PDA

View Full Version : Ibanez GSA60/Ibanez GRG270/Ibanez RG321???



Funny Fonzie
15 januari 2006, 09:16
tis eig voor een verjaardagskado :p
hij zou in het blauw moete kome en ik had dus gedacht aan 1 van deze drie..
my is al aangerade om de RG321 te nemen.. ma wat raden jullie my aan?

Ibanez GSA60 (211 euro)

http://img460.imageshack.us/img460/4967/ibanezgsa60211euro5aa.jpg (http://imageshack.us)

Ibanez GRG270B (252 euro)

http://img460.imageshack.us/img460/6638/ibanezgrg270b252euro5tl.jpg (http://imageshack.us)

Ibanez RG321MH (285 euro)

http://img460.imageshack.us/img460/3299/ibanezrg321mh285euro7tw.jpg (http://imageshack.us)

*Loesje*
15 januari 2006, 11:23
Ik zou ook inderdaad de Ibanez RG321MH kiezen ik zoek ook nog een gitaar en was ook van plan om die te gaan kopen! Lijkt mij wel een goeie gitaar...

Squier4ever
15 januari 2006, 11:27
waarom een Ibanez?

dunne kuthals en ook nog een hondslelijk.....
koop gewoon lekker een Les paultje of een tele!

AART
15 januari 2006, 11:42
waarom een Ibanez?

dunne kuthals en ook nog een hondslelijk.....
koop gewoon lekker een Les paultje of een tele!


Fuck off met dit soort onzin, argumneteer je en plaats geen shit, hier heef ie niks aan.

Bovendien, wat heb jij? een squier? zeur niet!




-> De RG321 is hiervan ruim de beste, met ruim bedoel ik dat er heel; veel verschil tussen deze modellen zit, de eerste twee zijn gio's, beginnersdingen, de RG321 is een normale RG en heeft zelfs Mahonie body en redleijke pickups.

Neem de RG321.

Heb zelf 5 ibbi's gehad, waarvan een gsa60 en 3 RG(T)'s, dus ik weet waar ik heb over heb.

AART
15 januari 2006, 11:57
waarom een Ibanez?

dunne kuthals en ook nog een hondslelijk.....
koop gewoon lekker een Les paultje of een tele!


lekker snelle fijnspelende hals, prachtige body contouren.

vester86
15 januari 2006, 16:10
ik zou ook voor de RG 321 gaan, tenzij je zelf valt voor het sierlijkere uiterlijk van de GSA, maar de RG 321 is een stuk beter, en minstens zo veelzijdig!

crapton
15 januari 2006, 16:38
De RG, mooie gitaar voor rock enz

Verder adviseer ik velen op dit forum eens te leren spellen. Dat is geen typfout, ik bedoel spellen niet spelen. Ik wort ijgenljik beina niet goet fan hoe vele onder u zo konsekwent bijna alles faud wetn te schrijve. Nied te leze wa je nau bedoel.

ToTaL FaKe
15 januari 2006, 17:19
Uhm sorry hoor AART, maar ik speel ook op een Squier. Een Japanse uit '83, maar toch een Squier.

En wat Squier4ever zegt klopt wel, alleen zou hij het wel op een wat normalere manier kunnen zeggen.

Zelf heb ik ook op vele Ibanezzen gespeelt, en zelf ook 1 gehad. Maar ook ik vond die hals echt 3 x niks. Tot pijn in me pols aan toe! En dat ligt echt niet aan de houding of wat dan ook, lag gewoon aan de hals.

Maar goed ;) Ieder zijn eigen ding natuurlijk.

@topic Starter:

Als ik jou was zou ik(als de hals je goed ligt) gaan voor die RG321MH. Ik heb deze zelf ook bespeeld, en klonk vrij goed.

Veel sucsess!

biels
15 januari 2006, 17:27
ik zou niet voor de rg 270 gaan ik heb hem zelf ook gehad. kutbrug...

AART
15 januari 2006, 17:39
Uhm sorry hoor AART, maar ik speel ook op een Squier. Een Japanse uit '83, maar toch een Squier.

En wat Squier4ever zegt klopt wel, alleen zou hij het wel op een wat normalere manier kunnen zeggen.

Zelf heb ik ook op vele Ibanezzen gespeelt, en zelf ook 1 gehad. Maar ook ik vond die hals echt 3 x niks. Tot pijn in me pols aan toe! En dat ligt echt niet aan de houding of wat dan ook, lag gewoon aan de hals.

Maar goed ;) Ieder zijn eigen ding natuurlijk.

@topic Starter:

Als ik jou was zou ik(als de hals je goed ligt) gaan voor die RG321MH. Ik heb deze zelf ook bespeeld, en klonk vrij goed.

Veel sucsess!


Daar heb je gelijk in, hals is persoonlijk, daarom speel ik juist ibbi's, mijn handen zijn nogal groot namelijk en bij een andere gitaar met dikkere, smallere hals krijg ik juist kramp. Vriend van me heeft kleine handjes en krijgt kramp van mijn RGT, en ik juist van zijn Gibson LP met 60's neck.

worst
15 januari 2006, 19:08
ik heb zelf ook vrij kleine handen maar daarom vinnik de dunne ibanez halsen juist lekker spelen...

vester86
15 januari 2006, 20:17
u ziet, de dikte van de hals is een kwestie van smaak, en is daarom geen reden om een gitaar aan of af te raden

@eroosch: deal with it, niet iedereen schrijft correct nederlands,ik doe mn best (al weet ik niet of jouw opmerking betrekking had op mij). ik vind het taalgebruik in dit topic erg meevallen, ik kan het goed lezen/volgen

Ratdawg
15 januari 2006, 20:24
RG321mh!

Bij deze prijzen is de brug één van de eerste dingen waarop ze besparen, met een hardtail kan je dus niet veel missen.

koennie
15 januari 2006, 21:18
lijkt me wel duidelijk nu toch? iedereen zegt RG321, ik ook. Die andere gitaren zijn ook wel aardig, maar die ontgroei je snel. Twee vrienden van mij hebben ook een gsa60, klinkt opzich best aardig, maar die humbucker is waardeloos en die brug is ook niet alles.
Die RG321 kost iets meer, maar je hebt ook veel meer voor je geld.

Nickname
15 januari 2006, 23:35
Duidelijk de RG321.. die is veel beter dan die andere 2 uit de Gio serie :D

Orpheo
15 januari 2006, 23:48
Daar heb je gelijk in, hals is persoonlijk, daarom speel ik juist ibbi's, mijn handen zijn nogal groot namelijk en bij een andere gitaar met dikkere, smallere hals krijg ik juist kramp. Vriend van me heeft kleine handjes en krijgt kramp van mijn RGT, en ik juist van zijn Gibson LP met 60's neck.


grappig, ik heb ook grote handen, en ik vind rg's juist bagger spelen. ik heb juist het liefst een zo dik mogelijke hals als maar kan. liefst medium breed. i.e.: de hals van mn arirang, of een gemiddelde les paul.

@ topicstarter: die RG321 is inderdaad goed te pruimen.

Basseytje
15 januari 2006, 23:51
[QUOTE=ToTaL FaKe]Uhm sorry hoor AART, maar ik speel ook op een Squier. Een Japanse uit '83, maar toch een Squier.

En wat Squier4ever zegt klopt wel, alleen zou hij het wel op een wat normalere manier kunnen zeggen.

Zelf heb ik ook op vele Ibanezzen gespeelt, en zelf ook 1 gehad. Maar ook ik vond die hals echt 3 x niks. Tot pijn in me pols aan toe! En dat ligt echt niet aan de houding of wat dan ook, lag gewoon aan de hals.

[QUOTE]

ik wil niet veel zeggen maar dat is tog bij iedereen verschilllend niet ieders botten zitten t zelfde smaken verschillen ik heb nu een strat en een les paul ik vind ze beiden fijn spelen en vna de half heb ik geen last allees is het soms wel fijn als de hals een stuk dunner is maar tis gewoon ieders eigen smaakt als hij een ibanez wilt koopt hij er tog 1 dit zou ik ff kwijt

ps:ik zou de RG321 kiezen kheb er ooit eens op gespeeld(in een muziek winkel) lekker geluidje speelt soepel

Funny Fonzie
16 januari 2006, 21:38
ok het word dus de RG321 :D
het is voor een meisje dus is het niet erg dat het een smalle hals is want grote handen heeft ze niet :)
ik vind persoonlyk de GSA60 er mooier uitzien ma uiteindelijk gaat het om het geluid è ;)
dus de RG321 in het blauw!
allemaal bedankt è! :D

Tho
31 oktober 2006, 21:51
waarom een Ibanez?

dunne kuthals en ook nog een hondslelijk.....
koop gewoon lekker een Les paultje of een tele!

on-ge-lofelijk deze post.. écht ongelofelijk. wanneer ga jij eens opgroeien en eens wat ruimer denken?

Zino Z
31 oktober 2006, 22:01
on-ge-lofelijk deze post.. écht ongelofelijk. wanneer ga jij eens opgroeien en eens wat ruimer denken?

precies... het is wel vreemd dat de meeste mensen geen kramp in hun hand krijgen van die dunne kuthals...

AART
31 oktober 2006, 22:02
Hij is zo erg dat er 10 maanden later zelfs nog een opmerking over gemaakt moet worden :cheerup:

Squier4ever
31 oktober 2006, 23:21
on-ge-lofelijk deze post.. écht ongelofelijk. wanneer ga jij eens opgroeien en eens wat ruimer denken?

DOOD aan IBANEZ :D:D
nee luister, het zijn gewoon totaal niet mijn dingen, niet rock 'n roll en wat nog meer.... de looks zal ik niet meer over zeuren en ook niet over de hals want middels mijn legendarische post weet inmiddels iedereen hoe ik daar over denk. en dat ik op een squier speel zegt niks over mijn niveau of ervaring met andere gitaren, het zegt meer iets over mijn budget. ik heb inmiddels 3 elektrische gitaren. zogauw ik een baan heb komt er eerst een fatsoenlijke amp en tzt ook een Gibson Les Paul, omdat dat voor mij de allervetste gitaar is.

iwamoto
31 oktober 2006, 23:47
nee, idd, echt niet rock n roll, wel raar als je naar joe satriani luistert, en als je bedenkt dat ik heel mooi AC/DC mee kan spelen op mijn RG, of is het dat het publiek het niet rock n roll vind? ik zal het nog wel een keer zeggen, voor velen doen ze het voor het publiek, maar vaak is het gross van het publiek al blij als er muziek is en moet je echt 0 rekening met ze houden als jij je gitaar haalt, en wat zijn de definities van rock n roll? als ik denk wat het is zijn er al zeker 40 jaar geen nieuwe gitaren gemaakt volgens jou die voldoen aan de rock n roll standaard

om even lekker door te gaan, ik speel het liefste mijn RG, ik kan ook prima overweg op iets dikkere halzen, maar de ibanez hals (in de vrienden kring de iwanez dikte genoemt) is toch voor mij het fijnst, maar het grappige is, ik zal nooit zeggen "nee, je moet niet gibson kopen, die zijn dik, dat is kut" terwijl jij precies het tegenoverstelde doet, dit zegt meer iets over jou als over mij.

en om nog eventjes het borduursel af te maken, zie ik je wel vaker infantiele posts maken die echt nergens op slaan, maar nu was eventjes de maatbeker vol, laten we het hier wel binnen de perken houden, en denk maar zo, iedereen is anders, anders zou iedereen dezelfde gitaar hebben :p

Davidian
1 november 2006, 12:35
DOOD aan IBANEZ :D:D
nee luister, het zijn gewoon totaal niet mijn dingen, niet rock 'n roll en wat nog meer.... de looks zal ik niet meer over zeuren en ook niet over de hals want middels mijn legendarische post weet inmiddels iedereen hoe ik daar over denk. en dat ik op een squier speel zegt niks over mijn niveau of ervaring met andere gitaren, het zegt meer iets over mijn budget. ik heb inmiddels 3 elektrische gitaren. zogauw ik een baan heb komt er eerst een fatsoenlijke amp en tzt ook een Gibson Les Paul, omdat dat voor mij de allervetste gitaar is.

Ga toch met je plexihoute plankje in de josti band spelen verkrachte brulaap.

Verdonk zegt doorgaans nog meer zinnige dingen...

koennie
1 november 2006, 16:02
blabla

jaja

zak hooi!

Zino Z
1 november 2006, 16:13
DOOD aan IBANEZ :D:D
nee luister, het zijn gewoon totaal niet mijn dingen, niet rock 'n roll en wat nog meer.... de looks zal ik niet meer over zeuren en ook niet over de hals want middels mijn legendarische post weet inmiddels iedereen hoe ik daar over denk. en dat ik op een squier speel zegt niks over mijn niveau of ervaring met andere gitaren, het zegt meer iets over mijn budget. ik heb inmiddels 3 elektrische gitaren. zogauw ik een baan heb komt er eerst een fatsoenlijke amp en tzt ook een Gibson Les Paul, omdat dat voor mij de allervetste gitaar is.

Dus dan ga je zulk soort dingen schrijven?...... denk er zelf is over na...

Mauser
2 november 2006, 10:39
Ik heb nu een B.C. Rich Warlock Mick Thomson Signature (de goedkopere, van 350) en een Jackson King V uit de X-series.
Ik doe de Warlock weg, omdat ik 'm gewoon ontgroeid ben, en ik vind het verschil (speelbaarheid, sound, kwaliteit) met m'n King V gewoon te groot.

Nu wil ik wel het volgende.. ik wil er een nieuwe gitaar voor in de plaats, die ik dan voor thuis gebruik, dan kan ik m'n King V in de tas laten, en alleen gebruiken voor oefenen/optredens. Natuurlijk zal het ook een enkele keer andersom zijn, en de nieuwe zal ook wel als back-up gebruikt gaan worden voor optredens.

Ik heb een beperkt budget, dus zit te denken aan een RG321.. Is dit aan te raden, of zal het verschil met m'n Jackson alsnog erg groot zijn?

Mauser
2 november 2006, 16:09
Oja, als iemand me nog iets anders kan aanraden..?

Het is vooral bedoeld voor (death) metal, en ik wil niet meer dan 300 betalen.

almarvk
2 november 2006, 16:25
Ik heb een beperkt budget, dus zit te denken aan een RG321.. Is dit aan te raden, of zal het verschil met m'n Jackson alsnog erg groot zijn?

Dit is, denk ik, de beste optie in je prijsklasse.

Mauser
2 november 2006, 16:27
Zo'n vermoeden kreeg ik ook na wat reviews te lezen , hehe

En achja, tegen de tijd dat ik er eventueel op uitgespeeld ben heb ik vast wel geld voor iets anders/beters ;)

OJJVZ
21 november 2006, 13:22
Fuck off met dit soort onzin, argumneteer je en plaats geen shit, hier heef ie niks aan.

Bovendien, wat heb jij? een squier? zeur niet!




-> De RG321 is hiervan ruim de beste, met ruim bedoel ik dat er heel; veel verschil tussen deze modellen zit, de eerste twee zijn gio's, beginnersdingen, de RG321 is een normale RG en heeft zelfs Mahonie body en redleijke pickups.

Neem de RG321.

Heb zelf 5 ibbi's gehad, waarvan een gsa60 en 3 RG(T)'s, dus ik weet waar ik heb over heb.

Uhm, RG321 en de GRG270 hebben zelfde pickups, maar de 270 heeft n single coil extra
maarrrr, van de RG321 kan je weer de neck humbucker parralel ipv in serie schakelen voor een mooie clean...

Tsja, wil je een zwevende tremolo of niet?:P
Ik heb de RG321, met n vaste brug, k ghebruik nooit n tremolo, en hij is lekker simpel, en voelt gewoon goed aan. Het geluid vind ik ook best redelijk, k wil nog wel n X andere pickups, want er zijn natuurlijk betere.

Nickname
21 november 2006, 17:26
Weer zon oud topic die uit de sloot wordt getrokken :confused: wat is dat toch tegenwoordig?