PDA

View Full Version : Lampen Combo



combo
13 januari 2006, 22:05
Nog een vraagje

Ik heb dus een combo 50W rms, full lampen. Met 1 12" speaker.

Als ik daar een cabinet onder zet, ga ik veel luider gaan ?

Wellicht een domme vraag ?

Helter Skelter
13 januari 2006, 22:07
je gaat harder, hoe meer lucht je verplaatst hoe harder je gaat http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon12.gif

Bl44t44p
13 januari 2006, 23:40
Waar heb jij Nederlands geleerd?

En nee je hoeft me niet nog te vertellen dat je uit Belgie komt ;)

renier
14 januari 2006, 17:52
nee. scheelt net niks. het vermogen van de versterker wordt echt niet groter. je geluid zal wellicht wel wat breder en voller worden. meer spreiding enzo. bij een 1 x 12 is het mischien wel leuk. bij een 2 x 12 vindt ik het effect te verwaarlozen, en zeker het slepen van een cab niet waard.

Izegrim
14 januari 2006, 22:55
Ik heb ook een 1x12" en wil er misschien een 4x12" cab onder zetten. Ik vraag me wel af wat het nou precies uitmaakt als ik er een el cheapo cab onder zet. Ik heb er geen bij de oefenruimte helaas.

Outrage
14 januari 2006, 23:33
in een ver en donker verleden heb ik nog een op marshall gespeeld (stel je voor ;)) , een valvestate combo (was van mijn neef), en ik had een veel beter geluid toen die aangesloten was op een 4x ? kast (de kast die samen ging met een marshall JCM600).

Je geluid komt toch sowieso beter tot zijn recht?

Punt
15 januari 2006, 00:42
Een cab met meer speakers klinkt wat voller, spreiding aan de andere kant heb je met minder speakers b.v. 1 x 12 vaak wat meer punch, dynamiek, directheid.

up-guitarman
15 januari 2006, 14:19
nee. scheelt net niks. het vermogen van de versterker wordt echt niet groter. je geluid zal wellicht wel wat breder en voller worden. meer spreiding enzo. bij een 1 x 12 is het mischien wel leuk. bij een 2 x 12 vindt ik het effect te verwaarlozen, en zeker het slepen van een cab niet waard.

Mwa, op mijn 2*12 combo geeft het toch wel wat verschil of ik de 4*12 cab eronder hang of niet.

Niet meer volume maar wel meer druk, de combo is open achteraan terwijl de cab toe is, zo krijg ik vette low mids uit de cab en de hogetonen uit de combo wat een mooiere balans geeft dan enkel cab of enkel combo !!!

M.a.w. als ik de cab KAN meenemen dan gaat hij ook mee !!!

dejohan
16 januari 2006, 10:36
Waar heb jij Nederlands geleerd?

En nee je hoeft me niet nog te vertellen dat je uit Belgie komt ;)

Een zin beginnen met "En nee je hoeft" is ook niet echt 100% correct hoor.

Trouwens, als je consequent blijft mag je op dit forum bij ongeveer 60% van de berichten taaladvies geven.

Bl44t44p
16 januari 2006, 12:28
Een zin beginnen met "En nee je hoeft" is ook niet echt 100% correct hoor.

Trouwens, als je consequent blijft mag je op dit forum bij ongeveer 60% van de berichten taaladvies geven.

Oh god, ik vergeet een komma, wat een ramp. Ik vond de startpost anders vrij onleesbaar, vandaar dat ik er op reageerde.

combo
16 januari 2006, 19:30
Hey,

Eerst en vooral, iedereen die op het net surft moet toch een klein beetje mijn schrijfstijl kunnen begrijpen. Ik steek geen 10 seconden tijd in mijn Topic, ik vroeg het me af en gooide het erop. Hoe korter hoe liever.

Het gaat em trouwens over de vraag, niet over het feit dat ik Belg ben. Who cares wat jij trouwens denkt over mijn nederlands.


Dit gezegd zijnde:

Ik heb zondag een Ashdown 4x12" cabinet onder mijn Conquest gezet. Ik heb een 50W rms vermogen en was aangesloten op de 4 Ohm ingang van de cabinet.
Ik had zwaar de indruk dat ik maar tot 5 hoefde te draaien met de gain en de master (clean kanaal heeft ook een gain). Zonder Cabinet was dat tot 7.

Luider ga ik ook niet beweren, maar het duwde idd veel meer.