PDA

View Full Version : piezo probleem



no 1 hops
11 januari 2006, 13:11
ik weet niet ofdeze vraag hier hoort maar er word hier stevig gexperimenteerd dus!!

heb een ovation immitatie van het merk melody
was mijn eerste refret project en daar de snaren nogal hoog zaten dacht ik met hogere frets dit wat beter bespeelbaar te krijg.
toch staan de snaren ondanks topkam en neck afstelling nog veel te ver weg.

heb het idee dat melody deze gitaar een tijd zonder piezo gemaakt heeft en toen dit op de markt kwam gewoon het element geplaatst heeft ( meen van shadow)terwijl er geen rekening werd gehouden met de grote van het geheel.
je hebt een soort van u vormige buis waarin 6 losse zadeltjes zitten.
die lijken van een soort metal te zijn.
die u vorm waarin de piezo strip zit kan niet lager, zit al bijna op het bovenblad.
de onderkant van de zadel kun je ook niet wegvijlen of schuren want daarop zit special spul blijkbaar voor de strip.
dus blijft de enige optie invijlen van de boven kant van de zadels.
heeft iemand daar ervaring mee?

piezo
13 januari 2006, 23:33
Bekijk het eens zo: Wat heb je te verliezen? Zo heb je niet echt iets aan en ik zou liever aan de zadeltjes klooien dan aan de gitaar zelf.

Zoals je het beschrijft, lijkt het mij ook een Shadow systeem te zijn. Ik heb ooit zo'n Shadow op een gitaar gehad. Daarvoor moest het zadelsleufje ook dieper gefreesd worden maar het ging nog wel.
Het werkzame kristal zit onder op het zadeltje dus ik gok dat het bewerken van de bovenkant van het zadeltje mogelijk zou moeten zijn. Je moet alleen erg voorzichtig zijn dat je de onderkant van het zadeltje niet beschadigt, dus niet in een bankschroef klemmen of zo, om te kunnen vijlen. Ik heb ook 1 zadeltje gemold en de boel daarmee onbruikbaar gemaakt.

Nu moet ik zeggen dat ik Shadow ook niet best vond klinken, niet met en niet zonder pre-amp (zelfbouw overigens) erin.

no 1 hops
14 januari 2006, 10:05
nee echt klinken doet het niet, maar als oefen project zoals met refretten toch leuk.
verder door die kunstof achterkant hoef je niet echt zachtzinnig en voorzichtig te zijn.
wat betreft klank.
heb nu de q filter van bill lawrence samen met een l500r daar krijg je mooie ovation achtige geluiden mee