PDA

View Full Version : Op zoek naar...buizenamp + aantal pedaaltjes



E-J
13 januari 2006, 17:28
Hoi mensen,
Ik wil graag binnenkort een nieuwe versterker en een paar pedaaltjes gaan aanschaffen. Ik zoek een buizenamp met een mooie clean, een pedaaltje voor distortion, (eventueel) een booster en een delay/echo pedaal.

De versterker moet een prachtig cleankanaal hebben, goed zijn voor in een bandsituatie en vooral een leuke combinatie zijn met mijn Strat. Ik dacht daarom aan een Fender Hot Rod Deluxe, of kan ik beter een DeVille pakken?
Qua oversturing/distortion wil ik een Gilmour achtig geluid eruit kunnen krijgen, ik dacht daarom aan een Electro Harmonix Big Muff en/of een Proco. Ik wil een mooi dik geluid, maar zeker geen metalsound. Als laatste zoek ik gewoon een degelijk echo/delay pedaaltje, ik zat te denken aan een Ibanez DE-7.

Ik speel vooral seventies rock en mijn budget is < 800 euro. Wat zouden jullie aanraden?

groeten,
Emiel

BartL
13 januari 2006, 17:50
Het forum werkt!! :D




PS.1 Zie volgende post.
PS.2 Zie signature.

BartL
13 januari 2006, 17:52
Maar ff serieus. Wil EN goed scheuren en een mooie clean? Heb die Fender nog nooit gehoord. Heb wel vaker horen zeggen dat de overdrive nou niet echt super is.

Edit: Aha... je wil de distortion uit een pedaaltje. Dan kan je ook zoeken naar een Tubefactor om voor (bijvoorbeeld) die Fender te zetten.

Wil je overigens tweedehands of nieuw?

Heeft je strat een Humbucker of niet?

Edit 2:
Aha...ik zie dat je in de buurt woont. Je kan hem vrijblijvend komen testen hoor. Weet je meteen of ENGL jouw sound is of niet :)

bluegate
13 januari 2006, 18:00
Als overdrive/booster kan ik je de OCD van fulltone aanbevelen.
Heb 'm sinds kort en bevalt prima.
Met mijn versterker gebruik ik hem als boost en als ik mijn versterker
niet mee wil nemen gebruik ik hem als overdrivepedaal.

E-J
13 januari 2006, 18:28
Maar ff serieus. Wil EN goed scheuren en een mooie clean? Heb die Fender nog nooit gehoord. Heb wel vaker horen zeggen dat de overdrive nou niet echt super is.

Edit: Aha... je wil de distortion uit een pedaaltje. Dan kan je ook zoeken naar een Tubefactor om voor (bijvoorbeeld) die Fender te zetten.

Wil je overigens tweedehands of nieuw?

Heeft je strat een Humbucker of niet?

Edit 2:
Aha...ik zie dat je in de buurt woont. Je kan hem vrijblijvend komen testen hoor. Weet je meteen of ENGL jouw sound is of niet :)

Ik wil ongeveer 600 euro voor een versterker uittrekken. Bij de versterker zoek ik vooral een mooi clean, een vintage geluid. Heeft zo'n ENGL dat wel?
Die Strat is een London City, hij heeft 3 singlecoils. Nu heeft hij nog EMG SA's erin, maar die wil ik verkopen, de originele set er weer inzetten en een Dimarzio FS-1 in de brug zetten.

Ik wil best wel eens langskomen, maar ik heb het gevoel dat een ENGL te duur is...

BartL
13 januari 2006, 18:52
Nee...voor 600 euro gaat ie inderdaad niet weg.
Maar je sowieso eens komen testen als je wil...is altijd handig toch? De ENGL Klinkt denk ik wel wat moderner dan gemiddeld.

E-J
13 januari 2006, 21:23
Ik kijk dan nog even verder Bart ;) Nog andere suggesties/ideetjes iemand?

BartL
14 januari 2006, 10:55
Uiteraard. Maar mocht je toch willen luisteren (ook al weet je zeker dat je hem niet wil), ben je toch van harte welkom.

Misschien een 2dehands Twintone? Maar die vind je denk ik ook moeilijk voor die prijs.

birt
14 januari 2006, 12:18
als je wat doorspaart en dat distortion pedaaltje achterwege laat heb je mooie clean EN scheur uit een fender prosonic

wytz
14 januari 2006, 14:51
idd, vergeet het distortionpedaaltje en koop een tweedehands twintone!

Floris1984
14 januari 2006, 15:40
Ik heb laatst een Peavey Classic 50 gekocht. Die moet je ook zeker proberen, heerlijke sound. Clean is veel beter dan de fender deville en hot rod, tenminste dat vond ik...

Tweedehands kan je die wel prima voor 600 euro vinden.

E-J
15 januari 2006, 18:51
Eigenlijk wil ik vooral die nieuwe amp gebruiken voor alleen clean uit te halen.

floyd
15 januari 2006, 18:56
idd, vergeet het distortionpedaaltje en koop een tweedehands twintone!

helemaal mee eens!

E-J
15 januari 2006, 19:31
Voor hoeveel pleuro's zou je zo'n 2ehands Twintone kunnen scoren?

En wat voor verschil zit er nou tussen te TT1 en 2? Ik weet dat er een extra kanaal zit, maar maakt dit veel uit?

BartL
15 januari 2006, 21:31
...als je dan toch geen dist. pedaal gaat aanschaffen. Dan past mijn Screamer nog dik in je budget :D

Shifty
15 januari 2006, 21:48
Een 2ehands Twintone vind je rond de 900 euro, ben je iig verzekerd van een goede clean & overdrive. Ik wilde eerst ook een Fender HRD kopen... wat een clean geluid zeg!! Prachtig! Maar wat een matig overdrive geluid.... en ik vond de reverb ook wat tegenvallen, zeker in vergelijking met de Twintone.

Toch zou ik nog wel 's over willen op een HRD 2 X 12"... :D ... zó mooi is dat cleane geluid ;)

Speel op beide en neem een besluit... dan ben je eruit ;)

E-J
16 januari 2006, 13:00
De Twintone ligt dan toch duidelijk boven mijn budget, ik wil toch liever nog wat pedaaltjes, bv een Big Muff of een Proco Rat (welke ben ik nog niet uit).

De versterker moet een goede match zijn met mijn Stratocaster, ik ben zeker niet van plan in de komende jaren een andere type gitaar te kopen dan een Strat.

Wat ik bij mijn Valvestate veel heb, is dat die singlecoils ism de Marshall een dun geluid opbrengt, terwijl op een transistor Fender versterker hij al heel wat breder klonk. Een Fender Deville (Hotrod of Blues) met 4x10 speakers lijkt mij dan wel zeker wat, vooral omdat hij binnen mijn budget past. Ik hou van een geluid met flink wat midden en hoge tonen (niet te veel bass).

Ik wil liever niet een al te modern geluid (sorry Bart), wat zouden jullie dan zeggen?

wytz
16 januari 2006, 17:04
De Twintone ligt dan toch duidelijk boven mijn budget, ik wil toch liever nog wat pedaaltjes, bv een Big Muff of een Proco Rat (welke ben ik nog niet uit).

De versterker moet een goede match zijn met mijn Stratocaster, ik ben zeker niet van plan in de komende jaren een andere type gitaar te kopen dan een Strat.

Wat ik bij mijn Valvestate veel heb, is dat die singlecoils ism de Marshall een dun geluid opbrengt, terwijl op een transistor Fender versterker hij al heel wat breder klonk. Een Fender Deville (Hotrod of Blues) met 4x10 speakers lijkt mij dan wel zeker wat, vooral omdat hij binnen mijn budget past. Ik hou van een geluid met flink wat midden en hoge tonen (niet te veel bass).

Ik wil liever niet een al te modern geluid (sorry Bart), wat zouden jullie dan zeggen?

Ik heb ze ook wel voor 750 zien gaan, maar heb ze niet echt in de gaten gehouden. Zou best kunnen dat ze voor nog minder verkocht zouden worden (wat overig zonde is; zijn veels te mooi om voor dat geld weg te doen!). En waarom heb je liever een pedaaltje dan een mooie oversturende buizenversterker...?

BartL
17 januari 2006, 10:23
Ik wil liever niet een al te modern geluid (sorry Bart), wat zouden jullie dan zeggen?

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor :)

Ik ben toch al binnen trouwens: Ik kreeg net een mailtje dat iemand mijn Screamer EN Z-5 wel zou willen overnemen...voor 400 (!!!!) euro...




Ik word niet goed van dat soort mensen !@#!@#