PDA

View Full Version : Eerste nummertje post: Always with me, always with you



Buebo
14 januari 2006, 19:21
Dag beste mensen,

hier mijn allereerste nummertje dat ik upload. Ik hoop dat het niet TE afgezaagd is, vlgs mij is het al een miljoen en 1 keer gecovered maarja.
Ik wil bij deze ook even zeggen dat er hier op het forum verschrikkelijk toffe en mooie dingen worden gepost, en ik nog mijlen ver van zulke niveaus af zit :).
Anyways hier is ie dan, Always with me,always with you van satriani. Opgenomen met een V-amp2 waarmee ik nog steeds flink zoekende ben voor een sound die me ligt en hoe ik hemelsnaam van die gruwelijke vertraging met opnemen afkom. Als iemand tips heeft voor dit laatste GRAAG want de timing over backingtracks is rampzalig zo. En daarnaast hoor wat ik graag wat ik kan verbeteren/aan kan werken.

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=425789

Groeten, Buebo!

Robin Dorland
14 januari 2006, 22:01
De gitaarbegeleiding is te zacht ivm de rest. Vooral de drumelementen staan wel erg op de voorgrond in de mix. Verder best goed gespeeld die solo. Hij klinkt alleen wat droog ivm de solo van Satch. Aan de andere kant klinkt het ook wel weer eerlijk zo zonder al die 'slick' effects waar Satch blijkbaar zo'n fan van is...

Dus ff die drums zachter doen of de rest harder, bijv. dmv een compressor.

Gert-Jan
15 januari 2006, 08:03
Het is goed ingespeeld! Alleen vind ik je sound behoorlijk zuigen. Te kaal, geen dynamiek.

Buebo
15 januari 2006, 11:14
Bedankt voor jullie commentaar!
@Robin Dorland: De drums zijn nu je het zegt idd wat aan de harde kant, vooral die klap mag wat meer ingehouden.

@Gert-Jan: Je hebt wel gelijk qua sound, ik vind het nog steeds erg lastig om via mijn v-amp op te nemen. De distortion begint snel op een doos bijen te lijken, en ik heb moeite om met hetzelfde gevoel (vibrato/dynamiek) te spelen als ik live en met een bandje doe. Ook is het een beetje dat zodra je zachter aan gaat slaan de hele presence verloren gaat bij de instellingen die ik nu gebruik. Misschien moet ik er nog even mee spelen. Ik weet niet of je dit een beetje met je commentaar bedoelde maar dat waren de lastigste punten voor me.

Ander commentaar en kritiek is nog altijd welkom ;).

Stitch
15 januari 2006, 11:31
Ik ben het met Gert-Jan eens. De kracht van dit nummer zit em (ook omdat ie vrij 'eenvoudig' is) vooral in die subtiele pinch en semi harmonics. Probeer er eens goed op te letten, ontwikkel je ook een enorm goed oor mee. Voor de rest heb je em goed genaild hoor! Het tap stuk loopt heel netjes! Daarna op 2:18 iets versimpeld hoor ik, maar je speelt het al met al mooi zuiver. Ik zou dus nog even letten op die subtiliteiten en je hebt een dijk van een cover!

Bladerunner
15 januari 2006, 22:17
Ha Buebo,

Ik vind hem wel goed gespeeld (voor zover ik het het kan beoordelen, ik heb het nummer niet op cd en heb er geen mp3 van maar ik vond het altijd al een mooi nummer). Ik zou willen dat ik dat zo kon.
Het geluid van je gitaar kan inderdaad wat beter maar goed, dat zal vast wel beter worden.
Ik zou zeggen, ga zo door!

Greetz,
Bladerunner

jonathan
16 januari 2006, 00:33
hij is mooi hoor,
hoe ben je aan de backing gekomen?
het lijkt mij ook wel een leuk nmmr om te spelen..

Buebo
16 januari 2006, 01:02
Hartelijk dank voor al jullie kritiek en complimenten! Ik zal nog eens goed luisteren of ik wat meer van de subtiliteit kan meenemen.

De backing track heb ik via http://www.guitarbt.com/ gedownload. Je moet je (gratis) registreren maar het is de moeite zeker waard! Enorm veel backing tracks (hoewel het laatst gehackt was waardoor veel verloren is gegaan).

Basseytje
16 januari 2006, 22:43
netjes gespeeld anyway vooral het tapping stukje

aaleen je mag wle eits aan je geluid doen heb beetje kaal

koella
16 januari 2006, 23:08
Ik vind het geweldig klinken voor een eerste post.
Het gitaargeluid is te direct ivm de backing. Vleugje galm ? Maar dan wel dezelfde galm/akoustiek als de backing, dan mengt het beter.

bluegate
16 januari 2006, 23:11
Goed gespeeld, 'k doe het je niet 123 na.
Ik heb wel eens Satch Boogie gedaan, maar meer voor de lol want gaat me
een beetje boven de pet.

Om van de vertraging af te komen kun je het beste een externe audio interface
kopen met goede ASIO drivers, Direct Monitor functie en een koptelefoon aansluiting.
Deze geven het input signaal direct door naar de koptelefoon zonder vertraging.
In je opname software kun je dan de monitoring uitzetten.

johns
17 januari 2006, 10:44
Opgenomen met een V-amp2 waarmee ik nog steeds flink zoekende ben voor een sound die me ligt en hoe ik hemelsnaam van die gruwelijke vertraging met opnemen afkom.

Leuk gespeelt. Van die vertragingen heb ik eerlijk gezegd geen last, maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet onder windows opneem, maar met een aangepaste Fedora Core 3 icm CCRMA pakketten. (http://ccrma.stanford.edu/planetccrma/software/)

Ik heb trouwens ook een v-amp2 en voor dat geld geeft ie goed geluit maar eerlijk gezegd vind ik de meer traditionele geluiden wat minder. Modern hi-gain en rectifier klinken redelijk door bij een opname. Tenminsge, veel heb ik er nog niet mee opgenomen. Een maand of wat geleden heb ik een nieuwe gitaar gekocht en ff later een v-amp2 en het enige wat ik gedaan heb is dit:

dit (http://www.yavin4.nl/blog/wp-content/solo1.mp3)

Puur om het geluid te testen en kijken hoe dat opnemen met de software werkt, dus verder is het vrij genant :eek:

johns
17 januari 2006, 10:46
Dat little wing intro klinkt trouwens ook niet verkeerd :)