PDA

View Full Version : Sovtek?



Bins
21 oktober 2002, 00:15
Ik lees de laatste tijd steeds meer over Sovtek versterkers (mig50, mig100). Het zijn russische (nee, echt?) 1-kanaals buizentops, die best lekker schijnen te klinken. En cheapy bovendien.
Ik ben nu erg nieuwsgierig. Wie heeft er 1? Waar kan ik er 1 vinden in Nederland? enz enz..

dml
21 oktober 2002, 06:51
Mwaah, is alweer een tijdje geleden dat die dingen op de markt kwamen. Worden ze nog wel gemaakt? Dacht van niet......

Spanjaard in Alkmaar heeft er nog wel 1, Stand-by in Utrecht ook nog wel en Soundhouse in Hoogeveen.
Succes.

srv-man
26 oktober 2002, 22:55
Ik heb een tijdje een MIG-50 gehad. Is
een 1 kanaals top, wel met 2 ingangen met beide een aparte volumeregelaar en iets andere klank (1 Marshall-achtig en 1 Fender-achtig). Heeft geen mastervolume, dus scheuren op laag volume gaat niet, je moet hem opengooien en dan gaat hij best hard. In mijn oren vooral geschikt voor blues of rock, maar met een pedaal ervoor kun je hem wat veelzijdiger maken. Verder heel spartaans, dus geen effectloop, reverb of wat dan ook. 2e hands moet je hem onder de 200 euro te pakken kunnen krijgen. Destijds goed beoordeeld in de guitarplayer en ook op HC zijn er veel enthousiastelingen. Zelf was ik er uiteindelijk niet zo wild van maar ik hou van wat extremere scheur....

Ic3gl0vE
27 oktober 2002, 14:26
ik dacht dat sovtek alleen buizen maakte... en mig's zijn toch vliegtuigjes? :smile:

Bas
27 oktober 2002, 15:02
Svetlana buizen zitten toevallig ook in die migs. En nee, dan bedoel ik niet de amps :grin:

Dude
27 oktober 2002, 15:07
klinkt best aardig, en spartaans.... daar houd ik van, niks geen gezeik ik moet een versterker hebben met niet meer dan 10 knoppen, en daar moeten ook de aan/uit en standby knop onder vallen...

Paradoxia
27 oktober 2002, 16:22
Op 2002-10-27 15:07, schreef iamyou:
klinkt best aardig, en spartaans.... daar houd ik van, niks geen gezeik ik moet een versterker hebben met niet meer dan 10 knoppen, en daar moeten ook de aan/uit en standby knop onder vallen...


Kheb laatst nog een paar leuke mesa's gezien :grin:

Bas
27 oktober 2002, 16:24
Inderdaad.. gewoon lekker simpel en blazen maar. Een dag achter je amp zitten om is een leuke config eruit te halen is niet relekst (vaak bij modelling amps, en ik kan het weten als ex Flextone II owner).

Gewoon aanzetten, 30 seconden aan je knoppies draaien en gaan :wink:

Dude
27 oktober 2002, 23:58
ik moet eerlijk zeggen dat de 6 knoppies van mijn marshall toch vrij lastig zijn in te stellen... maar altijd beter dan die maffe valvestates waarbij elke knoppie nog eens 2 functies heeft, fucking hell als je daar in een oefenruimte over moet spelen.

dml
29 oktober 2002, 07:51
Tjonge jonge jonge, daar zijn ze weer!!! Gitaristen die al moeite hebben bij meer dan 3 knoppen...... get a life!!!!

Ic3gl0vE
29 oktober 2002, 19:30
moeite met meer dan 3 knoppen...
wordt lastig stemmen dan :grin: