PDA

View Full Version : Jackson STARS gitaren



Kevin-D
14 januari 2006, 17:55
Hey mensen, ik heb gehoord, en info opgezocht over Jackson STARS gitaren. Dit zijn Jackson (ja het echte merk) gitaren maar dan alleen bedoeld voor de japanse markt. Ze hebben bijna dezelfde specs als USA's (schaller floyd, Seymours/EMG's en een Ebben fretboard, Neckthrough ETC) maar kosten maar rond de 1200/1400 euro (omgerekend).

Iemand ervaringen met deze gitaren toevallig? De kans is natuurlijk heel klein dat weet ik... Maar toch vraag ik het even. De 'normale' japanse jacksons zijn al heel goed voor hun prijs, dus ik ben ZEKER benieuwd hoe het met deze zit. Ze hebben zelfs een soort Alexi Laiho signature (heet niet zo, en ziet er IETS anders uit, maar de specs zijn zo'n b'tje hetzelfde).

Alle info is welkom!

grtz,
Kevin

Izegrim
14 januari 2006, 22:45
Ze zitten wat kwaliteit betreft tussen de USA en de Professional serie in. Op elk model kun je wat opties kiezen om je gitaar te upgraden; semi-custom dus. Ze zijn alleen te particulier te importeren vanuit Japan bij bijvoorbeeld Ishibashi.

Kevin-D
15 januari 2006, 09:42
Dat idee had ik al, Ishibashi. Sjah de pro Jacksons zijn veel voor hun geld, en de USA's lijken me al helemaal te gek, dus vandaar dat dit me wel een leuke middenweg lijkt. De specs/looks van deze serie vind ik nl te gek, maar ik vind mezelf absolutement geen USA waard, en dat geld heb ik ook niet ;-)
Ben alleen benieuwd welk nek-profiel er op die RR modellen zit... Enig idee of dat enigsinds vergelijkbaar is met een uit de pro series? Dat is nl het enige wat ik het liefst wel even uitprobeer natuurlijk.

Orpheo
15 januari 2006, 18:51
zijn er links beschikbaar?

Izegrim
16 januari 2006, 07:38
De RR halzen zijn C-profiel met compound radius. De opgeschroefde halzen zijn dunner dan de doorlopende halzen. Ik vind beide erg prettig spelen.

Kevin-D
16 januari 2006, 16:35
Ok dan. Of er linkshandig beschikbaar zijn... Geen ID. Maar C-profielen liggen me wel over het algemeen dan. Als ik zo'n gitaar zou willen, moet ik de gok met Ishibashi wagen... maar ik denk dat het het wel waard zal zijn ;-)

Kijk ff op www.jacksonstars.com