PDA

View Full Version : Peavey Triple-X



Static-M
20 oktober 2002, 16:56
Is de Peavey Triple-X een beetje een fijne versterker? Ik ben benieuwd naar zo'n ding inclusief speakers, dus niet alleen een top.

Swan
20 oktober 2002, 19:03
ja zonder speakers heb je er niet zoveel aan :wink:
bedoel je de combo? of top met cabinet?

t schijnt n goede versterker te zijn, lijkt enigzins op de 5150 maar met betere clean en wat minder brute distortion...wel veelzijdiger

Swan
20 oktober 2002, 19:03
ja zonder speakers heb je er niet zoveel aan :wink:
bedoel je de combo? of top met cabinet?

t schijnt n goede versterker te zijn, lijkt enigzins op de 5150 maar met betere clean en wat minder brute distortion...wel veelzijdiger

FragDaddy
20 oktober 2002, 19:24
het is in principe een echt scheurbeest. maar door zijn actieve toonregeling kun je extreem veel verschillende geluiden eruit halen. dat maakt het ook wel weer lastig, want je hebt steeds het gevoel dat je het juiste geluid 'net niet' hebt.

verder is de triple-XXX volgens mij alleen als top gemaakt en moet je er dus een losse speakerkast op aansluiten. hij is nooit uitgebracht als combo met ingebouwde speaker.

de peavey 5150 is er trouwens wel als combo (maar die zijn zeldzaam)

Swan
20 oktober 2002, 19:32
op peavey.com staat ie ook als combo
de 5150 combo kan je bestellen bij feedback

dml
20 oktober 2002, 22:55
Mijn bevindingen:
Ik heb de Triple X vergeleken met de 5150 II en de Koch Powertone. De Peavey's aangesloten op een 5150 4x12 slant en de Koch aangesloten op een Koch 4x12 slant. Testgitaar: Musicman Silhouette met ToneZone en Fast Track 1's.
Ik zet de toonregeling van de amps altijd neutraal, dit moet m.i. altijd het uitgangspunt zijn.
Wat me bij de Triple X opviel was het dunne geluid, let wel, met toonregeling op 12 uur. Geen toon, weinig tot geen "karakter". De 5150 II daarentegen gelijk een heel behoorlijk geluid, wel weinig ballen (Resonance en Presence ook op 12 uur) maar wel veel meer "karakter" dan de XXX.
Bij de Koch kreeg ik gelijk een Aha-erlebniss, veel toon, lekker drukken en veel karakter. Deze laatste is het trouwens geworden!!!
Bij de XXX moest ik op het Lead-kanaal uitkijken met de toonregeling, het werd al snel zompig en ongedefinieerd. Clean is behoorlijk dik te krijgen, maar ik mistte iets in het geluid, en het werd al snel "over the top" a.j.b.w.i.b. Crunch is redelijk dynamisch, misschien wel de sterkste troef van deze amp. Over het algemeen klinkt de XXX net als de Ultra behoorlijk karakterloos, wel veel oempff maar het wordt al snel ondefinieerbaar en teveel van het goede. Het lijkt erop dat de XXX moet gaan concureren met de Dual Rectifier, hoewel ik de Dual toch wat lekkerder vind klinken.
Ook de 5150 II heeft maar 1 goed geluid en dat is wederom het crunch-kanaal, exact het EvH-geluid, vooral in de tussenstandjes: overstuurd en dik met een helder randje. Over het algemeen heeft deze amp veel meer karakter dan zijn broertje de XXX. Ik vond de werking van de Resonance en Presence knop tegenvallen. Na 3/4 lijken ze pas te gaan werken.
De Powertone maakte mij met alle kanalen blij, dit is mijn sound. Gewoon alle toonregelingen neutraal en gaan met die banaan.

Smaken verschillen natuurlijk. O ja, ik heb alles vergeleken bij Schreeven in Nijmegen. Die hebben een heel aardig aanbod qua amps en je kunt alles rustig vergelijken, zelfs op flink volume.

Swan
20 oktober 2002, 22:59
watvoor stijl speel je dml ?

dml
21 oktober 2002, 16:40
Ik speel in 2 bands. De ene band (3 mannen en 1 vrouw) is wat crossover: Living Colour, RHCP, Steve Salas, Mother's Finest. Hierbij gebruik ik mijn Powertone en Multitone in stereo setup.
De andere band is een 11-koppige soulband, alle soulkaskrakers van vroeger tot het heden. Hierbij gebruik ik alleen de Multitone, zonder effecten. Ja, alleen een wah...

Ic3gl0vE
21 oktober 2002, 22:39
Op 2002-10-20 22:55, schreef dml:
Clean is behoorlijk dik te krijgen, maar ik mistte iets in het geluid, en het werd al snel "over the top" a.j.b.w.i.b.


wat een achterlijk lange afkorting...

Swan
21 oktober 2002, 22:47
oki

Raffel
22 oktober 2002, 10:19
ik vind het eigenlijk een vrij bagger imitatie van een mesa... De enige overeenkomst is eigenlijk het uiterlijk te noemen...
Ten eerste is het geen buizen, dus je krijgt al nooit het geluid dat je van zo'n stack verwacht...
Verder klinkt hij vrij leeg en verzadigd..

Swan
22 oktober 2002, 11:16
de Tripple XXX is wel buizen.....de XXL is geen buizen

Lacrymosa
22 oktober 2002, 12:05
1 woord: Koch

CheerS!!

Raffel
22 oktober 2002, 14:27
bluh *kuch* ENGL *kuch*

Hmmm ik dacht toch echt overal te zien dat het geen buizen bak is. Maar ik heb iig wel de triple x getest, vond m toch tegenvallen...

Swan
22 oktober 2002, 18:02
Triple XXX™ Features
120 Watts into 16, 8, or 4 Ohms (switchable)
Four 6L6GCs and four 12AX7s
Power amp switchable to use EL34s or 6L6GCs
Three footswitchable channels
Clean channel: volume, bass, mid, treble
Crunch channel: gain and volume - bottom, body & hair (lo, mid, hi) EQ
Ultra channel: gain and volume - bottom, body & hair (lo, mid, hi) EQ
Master volume
Footswitchable effects loop with send and return controls
Damping switch: tight, medium, loose
Line out with level control
Footswitch included

buisjes dus

guitarmusicman
22 oktober 2002, 18:13
Koch = rulerend en duur :grin:

Ic3gl0vE
22 oktober 2002, 21:57
hij heet trouwens triple xxx hè...
oftewel XXXXXXXXX
hehe

Anders Destium
22 oktober 2002, 23:36
Op 2002-10-21 22:39, schreef Ic3gl0vE:


Op 2002-10-20 22:55, schreef dml:
a.j.b.w.i.b.


wat een achterlijk lange afkorting...


j.b.t.w.h.b. ? :razz:

Static-M
24 oktober 2002, 19:13
Het geluid dat ik zoek b.t.w.(:)) is een lekker (nu-)metal geluid. Lekker dik en dreunend. Dus niet in de trant van de oude nummers van Rammstein (alhoewel ik dat geluid er ook wel mee wil maken), maar meer in de trant van Static-X, Slipknot.
Is zo een XxxXXxXxXXX ding dan geschikt, en zo niet, waar moet ik dan aan denken (Mesa/Boogie; Marshall)

Raffel
25 oktober 2002, 11:44
ik zou sowieso voor de 5150 gaan kijken dan, als je Peavey wil. Niet zo'n geweldige clean, maar geweldig om nieuwe reetgaten te maken. Mesa is duur, Marshall is bagger (imo zet ik er dan achter, om gezeik te voorkomen :smile:)

Ic3gl0vE
27 oktober 2002, 14:28
staticM... al een H&K Warp 7 geprobeerd?