PDA

View Full Version : Nieuwe Batio Video "double guitar solo"



gerrekat
10 januari 2006, 18:57
Deze man, of je er nu van houdt hij blijft onovertroffen!

prachtig om te zien!

http://www.deanguitars.com/angelo/

Nickname
10 januari 2006, 19:18
HAHAHA.. dikke lol.. wel gaaf om te zien indd :-D

Luca P
10 januari 2006, 19:26
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=72168

Niet weer hè?
:-(

up-guitarman
10 januari 2006, 19:33
Moehaha, te hard :D

Franc
10 januari 2006, 19:35
Vinden jullie dit nou echt zo mooi en "onovertroffen" ??

Iedere aap kan volledig doel- en gevoelloos zoveel noten uit een gitaar persen en met een beetje oefening dan ook nog op 2 halzen tegelijk.

Die man werkt echt op mijn zenuwen met dat gepingel :-?

deedee
10 januari 2006, 19:36
goh laten we zoveel reverb en gain gebruiken dat je nog net kan horen wat er gespeelt wordt. Behalve alle slordigheden.. :roll: :roll:


met zo'n lading aan gain en reverb kan iedereen al z'n fouten/slordigheden verbergen

Negative K3 fan
10 januari 2006, 19:44
leuker dan speed kills enzo :D

maar wat een bullshit staat er allemaal op die site!


June 1995, Michael's first solo CD "No Boundaries" was released worldwide on Michael's label M.A.C.E. Music, Inc. Records . “No Boundaries” is considered by many to be one of the best instrumental electric guitar CDs of it's kind ever recorded.


Michael is from Chicago and has a B.A. in Music Theory and Composition from Northeastern Illinois University .

een business associate staat gelijk aan MBO hier geloof ik... dus hij heeft nog niet eens conservatorium niveau???


Guitar World Magazine (March 2004 issue) names Michael Angelo Batio one of the “Top 100 Greatest Metal Guitarists of All Time”. Tony Iommi (Black Sabbath), Edward Van Halen, Jimi Hendrix and Jimmy Page were among the 100 chosen. Everyone from CNN to Yahoo on-line has talked and written about this.

Patrick M.
10 januari 2006, 19:44
Deze man, of je er nu van houdt hij blijft onovertroffen!

prachtig om te zien!

http://www.deanguitars.com/angelo/

Ik heb 'm nu drie keer live gezien, en als hij dit jaar weer bij Musik Produktiv is ga ik er weer naar toe. Hij is een fenomenaal gitarist, die tussendoor ook nog met veel humor over zijn gitaarspel en muziek verteld.

Negative K3 fan
10 januari 2006, 19:44
leuker dan speed kills enzo :D

maar wat een bullshit staat er allemaal op die site!


June 1995, Michael's first solo CD "No Boundaries" was released worldwide on Michael's label M.A.C.E. Music, Inc. Records . “No Boundaries” is considered by many to be one of the best instrumental electric guitar CDs of it's kind ever recorded.


Michael is from Chicago and has a B.A. in Music Theory and Composition from Northeastern Illinois University .

een business associate staat gelijk aan MBO hier geloof ik... dus hij heeft nog niet eens conservatorium niveau???


Guitar World Magazine (March 2004 issue) names Michael Angelo Batio one of the “Top 100 Greatest Metal Guitarists of All Time”. Tony Iommi (Black Sabbath), Edward Van Halen, Jimi Hendrix and Jimmy Page were among the 100 chosen. Everyone from CNN to Yahoo on-line has talked and written about this.

Negative K3 fan
10 januari 2006, 19:45
leuker dan speed kills enzo :D

maar wat een bullshit staat er allemaal op die site!


June 1995, Michael's first solo CD "No Boundaries" was released worldwide on Michael's label M.A.C.E. Music, Inc. Records . “No Boundaries” is considered by many to be one of the best instrumental electric guitar CDs of it's kind ever recorded.


Michael is from Chicago and has a B.A. in Music Theory and Composition from Northeastern Illinois University .

een business associate staat gelijk aan MBO hier geloof ik... dus hij heeft nog niet eens conservatorium niveau???


Guitar World Magazine (March 2004 issue) names Michael Angelo Batio one of the “Top 100 Greatest Metal Guitarists of All Time”. Tony Iommi (Black Sabbath), Edward Van Halen, Jimi Hendrix and Jimmy Page were among the 100 chosen. Everyone from CNN to Yahoo on-line has talked and written about this.

Negative K3 fan
10 januari 2006, 19:45
leuker dan speed kills enzo :D

maar wat een bullshit staat er allemaal op die site!


June 1995, Michael's first solo CD "No Boundaries" was released worldwide on Michael's label M.A.C.E. Music, Inc. Records . “No Boundaries” is considered by many to be one of the best instrumental electric guitar CDs of it's kind ever recorded.


Michael is from Chicago and has a B.A. in Music Theory and Composition from Northeastern Illinois University .

een business associate staat gelijk aan MBO hier geloof ik... dus hij heeft nog niet eens conservatorium niveau???


Guitar World Magazine (March 2004 issue) names Michael Angelo Batio one of the “Top 100 Greatest Metal Guitarists of All Time”. Tony Iommi (Black Sabbath), Edward Van Halen, Jimi Hendrix and Jimmy Page were among the 100 chosen. Everyone from CNN to Yahoo on-line has talked and written about this.

Negative K3 fan
10 januari 2006, 19:46
Vinden jullie dit nou echt zo mooi en "onovertroffen" ??

Iedere aap kan volledig doel- en gevoelloos zoveel noten uit een gitaar persen en met een beetje oefening dan ook nog op 2 halzen tegelijk.

Die man werkt echt op mijn zenuwen met dat gepingel :-?

meer dan de helft van wat hij speelt is niet eens eigen werk :)

Patrick M.
10 januari 2006, 19:50
goh laten we zoveel reverb en gain gebruiken dat je nog net kan horen wat er gespeelt wordt. Behalve alle slordigheden.. :roll: :roll:


met zo'n lading aan gain en reverb kan iedereen al z'n fouten/slordigheden verbergen

Ik heb 'm vorig jaar zien spelen van minder dan twee meter afstand. Hij maakt geen fouten.

Wormaap
10 januari 2006, 19:50
Waarom is het toch elke keer het zelfde liedje als er shredders langskomen op dit forum? Als iedereen het zou kunnen, zouden meer mensen het doen. Het kost de meeste mensen al een half leven om op een normale gitaar de snelheid van Batio te halen, laat staan op 2 tegelijk. Of je de muziek die'ie maakt waardeert of niet zal niemand wat boeien, maar't feit dat er werkelijk geen greintje waardering afkan voor wat die kerel presteert vind ik toch welleuh... Minder.

olaf reijnders
10 januari 2006, 19:59
Ik word hier niet warm of koud van. Geef mij maar Satch.

gerrekat
10 januari 2006, 20:02
Kijk ik ben niet zo van de gitaarhelden maar dat het bij veel van dat soort figuren alleen om pure krachtpatserij gaat staat buiten kijf, en dan laat Michael Batio ze toch allemaal even een poepie ruiken!

Ganjaman
10 januari 2006, 20:04
Waarom is het toch elke keer het zelfde liedje als er shredders langskomen op dit forum? Als iedereen het zou kunnen, zouden meer mensen het doen. Het kost de meeste mensen al een half leven om op een normale gitaar de snelheid van Batio te halen, laat staan op 2 tegelijk. Of je de muziek die'ie maakt waardeert of niet zal niemand wat boeien, maar't feit dat er werkelijk geen greintje waardering afkan voor wat die kerel presteert vind ik toch welleuh... Minder.
ik durf hier stellig te beweren dat 99% van de forumleden, die al het beginnersniveau in welk genre dan ook ontstegen zijn binnen een jaar net zo snel kunnen spelen als welke malmsteen, vai of becker of weetikwie, snelheid heeft misschien 1% met talent te maken en de andere 99% met oefening, in principe is met genoeg oefening ook elke volwassene in staat om een gewicht van 80 kilo te tillen, dat is ook gewoon veel trainen, hiervoor geldt precies hetzelfde.... of zit ik hier nou heel erg fout?

de mooiste vond ik nog dat batio ooit zei: 'toch raar dat degenen die altijd over shredmuziek zeuren het niet kunnen'
dat is een van de domste drogredenen ooit, ik bedoel, als shred je niet interesseert ga je ook niet op je zolderkamertje 12 uur per dag laddertjes en sweepjes enzo zitten oefenen, dus logisch dat de meeste niet-shredfans niet shredden :D

Ganjaman
10 januari 2006, 20:05
Waarom is het toch elke keer het zelfde liedje als er shredders langskomen op dit forum? Als iedereen het zou kunnen, zouden meer mensen het doen. Het kost de meeste mensen al een half leven om op een normale gitaar de snelheid van Batio te halen, laat staan op 2 tegelijk. Of je de muziek die'ie maakt waardeert of niet zal niemand wat boeien, maar't feit dat er werkelijk geen greintje waardering afkan voor wat die kerel presteert vind ik toch welleuh... Minder.
ik durf hier stellig te beweren dat 99% van de forumleden, die al het beginnersniveau in welk genre dan ook ontstegen zijn binnen een jaar net zo snel kunnen spelen als welke malmsteen, vai of becker of weetikwie, snelheid heeft misschien 1% met talent te maken en de andere 99% met oefening, in principe is met genoeg oefening ook elke volwassene in staat om een gewicht van 80 kilo te tillen, dat is ook gewoon veel trainen, hiervoor geldt precies hetzelfde.... of zit ik hier nou heel erg fout?

de mooiste vond ik nog dat batio ooit zei: 'toch raar dat degenen die altijd over shredmuziek zeuren het niet kunnen'
dat is een van de domste drogredenen ooit, ik bedoel, als shred je niet interesseert ga je ook niet op je zolderkamertje 12 uur per dag laddertjes en sweepjes enzo zitten oefenen, dus logisch dat de meeste niet-shredfans niet shredden :D

Negative K3 fan
10 januari 2006, 20:08
Waarom is het toch elke keer het zelfde liedje als er shredders langskomen op dit forum? Als iedereen het zou kunnen, zouden meer mensen het doen. Het kost de meeste mensen al een half leven om op een normale gitaar de snelheid van Batio te halen, laat staan op 2 tegelijk. Of je de muziek die'ie maakt waardeert of niet zal niemand wat boeien, maar't feit dat er werkelijk geen greintje waardering afkan voor wat die kerel presteert vind ik toch welleuh... Minder.

maar aan de andere kant moet je het ook kunnen begrijpen...

ik bedoel toen ik hem voor het eerst zag in het speed kills vond ik het wel lijp wat ie deed, daarna moest ik lachen om zn kapsel en debiele overkomen en daarna ging ik me ergeren aan alle slordigheden in die video... dit is gewoon niet waar muziek om gaat.

al zou ik er wel voor tekenen om zo te kunnen spelen!

Negative K3 fan
10 januari 2006, 20:08
Waarom is het toch elke keer het zelfde liedje als er shredders langskomen op dit forum? Als iedereen het zou kunnen, zouden meer mensen het doen. Het kost de meeste mensen al een half leven om op een normale gitaar de snelheid van Batio te halen, laat staan op 2 tegelijk. Of je de muziek die'ie maakt waardeert of niet zal niemand wat boeien, maar't feit dat er werkelijk geen greintje waardering afkan voor wat die kerel presteert vind ik toch welleuh... Minder.

maar aan de andere kant moet je het ook kunnen begrijpen...

ik bedoel toen ik hem voor het eerst zag in het speed kills vond ik het wel lijp wat ie deed, daarna moest ik lachen om zn kapsel en debiele overkomen en daarna ging ik me ergeren aan alle slordigheden in die video... dit is gewoon niet waar muziek om gaat.

al zou ik er wel voor tekenen om zo te kunnen spelen!

Kevin-D
10 januari 2006, 20:09
Ikzelf vind dit wel gaaf om te zien, maar om te horen niets bijzonders. En JA ik houd WEL enorm van shredden :D Alexi Laiho, Mick Thomson en Zakk Wylde zijn m'n favo's. (niet dat die altijd shredden, maar helemaal Alexi kan dat ZEKER wel :) )

gerrekat
10 januari 2006, 20:23
Geloof me dit kan je niet zomaar en degenen die zovele kritiek hebben nodig ik uit het beter te doen!

Grootheden als Vai en Petrucci zullen allen zeggen dat ze thuis instructie DVD's van Michael ANgelo hebben!

Ganjaman
10 januari 2006, 20:25
Geloof me dit kan je niet zomaar en degenen die zovele kritiek hebben nodig ik uit het beter te doen!

Grootheden als Vai en Petrucci zullen allen zeggen dat ze thuis instructie DVD's van Michael ANgelo hebben!
heb t ook niet hierover, maar over shredden in het algemeen...

gerrekat
10 januari 2006, 20:35
Tot op zekere hoogte is het wel te leren, maar die echte waanzinnig esnelheid is echt alleen te leren met waanzinnig veel geduld en 10 uur per dage oefenen. En mensen zoals ik (en waracshijnlijk ieder ander hier tenzij je echt egstoord bent) kunnen dat gewoon niet opbrengen. PLus buiten oefening vergt het hatuurlijk ook talent, of je het nu wil toegeven of niet.

Ik heb met Michael ANgelo gesproken en alleen om zijn snelheid op peil te houden moet ie al minimaal 2 uur per dag spelen, vroeger oefende hij 8 tot 10 uur perdag 6 dagen in de week! en dat heeft ie 10 jaar volgehouden.

Ik ben ooit eens begnnen aan die speed kills video van hem, en al heb ik er wel wat dingen van opgepikt is het bijna ondoenlijk om sommige oefeningen op full of zelfs maar half speed te spelen als je net zoals ik casual een half uur tot een uur per dag speelt (als ik daar al aan kom).....

Orpheo
10 januari 2006, 21:29
Tot op zekere hoogte is het wel te leren, maar die echte waanzinnig esnelheid is echt alleen te leren met waanzinnig veel geduld en 10 uur per dage oefenen. En mensen zoals ik (en waracshijnlijk ieder ander hier tenzij je echt egstoord bent) kunnen dat gewoon niet opbrengen. PLus buiten oefening vergt het hatuurlijk ook talent, of je het nu wil toegeven of niet.

Ik heb met Michael ANgelo gesproken en alleen om zijn snelheid op peil te houden moet ie al minimaal 2 uur per dag spelen, vroeger oefende hij 8 tot 10 uur perdag 6 dagen in de week! en dat heeft ie 10 jaar volgehouden.

Ik ben ooit eens begnnen aan die speed kills video van hem, en al heb ik er wel wat dingen van opgepikt is het bijna ondoenlijk om sommige oefeningen op full of zelfs maar half speed te spelen als je net zoals ik casual een half uur tot een uur per dag speelt (als ik daar al aan kom).....

en hiermee bevestig je dus die eerdere stelling, shred is oefening, en geen "kunst"(vorm).

gloria
10 januari 2006, 21:56
Vinden jullie dit nou echt zo mooi en "onovertroffen" ??

Iedere aap kan volledig doel- en gevoelloos zoveel noten uit een gitaar persen en met een beetje oefening dan ook nog op 2 halzen tegelijk.

Die man werkt echt op mijn zenuwen met dat gepingel :-?

100 procent mee eens
Dan luister ik véééél liever naar solo's van bv. skin on skin van qotsa, daar zit massas gevoel in

Wormaap
10 januari 2006, 21:59
Tot op zekere hoogte is het wel te leren, maar die echte waanzinnig esnelheid is echt alleen te leren met waanzinnig veel geduld en 10 uur per dage oefenen. En mensen zoals ik (en waracshijnlijk ieder ander hier tenzij je echt egstoord bent) kunnen dat gewoon niet opbrengen. PLus buiten oefening vergt het hatuurlijk ook talent, of je het nu wil toegeven of niet.

Ik heb met Michael ANgelo gesproken en alleen om zijn snelheid op peil te houden moet ie al minimaal 2 uur per dag spelen, vroeger oefende hij 8 tot 10 uur perdag 6 dagen in de week! en dat heeft ie 10 jaar volgehouden.

Ik ben ooit eens begnnen aan die speed kills video van hem, en al heb ik er wel wat dingen van opgepikt is het bijna ondoenlijk om sommige oefeningen op full of zelfs maar half speed te spelen als je net zoals ik casual een half uur tot een uur per dag speelt (als ik daar al aan kom).....

en hiermee bevestig je dus die eerdere stelling, shred is oefening, en geen "kunst"(vorm).
Sorry voor hetgeen dat hieronder gaat komen maarreuh...
PFFFFFRRRRRRRRRRT
Wat'n bullshit zeg.
Kan iemand goed tekenen of schilderen zonder oefening? Kan iemand een geweldig gedicht schrijven zonder oefening?
Shred is net zo zeer een kunstvorm als elke andere.
Wat is dat toch met mensen en hun onwillendheid om te accepteren dat iets dat zij niet goed/mooi vinden ook kunst kan zijn :-?

gloria
10 januari 2006, 22:03
Waarom is het toch elke keer het zelfde liedje als er shredders langskomen op dit forum? Als iedereen het zou kunnen, zouden meer mensen het doen. Het kost de meeste mensen al een half leven om op een normale gitaar de snelheid van Batio te halen, laat staan op 2 tegelijk. Of je de muziek die'ie maakt waardeert of niet zal niemand wat boeien, maar't feit dat er werkelijk geen greintje waardering afkan voor wat die kerel presteert vind ik toch welleuh... Minder.

Vraag je maar eerst eens af dan of ze naast het zouden "kunnen" wel zouden "willen"

Wormaap
10 januari 2006, 22:04
Waarom is het toch elke keer het zelfde liedje als er shredders langskomen op dit forum? Als iedereen het zou kunnen, zouden meer mensen het doen. Het kost de meeste mensen al een half leven om op een normale gitaar de snelheid van Batio te halen, laat staan op 2 tegelijk. Of je de muziek die'ie maakt waardeert of niet zal niemand wat boeien, maar't feit dat er werkelijk geen greintje waardering afkan voor wat die kerel presteert vind ik toch welleuh... Minder.

Vraag je maar eerst eens af dan of ze naast het zouden "kunnen" wel zouden "willen"
Weer zo'n non-argument. Dat iemand het niet wil kunnen betekent dat'ie er geen respect voor kan hebben? Ik wil niet de 100 meter in 10 seconden kunnen rennen, totaal geen behoefte aan, maar nog steeds respect voor degenen die dat wel kunnen.

gerrekat
10 januari 2006, 22:05
Tot op zekere hoogte is het wel te leren, maar die echte waanzinnig esnelheid is echt alleen te leren met waanzinnig veel geduld en 10 uur per dage oefenen. En mensen zoals ik (en waracshijnlijk ieder ander hier tenzij je echt egstoord bent) kunnen dat gewoon niet opbrengen. PLus buiten oefening vergt het hatuurlijk ook talent, of je het nu wil toegeven of niet.

Ik heb met Michael ANgelo gesproken en alleen om zijn snelheid op peil te houden moet ie al minimaal 2 uur per dag spelen, vroeger oefende hij 8 tot 10 uur perdag 6 dagen in de week! en dat heeft ie 10 jaar volgehouden.

Ik ben ooit eens begnnen aan die speed kills video van hem, en al heb ik er wel wat dingen van opgepikt is het bijna ondoenlijk om sommige oefeningen op full of zelfs maar half speed te spelen als je net zoals ik casual een half uur tot een uur per dag speelt (als ik daar al aan kom).....

en hiermee bevestig je dus die eerdere stelling, shred is oefening, en geen "kunst"(vorm).


Muziek is een kunstvorm dus shredden ook. Maar net als ballet of ijsdansen vergt het ook waanzinnig veel oefening. Maar ik blijf erbij dat ik meer van solo's hou die in dienst staan van songs. Iemand als Laxi Laiho zegt mij persoonlijk helemaal niets en zijn band zomogelijk nog minder.

IK vind Batio ook eigenlijk meer een circusartiest maar wel een verdomd goeie zoniet de beste.

Orpheo
10 januari 2006, 22:06
Tot op zekere hoogte is het wel te leren, maar die echte waanzinnig esnelheid is echt alleen te leren met waanzinnig veel geduld en 10 uur per dage oefenen. En mensen zoals ik (en waracshijnlijk ieder ander hier tenzij je echt egstoord bent) kunnen dat gewoon niet opbrengen. PLus buiten oefening vergt het hatuurlijk ook talent, of je het nu wil toegeven of niet.

Ik heb met Michael ANgelo gesproken en alleen om zijn snelheid op peil te houden moet ie al minimaal 2 uur per dag spelen, vroeger oefende hij 8 tot 10 uur perdag 6 dagen in de week! en dat heeft ie 10 jaar volgehouden.

Ik ben ooit eens begnnen aan die speed kills video van hem, en al heb ik er wel wat dingen van opgepikt is het bijna ondoenlijk om sommige oefeningen op full of zelfs maar half speed te spelen als je net zoals ik casual een half uur tot een uur per dag speelt (als ik daar al aan kom).....

en hiermee bevestig je dus die eerdere stelling, shred is oefening, en geen "kunst"(vorm).
Sorry voor hetgeen dat hieronder gaat komen maarreuh...
PFFFFFRRRRRRRRRRT
Wat'n bullshit zeg.
Kan iemand goed tekenen of schilderen zonder oefening? Kan iemand een geweldig gedicht schrijven zonder oefening?
Shred is net zo zeer een kunstvorm als elke andere.
Wat is dat toch met mensen en hun onwillendheid om te accepteren dat iets dat zij niet goed/mooi vinden ook kunst kan zijn :-?

tuurlijk niet. hij zegt eigenlijk dat je het alleen kan door superveel te oefenen. om echt goed blues te kunnen bv, hoef je neit 10 uur per dag te oefenen... je moet je emotie in je spel gooien. dan hoeft t technisch niet eens perfect te zijn.

maar goed... ik hoor dat liever dan zo'n nutteloze shredder...

Nickname
10 januari 2006, 23:12
IK vind Batio ook eigenlijk meer een circusartiest maar wel een verdomd goeie zoniet de beste.

Daarmee sla je zon beetje de spijker op de kop :-D

Nickname
10 januari 2006, 23:12
IK vind Batio ook eigenlijk meer een circusartiest maar wel een verdomd goeie zoniet de beste.

Daarmee sla je zon beetje de spijker op de kop :-D

Johannes
11 januari 2006, 00:11
Mooi of niet (ik vind van niet), echt knap vind ik het zeker wel! Ik moet bekennen dat ik een crappy gitarist ben, maar linkshandig, rechtshandig, ondersteboven én achterstevoren kunnen spelen, wekt bij mij bewondering op. Er zijn ongetwijfeld meer mafkezen (http://www.cheddamash.com/filez/AF-BWV848.avi) die de meest belachelijke trucs op een gitaar kunnen, maar het blijft knap. En jah, dat haar en die gitaar, niet iedereen kan smaak hebben.....

Johannes
11 januari 2006, 00:12
dubbel :evil:

Dick Wolkendeck
11 januari 2006, 09:57
Hmmmm... Veel meningen, en iedereen heeft wel een punt. Ik heb hier ook wel bewondering voor, al vind ik de muziek niet mooi. Die video "speed kills", dat vind ik persoonlijk geen mooi of spannend nummer.

Volgens mij bestaat er muziek - opgenomen of in je hoofd - die vereist dat je, om die muziek ten gehore te kunnen brengen, kunt "shredden". (mij pa kan goed shredden, die heeft zo'n houtshredder voor tuinafval :-D )

Om Paganini of Vivaldi te kunnen spelen, moet je IMHO kunnen shredden. Om Zappa te kunnen spelen, ook. Oefenen dus! Natuurlijk kan je het een "aap" leren, maar de meesten van ons zijn te lui! Hard werken loont! Geldt ook voor jet studie/carrière. Wij (In NL? Iets met koppen en een maaiveld?) zijn snel jaloers op luitjes die wèl hard werken en ons voorbij gaan. "Men" roept te snel dat als je iets goed kan gaan doen door erg veel te oefenen, dat het dan waardeloos is! Nee, nee, heren en dames ook, wij dienen respect te tonen voor hen die oefenen. Marco van Basten kwam er ook niet met talent alleen, net zoals Rembrandt, Yngwie of Stevie Ray Vaughan.

Oefenen kan trouwens ook therapeutisch werken, net zoals Tibetaanse monniken een mandala uit gekleurd zand maken. De concentratie en toewijding is dan een doel op zich.

En wat mijzelf betreft: ik ben dus ook zo'n luie hond. Heb ik verder geen spijt van, ik probeer echter niet jaloers te zijn op hen die er wel tijd in steken.

Wat soms opvalt, is dat sommige muzikanten erg veel moeite doen om iets te kunnen spelen (10 uur per dag shred ofeningen doen of zo) en dan niet in staat blijken - weer slechts IMHO - om muziek te maken die het luisteren waard is. Dan heb je dus een circusact. Is niet erg, hoor.

Kijk, een conservatoriummuzikant is meestal ook geen goede componist, daarom speelt Jaap van Zweden toch voornamelijk Mahler etc. en niet "Jaap van Zweden's 8e symfonie"? Die heeft hij nl. helemaal niet geschreven, denk ik. Maar shredden kunnen ze wel! Ik zie wel eens zo'n gozer of een griet uit het 3e jaar conservatorium racen op een cello, da's ook niet normaal meer zo snel. Shred to the max. Dus voor alle goede instrumentalisten ligt er een mooie carrière in het verschiet om muziek van goede componisten te spelen, zij het Bach, zij het Zappa, zij het Satriani. Lekker in de kroeg een bandje op het podium zetten en gáán. Mooi toch?


P.S. Oh, ja, voor ik het vergeet: om goed blues te kunnen spelen, moet je ook oefenen. Veel spelen, letten op je toon, etc, etc. Oefenen is meer dan oefeningen spelen. De meeste bluesgitaristen zijn niet om aan te horen omdat ze saai spelen en/of met een lelijk geluid spelen (te weinig geoefend op toonvorming). Niet iedereen speelt als Julian Sas, zeker hier in Nederland niet . Ik ook niet, by the way. Ik ken geen bluesgitaristen die al 20 jaar spelen en nooit geoefend hebben, ik ken wel (blues- en andere) gitaristen die al 20 jaar spelen die nooit "gitaaroefeningen" gedaan hebben. Stevie Ray Vaughan heeft geoefend, Memphis Slim heeft geoefend, B.B. King heeft geoefend. Van Kut naar Geweldig in een x-tal jaar.

Scali
11 januari 2006, 10:16
Om een lang verhaal kort te maken, het is toch gewoon een kwestie van smaak?
Zeggen dat een shredder niet met gevoel kan spelen, is eigenlijk hetzelfde als zeggen dat een bluesmuzikant niet snel/virtuoos kan spelen.
In beide gevallen is dat helemaal niet de bedoeling van de muziek, en in beide gevallen is het ook nog eens niet altijd waar.
Sterker nog, er zijn gitaristen die zowel kunnen shredden als een zeer goede blues neer kunnen zetten.
Het is maar net wat je mooi vindt, en wat je gepast vindt voor een bepaald nummer.

Ik vind het persoonlijk heel mooi om te horen met wat voor precisie Michael Angelo speelt, zowel snel als langzaam. Maargoed, ik ben zelf begonnen met synthesizer, dus misschien dat daarom die precisie en perfectie me aanspreekt.

Blues interesseert me zelf eigenlijk helemaal niks. Bij de meeste bluesmuziek hoor je eigenlijk bijna uitsluitend pentatonische laddertjes en dezelfde cliche-licks. Dat is misschien wel met heel veel gevoel gespeeld, in bepaalde gevallen, maar het kan mij niet echt boeien. Ik hoor liever een Satriani of een Lukather, die ook met heel veel gevoel speelt, maar dan wel met originele licks en composities komt.
Misschien komt het wel omdat ik het gevoel in de muziek niet als doel op zich zie, maar als een vereiste, en dat ik daarom blues niet bijzonder vind... naast het gevoel is er meestal weinig boeiends aan de muziek op zich.

Negative K3 fan
11 januari 2006, 10:29
wow ik ben gewoon verbaasd over het niveau van de discussie!

keep it up!

waayer
11 januari 2006, 10:44
Ja geweldig, ga zo door. :D

Stitch
13 januari 2006, 19:53
BA = Bachelor of Arts

Negative K3 fan
13 januari 2006, 20:41
BA = Bachelor of Arts

ok my mistake!

Stitch
13 januari 2006, 20:48
valt mee he, als je dat hoofd ziet verwacht je niet dat er ook nog wat onder die mullet zit behalve oase!

Bloodline
14 januari 2006, 00:36
Vinden jullie dit nou echt zo mooi en "onovertroffen" ??

Iedere aap kan volledig doel- en gevoelloos zoveel noten uit een gitaar persen en met een beetje oefening dan ook nog op 2 halzen tegelijk.

Die man werkt echt op mijn zenuwen met dat gepingel :-?


beetje oefenen op 2 halzen hahahhahhhah ga toch weg man. dus jij beweert dat jij met btje oefenen linkshandig gitaar kan spelen en rechtshandig !! :D

anyway k hadhet filmpje al gezien en ben dus al aardig onder de indruk, ik heb maandag 1 cd's van hem gekregen met handtekening en me naam erbij !
dus naast een shredder is het ook nog een super aardige man met veel humor !

maar dat is mijn mening natuurlijk. alleen wil nog wel ff zeggen dat 2 halzen tegelijk spelen heel moeilijk is. ( n dan niet 2 halzen onder elkaar maar tegen over elkaar !! )

THW
14 januari 2006, 20:31
Tis opzich wel leuk dat hij met die 2 nekken aan de gang gaat (en dat ook best goed doet) maar muzikaal geen fuck aan. Tuurlijk allemaal heel knap maar als ik MUZIEK wil luisteren (daarom speel je in de eerste plaats toch ook gitaar? of niet soms?) dan zet ik hem dus nooit van me leven op

Scali
14 januari 2006, 21:04
Ja ach, er zijn genoeg mensen die dwepen met een Jimi Hendrix of een Stevie Ray Vaughn... Maar die zou ik ook absoluut nooit opzetten. Een aantal nummers van Michael Angelo heb ik ook daadwerkelijk in m'n playlist gehad, omdat ik ze gewoon mooi vind. Dat zijn nummers als 2x Again en Rain.
Over smaak valt niet te twisten.
Verder had het kapotrammen van gitaren wat Hendrix en SRV deden nog veel minder met muziek te maken dan het spelen van een dubbele gitaar. En dat had voor mij ook geen enkele waarde van vermaak.

Negative K3 fan
15 januari 2006, 13:40
Ja ach, er zijn genoeg mensen die dwepen met een Jimi Hendrix of een Stevie Ray Vaughn... Maar die zou ik ook absoluut nooit opzetten.

dat komt nog wel :)

Wicked Willy
16 januari 2006, 19:34
Ik dacht toen het filmpje net begon dat het een grapje was. Die gast lijkt echt op Nigel Tufnel, niet normaal. Technisch heel knap, maar boeien doet het niet.

Negative K3 fan
16 januari 2006, 19:54
maarja, dit vind ik dan wel weer mooi http://video.google.com/videoplay?docid=829401773913198414&q=ukulele

daar past micheal angelo toch tien keer in of durft iemand wat anders te beweren?