PDA

View Full Version : (Death) metal nummer gedaan met DFHS, reason, en de POD XT...



bobby
13 januari 2006, 17:32
Hee hallo...

Net een nieuw nummer af, voor degene die van metal houden...

POD XT.. twee sporen opgenomen, waves C4 erop, en wat EQ..

Drums zijn Drumkit from hell superior... allemaal MIDI ingevuld in nuendo 2.2.. veel met compressie gewerkt, reverbs, EQ, samples, etc..

Bas is van een reason project..

orkest is edirol orchestra.. koortjes komt van symphonic choirs.


LINK:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=283678


"veil of sin".. staat bovenaan...


nog een link:

http://members.home.nl/thomas.dijk/toxicgrindmachine+veilofsinroughmix.mp3

(bedankt Iceman!)


Het is nog een ruige mix he..

Alle feedback is welkom..

Negative K3 fan
13 januari 2006, 19:15
kijk eens naar je links, die werken allebei niet met zoveel puntjes ertussen

Iceman
13 januari 2006, 20:18
Link opnieuw:

http://members.home.nl/thomas.dijk/toxicgrindmachine+veilofsinroughmix.mp3

starfield
13 januari 2006, 22:31
Jeetje man, wat heerlijk is dit!!!!!!

Ik vind het waanzinnig..

Bloodline
14 januari 2006, 00:36
zoals ik al zei.
beste nummers wat ik dit jaar al heb gehoord :D

armageddon
14 januari 2006, 14:57
Grote griebels.
Niet helemaal mijn stijl, maar ik ben echt achterover geslagen van de kwaliteit!

Mag ik vragen hoe je Waves gebruikt heb op je gitaarstukken? En eventueel wat verder uitleggen hoe je de verschillende onderdelen van het drumkit geprocessed heb?

Robin Dorland
14 januari 2006, 16:36
Kick ass productie! Strak gedaan allemaal, zoals 't hoort in dit genre.

Haha; doet me denken aan de tijd dat ik naar Morbid Angel en Carcass luisterde :D

Misschien leuk om volgende keer hier en daar een artificial harmonic accent te leggen, zoals Carcass dat wel 'ns doet/deed?

Basseytje
14 januari 2006, 16:47
wow klinkt heerlijk heelemala mijn stijl puik werk zeg

bobby
14 januari 2006, 16:54
Bedankt mannen!

"Mag ik vragen hoe je Waves gebruikt heb op je gitaarstukken? En eventueel wat verder uitleggen hoe je de verschillende onderdelen van het drumkit geprocessed heb?"

tuurlijk.. ik gebruik op de gitaren alleen maar EQ naar smaak, in dit geval wat mid eraf gehaald.. ook het hoog eraf, om dat wespen geluid van de POD te verminderen.. dit moet je gewoon doen op gehoor.. verder gebruik ik alleen nog C4 op de gitaren.. twee sporen.

qoute van Andy Sneap over C4:


"the c4 setting is the only one I use, just to keep the low end/mid in check, it seems a little more natural than eqing it out."


En hier de C4 setting zelf:


http://www.ultimatemetal.com/forum/showthread.php?t=221867&highlight=search+sucks


Gewoon even zelf kopieren en opslaan in je host.. werkt prima! zal niet drastisch je geluid veranderen zoals EQ, maar het maakt het veel netter allemaal..


Drums:

Ik ben gewoon begonnen met een template die op de DVD zelf staat.. "sonor of metal" ingeladen dus, en de settings gekopieerd naar nuendo 2.2.
Op zich klinkt dat wel lekker, maar erg dun,schel en meshuggah achtig, wat totaal niet zou passen, dus heb ik bijna alle plugins verwijderd, maar de volume levels en EQ settings laten staan.. (goede indicatie hoe het zou moeten).
Ik heb de waves C1 comp op de OH laten staan.. ook de EQ op de OverHead stond al goed.. zelfde geldt voor de AMB bus...

Toms: gewoon gepanned zoals ze in bijna in elke studio zouden worden gepanned.. het hele stereo spectrum gebruiken dus.. dan een group track creeren voor de toms, daarop een compressor van blue tubes.. zodat ze wat better klinken, en dat is het.. hoe je ze moet EQ'en is hetzelfde zoals het op de "sonor of metal" template staat.. ik vindt de toms trouwens slecht van DFHS.. maar goed.

Hihat.. gewoon links of rechts pannen.. rond de 80%.. EQ aanhouden zoals die op de template staat..

dan de snare.. dit vindt ik het moeilijkste aan DFHS.. de snare.
Snare is de 14" pearl 3.. VEEL plugins erop..

Dit zijn de Waves R comp settings voor de snare top:


http://s56.yousendit.com/d.aspx?id=389VMAWGBNPVP0D1F0ERKX7VM6

(blijft nog 6 dagen staan..)


Daar zie je ook op de achtergrond wat er allemaal op de snaretop bus staat.. veel EQ, best veel compressie met die R-comp, en op de send een impulse reverb van voxengo..

Snare bottom gewoon R-comp erop.. minder drastisch dan de top, en qua EQ de template aanhouden..

Kick is een ander verhaal.. ik heb daarvoor een sample gebruikt ... dus als je drumagog, aptrigga, of soundreplacer hebt, dan kun je deze wel goed gebruiken:

http://andysneap.com/media/drum%20samples/


Op de kick ook die impulse reverb van voxengo.. niet te veel. beetje EQ erbij.. voor het laag erin.. zal zelfs nog meer laag inkunnen.. komt nog wel.

Ik hoop dat dit een beetje helpt...

Negative K3 fan
14 januari 2006, 19:45
Wow echt geweldig dit!!11 De productie is echt onovertroffen en dit zijn de beste DKFH drums die ik ooit heb gehoord, of beter gezegd de meest 'natuur'getrouw (metal natuur dus). De gitaartoon is in het nummer ontzettend bruut en ondanks het lompe laag verbazingwekkend gedefinieerd: perfect!

klasse

Lacrimosa
14 januari 2006, 20:18
dude, echt focking bruut. De production is echt retevet!
Ik heb zelf ook dfhs, en wat in je uitleg staat helpt echt!!

Dus rock on en bedankt!!

bobby
14 januari 2006, 21:35
Bedankt Lacrimosa en Negative K3 fan!

Reel Big Fish
14 januari 2006, 22:02
Ik mis een gitaarsolo... wel erg vette sound!! Goed nummer om zang op te bouwen, dat zeker!

Keep rocking mate!! :lp:

Bloodline
14 januari 2006, 22:03
hey bobby man !! ik heb die Rcomp op mijn snair eens geprobeerd en klinkt een stuk, tjah . .meer metal !! alleen nu is lijkt het me reverb weg van de snair ( dat de snair wat verder weg kliknkt ) weet jij hoe ik dat terug zou kunnen krijgen ?

bobby
15 januari 2006, 00:16
Je reverb is weg? wordt ie weggeduwd door de Rcomp dan?

Bij mij is de snare ook vrij droog.. maar op zich vindt ik dat wel prima zo..

welke snare heb je gebruikt en is het geen idee om via een group track een reverb op de send out van de snare top en bottom te gebruiken?

Bloodline
15 januari 2006, 00:42
de sonor 3 geloof ik ? zelfe als jouw. ik zal ff kijken wat ik kan doen :D !

Stitch
15 januari 2006, 11:35
Veeeet! Echt profi productie man! Trouwens, welke amps heb je gepakt van de POD? En gewoon uit nieuwsgierigheid, hoelang ben je hier nou mee bezig geweest?

Bloodline
15 januari 2006, 12:56
de amp is geloof ik de metalshop pack Big Bottom

worst
15 januari 2006, 13:52
dit is egt dikke kwaliteit!!!

nummer is ook vet alleen niet helemaal mij smaak....

Buebo
15 januari 2006, 15:28
damn idd goeie definitie in die lage en heftig distorde tonen!
Niet mijn muziek maar klinkt heel erg professioneel en kwaliteitvol. Machtige sound uit die pod xt zeg!

c.hultermans
15 januari 2006, 15:58
Klinkt geweldig vet!!

"keep the metal alive"

Grtz,

Conrad

Thijs G
15 januari 2006, 16:30
metooll!!!1

lol

tis prakties het tegenovergestelde van waar ik zelf naar luister, maar het klinkt wel grappig, aantal gaafe riffs, toon van de XT mag er ook wezen.

Bloodline
15 januari 2006, 16:31
metooll!!!1

lol

tis prakties het tegenovergestelde van waar ik zelf naar luister, maar het klinkt wel grappig, aantal gaafe riffs, toon van de XT mag er ook wezen.

klinkt wel grappig :D ?

Thijs G
15 januari 2006, 16:35
k ben niet zo voor dat 'gerag' ( met alle respect hoor :P )

geef mij maar necrophagist

*kuch*

bobby
15 januari 2006, 19:27
Haha.. snap ik wel ja... ieder zijn smaak he..

Gave reacties trouwens..!

"welke amps heb je gepakt van de POD? En gewoon uit nieuwsgierigheid, hoelang ben je hier nou mee bezig geweest?"

Big bottom inderdaad.. je kunt ze zelf wel proberen:


http://www.backmask.com/phpBB2/viewtopic.php?t=218


en deze zijn ook goed:


http://cromonic.com/phpBB2/viewtopic.php?t=158


die van backmask, heb ik de B19o ts9 patch gebruikt in dit nummer..
Zelf wat aanpassen.. ik heb wat hoog eruit gehaald, mid eruit, en C4 erop..

Hoe lang ik ongeveer bezig ben geweest met dit nummer?

Toch zeker drie week.. mischien twee en een half.. veel luisteren, ERG veel proberen.. en weer teruggaan als het niet goed.. ik kan die choirs bijvoorbeeld niet plaatsen in hetzelfde project waarin de drums, gitaren, bass en zo staat.. dus die weer in een apart project openen.. WAV van drums gitaren bas importeren, dan de choir erop, orkest instrumenten ook erbij, afmixen, en exporteren naar het andere project weer..

Maar ja.. ik doe het liever wat rustiger aan, dan alles te snel doen.. dan maak ik veel fouten.. sommige kunnen dat.. ik dus niet.. haha..

Stitch
15 januari 2006, 20:08
Oh maan ik moet toch maar eens dat metal pack gaan checken! Trouwens:

http://vtm.soundsonik.com/media/PresetPodXT/VTMPODxtProBundle.gpt


Op het line6 forum waren ze er wel over te spreken, ik kan zelf niet beamen aangezien er veel pack modellen in gebruikt worden. Maar misschien zit er nog wat cools tussen.

Maxxas
17 januari 2006, 19:10
Hey, ten eerste mijn complimenten! Wow, klinkt eg goed. Zowel qua songwriting als produktie! Ik de rest van je nummers ook beluisterd en vond "bastard breed" ook te gek!
Nu mijn vraag, je zei: " drums allemaal MIDI ingevuld" , bedoel je daarmee dat ze allemaal hebt geprogrammeerd in een drumeditor, of realtime ingespeeld en daarna bewerkt? Zelf werk ik nog met een midikeybooard en dan realtime inspelen maar roffels enzo zijn dan een "hell".
Let me know!

Gr. maxxas

Bloodline
17 januari 2006, 19:54
Hey, ten eerste mijn complimenten! Wow, klinkt eg goed. Zowel qua songwriting als produktie! Ik de rest van je nummers ook beluisterd en vond "bastard breed" ook te gek!
Nu mijn vraag, je zei: " drums allemaal MIDI ingevuld" , bedoel je daarmee dat ze allemaal hebt geprogrammeerd in een drumeditor, of realtime ingespeeld en daarna bewerkt? Zelf werk ik nog met een midikeybooard en dan realtime inspelen maar roffels enzo zijn dan een "hell".
Let me know!

Gr. maxxas


als ik het goed heb programmeerd hij al zijn drums met MIDI. in een geweldig drum programma genaamd Drumkit From Hell Superior

bobby
17 januari 2006, 22:19
Maxxas:

Bedankt!

het is inderdaad allemaal met de hand ingevuld.. dat doe ik in de MIDI sequencer/piano roll van nuendo zelf.. DFHS heeft een drummap die ik daar in open, en elke hit een voor een invul.. niet makkelijk, tergend langzaam ook, maar voor mij de beste oplossing en vrij foutloos, later ga ik dan expres wel wat fouten invullen.. hits die net wat te laat of te vroeg komen, gewoon voor het realisme, echt milliseconde werk..

Maxxas
17 januari 2006, 22:41
Okay, bedankt voor je reactie. Ik wil dat eens gaan proberen!

Soulcollector
17 januari 2006, 23:56
Fucking hell dit is echt gaaf !
Geweldig nummer en geweldige productie !
Blijf dit soort shit schrijven zou ik zeggen !

spanky_franky
18 januari 2006, 17:21
Onvoorstelbaar dat je zo`n vette tone uit een POD XT kunt halen!!! hm.. misschien toch maar eens een XT live gaan checken

X-Rated
18 januari 2006, 21:16
Hulde voor al je muziek gast :D Ik ben ook helemaal fan van Bastard Breed en Fire at Dawn. Meesterlijke composities :D Je bent voor mij een bron van inspiratie :) Ik streef ook naar producties zo goed als die van jou met mijn eigen bandje :)

Iceman
19 januari 2006, 16:39
BB en FAD krijgen ook het VeilOfSin-geluid. Totaal heeft Bobby zo'n 5 of 6 nummers die allen de VOS mix krijgen. Zang en solo's komen er ook nog op.
Vocalen word verzorgt door de zangers van Dead Head en The Monolith Death Cult (TMDC), solo's door de gitaristen van Dead Head.

bobby
19 januari 2006, 18:07
Bedankt iedereen!!

Haha.. kan het zelf nog steeds niet echt geloven dat er zulk gaaf vocaal en solo geweld op komt!

Iceman
19 januari 2006, 19:11
An't werk, Master Bobby!

bobby
19 januari 2006, 19:32
is ook zo.. weg ik ben!

taylor
21 januari 2006, 12:07
goed gedaan hoor,veel leuke riffs ook, het doet ook wel een beetje denken soms aan deadhead.dat vond ik vroeger 1 van de betere thrash bands uit NL.

goeie productie, keep it up .

Iceman
21 januari 2006, 12:50
het doet ook wel een beetje denken soms aan deadhead.dat vond ik vroeger 1 van de betere thrash bands uit NL.

goeie productie, keep it up .

Dat vond ik?
Check jij ff de mp3's op www.deadhead.nl

Of kom anders vanavond naar Bolwerk in Sneek kijken.

Gelukkig spel je tHrasH goed.

taylor
22 januari 2006, 12:06
heb ze al een aantal keer gezien live.