PDA

View Full Version : Effect Uit Pedaal Halen



Damage Inc.
11 januari 2006, 12:51
Hallooo,

dan heb ik ook nog een oude en vrij laag kwaliteit DigiTech Multi-FX pedaal en die ga ik binnenkort ook vervangen met andere pedalen dan.

Een effect dat er in zit is de Pitch-Shifter, en die gebruik ik vrij vaak op een bepaalde manier.
Maar die kan ik dus ook niet houden omdat het in die multi-fx zit.

Ik heb ook gezocht naar andere pedalen speciaal voor pitch-shifter, zoals je bijv. ook aparte pedalen voor flanger enz. hebt.
Maar alles wat ik heb gevonden is de Boss PS(5), waarvan 1 stand ook Pitch-Shifter is.
Maarja, je betaald ook voor de rest van het pedaal en die andere stuk of 4 instellingen zal ik bijna nooit gebruiken, ik wil ook niet veel aan knoppen draaien, maar gewoon instellen, en met voetpedaal aan en uit natuurlijk.

Dus... de vraag, kan het effect uit het multi-fx pedaal gehaald worden??
Of anders misschien nagebouwd worden, of is dat (allebij) duur om te laten doen?

GreetingZ
- Damage Inc.

Dirk_Hendrik
13 januari 2006, 19:48
Nee. Om de simpele reden dat die effecten niet als "blokken" in dat apparaat zitten. Je kunt er dus niet even het pitch shifting blokje uittrekken.

nielsduursma
13 januari 2006, 23:23
zelfde heb ik ook (ik heb een digitech rp 80) ook niet super, maar die zet ik nu overal in de bypass en gebruik het pedaal als volume of expressie. ook is het wel is handig om een harde en zachte patch te hebben als je niet wilt boosten oid, enige probleem is de plastic behuizing daar moet een keer iets van staal omheen ofzo.

Damage Inc.
14 januari 2006, 00:29
Dus het is gewoon zeker dat het 1 printplaat is waar de hele handel op zit ofzo?
Zoiets dacht ik al...

Maar Niels, die van jou is toch al een stuk beter in kwaliteit.
Die RP80 is zo een die nog verkocht wordt en ik heb een RP3 (lijkt op de Boss ME-90 ofzoiets) en is uit 1998.
Hij heeft zelfs nog nadelen zoals een langzame processor ofzo, dat sommige effecten vertraging hebben of sommige aan/uit schakelingen vertraging hebben.
Maar de grootste reden dat ik deze vervang is dat ie veel signaal of toon weg vreet, dat heb ik dan ook in erg veel reviews gelezen.
Sommige reviews heb ik tóch opgemerkt dat sommige mensen het apparaat niet begrepen.
Zoiets van "ik kreeg dit en dat er niet uit" terwijl ik dat wel kon zelfs tijdens mijn "beginners-periode" .
Maar het is een erg goed en handig pedaal voor beginners tot gevorderden maar... het doet de rest van je setup geen recht als je hoge kwaliteits apparatuur hebt.
Ik ga dan ook alles in zo goed mogelijke kwaliteit kopen/vervangen maar niet zodat het extreem duur wordt.

GreetingZ
- Damage Inc.