PDA

View Full Version : nieuwe gitaar...



RubenTC
10 januari 2006, 22:11
hej mensen, ik ben op zoek naar een goeie beginnersgitaar....

ik zit te twijfelen tussen de volgende:

http://www.feedback.nl/?id=55&b=GRX70JSUBK

http://www.feedback.nl/?id=55&b=0339260942

ik ben een beginner, en wil er veel verschillende dingen op spelen, de belangrijkste criteria zijn prijs en bespeelbaarheid, en ik wil een beetje een mooie hebben :p

kunnen jullie me verder helpen??

Orpheo
10 januari 2006, 22:26
we kunnen wel. willen we het ook? ik in ieder geval niet. gebruik evne de search, en anders de FAQ over beginnersgitaren. kan niet missen.

Ganjaman
10 januari 2006, 22:29
laat ik het zo zeggen: het is allebei (zelfs voor beginners) gewoon stront, gewoon 2ehands alles los kopen...kan je voor minder geld een veel leuker setje bij elkaar sparen

gitarist17
10 januari 2006, 22:29
mooi is heel persoonlijk...

voor mij gelijk die squier sunburst qua looks
strat is eigenlijk de gitaar voor mij dus dat is ook wel duidelijk...

ik weet niet zo veel van de kwaliteit van beide gitaren. Ik speel zelf squier affinity strat en ik denk dat dit hier de bullet strat is. Ik geloof dat dat de (nog) goedkopere strat kloon is...

verder nog maals weet niet zo veel van kwaliteitvan beide, maar toen ik begon heeft de verkoper een mooie set voor mij gemaakt met een 15 watt ampje van coxx en dan de squier affinity strat en hele zooi als straps, pleactra en zo zelfs een lesboek. Dit alles voor een zeer schappelijke prijs van 375 euro. Ik weet niet wat je budget is maar ik denk dat je daar langer plezier van zult hebben dan van elk willekeurig paket.

Ik speel nog steeds, na 1,5 jaar, op mijn squier... ik ben nog steeds tevreden maar wel langzaam op zoek naar een vervanger. Ook weer een strat, maar oke... de amp is er nog wel maar al vervangen door een fender hot rod deluxe. Dit is gebeurd omdat ik veeleisend was en nog een tal van redenen, niet omdat de andere amp slecht was. Hij was perfect om het op te leren.

Verder bedenk ik me net dat ibanez vooral rock en metal is...

hoop je een klein beetje geholpen te hebben en niet al te veel verward en je wel aan het denken gezet te hebben.

groeten erice

Ganjaman
10 januari 2006, 22:31
voorzover ik weet zit de squier affinity en niet de bullet in die setjes, iig tot een paar jaar terug zekerweten

ToTaL FaKe
10 januari 2006, 22:53
ik zou als ik jou was gaan voor die ibanez, en dan 3 jaar niet meer terug komen op dit forum. je krijgt er namelijk een koopziekte van.. en dat is niet normaal :-D


veel sucsess!

FruscianteFan
10 januari 2006, 22:58
voorzover ik weet zit de squier affinity en niet de bullet in die setjes, iig tot een paar jaar terug zekerwetenIn mijn pakket zat een bullet noch een affinity. Een SE-100, en da's zeker niet de slechtste Squier die er is.

RubenTC
10 januari 2006, 23:44
ok, ik denk dat ik voor een squier ga, is de squier in dit pakket een beetje goed??, ik bedoel, speelt hij fijn voor een beginner, en is het geluid van redelijke kwaliteit??

Fumi SG
10 januari 2006, 23:59
Eeh naamgenoot! 8-)

Kijk eens naar London City/Richwood/Dean Vendetta 1.0... we weten niet wat je budget is (moet ook nog een amp bij natuurlijk! :( ) maar dit zijn zeker goede beginnersgitaren, helemaal voor de prijs!

Nickname
11 januari 2006, 00:02
Ik zou voor geen van beiden gaan.. die starterspakketten zijn echt ronduit $&*$#@@~!!! zoek gewoon 2e hands een leuke strat of ibanez (ibanez sa is heel leuk) Of bij feedback de Dean Evo XM dat is een gitaar van 99,-€ en die is voor zn prijs VEEEEEEEEL beter dan die strat of die grx-70 bij elkaar. Nog een leuke amp enzo erbij en je kan aan de slag. :)

Nickname
11 januari 2006, 00:02
Ik zou voor geen van beiden gaan.. die starterspakketten zijn echt ronduit $&*$#@@~!!! zoek gewoon 2e hands een leuke strat of ibanez (ibanez sa is heel leuk) Of bij feedback de Dean Evo XM dat is een gitaar van 99,-€ en die is voor zn prijs VEEEEEEEEL beter dan die strat of die grx-70 bij elkaar. Nog een leuke amp enzo erbij en je kan aan de slag. :)

RubenTC
11 januari 2006, 00:05
en zoiets tweedehans??:

[url=http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/16800615.html?return=eJxNycsJgDAMANBdOkCrF5F0moCRl v5CEgsi7u7Vd30IKzwZlqiw7eBOnEOykcZkxhDCJCmDqfuGUow roqnvNVxKgkfLPbT7X5zYxfcDK2MfsQ%3D%3D&df=1/]

ik neem aan dat ik wel een redelijk versterker voor 50 euries kan krijgen.

RubenTC
11 januari 2006, 00:06
en zoiets tweedehans??:

[url=http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/16800615.html?return=eJxNycsJgDAMANBdOkCrF5F0moCRl v5CEgsi7u7Vd30IKzwZlqiw7eBOnEOykcZkxhDCJCmDqfuGUow roqnvNVxKgkfLPbT7X5zYxfcDK2MfsQ%3D%3D&df=1/]

ik neem aan dat ik wel een redelijk versterker voor 50 euries kan krijgen.

episua
11 januari 2006, 01:07
Ach, hoeveel merkt een beginner van de kwaliteit. Bijna alle beginners gitaren van tegenwoordig zijn alweer qua prijs/kwaliteit verhouding 10x beter dan ruim tien jaar geleden.
Mijn eerste elektrische gitaar was een TCS ofzo, een stratocaster gemaakt van mdf plaat en daarbij een versterkertje van 15 watt.
Toen betaalde ik daar fl 650,- voor.
Pas later kwam ik er achter dat de gitaar best wel klote was in vergelijken met duurdere instrumenten.
Maar dat maakte niet meer uit, ik had de stap namelijk al genomen om gitaar te spelen en al best snel op een aanvaardbaar niveau.

Als je nu goedkope gitaren van merken als Squier, Ibanez, Richwood, London City ziet, bespeeld en hoort zijn die vele malen beter dan wat ze nog maar een paar jaar geleden voor beginners hadden.
Vergelijk ze dan ook niet met duurdere instrumenten, dat niveau halen ze op een uitzondering na niet maar zie het als een investering om te beginnen, daar zijn ze (goed) voor.