PDA

View Full Version : Beuken maar



art|saves
20 oktober 2002, 20:23
Oke ik speel al jaren op een marshall valvestate in combinatie met een mt-2 en nu een gt-6. Zelf vind ik mijn distortion thuis altijd lekker klinken misschien een beetje fuzzig en daar wil van af. Als ik met mijn band live speelde kon ik me zelf altijd amper horen omdat mijn distortion altijd in de brei van de rest ging.

Nu wil ik daar een keer van af zijn ik wil een distortion hebben die gewoon duidelijk aanwezig is en niet verdwijnt zodra de rest gaat beuken, en ik me amp nog harder moet zetten dan ik eigenlijk wil.

Nou heb ik hier de meeste topic over amps wel gelezen toch vroeg ik me nog wat dingen af.

1: Moet ik een buizenamp kopen of bij transistor blijven voor de distortion?

2: Is een JCM800 goed voor metal? welke andere marshalls zijn goed voor metal?

3: Als ik metal speel wil en strak geluid hebben kan ik dit dan uit een buizen amp krijgen of moet nog altijd een pedaal ervoor zetten?

Bedankt voor het lezen als tot hier bent gekomen.

groeten en beuken maar!

Soulman
20 oktober 2002, 21:07
Probeer eens wat meer midden en mider gain aan je geluid toe te voegen.

Moonchild
20 oktober 2002, 21:37
Met een buizenamp kom je iig altijd beter door de mix dan met een transistorenversterker

maarten
20 oktober 2002, 22:08
vandaag zaten we met de band in een nieuwe repetitieruimte (VET) en daar stond een dikke marshall combo en daaronder nog een 4x12 kast.. nou ik zette eerst de distortion van de marshall aan, en die viel wat tegen erg weinig gain. Toen pakte ik dus weer mn ouwe vertrouwde mt2 met dikke vervorming en dat klonk supervet over die dikke boxen. Maar toen de band inzette kreeg ik dus t zelfde probleem als in de vorige ruimte(KUT)
dat ik helemaal wegviel, dus weer de buizendistortion gepakt, en jawel hoor. Maarten was goed te horen en t klonk VET!