PDA

View Full Version : Eko bas



koennie
13 januari 2006, 23:17
Wat vinden jullie hiervan? is dit nog wat waard, zo'n ouwe eko, een jaartje of 20 oud denk ik. gekocht voor 25 euri's.

http://images1.fotopic.net/?iid=yetkyo&outx=800&quality=70

Ritch
14 januari 2006, 16:55
25 euri? Leuk man! Ziet er nog érg goed uit voor z'n leeftijd. Zit er een beetje sustain indat bakkie > multiplex? Gefeliciteerd met je aankoop, ik zou hem alleen al voor dat geld kopen om hoe ie eruitziet! :)

Primitive
14 januari 2006, 18:58
ja had ik ook gedaan, en had bijna wel elke bas gekocht die 25 euris is, stel dat het niks is kun je er lekker op raggen :zz:

soapwater
14 januari 2006, 20:50
Ik heb een jaartje geleden een Eko Akoestische 12-string. van onder het stof gehaald. Ook zo'n jaar of 30 oud. Die gitaar is oerdegelijk gebouwd, super afgewerkt en klinkt echt goed... Hopelijk is dit bij deze bas ook het geval...
Voor €25 heb je nog geen setje snaren, dus een miskoop kan het al zeker niet zijn. Staat misschien ook aardig tegen de muur als decoratie...

Greetz

Primitive
15 januari 2006, 02:22
precies zo dacht ik dus ook :listen: en {marco borsato/alib style]misschien is ie wel heel goed[/marco borsato/alib style]

koennie
15 januari 2006, 13:46
persoonlijk vind ik hem wel lekker spelen, alleen de klank is zo dood als wat.. zou een preamp helpen? t kan misschien ook komen door de snaren, maar ik denk eerder de pick-ups. Het is geen multiplex, een uit twee stukken hout bestaande body. De neck is wel interessant, het lijkt wel of deze uit drie in de lengte tegen elkaar gelijmde stukken hout bestaat. ik zal vanaaf ff wat pics maken.

JCG
15 januari 2006, 14:45
Als je er genoeg van hebt, wil ik hem wel overnemen voor 25 euro :)

soapwater
16 januari 2006, 15:24
persoonlijk vind ik hem wel lekker spelen, alleen de klank is zo dood als wat.. zou een preamp helpen? t kan misschien ook komen door de snaren, maar ik denk eerder de pick-ups. Het is geen multiplex, een uit twee stukken hout bestaande body. De neck is wel interessant, het lijkt wel of deze uit drie in de lengte tegen elkaar gelijmde stukken hout bestaat. ik zal vanaaf ff wat pics maken.

Ik zou er nieuwe snaren op leggen en als hij dan nog dood klinkt, de pickup vervangen. Ik weet niet wat je hiervoor kan gebruiken, maar je zal vast wel een vervangingselement kunnen vinden... Dat het een masieve body is, is ook een goed zaak... Laat maar komen die fotoos...

Greetz

Lintpete
20 januari 2006, 12:49
Wat vinden jullie hiervan? is dit nog wat waard, zo'n ouwe eko, een jaartje of 20 oud denk ik. gekocht voor 25 euri's.

http://images1.fotopic.net/?iid=yetkyo&outx=800&quality=70
Is dit nog wat waard......?!
Koennie man, er lopen legio Eko verzamelaars rond. Ik denk dat je hem voor het 10-voudige wel kwijt raakt (als je dat zou willen).

Sanbenno
20 januari 2006, 21:42
Egt ongelooflijk. Kben altijd al een eko-fan geweest en m'n pa koopt die zeker voor 150 van de zilver-gouden muntjes :hippie:

koennie
21 januari 2006, 12:01
soooowww dat had ik niet verwacht! ha mooie aankoop dus! maar ik verkoop hem lekker niet :p dan heb ik geen bassie meer. Ik had ff niet zo vel tijd, dus ik zal straks de beloofde foto's maken.

Sanbenno
21 januari 2006, 12:36
Ij is veel waard, maar kdenk nie da die nog lekker gaat als je erop speelt? Of vergis ik me? (dat zie je natuurlijk nie op een foto ;) ) Dus ik denk da ik em zou verkopen aan zo'n verzamelaar en een heel goeie bas zou kopen