PDA

View Full Version : kent er iemand de ibanez ghostrider series?



arjanhelmer
1 november 2001, 01:56
kent er iemand de ibanez ghostrider series? met name de gr520? en welke ervaringen hebben jullie ermee?

groeten
arjan helmer

Mr.Blues
16 augustus 2006, 12:23
kent er iemand de ibanez ghostrider series? met name de gr520? en welke ervaringen hebben jullie ermee?

groeten
arjan helmer

Hé, hebben wij niet eens gemailt over mijn gr220???!!!!!

AART
16 augustus 2006, 12:24
die post is 5 jaar oud, denk je nog dat hij gaat reageren.


bij jou staat zeker bij al die beroepskeuzetesten "archeloog" bovenaan?

Nickname
16 augustus 2006, 12:53
Dude, kom op, het komt wel eens voor dat er hier oude koeien uit de sloot worden getrokken. Maar dat zon kadaver nog eens boven komt, lijkt me niet dat er dan nog veel leven in zit. :satisfie:

DarknessAwaits
16 augustus 2006, 13:20
:seriousf:

Dirk W
16 augustus 2006, 15:09
whahaha,

Ook echt een 5 jaar oud topic opgraven om zoiets te zeggen :seriousf:

hendrix2
16 augustus 2006, 15:34
En ArjanHelmer (topicstarter) zijn laatste bericht dateert van 14-05-2002.
De kans is dus heel groot dat hij nog dagelijks op het forum rond hangt, zeker gezien z'n hoge postcount!

Nickname
16 augustus 2006, 15:40
En ArjanHelmer (topicstarter) zijn laatste bericht dateert van 14-05-2002.
De kans is dus heel groot dat hij nog dagelijks op het forum rond hangt, zeker gezien z'n hoge postcount!

Ik kom em ook dagelijks tegen :seriousf:

Veekeren
16 augustus 2006, 15:55
Haha, briljant, gewoon ook een 5 jaar oude post waar NIEMAND eerder op heeft gereageerd. Over reanimeren gesproken.

ACSlater
16 augustus 2006, 16:02
Lache man!
Als er HC een oud topic wordt gekicked dan is er altijd wel iemand zo goed om dat leuke plaatje "where did you dig this up" of zoiets te plaatsen.

Ghostrider
25 juni 2008, 14:45
kent er iemand de ibanez ghostrider series? met name de gr520? en welke ervaringen hebben jullie ermee?

groeten
arjan helmer
Zal ik maar effe dan?

De Ibanez ghostrider is een koreaan uit de Samick-fabriek (90-96) als je een MGR hebt; Ze hebben ook een afwijkend serienummer beginnend met een S. en de Gr komt uit de Cort fabriek. Bij Cort konden ze pas later de bekende halsinzet maken. Er zijn exemplaren in 1 kleur en 2 soorten sunbursts. Achter op de hals inzet is een sticker geplakt met type en afwerking. OS staat voor Orange Sunburst en VS staat voor Vintage Sunburst.
Ik zelf heb een Ghostrider MGR520-VS; wat dus wil zeggen: Een Samick Ghostrider 520 met een Vintage sunburst (een meer bruinige sunburst dan de Orange, dûhh.) Het heeft een Alder body met een Maple top. Een mahonie hals met Abalone Parelmoeren inleg in de Rosewood toetsen. De gitaar is voorzien van een multi zwart-witte lining op de body en ook op de hals loopt een multi "binding", waardoor de fretten niet doorlopen tot op de zijkant van de hals. Voorzien van 2 humbuckers, bij de hals de inf1, bij de brug de inf2. 3-wegschakelaar en 1 volume, 1 tone knop. Er zit een gefixeerde full-tone brug op wat het spelgenre limiteerd (geen tremolo). De duurdere zijn afgewerkt met een gold-plate hardware. Bijzonder is dat het een headstock contour heeft van een recente Ibanez, maar een vintage Logo, dus oud lettertype en zonder grote v eronder.
Ervaring: Door de geïntegreerde hals en massieve body is de gitaar rijk aan klank en sustain. De toetsen en fretten is heel iets gerond (semi-arched) wat het spelen erg licht maakt. Zet hem naast een strat, en de gitaar is ongelooflijk klein. Hij past in een music man gigbag bijvoorbeeld. De gitaar is daarom ook niet zwaar, wat na een uur of 4 nog steeds lekker speelt. Verder is mijn ervaring dat dit gitaartje qua stemming erg stabiel blijft, ook storingsvrij, wat ik van een hoop anderen niet kan zeggen, helaas. Het hals element heeft een warme, volle, jazzy klank en het brug element is sprankelend. Met distortion erop kan ie ook lekker gillen. Hoewel sommige jaren van de Cort fabriek goedkopere elementen schijnen te hebben gebruikt. Een goede slaggitaar waar je ook een verantwoorde solo op kunt spelen. Zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding!!
Kijk ook op: Ibanezregister.com bij de gallery zul je hem na even zoeken ook terug vinden.

minoin
25 juni 2008, 14:50
Zooooo, haal em maar op het droge!

http://www.martijndejonge.nl/paginas/bbbfotos/052-Dode%20koe%20in%20sloot.jpg

pannekoek
25 juni 2008, 15:03
Zooooo, haal em maar op het droge!

http://www.martijndejonge.nl/paginas/bbbfotos/052-Dode%20koe%20in%20sloot.jpg


alweer ^^ eerst gemaakt daarna 5 jaar later op het droge gehaald en 2 jaar later nog maar ns geprobeerd ^^

ge-wel-dig! ^^.....

.....kut dus ><


gaat iemand t over een paar jaar weer eens proberen?

janpetrarca
25 juni 2008, 15:23
Wat hangt hier een muffe lucht! Zal dat door het vele stof komen? :seriousf:

R2on
25 juni 2008, 15:27
Die gitaar zal inmiddels wel vintage zijn geworden xD

hezz
25 juni 2008, 19:22
Oh my god! Hoe kun je nou zo'n topic met zulke posts weer ophalen, is toch al een in-your-face-waarschuwing dat je de datum even moet nachecken :seriousf:

Bram+
25 juni 2008, 19:27
Beter dan een nieuw onderwerp starten denk ik altijd maar. In dit geval is het nog een nuttige bijdrage ook.

Liquid_Metal
25 juni 2008, 19:35
Beter dan een nieuw onderwerp starten denk ik altijd maar. In dit geval is het nog een nuttige bijdrage ook.

ach ja misschien zijn er nog mensen geinteresseerd in de ghostrider. vind het zelf wel een mooi gitaartje dus misschien heeft iemand er nog wat aan :)
nu topic maar weer laten rusten voor een paar jaar? :P