PDA

View Full Version : Van actieve elementen terug naar passief



E-J
13 januari 2006, 19:16
Hey,
Aangezien ik toch niet zo heel tevreden ben met mijn EMG SA set, wil ik de originele LC elementenset weer in mijn London City flikkeren.

Echter, hoe zit het met de aarde(draad)? Die komt van 1 van de potmeters, maar waar moet ik die draad aan vastmaken/solderen?

zjanke
13 januari 2006, 19:51
Hij moet op een of andere manier contact maken met de brug. Makkelijkste is brug los, kabeltje eronder en de brug weer terugschroeven.

1959SLP
13 januari 2006, 19:54
onder de brug.

Franc
13 januari 2006, 20:02
Als je pups hebt vervangen lijkt me niet dat de draad naar de brug los is toch??

De mantel van de draden van de pups gaan naar een pot waar alle massadraden aan zitten en uiteindelijk moet die oa naar brug maar ook naar output.

E-J
14 januari 2006, 17:24
Ik heb hem vastgesoldeerd aan de brug, maar ik heb nog steeds veel ruis.

Nou ben ik erachter gekomen dat nu de achterste toonpotmeter (die van de brugpickup dus) niet werkt. Kan daar een kabeltje loszitten die die ruis veroorzaakt?

DarknessAwaits
14 januari 2006, 17:43
Is het niet gewoon de standaard ruis die je hebt met single coils (mss ook nog in een stralingsrijke omgeving?)? En anders gewoon even die toonpotmeter helemaal lossolderen en dan ff checken.

E-J
14 januari 2006, 17:48
Is het niet gewoon de standaard ruis die je hebt met single coils (mss ook nog in een stralingsrijke omgeving?)? En anders gewoon even die toonpotmeter helemaal lossolderen en dan ff checken.

Het is bepaald niet de standaard ruis. Je hoort duidelijk dat 'het' niet goed werkt. Ik check straks maar eens die potmeter na...klote electronica ook altijd

E-J
15 januari 2006, 19:19
Dit is het probleem:

Als mijn beide potmeters vol open staan hoor ik veel ruis, als de potmeters dicht zijn geen :S Wat is er mis?