PDA

View Full Version : Nieuwe Fender Twin Reverb tegenover Vintage Twin Reverb



Jorn69
14 januari 2006, 21:52
Ik heb gehoord dat de oude fender twin reverbs beter klinken dan de nieuwe die nu geproduceerd worden. Nu is mijn vraag wat moet je allemaal veranderen aan de nieuwe om zo dicht mogelijk bij dat echt vintage geluid te komen ??

nicoverduin
14 januari 2006, 21:56
volledig strippen en opnieuw opbouwen met juiste trafo's, weerstanden, condensatoren etc.etc. speakers en tenslotte jaartje of 30 wachten.

In de US hoor je nog wel eens van een project waarbij inderdaad alles eruit is gehaald en opnieuw opgebwoud. Wel een kostbare zaak.

Nico

Jorn69
15 januari 2006, 13:30
oké en wat als je er nu een geen te kostbare zaak van wilt maken maar toch met zo weinig mogelijk geld het beste er uit te krijgen. Welke factoren zijn dan het belangrijkste om te veranderen ? Of Kun je hem dan maar beter ineens laten zoals hij is ?

Negative K3 fan
15 januari 2006, 13:38
ik weet niet of het schema van de reissues gelijk is aan dat van de originelen, maar mijn gok is dat de grootste kwaliteitswinst valt te behalen bij: 1. GOEDE speakers (en daar moet je dus geld voor neertellen), 2. goede trafo's, 3. de juiste condensatoren veranderen voor dezelfden van een hogere kwaliteit, evt. oude buizen.

dan zou je al een heel eind moeten komen, nadeel is dat het nogal prijzig is, het best zou je een exemplaar uit de zgn. 'silverface' reeks kunnen kopen en die laten 'blackfacen' door een van de vele techneuten hier aanwezig op het forum.

Al
15 januari 2006, 13:42
oké en wat als je er nu een geen te kostbare zaak van wilt maken maar toch met zo weinig mogelijk geld het beste er uit te krijgen. Welke factoren zijn dan het belangrijkste om te veranderen ? Of Kun je hem dan maar beter ineens laten zoals hij is ?

Geld.. Laat zitten tenzij je het zelf kan, het is een megaklus om dat goed te doen. Koop anders een vroege sf (eentje met het goede cab = niet verlijmd) en ga daar vanuit. Dan nog zullen caps en mogelijk de bedrading aangepakt moeten worden maar de uitgangspositie is dan het meest gunstig.

Al