PDA

View Full Version : Indie Guitars (ja ik heb gezocht)



RS-Rik
10 januari 2006, 17:52
tezt

RS-Rik
10 januari 2006, 17:53
Heeft iemand ervaring met de Indie (merk) IPR 2?

Tis een soort hollowbody PRS-model. Ik heb er vandaag een uitgeprobeert bij de EMI en hij klonk beter dan de Epi ES-335's die daar hingen.

Hij klonk heel warm en sprankelend, maar wel met de nodige cojones.
Andere elementen komen er toch in, een Seymour SH-5.

Ik wilde eigenlijk wat meer meningen horen over deze gitaar.


'k heb vandaag ook nog op een Dean Hardtail zitten klootviolen, en ik ben daar nog steeds niet helemaal over uit, is dat nou voor het geld (600 euro) een goede gitaar? Hij ziet er chiq uit maar ik vond em niet echt helemaal geweldig klinken, ondanks dat het Mahonie is met een maple top, standaard Duo Penotti dus. Nu speel ik op een Flying V, ook van Mahonie, en die vind ik weer geweldig klinken. maar dat komt dan weer mede door het SH-5 element.

Heeft iemand nog tips of suggesties voor een goede slag-gitaar voor harde rock n roll. (AC/DC, GnR stijl)

Ganjaman
13 januari 2006, 18:58
heb gister bij feedback even een es-335 en een rickenbacker kopie van indie in mn handen gehad (waren elk 400 ofzo) en die voelden zeker niet verkeerd aan, ander figuur daar (bleek later piezo van forum te zijn) was er ook lovend over :)

van www.indieguitars.com

'Welcome to a brand new concept in the design and manufacture of quality Guitars and Amplifiers.

The Indie Guitar Company is a worldwide collaboration of Musicians, Superior Guitar Luthier’s & Music Loving Business people with a real Independent Attitude.

Indies’ concept is very simple – We produce high quality instruments at affordable prices.

We believe that your Guitar should, not only, sound great, feel good and look cool – but have that little extra quality that cannot be defined, a quality that begs to be named.

Indie Guitars have a quality that is recognised by both the guitar player & music lover. It is an inner attitude towards making & listening to music; an independent attitude – Indie Attitude.

The Indie products include:
Indie Acoustic Guitars, Indie Electric & Bass Guitars, Indie Electro-Acoustic Guitars and Indie Amplification Equipment'

Bart_
13 januari 2006, 19:19
Ik sta zelf ook op het punt om een Indie te kopen. Een Les Paul kopie wel te verstaan.

Enige wat ik daarover op dit forum heb kunnen vinden:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=61513&highlight=indie

Mitch
13 januari 2006, 19:27
Als je al gezocht hebt heb je het topic dat ik er aan gewijd heb al gelezen ? Mooi, hoe ik niks meer te zeggen ;)

Franc
13 januari 2006, 19:31
Jammer dat die Les Pauls net niet de goede vorm hebben.
Al is die Goldtop best te pruimen http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_smile.gif

Ganjaman
13 januari 2006, 19:35
woei, zie net op de site van feedback dat ze ook een 12 snarige versie van die rickenbacker kopie hebben ( http://www.feedback.nl/?id=55&b=19223 ) me gotta have!!!!

Bart_
13 januari 2006, 19:36
Nu we het trouwens toch over Indie hebben. (sorry voor het min of meer off-topic)

Eén van de mooiste gitaren die ik ooit gezien heb:

Designer 2000 Ltd Natural
http://www.indieguitars.com/guitarshop/images/designer2000ltd.jpg

patricia
13 januari 2006, 20:08
worden ze ook linkshandig gemaakt?

Ganjaman
13 januari 2006, 20:12
worden ze ook linkshandig gemaakt?
hangt van degene af die ze in elkaar zet, volgens mij is 10% van de mensen linkshandig, dus heb je een kans van 1 op 10, dus die zit er goed in... :P
(ok, flauw)

piezo
13 januari 2006, 23:05
heb gister bij feedback even een es-335 en een rickenbacker kopie van indie in mn handen gehad (waren elk 400 ofzo) en die voelden zeker niet verkeerd aan, ander figuur daar (bleek later piezo van forum te zijn) was er ook lovend over :)


Klopt, qua degelijk aanvoelen en akoestische klank (veel diepte) vond ik ze geweldig. Elektrisch nog niet bespeeld, maar ga in ieder geval de 12 string "Rick" en de "ES 335" eens nader aan de tand voelen.

Orpheo
14 januari 2006, 01:50
ik ben zelf ook zeer te spreken over indie. ik vind ze beter dan epi, maar wel beduidend minder dan gibson, maar he, de prijs is daar ook naar! en dan heb ik het vooral over afwerkingsdingetjes.

qua tone vind ik indies over het algemeen heel lekker. ik kan het eigenlijk niet anders omschrijven dan, less is more.

Ganjaman
14 januari 2006, 02:29
op HC staat 1 review van een indie gitaar, daarin wordt beweerd dat de pickups heel lekker zijn, de reviewer heeft de betreffende gitaar op verschillende punten met een epiphone vergeleken etc, dus ga maar lekker zelf lezen als je benieuwd geworden bent ;)

Ganjaman
16 januari 2006, 13:31
ik had de importeur van de benelux gemaild (ik vroeg ook of er een 12 snarige rick-kopie was, maar die zag ik later zelf al op de feedback site staan)
ziehier:

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Patrick Scheffers [mailto:xxxxxxxxx@hotmail.com]
Verzonden: vrijdag 13 januari 2006 19:22
Aan: Afdeling Sales
Onderwerp: Indie Guitars


Hallo,
Via www.indieguitars.com zag ik dat jullie de belangen van Indie Guitars in de Benelux behartigen, dus wend ik mij tot jullie:
Gisteren heb ik bij Feedback Rotterdam even een Indie Es-335- en een Rickenbackerkopie geprobeerd, ik was op zijn zachtst gezegd verrast door de 'feel' en kwaliteit van beide gitaren.
nu is mijn vraag: Waar worden de gitaren gebouwd (land+fabriek), hoe verhouden ze zich (verkooppraatjes niet nodig, onder de indruk ben ik toch al) tot de duurdere merken, en is er ook een 12 snarig rickenbacker model verkrijgbaar?
alvast hartelijk dank voor het antwoord.
Met vriendelijke groet,
Patrick Scheffers

--------------------------------------------------------------------------------


Beste Patrick,

Allereerst bedankt voor je positieve reactie. Altijd leuk als je een nieuw merk op de markt zet en je vind mensen die net zo verrast zijn als wij, toen we Indie gitaren voor het eerst zagen op de Frankfurter Messe nog geen jaar geleden.

De gitaren worden gemaakt in Korea in hun eigen fabriek. Dat is opmerkelijk. Niet zoals gebruikelijk een fabriek die gitaren bouwt voor een hele reeks merken waarbij de belangen (lees: kwaliteit) per merk nogal uiteenlopen. Juist wat dit betreft doet Indie (afkorting voor Independent) zijn naam eer aan. Het is mi de beste kwaliteit die voor deze prijs kan worden geboden.

De modellen die je noemt zijn daarbij nog eens extra positieve uitzonderingen en vinden al gretig aftrek in de markt (we zijn in no-time uitverkocht en krijgen over vier weken deze modellen weer binnen. De IRK-12 (12 snarige Rickenbacker copy) zit er dan ook bij.

Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord.

Ruud Elbers,
Electric Sound BV.



--------------------------------------------------------------------------------