik dat doe. mij buren hebben een nieuwe baby, die constant jankt en schreeuwt. buren weten dat ik dat echt verfoei, dus mag ik eens in de week mn marshall lekker opendraaien. gewoon afspraken maken.

dejohan
16 januari 2006, 10:40
ik houd t lekker bij 100w marshalls (of andere 100watters). die trend van "ik wil thuis ook lekker kunnen pielen" vind ik zo zinloos. maak gewoon goeie afspraken met je buren en huisgenoten, zoals ik dat doe. mij buren hebben een nieuwe baby, die constant jankt en schreeuwt. buren weten dat ik dat echt verfoei, dus mag ik eens in de week mn marshall lekker opendraaien. gewoon afspraken maken.

Ja kan het de buren ook moeilijk kwalijk nemen dat hun baby huilt hé.

Dude
16 januari 2006, 11:18
mbt die marshall 18 watt combo....


ik vind 2000 euro voor een versterker echt te belachelijk voor woorden,

Zelfde met de bogner topjes, 2795 euro voor die uberschall ?? rot op man, ik snap niet dat ze die spullen niet wat goedkoper kunnen maken,

die marshall jcm800 en 900 reissues.... 1400+ euros... je koopt ze 2e hands voor 500, douw dr nieuwe buizen in en je bent voor de helft klaar,

Ben ik de enige die zich groen en geel ergert aan die belachelijke prijzen ?

Orpheo
16 januari 2006, 12:40
Ja kan het de buren ook moeilijk kwalijk nemen dat hun baby huilt hé.

makkelijk. heb ik gevraagd om nog zo'n blermachine in de buurt? ik haat kinderen uit het diepst van mn hart, en ik verdom het dan ook om nog zo'n wereldvervuiler te accepteren vooral als het in mijn naaste omgeving is....

gewoon levend begraven die hap.

chennie
16 januari 2006, 12:55
hebben jouw buren gevraagd om zon lawaaimachine in de buurt ?
Gewoon mee op de schroot met dat ding

armageddon
16 januari 2006, 12:57
makkelijk. heb ik gevraagd om nog zo'n blermachine in de buurt? ik haat kinderen uit het diepst van mn hart, en ik verdom het dan ook om nog zo'n wereldvervuiler te accepteren vooral als het in mijn naaste omgeving is....

gewoon levend begraven die hap.

Toch handig om te weten dat jij als 18-jarige uit je moeder gekropen ben. Arme moeder.

Orpheo
16 januari 2006, 13:26
Toch handig om te weten dat jij als 18-jarige uit je moeder gekropen ben. Arme moeder.

ghehe, mn ma vind jankendere kindertjes/babies schattig. ik kots erop. ik probeer me ook zo te gedragen, als dat wil dat anderen dat ook doen.....

















maar of DAT nu zo aan te raden is..? :D

Mr.Bluesbreaker
16 januari 2006, 13:34
mbt die marshall 18 watt combo....


ik vind 2000 euro voor een versterker echt te belachelijk voor woorden,

Zelfde met de bogner topjes, 2795 euro voor die uberschall ?? rot op man, ik snap niet dat ze die spullen niet wat goedkoper kunnen maken,

die marshall jcm800 en 900 reissues.... 1400+ euros... je koopt ze 2e hands voor 500, douw dr nieuwe buizen in en je bent voor de helft klaar,

Ben ik de enige die zich groen en geel ergert aan die belachelijke prijzen ?

Nee ik kan me geheel hierin vinden. Mijn ongemodde 2203 uit 1981 die ik voor 650 met nieuwe buizen heb gehaald klinkt met een overdrive beter als een top als bijvoorbeeld een Powertone 2, ok nu ga ik de Koch mensen tegen het hoofd meppen. IMHO dan, het is niet te vergelijken en de 2203 kan ook veel minder maar ik vind gewoon de sound gaver, punt. En zo'n top kost het driedubbele ofzo van mijn 2203. Zal ook nooit 2500+ neerleggen voor een Bogner of whatever. Toch vind ik zeker de metropolis heel goed klinken. Met 1200 euro heb ik nu een Fender Twin reverb en een 2203 met booster via een A/B switcher. PRS, Les Paul en Strat eraan en ik hoef niks anders meer. Kost je je rug, maar dan heb je wel t0n3H!

Negative K3 fan
16 januari 2006, 13:56
ik houd t lekker bij 100w marshalls (of andere 100watters). die trend van "ik wil thuis ook lekker kunnen pielen" vind ik zo zinloos. maak gewoon goeie afspraken met je buren en huisgenoten, zoals ik dat doe. mij buren hebben een nieuwe baby, die constant jankt en schreeuwt. buren weten dat ik dat echt verfoei, dus mag ik eens in de week mn marshall lekker opendraaien. gewoon afspraken maken.

ja, maar zelfs dan draai jij hem nog niet over standje 5 terwijl je in dezelfde kamer zit!

Orpheo
16 januari 2006, 14:05
ja, maar zelfs dan draai jij hem nog niet over standje 5 terwijl je in dezelfde kamer zit!

nog niet. ik ben gevraagd door een maatje van me, nee, geen forumlid, om in zijn band mee te zingen, en lead te spelen, en dan kan die amp wel op 8 tot 10, waarschijnlijk. en dikke kans dat dat ook al te hard gaat.

Ibanez RuleZ
16 januari 2006, 17:33
100 watt open = bloedende oren, ook op een optreden en in een band.

maar dat kut versterkertje 2000 euro... hmms, moet ie wel heel goed klinken.

Harrald

Nielsje
16 januari 2006, 17:53
100 watt open = bloedende oren, ook op een optreden en in een band.

maar dat kut versterkertje 2000 euro... hmms, moet ie wel heel goed klinken.

Harrald

je doelt hiermee op de 18 watter van marshall??

Klinkt ook echt enorm goed! het moet wel je sound zijn, tis op en top bluesy. Ik vind het heerlijk, en eerlijk, hij ziet er ook gewoon goed uit, alleen de prijs is te hoog, maar wie zegt dat je het exemplaar van marshall moet kopen? kits zat, en je kan ook zelf aan de gang, voor +/- 5 a 600 e heb je zelf ook wel zoiets.

Ibanez RuleZ
16 januari 2006, 18:00
dit topic gaat over een bogner versterkertje, dus daar sloeg het op.

harrald

Neals
16 januari 2006, 18:10
100 watt open = bloedende oren, ook op een optreden en in een band.

maar dat kut versterkertje 2000 euro... hmms, moet ie wel heel goed klinken.

Harrald

Zwaar mee eens, zelfs mijn Valvestate/Spider head gaat/gingen maar voor de helft open bij een gig terwijl me het hier over transistor/moddeling amps hebben van 100 en 75 (gebruikte 1speaker-out, dus de helft van zijn 150 watt) en dat gaat me dan hard zat. Harde volumes zijn tof, maar er hangen wel grenzen aan.

Nielsje
16 januari 2006, 18:26
dit topic gaat over een bogner versterkertje, dus daar sloeg het op.

harrald

aha okeej, aangezien de marshall ook 18 watt is en 2000 euri kost :)

AART
16 januari 2006, 18:49
makkelijk. heb ik gevraagd om nog zo'n blermachine in de buurt? ik haat kinderen uit het diepst van mn hart, en ik verdom het dan ook om nog zo'n wereldvervuiler te accepteren vooral als het in mijn naaste omgeving is....

gewoon levend begraven die hap.


heb ook een hekel aan kinderen, vooral die irritante kutkindertjes met mobieltjes enzo, 11 jaar, eerste mobieltje, 20000000000000000 ringtones die iedereen in de trein moet horen.......


In de hoogste boom ermee!

Orpheo
16 januari 2006, 19:46
heb ook een hekel aan kinderen, vooral die irritante kutkindertjes met mobieltjes enzo, 11 jaar, eerste mobieltje, 20000000000000000 ringtones die iedereen in de trein moet horen.......


In de hoogste boom ermee!


tutututut!! niet zo lief he!!!



een BOOM?? dat hoort bij mij gewoon bij de opvoeding! nee joh, gewoon voor 75 euro een uurtje levend begraven!!

'doe je dat nog een keer klaasje, papa's dure ibanez of lespaul AANRAKEN, vergeet ik je eruit te halen!!"

zoiets toch? of wat denk je dan van die kindertjes in restaurants, die voor je voeten lopen (als ober zijnde) je laten struikelen als je hete soep hebt, dat over hen gooit, en je de ouders op je dak krijgt....terwijl die KLOTEKOTER in de weg ligt met zijn verdomde pokke-speelgoedautotje!!!!!

zo, ik ben weer gekalmeerd.... nu terug naar de orde van de dag! ik vind nog steeds die 20w ampies Te duur, voor TE weinig..... moet ik opeens denken aan /13... ook zoiets nutteloos. GOEIE tone, maar DUUR....1895 euro voor een 20wattertje!!! doe NORMAAL. koop dan een jcm800 met een hotplate ertussen ofzo...

Negative K3 fan
16 januari 2006, 19:53
dus jij vindt dat er een lineair verband bestaat tussen vermogen en prijs? dan zou ik nog wat vaker naar je economie lessen gaan!

Nielsje
16 januari 2006, 20:01
dus jij vindt dat er een lineair verband bestaat tussen vermogen en prijs? dan zou ik nog wat vaker naar je economie lessen gaan!

Ja inderdaad, hij vindt blijkbaar dat het aantal watt gelijk staat aan een goed geluid, en dat meer watts meer mogen kosten..., okeej, omdat er misschien wat meer buizen nodig zijn, ala, maar daar houdt het ook echt mee op ;)

Negative K3 fan
16 januari 2006, 20:56
ik ontken ook niet dat meer vermogen simpelweg meer geld kost (meer onderdelen, grotere onderdelen, meer gewicht, meer volume), maar om daar nou zo simpel iets over te zeggen is iets dat meer op onderbuikgevoelens dan feiten is gebaseerd.

Mitch
16 januari 2006, 22:12
dus jij vindt dat er een lineair verband bestaat tussen vermogen en prijs? dan zou ik nog wat vaker naar je economie lessen gaan!

Precies, we hebben het hier toch niet over motorfietsen of zo ?!
Ik vind het wel een slimme marketing truc van Bogner om in te haken op de 18W-kit gekte en zijn nieuwe (waarschijnlijk 20, 22 watt) laag vermogen versterker op te geven als 18W. Klinkt 'bekend' en dat is in de wereld van gitaristen erg belangrijk.

Persoonlijk hoor ik dan liever 2 EL84's aan het werk dan 2 6V6jes, maar goed.

jorrit
16 januari 2006, 23:56
heb ook een hekel aan kinderen, vooral die irritante kutkindertjes met mobieltjes enzo, 11 jaar, eerste mobieltje, 20000000000000000 ringtones die iedereen in de trein moet horen.......


In de hoogste boom ermee!

haha man stel je niet zo aan, ik geef nu les in groep 4 en daar lopen ze al met mobieltjes... te debiel voor woorden! hey en je laat je toch niet gek maken door iemand van 11 met een mobiel... afpakken en uit het raam gooien!

marc_o
17 januari 2006, 09:03
Allemaal leuk en aardig maar zo'n 18 watter scheurt me ook nog de schroeven uit de muur.
Volgens mij is een fabrikant slim bezig als hij is een ECHTE versterker uitbrengt maar dan in een 5 of minder watt uitvoering.
En dan niet een ding met hooguit 2 kanalen en verder niks maar echte versterker met echte mogelijkheden maar met minder volume.

Maar goed elke versterker die er nieuw komt is mooi meegenomen

Inderdaad, want wie denkt dat ie een 18 watter in een rijtjeshuis lekker kan opendraaien, zal bedrogen uitkomen.
Ik kan mijn Rivera Knucklehead op 8 watt zetten. Geloof me, in dezelfde woonkamer blijf je daar niet lekker voor zitten hoor. Okay, clean gaat eerder vervormen, maar het blijft erg hard.
Boogie studio 22+ is net zo'n verhaal, klinkt vet en goed en gaat gewoon erg hard, met z'n 22 watt.

wytz
17 januari 2006, 09:49
M'n koch met powersoak aan (dus op 25 watt) is nauwelijks minder luid dan zonder. Zet het volume boven de 1 en mn hele kamer trilt mee....

LordRiffenstein
17 januari 2006, 10:11
ik vind nog steeds die 20w ampies Te duur, voor TE weinig..... moet ik opeens denken aan /13... ook zoiets nutteloos. GOEIE tone, maar DUUR....1895 euro voor een 20wattertje!!! doe NORMAAL. koop dan een jcm800 met een hotplate ertussen ofzo...

Ja, die JCM800 klinkt hetzelfde als die /13 :roll: :roll:

Iedereen weet ondertussen dat je spontaan een ladinkje lost bij het aanschouwen van het woord Marshall maar hou AUB op met het verkondigen van stompzinnige opmerkingen. Moet je een keertje die JCM800 binnenkant vergelijken met een /13!

Orpheo
17 januari 2006, 13:35
Ja, die JCM800 klinkt hetzelfde als die /13 :roll: :roll:

Iedereen weet ondertussen dat je spontaan een ladinkje lost bij het aanschouwen van het woord Marshall maar hou AUB op met het verkondigen van stompzinnige opmerkingen. Moet je een keertje die JCM800 binnenkant vergelijken met een /13!

je begrijpt mijn punt dus overduidelijk niet. jammer.

ik zal dan mijn vorige post wel eventjes HERSCHRIJVEN....



ik vind nog steeds die 20w ampies Te duur, voor TE weinig..... moet ik opeens denken aan /13... ook zoiets nutteloos. GOEIE tone, maar DUUR....1895 euro voor een 20wattertje!!! doe NORMAAL. koop dan een jcm800 met een hotplate ertussen ofzo...

dat zei ik dus... en lees dan maar eens ipv jcm800 er iedere andere amp tot 1500 euro, head, en 100w. ik vind het gewoon zinloos om bijna 2000 euro uit te geven voor een 20w head of combootje. het is dan wel exclusief, ja, dus? vanaf de 2000 euro zijn de verschillen tussen amps alleen maar nuanceverschillen vind ik,n en om voor nuances 1000+euro te betalen vind ik nonsens. live hoor je echt het verschil niet hoor dus een koch powertone2 en een Bogner xtc of diezel VH4.

en ga niet nu zeggen "ja, maar buizenamps zijn gewoon duur, onderdelen etc" das een goedmakertje. je kan voor veel minder een heel goeie amp bouwen.

nicoverduin
17 januari 2006, 13:47
je kan voor veel minder een heel goeie amp bouwen.En daarmee geef je gelijk een deel van het prijsverschil aan......

chennie
17 januari 2006, 13:52
oef, 2000 euro voor die marshall 18 watt ??
Ik zat van de week na te denken om zo'n kit te halen. Dat kost dan 600, khad verwacht dat nieuwprijs van zo'n amp uyit de marshall fabriek rond de 500 zal liggen of iets, maar 2000! Echt niet! Evenals Bogner, die toch al in het hogere prijsklassement zit.
Ik vind het ook onredelijk en nee, negk3 en anderen het is niet dat ik de prijs aan het wattage koppel.
Maar kom op, de meeste weet wel wat erin zo'n 18 watter zit aan onderdelen, techniek en ontwerp. En dat is toch echt wel minder dan die (hi-gain) 100 watt bakken, met verscheidene kanaals en meerdere instelmogelijkheden etc, die je óók voor dat geld kan krijgen.

Jij kijkt toch ook raar op wanneer je voor een smart (wat opzich een goede stadsauto is, klein, compact, redelijk comfi en goed hanteerbaar) evenveel moet betalen als een gemiddelde mercedes?

Kortom, ik vind ook zo'n 18 watter overpriced als ik zo uit ga van de prijzen die zijn genoemd.

Negative K3 fan
17 januari 2006, 15:38
hij is zonder meer overprijsd (al is dat natuurlijk heel persoonlijk), maar niet om de redenen die orpheo noemt...

overigens, ik zou met zn allen maar niet te hard roepen dat laag vermogen versterkers de shit zijn, want een massieve (getal met minstens 3 cijfers voor de komma) watt eindtrap klinkt (als je hem dan wel hard zet) ook gewoon Massief (met een hoofdletter)!

en /13 is de shit! maar ook duur :)

Negative K3 fan
17 januari 2006, 15:41
Ik weet trouwens niet wie van jullie er op de meeting komt, maar als het goed is neem ik dan mijn zelfbouw versterker mee. Deze geeft waarschijnlijk nog geen onvervormde 10 watt (nooit gemeten eigenlijk), maar scheurt nog steeds je schroeven uit de muur, daar hoef je absoluut niet achteraan, volume is logaritmisch!

imlikeajungle
17 januari 2006, 15:46
live hoor je echt het verschil niet hoor dus een koch powertone2 en een Bogner xtc of diezel VH4.



??????????

LordRiffenstein
17 januari 2006, 15:51
oef, 2000 euro voor die marshall 18 watt ??
Ik zat van de week na te denken om zo'n kit te halen. Dat kost dan 600, khad verwacht dat nieuwprijs van zo'n amp uyit de marshall fabriek rond de 500 zal liggen of iets, maar 2000! Echt niet!

En de mensen die bij Marshall die versterker in mekaar zetten, die moeten niet betaald worden? En de importeur? En de handelaar?

Tuurlijk kan je voor minder geld een goeie versterker bouwen maar reken eens uit wat al de tijd die je er in stopt zou moeten kosten en dan heb ik het nog niet over R&D ed.

Maar deze discussie hebben we al eens gehad.

chennie
17 januari 2006, 16:03
lord riffenstein:
Ik had al die kosten ook al ingerekend, maar omdat het een bedrijf (marshall)is, kan je veel kosten besparen met bv inkopen. En het werk wat in zo'n chassis zit per stuk, is echt wel voordeliger wanneer je een echte werkplaats hebt en er meteen honderd van maakt. En je hebt niet de kosten wat de winst is van een kit verkoper/samensteller/distribiteur.

Oftewel ik geloof echt niet dat marshall allemaal losse pakketjes koopt en zoals wij zelfbouwers/hobbyisten dan iets in elkaar zetten ;)

Nielsje
17 januari 2006, 17:53
lord riffenstein:
Ik had al die kosten ook al ingerekend, maar omdat het een bedrijf (marshall)is, kan je veel kosten besparen met bv inkopen. En het werk wat in zo'n chassis zit per stuk, is echt wel voordeliger wanneer je een echte werkplaats hebt en er meteen honderd van maakt. En je hebt niet de kosten wat de winst is van een kit verkoper/samensteller/distribiteur.

Oftewel ik geloof echt niet dat marshall allemaal losse pakketjes koopt en zoals wij zelfbouwers/hobbyisten dan iets in elkaar zetten ;)

volgens mij onderschat jij wat dingen,

je weet wel dat die 18 watter een handgebouwd exemplaar is? geen pcbtje dus.
bovendien, als jij zegt, dat een 18 watt marshall voor 500 zou kunnen, waarom zouden er dan zoveel kits zijn van rond de 600 e? leg dat eens uit??

ik ben met je eens dat ie 'te duur' is, ik had wel verwacht dat ze hem voor 1200 gingen wegzetten ofzo..

chennie
18 januari 2006, 01:22
ok mijn theorie is het volgende:

de kits zijn allemaal single products. Vaak zijn het kleinere bedrijven die dat toch distribueren.
Marshall is een relatief groot bedrijf, waarbij heel veel vaste kosten gewoon omlaag kunnen door het het grootschaligere aanpak.
Kortom, ik kom op een laag bedrag door de schaling van een bedrijf, ik tel niet de aparte kosten per handeling of onderdeel op.

Dat van dat handgebouwd: Ik denk dat er toch wel een systematischer en efficientere manier is dan wat wij single piece zelfbouwers doen.

Een kit is echt niet goedkoper dan wanneer je het kant en klaar koopt.
Wanneer je een mercedes kit koop (om in die metafoor te blijven) zal je duurder uit zijn dan wanneer je de mercede kant en klaar koopt bij de dealer.
Dat is ook iets waarvan ik van ben overtuigd.

Iets wat de prijs wat de prijs wel omhoog kan doen gaan is de naam, daar betaal je ook veel voor.

Even een noot:
ik wist dus niet dat die 18 watt marshall nog te koop waren. Een schatting van mij was dat die dan rond de 500 euro zouden kosten, minimaal. Als ik zeg 500 euro, dan denk ik gitaar/amp gewijs aan het 500 - 800 euro klassement.
Bovengenoemd verhaal is heel kort door de bocht hoe ik heel snel aan een dergelijke schatting kom.

En voor alle duidelijkheid, ik wil marshall niet als cheap of bedriegers afdoen of iets. Ik wil ook niet zeggen dat ze zoveel "maar" waard zijn. Ik wil ook niet zeggen dat alles goedkoper moet. Ik wou alleen zeggen dat ik dat in gedachten had als een richtprijs hoeveel het zou kunnen kosten :D

Lock en Load
18 januari 2006, 07:53
ik wist dus niet dat die 18 watt marshall nog te koop waren.

Waren ze ook niet. Ze zijn als re-issue in de handwired series uitgebracht. (toch?)

Nielsje
18 januari 2006, 08:38
jup, vorig jaar opnieuw uitgebracht :)

feit is dat ie redelijk duur is, maar daar staat tegenover dat ie (das weer een mening) ubergeil klinkt, als het je sound is...

voor de liefhebbers van de naam en het gemak, is ie gewoon te betalen, afijn, standaard discussie :)

TMKXL
18 januari 2006, 11:39
Zijn er al foto's van de nieuwe amp?

Ray-tje
20 januari 2006, 11:49
Ja is er al wat meer info te vinden ergens op internet over deze 18 watt Bogner Duende. Ben een beetje aan het zoeken geweest, maar kan niet zoveel vinden. Fotos? prijzen? Die NAMM is nu toch aan de gang of niet? Dan zou er toch al iets bekends moeten zijn?

Ray

robzilla
21 januari 2006, 13:35
http://i5.photobucket.com/albums/y183/yotamusic/IMG_3076.jpg

DREAMMACHINE
21 januari 2006, 15:36
best aardig ding....maar iedereen vergelijkt hem met ween shiva...is dat wel zo?

Dude
21 januari 2006, 16:03
Ik ben effe benieuwd wat die gaat kosten...

is dat al bekent?

Ray-tje
21 januari 2006, 18:20
Hee kijk dat is mooi, een foto. Bedankt Robzilla!

Ray

ruezzz
21 januari 2006, 18:42
pin me der niet op vast, maar ik heb gehoord dat ie rond de 2500 euri zou gaan kosten...

taylor
22 januari 2006, 12:30
sjezus 2500 daar koop je aantal andere leuke amps voor maar als dit je ding is..

robzilla
22 januari 2006, 14:46
Hee kijk dat is mooi, een foto. Bedankt Robzilla!

Ray

:)

Ziet er wel leuk uit, wel prijzig..

Dude
22 januari 2006, 15:43
debiele bedragen. zonde dat alles zo overpriced is. Kan me daar echt dood aan ergeren.

Punt
24 januari 2006, 23:35
debiele bedragen. zonde dat alles zo overpriced is. Kan me daar echt dood aan ergeren.

Ga je Koch er eens naastzetten bij Haar en oordeel dan :)

DREAMMACHINE
25 januari 2006, 08:55
....debiele bedragen?....geen id hoe serieus ik dit moet nemen, maar het klinkt leuk en zorgt bij mij al voor een extra portie GAS!

http://www.craigslist.org/sfc/msg/127968155.html

Daniël_san
12 februari 2006, 20:32
Er staan nu ook soundclips op de site van bogner. Maar uhmmmzz.... ik had er wat anders van verwacht.

fullorder
14 februari 2006, 21:56
jup, vorig jaar opnieuw uitgebracht :)

feit is dat ie redelijk duur is, maar daar staat tegenover dat ie (das weer een mening) ubergeil klinkt, als het je sound is...

voor de liefhebbers van de naam en het gemak, is ie gewoon te betalen, afijn, standaard discussie :)

Ubergeil ja! Dat is het eerste wat in mij op kwam vandaag. Heb vandaag voor het eerst eens op m'n gemak op de handwired 18 watter gespeeld en het is de eerste nieuwe versterker waar ik op gespeeld heb die daadwerkelijk mijn bassman evenaart. Men wat een sound! 2000 is inderdaad een hoop centjes, maar als ik ze had zou ik deze amp serieus overwegen. Een stuk handzamer dan mijn bassman en volume zat voor oefenruimte en kleine/middelgrote podia.

ewout
15 februari 2006, 09:02
Ga je Koch er eens naastzetten bij Haar en oordeel dan :)

laatst een ecstacy en een multitone door een bogner 412 getest met een am. deluxe stratocaster. Ik vond de ecstacy ondynamisch en zonder ballen klinken in vergelijking met de multitone. (En ik houdt niet eens zo van de sound van een multitone!) Ik heb echt een poos getest - al die schakelaars aan de voor en achterkant omgezet- niet zomaar even ingeplugd - en er waren andere mensen bij die hetzelfde vonden. Het blijft dus allemaal een kwestie van smaak, gitaren en hoe je zelf speelt...

fransoos
18 oktober 2007, 12:39
even een oud topic oprakelen, zijn er al forumleden die daadwerkelijk een bogner duende hebben getest, gekocht (?) of geleend etc. en kunnen vertellen oftie waar voor z'n geld geeft ? hoor er helemaal niets meer over...... en de dealers hebben er voorzover ik weet ook geen op voorraad - lees testgebruik- staan.

Michael AE
18 oktober 2007, 13:06
Ik heb hem bij Erik VD Haar even aan de tand gevoeld en het is een hele goede amp vind ik. Dynamischer dan we van Bogner gewend zijn, maar wel met dat lekkere caramel laagmidden waarom ik Bogner zo goed vind.

Meer weet ik er even niet meer over te zeggen...

fransoos
18 oktober 2007, 13:13
@michael, vind je hem zijn geld waard of zijn er vlgs jouw ook evenwaardige goedkopere alternatieven

Tristan
19 oktober 2007, 04:43
laatst een ecstacy en een multitone door een bogner 412 getest met een am. deluxe stratocaster. Ik vond de ecstacy ondynamisch en zonder ballen klinken in vergelijking met de multitone. (En ik houdt niet eens zo van de sound van een multitone!) Ik heb echt een poos getest - al die schakelaars aan de voor en achterkant omgezet- niet zomaar even ingeplugd - en er waren andere mensen bij die hetzelfde vonden. Het blijft dus allemaal een kwestie van smaak, gitaren en hoe je zelf speelt...

Ik ben het met je eens, alhoewel de Exstacy Classic wat betreft dynamiek wel een stapje beter is dan de gewone Exstacy...
Het blauwe kanaal van de gewone Exstacy klinkt op zich wel lekker maar het cleane en het rode (higain) kanaal vind ik echt niet super...
De Duende vind ik veel beter, een Moderne sound maar dan toch met Voxy achtige belletjes die je erin kan draaien met de air control, met de body control draai je het typische Bogner laagmidden erin, goede amp en al helemaal voor een channel switcher...
Jammer dat 'ie niet echt vriendelijk geprijst is, 2500 euro voor de top vind ik een behoorlijke bom duiten...
Eigenlijk zouden ze een gestripte versie zonder reverb en tremolo voor wat minder pegels moeten lanceren, die reverb en tremolo zijn echt ruk i.m.o...
Goedkopere alternatieven, tsja, die zijn er niet echt denk ik, tenminste niet als in low-wattage channel switchers die net zo goed klinken, no way, maar de Hook vind ik ook wel een ontzettend goede channel switcher...

marc_o
19 oktober 2007, 09:01
De XTC-classic heb ik laatst getest en die is echt heel erg mooi, alsmede z'n prijskaartje van € 4600,- voor de top alleen......kolere, dan mag het ook goed zijn.

Een vriend van me gaat een nieuwe top importeren, de V-Empire, en die lijkt al veel op de XTC en dat voor dik € 2000 minder, maarja, ik moet 'm zelf nog horen.....

Vond de Bogner trouwens verreweg het mooist klinken op een Marshall Greenback-kast.....en zeer zeker niet op de Bogner V-30 kast...

Andere maat van me brengt dit jaar zijn eigen handgeknoopte klassetop op de markt, een kruising tussen een Prosonic en een Dumble...heb gisteren de eerste testrun gehoord en werd er wel blij van, héél misschien komt er eentje mee naar de meeting....héééél misschien dus.

Tristan
19 oktober 2007, 11:44
Ik vind die XTC Classic echt way overpriced...
De Hook is nog duidelijk een stapje beter naar mijn idee, zowel clean als overstuurd en het blauwe kanaal van de XTC Classic heeft weer minder ballen dan het blauwe kanaal van de gewone XTC...

Wat is dat V-Empire ding dan, welk merk is dat?

Ik begrijp wel dat je de Bogner V30 kast minder vindt klinken i.c.m. Bogner amps, die amps hebben van zichzelf al een vrij lompe (low)midrange en dat versterken die kasten nog eens extra...
Goed aan de Bogner kasten vind ik wel dat ze i.c.m. de V30's toch nog een lekkere midrange eruit weten te persen, dat was bij alle andere V30 kasten die ik tot nu toe gehoord toch een stukje minder...
Gewone nieuwe G12M's vind ik te weinig ballen, laag en definitie hebben, Heritage G12M's klinken naar mijn idee duidelijk beter...

Dude
19 oktober 2007, 11:49
dat lekkere caramel laagmidden waarom ik Bogner zo goed vind.


:satisfie: eeuh.... juist

Marc Oblivian
19 oktober 2007, 11:56
En met een heerlijke romige leadsound, met daarnaast een vette ritmesound.
Je mag wel op je chloresterolgehalte en gewicht letten met zo'n ding...
Zal me niets verbazen als de zorgverzekeraars je niet willen aannemen als je zo'n amp hebt.....

marc_o
19 oktober 2007, 12:15
wat ik schitterend vind, is hoe iedereen zijn geluid probeert te beschrijven en dat volstrekt logisch vind voor zichzelf.


Zo was mijn beschrijving van een dik rockgeluid altijd "dat dikke Bruineberenlullengeluid" en dat dekte naar mijn mening de lading.

@Tristan, ik ken die V-empire's ook nog niet, maar mijn maat is helemaal in de wolken, aangezien hij eigenlijk ging shoppen voor die XTC-Classic, maar na een bezoek aan de Messe was hij toch zeer verbaasd. Nogmaals, ik moet het nog horen allemaal, maar ken hem lang genoeg om te weten dat het iets bijzonders moet zijn....of het m'n smaak is, weet ik nog niet.


De HOOK is ook te gek en zet je wel aan het denken over het prijskaartje van de XTC-Classic....

Tristan
19 oktober 2007, 14:36
Haha, grappig, zo heb ik de term "bruine koekjes geluid" voor mezelf ontwikkeld, dat is zeg maar het punt in de midrange waarop je net zo'n korreltje hoort maar geen gesis en geen rafel, wel duidelijk aanwezig in de mix maar niet schel dus toch lekker warm en dat je de sub ook een beetje voelt als je een riff speelt weet je wel, haha, van dat soort shit... :D
Ja toch, die Hook is echt onwijs goed en om dan zo'n XTC Classic voor nog veel meer geld te gaan kopen, beetje onzin hoor vind ik...

Michael AE
19 oktober 2007, 15:15
Tsja, dat ligt een beetje aan je smaak en waarvoor je de amp gebruikt, natuurlijk. Niet iedereen zal aan een Hook een betere amp hebben. Ik heb bijvoorbeeld veel meer aan mijn XTC, omdat ik hem uitsluitend voor metal gebruik. Dan is een Hook een beetje zonde van het geld, me dunkt. Niet iedereen stelt dezelfde eisen aan zijn versterker.

Tristan
19 oktober 2007, 15:26
Nee, okee, maar ik heb dan ook met name over de XTC Classic die nog een bak meer geld kost ook snappie...
Ikke nie weet waarvoor ie eerder een XTC Classic zou moete gebruik dan ene Hook...

Michael AE
19 oktober 2007, 15:38
Naja, als je van die Steve Vai achtige muziek maakt, ofzo? Of als je gewoon een wat smoothere versterker zoekt in plaats van een iets vuilere amp? Ik weet het niet, maar er is een markt voor in ieder geval. Ik weet wel dat voor de dingen waar ik een Hook voor zou gebruiken, ik toch liever mijn Matchless en wat pedalen pak en dan als ik ga beuken, dan neem ik mijn XTC mee. :D

Tristan
19 oktober 2007, 15:52
Er is wel een markt voor maar aan de andere kant gezien verandert de markt ook...
In de tijd dat de XTC Classic veel verkocht werd was er nog geen Hook en ik kan me herinneren dat met name veel sessie cats en bekende (Haagse) bandjes toen zulke bakken hebben gekocht...
Waarschijnlijk was het op dat moment een van de beste amps wat betreft veelzijdigheid maar ik vind dat de Hook hem daarin inmiddels wel overtreft en dan voor een vriendelijkere prijs...
Overigens begrijp ik het Matchless verhaal dan ook wel weer maar dat is weer iets heel anders, mensen die een "veelzijdige" meerkanaals amp zoeken zou ik in ieder geval zeker aanraden de Hook eens te checken...
Om te beuken zou ik dan overigens eerder een JCM800 pakken...
Wat betreft die Bogner Duende, tsja, te gekke amp, maar gaat 'ie het trekken op een groter podium, ik weet het niet...
Ik krijg toch het idee dat je veel betaalt en weinig krijgt ondanks het feit dat het een fantastisch klinkende amp is...

fransoos
19 oktober 2007, 16:12
zou graag weer wat willen horen over de Bogner duende :(
en dan bedoel ik niet de clips op de bognersite,
maar eventuele testers of gebruikers, ben nl beetje aan het gassen op deze top.
er zijn voorzover ik weet zijn geen dealers die deze op
voorraad hebben.
je hoort er ook niet zoveel meer over.
wat is bv een "Compensated Recording Output"

Tristan
19 oktober 2007, 16:48
In het Hook Captain topic en het Bogner Metropolis topic staan nog wat meer van mijn bevindingen betreffende de Duende, gewoon even bij Moderne Versterkers onder zoeken Duende intikken en dan kom je er wel... :)

dunnoaname
19 oktober 2007, 17:03
wat is bv een "Compensated Recording Output"

Ik neem aan dat dat een preamp out is met speakersimulatie. Kortom, daarmee kan je direct in het mengpaneel of harddisk ofzo pluggen en toch redelijk klinken.

Ik heb de Duende een half uurtje ofzo gestest maar (muziekmesse) en ik was zo diep onder de indruk dat ik opgegraven moest worden. :nervous:

Getest met een dikke Heritage jazzbak (weet niet meer welke, iets met alleen een neckhummie) en een Heritage LP. Gotjankolere wat een lekekr vol clean had dit ding zeg. Dat zal trouwens zeker voor een groot deel aan de gitaren liggen, geweldige dingen. En de overdrive was ook precies zoals ik hem in mijn hoofd hoorde. Kan hem alleen nooit betalen als arm scholiertje :(. Evenmin als ik een Heritage kan betalen:(.