PDA

View Full Version : Klon Centaur binnen



Les Paul
13 januari 2006, 18:44
Afgelopen woensdag is hij eindelijk binnengekomen. En het was het wachten waard. Hij klinkt echt geweldig.
Het is moeilijk te beschrijven waarom de Klon zo geweldig klinkt. Je houdt helemaal het karakter van de amp en gitaar, maar het klinkt dikker, completer.
Tot nu toe 3 amps en 5 gitaren ermee geprobeerd en eigenlijk klinkt alles lekker.

Rewind
13 januari 2006, 19:03
zeer cool! Gefeliciteerd!

Mitch
13 januari 2006, 19:14
Lekker bezig Robbert ! Ben zeer benieuwd en zie nu al weer redenen om een Pedalendag te organiseren

Robbert
13 januari 2006, 20:17
Heb je hem al met de ZVex geprobeerd?

Les Paul
13 januari 2006, 20:32
Lekker bezig Robbert ! Ben zeer benieuwd en zie nu al weer redenen om een Pedalendag te organiseren

Ik zal de Klon niet mee nemen naar Almere. Dan hebben we in ieder geval een grote opkomst met de volgende pedalendag :)

@Robbert: Ja. De ZVex was de eerste die ik probeerde. Wat ik al zei, de Klon voegt echt wat toe, zonder het karakter van de amp aan te tasten.

Guinness
13 januari 2006, 20:58
Als je in de buurt woonde kwam ik eens langs om te luisteren. Wat heeft datb grapje je in totaal gekost als ik vragen mag...

jpb
13 januari 2006, 21:30
Mooi, een echte Klon hier op het forum (weer eens wat anders dan een kloon). Gefeliciteerd! Geef je nog een uitgebreid review? B.v. clean vs drive? En hoe lang geleden (en waar) heb je hem besteld?
Ben erg benieuwd op de pedalendag.

Speeddemon
13 januari 2006, 22:56
Mooi, een echte Klon hier op het forum (weer eens wat anders dan een kloon). .
HEY! :mad:



Kloons hebben ook recht op een pedaalwaardig bestaan! :oops: ;-)

Guinness
13 januari 2006, 22:58
Kloon jij de klon dan?

(hier hoef je niet op te antwoorden, een bevestigend zacht kuchje is voldoende) ;-)

Speeddemon
13 januari 2006, 23:02
Nee, gelukkig niet.

D'r is wel een Japanner, met de "Kentaro" in een 1590BB behuizing (stuk kleiner dan de Klon dus). Maar zelfs de clone is al $300+.

Guinness
13 januari 2006, 23:04
Is de klon dan echt zo goed? En bouw jij de schema's van Orman?

Speeddemon
13 januari 2006, 23:22
Ik heb de Klon zelf 1 keer bespeeld en vond 'm best goed, maar niet de 420 euro die ie kostte bij Jukebox goed, aangezien m'n Zoom PD-01 Power Drive een aardig eind in de buurt kwam van die klank (kreeg er ook een perfecte Little Wing-sound mee, dat randje) en 1/10e van de Klon kostte.

Ik bouw verder niks van Orman.

Les Paul
13 januari 2006, 23:40
Mooi, een echte Klon hier op het forum (weer eens wat anders dan een kloon). Gefeliciteerd! Geef je nog een uitgebreid review? B.v. clean vs drive? En hoe lang geleden (en waar) heb je hem besteld?
Ben erg benieuwd op de pedalendag.

Ik heb hem direct besteld bij Bill Finnegan (www.klon-siberia.com). Je betaald dan gewoon de nieuwprijs + verzendkosten en paypal kosten. Ik heb nog niets aan BTW en douane betaald, maar misschien krijg ik de rekening nog.
Ik heb hem begin oktober besteld.

Wat betreft review zou ik niet zo goed weten wat ik daar in zou moeten zetten. De meeste overdrives hebben vergelijkbare functies.
De Centaur heeft Gain, Output en Treble. Opvallend is dat ook extreme settings erg goed blijven klinken. Bijv. Treble vol klinkt niet schel.
Gain op 0 geeft een mooie neutrale boost. Alles gaat veel vetter klinken. Gain opendraaien zorgt voor een mooie warme oversturing.
Vergelijk ik met de OCD, dan klinkt de Centaur natuurlijker. De OCD vind ik ook minder in extreme settings. OCD kan ook makkelijk erg schel klinken.

Met mijn Strat kan ik erg makkelijk een heerlijke bluestone tevoorschijn toveren. Met mijn PRS Custom een lekkere scheur met een goede definitie. Met mijn Les Paul 58RI klinkt hij echt megavet.

Komende donderdag ga ik hem voor het eerst in de oefenruimte proberen. Ik ben erg benieuwd of hij op hoger volume ook zo geweldig klinkt.

Ik kan nog pagina's volschrijven, maar het beste is hem gewoon een keer te horen ;)

jpb
14 januari 2006, 01:23
Onvoerrechten moet je meteen betalen, tenminste dat is mijn ervaring. Later een rekening heb ik nooit gehad; ik hoop dat het voor jou ook zo is. Grappig dat de gain dus heel goed klinkt bij jou; dat schijnt vaak het kritiekpunt te zijn voor veel klonisten.
Volgens mij is er geen schema van de layout bekend omdat bill finnegan dat geheim houdt en de binnenkant helemaaal dicht-goopt.
Een keer zelf proberen; dat is idd het beste.

Rock&Roll2
14 januari 2006, 13:10
Ik had al gehoord hoe goed dit pedaal was, maar ik had geen idee dat het zo duur was. Dan pas ik liever...