PDA

View Full Version : Sites waar je je eigen gitaar kunt samenstellen.



Mauser
11 januari 2006, 09:43
Test

Mauser
11 januari 2006, 09:45
Ik ben op zoek naar websites waar je je eigen gitaar kunt samenstellen, een een prijsindicatie kan opvragen. Ik weet alleen www.ranguitars.com, en ik wist er nog een, maar weet niet meer hoe die gitaarbouwer heette.

Kan iemand mij nog wat links geven? Alvast bedankt!

olaf reijnders
11 januari 2006, 13:11
http://www.shamray.ru/index.php?lang=en

Javaca
13 januari 2006, 19:01
www.kisekae.com

Mauser
13 januari 2006, 19:59
www.kisekae.com

Die link doet het niet, maar ik weet wat je bedoelt :) Maar dat is niet helemaal wat ik zoek.. Het gaat mij er echt om dat je 'm ook kunt bestellen. Maar in ieder geval bedankt :)

starfield
16 januari 2006, 18:39
www.zionguitars.com

Marcel61
16 januari 2006, 22:11
Dit is een hele mooie:

www.ruokangas.com

Crysun
27 november 2014, 18:46
Adviezen zoals in je andere posts zijn fijn voor het forum, maar verwijzingen naar je eigen toko niet, da's gewoon spam.

Tabula Rasa
27 november 2014, 18:55
Sg met geschroefde hals. Zal wel categorie bagger kitjes zijn dan. Kwaliteitskits zijn setneck.

RB-1
27 november 2014, 23:02
Het is niet voor iedereen weggelegd, je moet wel weten wat je doet:

http://img.whitezine.com/Matthew-Woodson-Broken-Guitar.jpeg

obiwanjacobi
28 november 2014, 07:19
Adviezen zoals in je andere posts zijn fijn voor het forum, maar verwijzingen naar je eigen toko niet, da's gewoon spam.

Dat is wel een dubieus verschil. Zolang het on topic is, is het toch ook gewoon info???

Afijn, ik vond deze ook heel mooi.

http://www.crysun.nl/

denis.hermans
28 november 2014, 14:01
En zo mag het dus zeker wel ;)

Inderdaad wel best leuke site.

Het gegeven dat de halzen van de sg's geschroefd zijn hoeft mi niet te duiden op slechte kwaliteit.
Dan moet je vb. ook warmoth wantrouwen...

Tabula Rasa
28 november 2014, 15:45
Het gegeven dat de halzen van de sg's geschroefd zijn hoeft mi niet te duiden op slechte kwaliteit.
Dan moet je vb. ook warmoth wantrouwen...

oke, maar zodra hardware niet verder gaat dan merkloos of Wilkinson vind ik de keus eigenlijk zwaar beperkt voor iemand die een gitaar wil laten assembleren. Ook alleen Ash voor fender modellen vind ik vreemd. Waarom geen elzen, wat juist ook een zeer mooie houtsoort is. Er is maar keus uit 1 strathals. Dat vind ik geen keuze.

Deze quote vind ik ook redelijk vreemd:
Belangrijk
Het is niet mogelijk een losse body of hals te bestellen. Omdat deze op elkaar zijn afgestemd worden ze enkel samen verkocht. Zo bent u altijd verzekerd van een “matching pair”.
Waarom heb je zelf geen keus?

Kan me best voorstellen dat jij het een leuke site vind, net als ik vind dat ik er niet gauw mijn geld aan zou wagen.

denis.hermans
28 november 2014, 18:31
De keuze is inderdaad wel beperkt, daar heb je wel gelijk in maar misschien kunnen zo de kosten gedrukt worden. Je kan dan nog altijd andere hardware kopen. Ook wel interessant is dat je de gitaar onder begeleiding kan monteren ( soort lesdag). Dit is wel goed voor beginners, als dit dichtbij mijn woonplaats was geweest zou ik misschien wel in de verleiding komen...

Pepe
28 november 2014, 19:43
Deze quote vind ik ook redelijk vreemd:
Belangrijk
Het is niet mogelijk een losse body of hals te bestellen. Omdat deze op elkaar zijn afgestemd worden ze enkel samen verkocht. Zo bent u altijd verzekerd van een “matching pair”.
.

Ik lees daarin, geen Fender specs dus het past verder nergens op.
Bij zoiets denk ik gelijk aan Eden (http://stores.ebay.nl/EDENGUITARS/Guitar-Body-/_i.html?_fsub=909107012&_sc=1&_sid=205098242&_sop=3&_trksid=p4634.c0.m322) en consorten.

Tabula Rasa
28 november 2014, 19:45
Ik ook, maar als ik het zeg bem ik meestal gelijk de botte lul.

Pepe
28 november 2014, 19:49
.. daarom DENK ik het ook. :D

Tabula Rasa
28 november 2014, 19:53
Oh dat is het dus. Daarom heb ik op het werk ook altijd bonje met mijn mensen. Omdat ik zeg wat ik denk dus.

denis.hermans
28 november 2014, 20:02
Domme vraag : wat is het verhaal achter "Eden" ?
Niet te bot aub ( ben een gevoelige ziel;-))

Pepe
28 november 2014, 20:30
Eden was een van de eerste HongKong based OEM companies die via Ebay Chinese producten verkocht. Volgens mij stikt het ondertussen van de Chinese direct-sell fabrikanten nu heel China op het internet is aangesloten.

Het probleem van die goedkope producten is dat het meestal om jong niet goed gedroogd hout gaat. Dingen trekken krom als een en ander niet goed uitgewerkt is.
Een bedrijf dat daar tussen springt is prima maar de meerwaarde zal dan vooral zitten in zoiets als garantie want iets in elkaar schroeven zal het punt niet zijn.

denis.hermans
28 november 2014, 20:54
Ah ok : bedankt voor de toelichting !

Denis

Duhsjaak
28 november 2014, 22:09
Als je nou gewoon eens nuchter, al dan niet bot noord-Hollands, een inventarisatie maakt van wat deze draad de afgelopen (weet ik veel) acht jaar heeft opgeleverd, word ik persoonlijk niet helemaal bien.

- Een site die het toen niet deed, nu nog niet
- een site die ik mee moet nemen naar een Russisch vriendingetje voor ik een gieter kan bestellen
- een terechtwijzing
- een site waarop je €350,00 betaalt voor een Wilkinson Tele, zelf in elkaar te schroeven
- of € 90,00 (meen ik) meer voor als iemand hem in elkaar schroeft, een Brabander? Egmond revisited?
- terwijl een voortreffelijke Fret King nauwelijks meer kost
- er een product uit Skandinavië uit rolt van €8.500'00
- ik eigenlijk alleen in de bestaande en nauwelijks uitdagende uitgesleten paden word gedwongen (strat of Tele, doe iets avontuurlijks)

Ik heb dit draadje met belangstelling gevolgd, maar word er totaal niet vrolijk van.
Zal ik over een jaar of vijf maar weer eens verder kijken?
Ik vind de huidige balans in ieder geval niet hoopgevend.
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
28 november 2014, 23:21
Grappig is dat Fret King van Trevor Wilkinson zelf is. Dat zijn inderdaad prima gitaren.
Sympathieke down to earth bloke trouwens (en een enorme kennis & ervaring) Ik geloof dat Italia en Vintage ook van zijn hand komen.

Duhsjaak
30 november 2014, 03:16
Italia weet ik weinig van als merk.
Vintage is inderdaad van de heer Trev.
Ik heb een LP kloon van Vintage. Een heel fijn en volmaakt probleemloos ding. Heb m een jaar of vijf. Als ie gestemd is dan blijft ie dat.

Heel behoorlijke elementen die bovendien traploos van humbucker naar single coil te draaien zijn met een soort tone knop.
In de/mijn praktijk dus vrijwel altijd single coil, met een heel klein randje humbucker erin. Wel de brom eruit, niet de compressie erin.

Zeer veel waar voor zijn geld. Valt ie morgen onherstelbaar uit elkaar, zal ik toch beweren dat ik het een goede gitaar vind. Vijf jaar pure lol voor €230,00? Heb wel eens gekkere dingen gedaan met mijn geld.
Zo'n assembleer je eigen gitaar site moet iets leuks en unieks bieden.
Ik heb dat onvoldoende aangetroffen.
Zo, en nu weer vrolijk.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
1 december 2014, 21:24
Daarnet was op het onvolprezen Journaal het bericht dat de Roebel behoorlijk aan het devalueren is.

Met zo'n bericht moeten wij wel wat als handelsnatie.
Ik roep maar iets, om de moed erin te houden.
Vriendelijke groet, Gus

beruk
1 december 2014, 21:56
Stiekum ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe de de Gieren, vd Haaren, Smitty's en Panucci's ( heb ik ze nu allemaal?) aan hun prijzen komen. Lopen die met een hamertje door het bos en laten ze het hout op maat knagen door een hoogbegaafde bever?
Is vast al eens besproken maar blijft me fascineren.
Net als de gemiddelde viszaak die niet verteld wat voor vis ze verwerken in hun kibbeling....

Pepe
1 december 2014, 22:09
Net zoals kibbeling, je kijkt naar wat je ervoor kan krijgen.
Als je goed verkoopt kan de prijs omhoog. En zo niet dan verlaag je de prijs totdat je bij het punt bent dat je geen winst meer maakt. Dan is het weer folderen geblazen.

Een beetje bedrijf doet marktonderzoek, maakt business en haalbaarheid plannen maar ik gok dat er in de gitaarbusiness vooral de methode van de natte vinger gehanteerd wordt.

De relic bedrijfjes zijn min of meer in het vacuum gesprongen dat de CS met zijn prijzen heeft gecreëerd. Het heeft niks met een boom te maken waar de Heilige Maagd Maria tegenaan geplast heeft.

Duhsjaak
1 december 2014, 22:15
Goes, ga jij Roessjisje gitaarrrr kopen? Ben jij lekker? O, je bedoelt: ben jij wel lekker?
En toen wees ze mij op een piepklein Engels vlaggetje op de site.

Toen ik een nette gitaar had samengesteld, echt netjes, kwam ik op $1.800,00, als in VS dollaren.
Nette tuners, geen locking
Alleen binding op de hals, geintje, om de prijs te drukken
Drie nette Russische single coils
Geen actieve circuits of boosters of ander fancy spul
Geen jankzwengels waaraan je toch enige eisen mag stellen
Een normaal metalen ding om je Jack in te schroeven (ja, metaal ZvP, ik denk regelmatig aan je)
ElZen body dus niks exotisch

Kortom, je zou denken, het gat in de markt.
Een club die een net pad tussen baggerkitjes van €75,00 en dit soort extremen weet te bewandelen, heeft een prima boterham.
En ook iets avontuurlijks s.v.p., want je koopt echt voor London City/vintage/fret King prijzen een prima gitaar en zoveel garantie als je maar hebben wil.
Er moet dus echt een reden zijn om zelf de assemblage ter hand te nemen.
Wordt het te duur, dan is het veel beter een goede bouwer of ontwerper/bouwer voor de klus te interesseren.
Kijk eens waarop Louis Inghels speelt? Wie daarvan niet spontaan gaat kwijlen.......

Geen van de sites hier overtuigt mij. En dat iedereen gewoon een nette boterham wil verdienen vind ik een uitgangspunt. Dat doet Oigun (de bouwer van Louis) ook.

Go go go Oi! Long may you run.
Vriendelijke groet, Gus

beruk
1 december 2014, 22:32
En dat iedereen gewoon een nette boterham wil verdienen vind ik een uitgangspunt. Dat doet Oigun (de bouwer van Louis) ook.


Dat staat niet ter discussie wat mij betreft.
Mag ook best wat kosten, ik kan zo'n set bestellen maar ik ga daar geen gitaar van kunnen in elkaar zetten.

D3nnis
2 december 2014, 07:12
Stiekum ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe de de Gieren, vd Haaren, Smitty's en Panucci's ( heb ik ze nu allemaal?) aan hun prijzen komen. Lopen die met een hamertje door het bos en laten ze het hout op maat knagen door een hoogbegaafde bever?

Even over de De Gier gitaren, puur omdat ik de andere hier genoemde gitaren wat minder goed ken, maar die beste man bouwt fantastische gitaren!
Heb op een aantal strat achtien gespeeld, en die gitaren resoneren, zingen, echt super. Waarom zou dat niet meer mogen kosten dan een (mindere, in veel gevallen) Fender?
De meest recente prijzen ken ik niet, maar een paar jaar terug waren ze niet achterlijk hoog.

Duhsjaak
2 december 2014, 08:28
Even over de De Gier gitaren, puur omdat ik de andere hier genoemde gitaren wat minder goed ken, maar die beste man bouwt fantastische gitaren!
Heb op een aantal strat achtien gespeeld, en die gitaren resoneren, zingen, echt super. Waarom zou dat niet meer mogen kosten dan een (mindere, in veel gevallen) Fender?
De meest recente prijzen ken ik niet, maar een paar jaar terug waren ze niet achterlijk hoog.

Wie zegt nou dat dat niet zou mogen?
Sterker, da's precies wat er wordt bedoeld.
Als een doe het zelf pakket met fatsoenlijke onderdelen $1.800,00 gaat kosten, leg er dan een paar honderd bij en laat het door een echte vakman doen. Heb je nog veel meer stem ook, over hoe die gaat klinken.
Die DHZ pakketten (wil je skunk stripe of niet) gaan maar heel zijdelings over klank. Eigenlijk voornamelijk de looks.
En klank vind ik persoonlijk veel belangrijker.

Ik had het over Louis Inghels?

http://guncustoms.nl/?page_id=5

Onderaan wit Mosrite achtig met rode slagplaat......
En reken maar dat dat klinkt!~

Dus, ter voorkoming van misverstanden:
- DHZ kan een leuk idee zijn
- zeker als het iets oplevert
- dat er een speciale gitaar ontstaat
- of dat het geld uitspaart
- als er geen duidelijke meerwaarde is blijft de keus: zelfbouwen of kopen
- als de prijs enorm oploopt vraag dan een goeie bouwers iets naar jouw smaak te maken

Vriendelijke groet, Gus