PDA

View Full Version : Schuine elementen



Nickname
10 januari 2006, 19:08
Misschien een domme vraag maar waarom zitten er in veel strats en in bijna alle teles zon single coil schuin in de body :???:

Negative K3 fan
10 januari 2006, 19:14
zodat de hoge snaren scheller klinken en de lage snaren wat ronder/voller

Nickname
10 januari 2006, 19:19
zodat de hoge snaren scheller klinken en de lage snaren wat ronder/voller

Juist.. das duidelijk.. wel logisch indd :)

Jeanken
13 januari 2006, 18:34
Lijkt mij anders niet zo logisch, bij de lage snaren zit het element dichter bij de brug waar je toch algemeen kan stellen dat de klank scheller is (zie brug-halspickup) de hoge snaren worden juist verder van de brug opgenomen.
Misschien is het ter compensatie van volume ofzo, verder van de brug is de amplitude groter en het volume hoger..

Negative K3 fan
13 januari 2006, 18:43
Lijkt mij anders niet zo logisch, bij de lage snaren zit het element dichter bij de brug waar je toch algemeen kan stellen dat de klank scheller is (zie brug-halspickup) de hoge snaren worden juist verder van de brug opgenomen.?????

op een linkshandige gitaar zeker

Jeee
13 januari 2006, 18:43
Lijkt mij anders niet zo logisch, bij de lage snaren zit het element dichter bij de brug waar je toch algemeen kan stellen dat de klank scheller is (zie brug-halspickup) de hoge snaren worden juist verder van de brug opgenomen.
Misschien is het ter compensatie van volume ofzo, verder van de brug is de amplitude groter en het volume hoger..

Ehm ... 't is toch net andersom?

Aan de lage snaren zit de pickup verder van de brug af dan aan de hoger snaren.

Snaar'n Bennie
13 januari 2006, 19:05
Meastro,

Met de lage snaren bedoelen we de bas-snaren. Of veelal de omwonden snaren.

Bij de lage snaren liggen de pups dus verder dan bij de hoge snaren. En volgens mij heeft de meneer uit Haaksbergen gelijk.

Hoog... Laag... Je kunt er beter tussenin zitten! Gehe...

Jeanken
13 januari 2006, 19:15
op een linkshandige gitaar zeker

Haha, echt gemeend, ik was gewoon naar een pic van een lefthand Strat aan het kijken toen ik het niet begreep.
Fuck, maar neen, dan klopt het wel..

dml
14 januari 2006, 07:16
Heeft iemand al eens geprobeerd het brugelement op een (moderne) Strat recht te zetten? Ben eigenlijk wel benieuwd wat men daarvan vindt.
Ach, laat ook maar, de meesten hier zullen het wel niets vinden omdat het er niet historisch correct uitziet.
Fabrikanten die een SSS-gitaar wel voorzien (hebben) van een "recht" brugelement: Steinberger en Floyd Rose.
Twee gitaren die het brugelement, in dit geval een humbucker, wel de andere kant op hadden zijn de Peavey Vandenberg en de Washburn Steve Stevens.