PDA

View Full Version : Nieuw leven in mijn gitaar



Lock en Load
13 januari 2006, 20:07
Mijn Viper 400 is nu bijna 2 jaar oud alweer. En in die tijd ben ik toch meer naar rock gaan luisteren en spelen dan metal... dus werd het tijd voor nieuwe elementen.

Van EMG 81/81 naar Seymour Duncan SH-4b/SH-2n (JB/JZ). Dat is wel een verandering te noemen:-D

Ik heb ook voor beide elementen een aparte volume (eerst master volume en master tone, nu dus geen tone meer) met push/pull voor series/split. En ik kreeg zomaar goede cleans op een JCM 800 model (Line 6 Duoverb) dat een beetje bruut karakter had voor de overdrive. Ik gebruik zowaar de controls op de gitaar nu om verschillende tonen te maken:dance:

Webcam fotootje: (morgen maak ik foto's met de digitale camera).
http://img472.imageshack.us/img472/3498/foto345gm.jpg

johns
13 januari 2006, 20:27
Grappig, ik zit er net aan te denken om precies dat duo (of eventueel de sb-6 bij de brug ipv de sb-4) in m'n Ibanez te zetten :)

En die Viper, is dat een ESP-Ltd?

Lock en Load
13 januari 2006, 20:28
Yup,

LTD Viper 400.

En wat is er eigenlijk grappig?

johns
13 januari 2006, 20:50
Yup,

LTD Viper 400.

Bevalt dat wat? Ik heb een tijdje naar verschillende Les Paul of SG achtige modellen rondgekeken en hier en daar lees ik goeie dingen over de ESP LTD Viper en EC.


En wat is er eigenlijk grappig?

Nou, toevallig eigenlijk. Ik heb gisteren van de lokale gitaarbouwer alhier een cd met voorbeeldgeluiden van alle SD pickups meegekregen en toen kwam ik op de twee combinaties uit die ik in m'n vorige berichtje noemde en tot nu toe gaat m'n voorkeur uit naar de SH-2 Jazz bij de hals en de SH-4JB bij de brug. En dan lees ik dus een dag later iemand die dezelfde keuze gemaakt heeft :)

Punkrockerke
13 januari 2006, 20:55
Is een veel gebruikte keuze hoor. Ik heb deze combi ook in mijn LP.
Seymour Duncan biedt de sh4/sh2 ook aan als set.

johns
13 januari 2006, 21:02
Ja klopt, dat las ik ook op de Seymour Duncan webstek. *Twijfeltwijfel* de SH-6 of de SH-4 bij de brug.

In ieder geval wel zebra's :)

Lock en Load
13 januari 2006, 21:05
Noem het een roes of wat je wilt... Maar ik ben op slag mijn GAS voor een strat of tele verloren! OK, ik krijg waarschijnlijk niet eens voor 80% het geluid van een strat of tele. Maar met deze controls is mijn main gitaar meer dan veelzijdig.

Ik ben erg blij met mijn Viper 400 merken jullie wel. Hij/zij is wat nek zwaar maar ik heb een Levy M8P3GP besteld en dat moet het dan maar oplossen, maar echt een probleem vind ik het niet, ik heb er geen last van. (BTW. ALLE viper modellen met de strap knop op de achterkant zijn nek zwaar, die met de knop op de bovenste "horn" hebben dat niet).

vinni
14 januari 2006, 01:15
Had ook twee gitaren met EMG's.

Speel rock.....ook eruit gesloopt.
ik had eerst ook de JB4 in de brug maar vond dat toch te schreeuwerig.
(ligt ook aan de houtsoort) Toen Tonezone's erin.
Dat was beter.
Vinni

johns
14 januari 2006, 12:31
Damn nog meer twijfel. Een tonezone bij de brug en een paf-pro bij de hals was ook een optie voordat ik de SD cd kreeg :(

De gitaar die ik wil upgraden heeft een aghatis body. Geen idee wat voor hout dat is, maar een Viper 400 is vziw van mahonie, dus daar zal wel at verschil in zitten in klank

Maar goed, ik heb dit topic lang genoeg gekaapt :)