PDA

View Full Version : zeuren helpt!!



Guns n' Roses
21 oktober 2002, 09:05
Hallo daar, over een jaar mag ik een elec. gitaar kopen wat met tegenzin van m'n ouders mag. Maar nu heb ik zo zitten zeuren dat m'n ouders nu elke maand 50 euro op mijn bankrekening storten voor die gitaar!!

Bins
21 oktober 2002, 10:01
Maandagochtend Bins:
Misschien is het een idee om er zelf (<--klemtoon) voor te sparen, ipv op de zak van je ouders te teren.

Normale Bins:
Leuk, gefeliciteerd. 12x50 is 600: ik zou een 2ehands telecaster kopen, of een nieuwe Cort.

Guns n' Roses
21 oktober 2002, 10:34
Ik ben zelf ook aan het sparen, ik heb al 350 euro. Maar ik speel al akoestisch maar de reden dat ik volgend jaar pas een elec. gitaar mag is dat ik eerst moet kijken of ik het echt leuk vind (en dat is ZEKER het geval).

MADdie86
21 oktober 2002, 10:46
Nou ik spaar ook al een tijdje, voor een goede kam en nog wat futseltjes voor mijn gitaar. Heb al € 2310,10 :grin:
Maar heb nooit tijd (daarom is het zo'n groot getal :wink:)

Harry
21 oktober 2002, 11:04
ouwe lul Harry: af en toe de vaat wassen, of de auto, een keertje stofzuigen, dan teer je niet op de zak van je ouders
normale Harry: you go boy!!!

in't echt ben ik trouwens een kruising tussen deze twee :grin:

moretel
21 oktober 2002, 11:33
Ik vind dat ouders alles in het werk moeten stellen om de muzikale aspiraties/ontwikkeling te stimuleren, dat houdt in de praktijk gewoon in dat je als ouders in je beurs moet tasten en niet zo moet zeuren over sparen enzo, het is wat anders als er eerst een scooter gekocht word en dan de gitaar op de tweede plaats komt.

Lacrymosa
21 oktober 2002, 12:08
Ik heb ongeveer een zelfde soort probleem......
mn vader wilde dat ik mn rijbewijs ging halen.......voor dat geld had ik ook zwaar kunnen scheuren op een Jackson soloist.

CheerS!!

Guitarik
21 oktober 2002, 12:08
Ik wou dat mijn ouders even vatbaar zijn voor gezeur. Ze vinden wel dat ik goed speel, maar als ik zeg dat ik een nieuwe gitaar nodig heb, vinden ze het onzin. Ze verklaren me zelfs voor gek dat ik ervoor aan het sparen ben. Gitaristen worden niet altijd goed begrepen denk ik. :smile:

Ibanez
21 oktober 2002, 12:37
Op 2002-10-21 12:08, schreef Lacrymosa:
Ik heb ongeveer een zelfde soort probleem......
mn vader wilde dat ik mn rijbewijs ging halen.......voor dat geld had ik ook zwaar kunnen scheuren op een Jackson soloist.

CheerS!!
Haha mijn ouders betalen mijn rijbewijs als ik tot me 18e niet ga roken. Dus dat word een mooie gitaar! En ik heb sowieso geen behoefte aan roken, liever me rijbewijs gratis!!

Ibanez
21 oktober 2002, 12:39
en nog wat, mijn ouders(vooral me moeder) is echt zo van als ik zeg dat ik wat nieuws wil kopen : Onee he nog meer troep in huis je hebt er toch al 3, moet je nou nog meer?? Hoewel me vader af en toe erg relaxt is in spullen kopen zoals hij een versterker heeft gekocht voor mij omdat hij de electrische piano er ook aan kon aansluiten. Dat is toch weer lekker profiteren...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-10-21 12:40 ]</font>

moretel
21 oktober 2002, 12:57
Ja dat niet roken en rijbewijs is een klassieker, daar doe ik dan weer niet aan (je kan nooit helemaal perfect wezen) , roken moet mogen, gewoon voor en nadelen bespreken en de beslissing aan hen laten, het is de eigen gezondheid.

Harry
21 oktober 2002, 13:51
ik ben wel blij dat het duidelijk wordt dat roken voor sukkels is, al weten veel jongeren dat niet....
er is een tijd geweest dat je gewoon ging roken als je 16 werd, dat hoorde min of meer zo, gelukkig is het geen automatisme meer

Dude
21 oktober 2002, 14:02
maandagmorgen bart:

wat vroeg je ook alweer ?? auw mijn hoofd, weer teveel hersencellen verneukt dit weekend !

door de weekse bart:

ouders die betalen voor spullen ... auw mijn hoofd.... nasleep can het weekend neemt abnormale vormen aan.....

weekend bart:

bwwaaaabbwa llaaaallalaaaa ssspppsdddfffd

huh ?? ooohhh.... ok..... gitaar.... speleeeeeeeeeen

wie ben jij nou weer ??? en wat doe je in mijn bed......


(god god wat zou dat leven bizar zijn...)

moretel
21 oktober 2002, 14:07
Niet zo zeuren Bart,

een beetje vent doet dat niet

Anders Destium
21 oktober 2002, 17:00
Mijn ouders hebben mijn violen voor me gekocht (ben ik achteraf nog steeds erg blij om), omdat ze vinden/vonden dat muzikale vorming bij je opvoeding hoort...
Ze hebben ook bijgedragen aan mijn eerste gitaar, maar als ze horen wat ik aan mijn hobby uitgeef schrikken ze zich dood :smile:
Maarja financieel onafhankelijk heeft zijn voordelen, en een auto zit er voor mij toch al niet in...

Ik heb trouwens mijn rijbewijs gekregen door niet te roken...scheelde wel ontzettend, vooral drie keer examen :smile:

Negative K3 fan
21 oktober 2002, 17:03
Mijn ouders financieren en helpen mij wel, mijn vader heeft zelfs mijn hele gitaar ongeveer in elkaar gebouwd+gemod waar hij veel tijd in heeft gestoken. Verder heeft de gitaar mij 375 euro gekost en mijn ouders 25 euro (lak). Netjes verdeeld zou ik zo zeggen :smile:.

Moonchild
21 oktober 2002, 20:59
Op 2002-10-21 13:51, schreef Harry:
ik ben wel blij dat het duidelijk wordt dat roken voor sukkels is


wat een domme opmerking zeg, dat is net het omgekeerde zeggen van "roken is stoer" en dat slaat ook nergens op

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-10-21 21:00 ]</font>

Eddie van Halen
21 oktober 2002, 21:09
Ik heb volgende week tentamenweek en daar mag ik geen één onvoldoende op hebben (herkansing meegerekend) anders mag ik geen gitaar meer spelen. Alleen nog als ik schoolband heb of met mijn andere bandje speel.
Als ik daarentegen alles VOLDOENDE heb gemaakt, dan krijg ik 50 euro die ik mag besteden aan een nieuwe gitaar.

Alleen ik zie het somber in... :sad: :sad: :sad:

Swan
21 oktober 2002, 21:09
Op 2002-10-21 17:03, schreef Negative K3 fan:
Mijn ouders financieren en helpen mij wel, mijn vader heeft zelfs mijn hele gitaar ongeveer in elkaar gebouwd+gemod waar hij veel tijd in heeft gestoken. Verder heeft de gitaar mij 375 euro gekost en mijn ouders 25 euro (lak). Netjes verdeeld zou ik zo zeggen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">.


je word steeds lachwekkender

P
21 oktober 2002, 21:10
Toch vind ik een gitaar kopen van eigen verdiende geld leuker. Anders zit er nog zo'n vleugje 'ouders' aan

moretel
21 oktober 2002, 21:29
en daar mag ik geen één onvoldoende op hebben (herkansing meegerekend) anders mag ik geen gitaar meer spelen.
Alleen ik zie het somber in...


Ha streng zeg, ik zeg altijd maar als je je best doet is het goed, ik en mijn vrouw zijn vroeger twee keer blijven zitten en toch nog goed terecht gekomen hoor.

Ic3gl0vE
21 oktober 2002, 22:03
mijn pa gaf me zomaar 300 gulden toen ik mijn nieuwe versterker op ging halen, juist omdat ik NIET om geld had gevraagd :smile: dat vond 'ie wel cool van me.
Ik vraag trouwens niet om geld voor gitaarstuff... Ik werk zelf genoeg om zelf alles te kopen, geeft ook wel een goed gevoel.. zo kan je tenminste zien dat het ook nog zin heeft om al die duizenden folders rond te brengen :smile:

Harry
22 oktober 2002, 10:02
Op 2002-10-21 20:59, schreef Moonchild:


Op 2002-10-21 13:51, schreef Harry:
ik ben wel blij dat het duidelijk wordt dat roken voor sukkels is


wat een domme opmerking zeg, dat is net het omgekeerde zeggen van "roken is stoer" en dat slaat ook nergens op

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-10-21 21:00 ]</font>


dom, of niet? dat is een goeie vraag.....
maar anyway, ik heb gelijk

Dude
22 oktober 2002, 11:38
bart steekt er maar weer eentje op..... (had ook de regeling 18 / roken / rijbewijs) nu ben ik 21 en ik rook toch....

Lacrymosa
22 oktober 2002, 11:47
ten eerste: Roken is een van de meest asosiale gewoontes die je kan hebben. (dit wil ik best nader verklaren, maar niet niet op dit forum, want daar is et niet voor)

ten 2de: Ik wor helemaal gek.........mn vader wil me best knaken geven voor mn nieuwe gitaar, met alle liefde zelfs, hij heeft alleen de knaken niet..........heel frustrerend

ten3de: het voelt idd goed om van je hardverdiende centen iets moois te kopen

CheerS!!

alhambra
22 oktober 2002, 12:04
Alhambra zeurt z'n ouders gek om meer zakgeld en een bedrage in de gitaargear, ouders zeggen "je bent nu 36 jaar je kan nu best is een keer zelf voor gaan werken". ja ja kep het niet makkelijk straks moet ik nog kostgeld betalen ook tis een schande.

Ic3gl0vE
22 oktober 2002, 14:27
roken is voor sukkels...
want het is slecht voor je gitaar!
kijk maar bij mensen die roken naar de 'witte' muren in huis.. die worden uiteindelijk geel.. dan kan het ook niet goed zijn voor de lak van je gitaar en de hals blablabla

poeyerke
22 oktober 2002, 14:40
Op 2002-10-21 12:57, schreef moretel:
Ja dat niet roken en rijbewijs is een klassieker, daar doe ik dan weer niet aan (je kan nooit helemaal perfect wezen) , roken moet mogen, gewoon voor en nadelen bespreken en de beslissing aan hen laten, het is de eigen gezondheid.


[totaal offtopic]
zeurmode: Helaas heb je het niet alleen over je eigen gezondheid, maar ook over die van niet-roker die jouw rook inademen. En over de rug van mensen die wachten op een plaatsje in het ziekenhuis wat nu wordt ingenomen door mensen die hun eigen gezondheid om zeep helpen . (uiteraard zijn dat niet allemaal rokers)
Niet dat ik nu zo´n idealist ben want ik heb ook ooit weleens een peukje of wat gerookt...in mijn duistere verlden :wink:
[/totaal offtopic]

Maar goed, ik heb altijd voor alles zelf moeten werken... vind ik niet erg heb ik nu veel profijt van, maar dat je ouders meehelpen betalen is natuurlijk wel erg tof. Ben benieuw d wat je keuze wordt over een jaartje.

Raffel
22 oktober 2002, 16:28
hier ook! :smile: Ze gaan ook schrikken als ik ze mijn verlanglijstje laat zien! :grin:

Negative K3 fan
22 oktober 2002, 16:45
Op 2002-10-21 21:09, schreef Swan:


Op 2002-10-21 17:03, schreef Negative K3 fan:
Mijn ouders financieren en helpen mij wel, mijn vader heeft zelfs mijn hele gitaar ongeveer in elkaar gebouwd+gemod waar hij veel tijd in heeft gestoken. Verder heeft de gitaar mij 375 euro gekost en mijn ouders 25 euro (lak). Netjes verdeeld zou ik zo zeggen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">.


je word steeds lachwekkender


Mooi, missfhien moet ik caberetier worden!

Lacrymosa
22 oktober 2002, 17:30
Nog een voordeel van het niet roken:
je heb meer geld voor gitaren

CheerS!!

Anders Destium
22 oktober 2002, 17:53
K3 Fan: ik denk dat je beter bij je leest kunt blijven en gitaren gaan bouwen (for a living)

signsofzodiac
22 oktober 2002, 17:54
Als je hard hebt gebikkeld voor je nieuwe plank voelt het anders dan dat je hem krijgt. Krijgen is ook gaaf, maar je voelt wel meer "verbondenheid" als je je verrot hebt gewerkt voor die nieuwe dooie boom met snaren :smile:

Misschien asociaal, maar het interesseert me geen ruk wat iemand er van vind dat ik rook. Ik rook, vind het lekker, waar het niet mag doe ik het niet, en ergens anders moet iemand me niet gaan vertellen dat het slecht voor me is/niet zou mogen. Moet je kijken wat alcohol voor nadelen oplevert voor de samenleving. Ik ga toch ook niet lopen kankeren dat je geen biertje mag drinken? Weet je wat dat met je lever doet? En wat het de gemiddelde jonegemens kost per jaar? Kun je een leuke plank van aanschaffen, reken er goed op. :smile:

Negative K3 fan
22 oktober 2002, 21:23
Op 2002-10-22 17:53, schreef Anders Destium:
K3 Fan: ik denk dat je beter bij je leest kunt blijven en gitaren gaan bouwen (for a living)


Ik ga denk ik eerst nog mn atheneum afmaken en een vervolgoppleiding volgen, dan zie ik wel verder :smile:

Anders Destium
22 oktober 2002, 23:20
die vervolgopleiding kan nog wel eens lang duren als je er plezier in hebt :wink:

Geloof me, ik heb ervaring :grin: (en volgend jaar geen stufi meer :sad: )

Harry
23 oktober 2002, 09:37
Op 2002-10-22 17:54, schreef signsofzodiac:
Als je hard hebt gebikkeld voor je nieuwe plank voelt het anders dan dat je hem krijgt. Krijgen is ook gaaf, maar je voelt wel meer "verbondenheid" als je je verrot hebt gewerkt voor die nieuwe dooie boom met snaren &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

Misschien asociaal, maar het interesseert me geen ruk wat iemand er van vind dat ik rook. Ik rook, vind het lekker, waar het niet mag doe ik het niet, en ergens anders moet iemand me niet gaan vertellen dat het slecht voor me is/niet zou mogen. Moet je kijken wat alcohol voor nadelen oplevert voor de samenleving. Ik ga toch ook niet lopen kankeren dat je geen biertje mag drinken? Weet je wat dat met je lever doet? En wat het de gemiddelde jonegemens kost per jaar? Kun je een leuke plank van aanschaffen, reken er goed op. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


het interesseert mij ook niet dat rokers er zek van worden, het is hun eigen keus om allerlei ziektes op te lopen. Maar als ik lekker in een restaurant zit te eten, en er zit zo'n k*nkerl*er naast me te roken, proef ik m'n eten niet meer, en bovendien stink ik naar zijn/haar rook.

Sorry hoor, maar ik word hier nogal pissig over, sommige mensen dringen hun slechte gewoontes op aan anderen.

Trouwens, we zijn in het verkeerde topic bezig