PDA

View Full Version : Display G-major kaduuk...



gershwin5150
13 januari 2006, 18:46
Hey,

Opeen is het display van mn G-major ermee gestopt.
Ikhad altijd al het probleem dat er een aantal pixels niet werkten, maar ik kon alles nog wel lezen.
Maar nu zijn de gedeeltes waar de patchnaam en het patchnummer staan er helemaal mee gestopt.
Kent iemand dit probleem? En weet iemand of ik dit misschien zelf kan repareren (los contactje ofzo?).

Alvast bedankt!

Rectifier
14 januari 2006, 01:09
Dit is volgens mij al de zoveelste TC waarvan het display stuk is.
Komt vaker voor. Althans, in mijn kennissen kring.

Weet niet wat het probleem is. Effe naar de importeur. Is dat niet FeedBlack?

habberdoedas
14 januari 2006, 12:34
Nee nog geen last van gehad. Echter van de week zag ik wel in het display van de g-major dat wat pixels donkerder waren als de andere. Het zal me niks verbazen als deze gaan uitvallen. Bij verdere controle van m'n rack merkte ik dat de de onderkant van de g-major (ter hoogte van het display) behoorlijk warm was.. Vreemd want tussen elk apparaat in mijn rack heb ik een HE ruimte open gelaten dus? Misschien kan het komen door de interne voeding van de g-major die zijn warmte niet goed kwijt kan. Misschien een optie om een ventilatie roostertje in de g-major te maken ter hoogte van de voeding of zoiets.

skabouter
14 januari 2006, 13:55
ja, mijne had dat ook. eerst pixels, en later t hele display. gaf licht, maar kwam niets op te staan. maar mijne had meer problemen, want hij gaf ook geen signaal meer.

had ik naar een winkel gebracht, die dude heeft er gratis beetje in zitten roeren, en toen deed ie het weer 3 maanden goed. helaasch ging ie weer op dezelfde manier kapot, en die dude kreeg het niet meer goed.

toen heb ik hem verkocht aan donc voor 160 euro. die heeft hem laten maken voor 120 euro ofzo bij TC, en toen deed ie het weer goed. maar ik sprak hem laatst en hij zei dat er weer van alles mis mee was. valt af en toe uit enzo.

WAT EEN KUTDING!!! maar ik zit dus nu zonder, maar ik wil TOCH weer een nieuwe :( ik vond de FX`s gewoon heel goed, en uitgebreid. ik zie niet echt een leuker alternatief voor die prijs. jaja, intellifex zeggen ze dan, maar die heeft geen leuke modulatie-sectie....................

ik wacht op een 2e hands G-major. die het doet, maar tegenwoordig zie je alleemaal staan voor 350 of meer. onzinprijzen......

Lock en Load
14 januari 2006, 14:24
WAT EEN KUTDING!!! maar ik zit dus nu zonder, maar ik wil TOCH weer een nieuwe :( ik vond de FX`s gewoon heel goed, en uitgebreid. ik zie niet echt een leuker alternatief voor die prijs. jaja, intellifex zeggen ze dan, maar die heeft geen leuke modulatie-sectie....................

Grappig. Ik wil eigenlijk een Intelliflex of Intelliverb omdat ik op mijn G-Major toch eigenlijk alleen maar af en toe een delaytje en zeer zelden een reverb gebruik. De rest is leuk om mee te klooien, maar ik ben geen fanaat van modulatie.


ik wacht op een 2e hands G-major. die het doet, maar tegenwoordig zie je alleemaal staan voor 350 of meer. onzinprijzen......

Voor hoeveel wil jij er dan een?

gershwin5150
14 januari 2006, 14:27
Hmm zo te zien ben ik dus niet de enige...
Welke winkel was dat ska? Woon zelf ook in Alkmaar, dus kan misschien ook wel is gaan informeren.
Ik heb zelf inmiddels al is ff de g-major open gemaakt, en gecontroleerd op losse contacten e.d., maar niks helpt.....
Iig bedankt voor de reacties!

Slowhand41
14 januari 2006, 22:01
Neem eens kontakt op met TC electronics in Denemarken.
Ik had destijds hetzelfde probleem en toen bleek het een fabrieksfout te zijn.
Na kontakt met hun service-dienst moest ik het apparaat naar hun opsturen en is het onder garantie gerepareerd ondanks dat de garantietermijn al verlopen was. Heb toen alleen de verzendkosten (UPC) betaald.

Mail ze maar eens en omschrijf je klacht duidelijk en wellicht kunnen zij een goede oplossing bieden.

Greetz, Hans

dickie
16 januari 2006, 18:50
Hey,

Opeen is het display van mn G-major ermee gestopt.
Ikhad altijd al het probleem dat er een aantal pixels niet werkten, maar ik kon alles nog wel lezen.
Maar nu zijn de gedeeltes waar de patchnaam en het patchnummer staan er helemaal mee gestopt.
Kent iemand dit probleem? En weet iemand of ik dit misschien zelf kan repareren (los contactje ofzo?).

Alvast bedankt!


De Displays zijn gevoelig voor warmte! Houdt er dus rekening mee bij het plaatsen in je rack...

Display is los te bestellen via dealer - kosten ca 50 euri!

Als je beetje technisch bent kun je het vervangen zelf!

Succes ermee...

gershwin5150
16 januari 2006, 23:15
Hmm hij hangt op het moment vrij aan de onderkant in m'n rack, dus opzich ruimte zat om z'n warmte kwijt te kunnen.
Heb inmiddels ook via de site van TC contact opgenomen, die adviseerden me om hem te resetten, maarja aangezien ik niks kan lezen op het scherm kan ik dus niet precies zien hoe dat moet. Maar wat ik geprobeerd heb hielp niks.

Als ik zeker weet dat het alleen de display is, kan ik idd wel een nieuwe bestellen en die erin zetten.

bedankt voor de reacties zover!

ChiefRebelAngel
17 januari 2006, 07:48
't is altijd wat met die g-majors, als het display niet stuk gaat zijn het wel de knoppen...

1959SLP
17 januari 2006, 07:48
...... die adviseerden me om hem te resetten, maarja aangezien ik niks kan lezen op het scherm kan ik dus niet precies zien hoe dat moet. Maar wat ik geprobeerd heb hielp niks.

resetten is vaak de store-knop ingedrukt houden en dan aan zetten.

vester86
17 januari 2006, 19:46
als je de ruimte hebt zou ik een 2HE blindplate kopen, en hier 1 of meerdere 8cm computerfans in plaatsen. de lucht aan de voorkant naar buiten blazen (eigenlijk dus uit je rack zuigen) werkt het beste en koelt het meeste (onderdruk koelt namelijk beter dan overdruk). aansluiten met een adapter van 12 volt (of minder als je dat te veel herrie vind).

skabouter
18 januari 2006, 00:03
gerswin, ik heb m ff laten nachecken door Tom, peter johanzen. je kan er even langwippen, al weet ik niet of hij je kan helpen. dat zei ie de 2e keer ook bij mij, het is namelijk te technisch ingewikkeld. tenzij ie het even met wat friemelen kan fixen, maar je weet nooit hoelang ie het daarna nog uithoud. maar je kan het proberen! als je erheen gaat, doe hem maar de groeten van Arjen!

skabouter
18 januari 2006, 00:06
Grappig. Ik wil eigenlijk een Intelliflex of Intelliverb omdat ik op mijn G-Major toch eigenlijk alleen maar af en toe een delaytje en zeer zelden een reverb gebruik. De rest is leuk om mee te klooien, maar ik ben geen fanaat van modulatie.

Voor hoeveel wil jij er dan een?

tja, reverb en delay gaat het het meest om vind ik, maar ik wil ook wel wat modulatie, en daar heeft die intellifex nie zoveel voor. niet eens phaser toch? en dat wil ik wel hebben.....

ik heb mijne ooit gekocht voor 275. en ik zag er tijdje terug 1 voor 250. ik wil zoiets betalen voor een 2e hands zonder garantie en tot 325 gaan voor 1 met garantie (mitsminstens half jaar!). lijkt mss niet zoveel geld nee, maar je ziet maar weer hoe kwetsbaar die dingen zijn, ik wil niet weer een verlies lijden door een defect!!