PDA

View Full Version : Coolrails installeren



sanne83
15 januari 2006, 01:09
Hey, ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende: Ik heb een tijdje terug een SD coolrails gekocht. Nou heb ik die zelf geïnstalleerd en heb daarbij de draden van mn oude element gevolgd (een zwarte en een witte) Bij de coolrails heb ik dus de zwarte en witte draad op die plekken vastgemaakt.
Alleen zitten er nog drie draden aan, een groene, rode en een zilveren (grond?) draad waarvan ik geen flauw idee heb wat ik er mee moet. Uit het tekeningetje dat ik erbij heb gekregen wordt ik ook niet veel wijzer. Ik heb wel op Ibanez.com het bedradingdiagram van mn gitaar gevonden (ibanez sa160) maar daar staat ook alleen een zwarte, witte en een gronddraad aangegeven.
Hij doet het op dit moment wel, maar ik hoor eigenlijk niet echt verschil met mijn oude element en dat kan toch niet de bedoeling zijn? :confused:

DarknessAwaits
15 januari 2006, 13:00
Je element is dus uitgevoerd met wat dimarzio (en waarschijnlijk ook seymour duncan) four conductor wiring noemt, waarbij je voor iedere spoel in je element een aparte uitgang hebt zodat je ook 1 spoel (single coil) kan gebruiken.

Wil je dit niet dan moet je zwart en wit bij elkaar voegen en een beetje tape op krimpkous erom heen, rood als output nemen en groen en de kale draad als aarde.

koennie
15 januari 2006, 13:00
check this out:

http://static.zoovy.com/img/guitarelectronics/-/colorc8

je pickup bestaat uit twee spoelen, deze moet je nog aan elkaar maken op deze manier.

succes

sanne83
15 januari 2006, 14:13
Bedankt voor de snelle reacties :)
Het is wel een single coil (ik weet niet of dat nog iets uitmaakt?) Ik gebruik eigenlijk alleen dat element. Dus wat ik van koennie begrijp is dat ik dan mn witte en rode draad aan elkaar moet maken en moet ik die dan samen afplakken, of ergens aan vast-solderen?
En Darkness, als ik rood als output neem, moet ik die dan aan de switch solderen. En moet ik dr gronddraad samen met de groene onder bij de volume vastmaken?

Sorry voor deze hoogst waarschijnlijk domme vragen, ik ben ook maar een chick :D

DarknessAwaits
15 januari 2006, 14:40
De seymour duncan coolrails is eigenlijk een humbucker in singlecoil formaat, dus hij maakt gebruik van 2 spoelen in tegenstelling tot de normale 1 spoel.

Je kunt de rode draad inderdaad gewoon aan de switch solderen en dan de aarde (groen en kaal) op een potmeter (of een ander gemeenschappelijk aardepunt).


Sorry voor deze hoogst waarschijnlijk domme vragen, ik ben ook maar een chick

Ach, ik heb ze wel dommer gezien, zowel de chicks als de vragen...

:D

sanne83
15 januari 2006, 14:55
Je element is dus uitgevoerd met wat dimarzio (en waarschijnlijk ook seymour duncan) four conductor wiring noemt, waarbij je voor iedere spoel in je element een aparte uitgang hebt zodat je ook 1 spoel (single coil) kan gebruiken.

Wil je dit niet dan moet je zwart en wit bij elkaar voegen en een beetje tape op krimpkous erom heen, rood als output nemen en groen en de kale draad als aarde.

en deze draden moet ik dan gewoon aan elkaar solderen, of gewoon vastplakken (ik weet niet wat een krimpkous is)? En moet ik ze nog ergens aan vast solderen, of ze gewoon laten 'hangen'?

Je kan de gronddraad dus op verschillende plekken vastmaken? Bij mij zitten ze geloof ik op de tone-knop.
Ik realiseer me tijdens het lezen dat ik er idd. een potje van heb lopen maken :D

sanne83
15 januari 2006, 17:17
En nog een vraag Darkness ( en hopelijk de laatste :satisfie: ) In de diagrammen die ik van sd erbij heb gekregen, staat dat ik de rode en witte bij elkaar moet houden. De zwarte wordt ergens als hot output vermeld. Kan het zijn dat zij andere kleuren gebruiken voor hun draden, of moet ik het op jouw manier doen: rood als output en zwart en wit bij elkaar?

DarknessAwaits
15 januari 2006, 23:08
en deze draden moet ik dan gewoon aan elkaar solderen, of gewoon vastplakken (ik weet niet wat een krimpkous is)? En moet ik ze nog ergens aan vast solderen, of ze gewoon laten 'hangen'?

Je kan de gronddraad dus op verschillende plekken vastmaken? Bij mij zitten ze geloof ik op de tone-knop.
Ik realiseer me tijdens het lezen dat ik er idd. een potje van heb lopen maken :D

Je kan ze het beste solderen met een druppeltje tin en dan afplakken zodat ze nergens tegen aan kunnen komen en per ongeluk geleiden.
Krimpkous is een soort hoesje wat krimpt als je het warm maakt zodat het een naadloze afscherming vormt.

Als in het Seymour Duncan diagram de kleuren zo staan aangegeven dan zou het best zo kunnen zijn dat ze hun kleuren anders hebben gebruikt als Dimarzio (waar ik mijn info vandaan heb).

Op hun site zie ik nu ook deze:
http://www.seymourduncan.com/support/schematics/2lil_hum_in_strat_bridge.html
en daar hebben ze de draden zoals jij ze noemde. Gewoon even op die manier proberen dus.

Succes!

sanne83
16 januari 2006, 16:05
Bedankt voor de info! Ik heb het gister geprobeerd en nu zou hij goed moeten zitten. Ik hoor geen heel groot verschil maar ik heb hem dan ook nog niet op vol volume geprobeerd :rockon: en wat knoeien met de hoogte mag ook nog wel...
In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp, Koennie ook natuurlijk :)

Orpheo
16 januari 2006, 19:25
precies, je moet gewoon doen wat de seymourduncan site zegt, hoe je de draadjes moet solderen. dan moet t lukken. we zijn benieuwd. :cheerup: