PDA

View Full Version : Simpele/makkelijke manier om gauw op te nemen??



Herman
13 januari 2006, 19:20
Ik wil dus n keer gewoon eens wat opnemen, hoeft helemaal geen geweldige kwaliteit te zijn zolang je maar hoort wat er gespeeld word...hoe doen jullie dat pcies?? Mn mp3 heeft nogal KUTkwaliteit namenlijk...
Greetz Herman

harrie-beton
13 januari 2006, 19:35
makkelijkst is 1 microfoon direct in je soundcard.
Betere kwaliteit krijg je al met een goede microfoon plus een mengtafeltje of voorversterkertje en dan je pc in.

zie ook de FAQ link naar opname

jonathan
13 januari 2006, 19:39
je gitaar via een verloop stukje in de pc pluggen,
en een recording progje downlaoden,

imlikeajungle
14 januari 2006, 12:46
Gratis opnameporgje is Audacity.
Succes!

hoofd
14 januari 2006, 13:10
Als je echt heel basic wilt zijn, gitaar gewoon in de mic-plugin van wat dan ook pluggen en op rec drukken. Wil je er nog geld aan gaan uitgeven? Want dan zou ik iets van een effecten/pre-amp ding kopen, zoals bijvoorbeeld de korg pandora, die tevens 30 seconden kan opnemen:
http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=PX4D&category_id=6

Les Paul
14 januari 2006, 13:28
Line6 Toneport is ook een optie. Die is niet duur, heeft goede geluidkwaliteit en er zit nog redelijke software bij ook.

Reel Big Fish
14 januari 2006, 13:56
Makkelijk, videocam in de oefenruimte meenemen, kun je meteen terug zien wat je fout doet :lp:

Zijn zat proggy's die btw het beeld weghalen, zodat je alleen een mp3-tje overhoudt ;)

harrie-beton
14 januari 2006, 13:59
ik begrijp dat je in de oefenruimte wilt opnemen?

Ik heb een oude pc daarvoor en neem op door een signaal van de mengtafel af te tappen.

2 condensator microfoons en klaar
De muziek zet ik dan op memory stickje

Herman
15 januari 2006, 15:44
Dank mensen, ik zal binnenkort eens ff een poging wagen...

Ic3gl0vE
18 januari 2006, 12:01
voor bijna niks kun je op marktplaats ook wel van die tascam taperecordertjes vinden waar een cassetebandje in gaat. plug je gitaar of microfoon daar in, en gaan met die banaan \m/

Herman
18 januari 2006, 20:22
Kun je op de EEN OF ANDERE manier n bandje ook op de pc krijgen...
Heel toevallig niet zeker :P

bert k
18 januari 2006, 20:44
Ja hoor, cassettespeler aan de line-in van de computer hangen (met een verloopstekkertje). Vaak zat gedaan.

Herman
19 januari 2006, 18:58
Bedankt voor jullie reacties :)
Ik zal het eens even probereN!!