PDA

View Full Version : Full Tube T65 van Conquest



combo
13 januari 2006, 22:04
Dag,

Ik had een Hughes & Kettner 15W. Heb me nu een T65 Full Lampen Versterker gekocht. 50W rms. Er zitten 5 12AX7 lampen in en 2 EL34 lampen.

Mijn vragen:

1. Hoe lang moet ik deze laten opwarmen voor ik hem uit stand-by zet ?

2. El34 in de vermogenkring: is dat 25W per lamp ?

3. Hoeveel keer per jaar moet ik de lampen vervangen, en de welke moet ik vervangen, enkel de vermogenlampen (eindtrap) ?

4. Wat wordt bedoeld met biassen, gaat dit over het dimensioneren van de lamp zoals bij ene transistor ? Hoe doe je dat ?

Squier4ever
14 januari 2006, 10:13
ik zet m zelf meestal na een paar minuutjes uit dfe stand-by, als je dan speelt begin je geluid te horen dat steeds harder gaat, als het volume niet meer stijgt istie warm

almarvk
14 januari 2006, 11:16
Dag,

Ik had een Hughes & Kettner 15W. Heb me nu een T65 Full Lampen Versterker gekocht. 50W rms. Er zitten 5 12AX7 lampen in en 2 EL34 lampen.

Mijn vragen:

1. Hoe lang moet ik deze laten opwarmen voor ik hem uit stand-by zet ?

2. El34 in de vermogenkring: is dat 25W per lamp ?

3. Hoeveel keer per jaar moet ik de lampen vervangen, en de welke moet ik vervangen, enkel de vermogenlampen (eindtrap) ?

4. Wat wordt bedoeld met biassen, gaat dit over het dimensioneren van de lamp zoals bij ene transistor ? Hoe doe je dat ?


1. De Conquest hoef je niet heel lang op te warmen. Zelf doe ik 'm gewoon aan en ben ik nog bezig met alle pedaaltjes goed te zetten e.d. Gewoon 1 á 2 minuutjes.

2. Ja

3. ligt eraan hoeveel je de versterker gebruikt, dus hoeveel branduren ze maken. Pas als het geluid minder wordt kan je ze vervangen. Maar ze gaan rustig een jaar mee.

4. ik zou het niet weten :)