PDA

View Full Version : vraagje van een beginner



lucas11
31 oktober 2001, 21:25
ik kan van een kennis een gitaar met versterker kopen : een Legend Imitatie Fender Stratocaster en een 15W versterker van het merk Fender voor de prijs van 300 gulden, is dat iets voor mij??

anoniem
31 oktober 2001, 22:10
als hij er een beetje uitziet en lekker speelt zou ik zeker overwegen hem te kopen, want als eerste aanschaf is 300,- geen rib uit het spreekwoordelijke lijf. en als je straks wat beter speelt koop je gewoon een betere, succes!

ekkerman
31 oktober 2001, 22:11
--------------------------------------------------------------------------------
als hij er een beetje uitziet en lekker speelt zou ik zeker overwegen hem te kopen, want als eerste aanschaf is 300,- geen rib uit het spreekwoordelijke lijf. en als je straks wat beter speelt koop je gewoon een betere, succes!

ekkerman
31 oktober 2001, 22:11
--------------------------------------------------------------------------------
als hij er een beetje uitziet en lekker speelt zou ik zeker overwegen hem te kopen, want als eerste aanschaf is 300,- geen rib uit het spreekwoordelijke lijf. en als je straks wat beter speelt koop je gewoon een betere, succes!

Ditmar
1 november 2001, 00:05
Legend is op zich geen goed merk, maar het is prima om mee te beginnen (ze vallen in elk geval niet uit elkaar, zoals Samicks) en voor 300,- kan je echt geen miskoop doen.

lucas11
1 november 2001, 00:47
Dank u voor de raad!
wat is het beste : eerst zelf wat akkoorden leren en dan les nemen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lucas11 op 2001-10-31 23:48 ]</font>

ekkerman
1 november 2001, 09:36
ik zou om er een beetje lol in te krijgen een zootje eenvoudige akkoorden leren zoals G-C-D ofzo in ieder geval akkoorden die in de meeste simpele liedjes voorkomen kijk b.v. naar de begin periode van de beatles,stones en elvis echt van die kampvuur akkoorden al moet ik je eerlijk bekennen dat ik nog nooit rondom het vuur gespeeld heb

jaccoos
1 november 2001, 09:53
je moet gewoon voorlopig helemaal geen les nemen. ik speel al 1.5 jaar en heb nooit les gehad. ik heb nu best een redelijk niveau. en zo hou je ook geld over voor nieuwe gitaren.

Outshine
1 november 2001, 10:40
Les nemen is denk ik helemaal niet nodig. Je speelt en leert gewoon wat je leuk vindt. Ik speel nu 1,5 jaar, nooit les gehad, maar 5/10 novermber wel een optreden.

lucas11
1 november 2001, 11:15
Waar kan ik dan die basisakkoorden enz. vinden, zijn er internetsites, boeken..

ekkerman
2 november 2001, 09:50
kijk es in de plaatselijke bieb ....

Ben
9 november 2001, 11:30
Nee nee koop geen Legend ik heb er slechte ervaringen mee ik had ook een strat Legend: 3 accoorden en hij was weer vals. ik had echt al alles gebrobeert oprekken terug naar de winkel en daar zijden ze: ja beetje goedkoop gitaartje dan heb je dat toen kacht ik een Ibanez sa no problemo gr ben

ekkerman
11 november 2001, 15:40
ik heb ooit in een vlaag van verstands verbijstering een legend bas gekocht ; zwaar kut geluid bijna geen laag en een partij bijgeluid ,niet normaal meer .
legend sucks,big time !

Neophyte
15 november 2001, 21:08
http://www.tabcrawler.com (daar ga ik weer :smile:)

is gewoon een goede site, dus...
==> http://www.tabcrawler.com &lt;==

PeArLjAm
15 november 2001, 21:14
Ik vind tabcrawler wel goed omdat ze een hele zooi tabs hebben, maar die lesjes zijn een beetje vaag, ik heb r ook een beetje mee gekloot maar je kunt betere dingen vinden op internet...

Jeroen
15 november 2001, 21:21
'k heb ook nog een legend copy, prima ding om het mee te leren. Totaal geen problemen gehad en altijd met veel plezier op gespeeld. Ik had em gekocht voor de belachelijke prijs van 400,- (incl. versterker!!!, nieuw) Maar hij heeft z'n prijs 10x terug verdiend qua speelplezier. Ga hem alleen niet vergelijken met een Fender ofzo en ook bij dit merk zal wel gelden dat er verschil in kwaliteit zit. Maar als je net begint is de klank van zo'n gitaar niet het belangrijkst. Hij moet gewoon heel blijven en lekker spelen, thats all!
Enne twijfel je?? 300,- ga toch niet dood aan??? verkoop em desnoods weer :smile::-)
mzzl!

ginne
17 november 2001, 22:37
Laat je niet opkloten, LucasII. Als je begint met gitaarspelen is ieder instrument, dat niet vals is of te moeilijk te bespelen een goede start. Vanzelf ga je je eisen hoger stellen, en krijg je de later de behoefte aan beter/gevoeliger instrumenten.

anoniem
17 november 2001, 23:46
Hey, Lucas,
als je helemaal aan het begin van je muzikale escapades staat: do it! Het kan zijn dat je behoeften binnen 5 maanden veranderen; what's the damage,, then? Koop een niet-valse/makkelijk spelend ding; rest volgt.

Ic3gl0vE
18 november 2001, 11:44
Op 2001-11-01 08:53, schreef jaccoos:
je moet gewoon voorlopig helemaal geen les nemen. ik speel al 1.5 jaar en heb nooit les gehad. ik heb nu best een redelijk niveau. en zo hou je ook geld over voor nieuwe gitaren.


zelfde verhaal voor mij
op internet zijn veel sites waar gratis lessen staan

Ic3gl0vE
18 november 2001, 11:45
ik had de rest van het topic nog niet gelezen :grin:
ga is naar http://www.cyberfret.com daar leggen ze zelfs uit hoe je je plectrum vast moet houden en alles is met foto's en filmpjes

Gman
23 november 2001, 00:31
Op 2001-11-01 08:36, schreef ekkerman:
...........al moet ik je eerlijk bekennen dat ik nog nooit rondom het vuur gespeeld heb

Maar je wilt toch niet zeggen dat je niet regelmatig in vuur en vlam staat op het podium? :eek:)

ekkerman
24 november 2001, 15:03
nee das waar natuurlijk nog niet aan gedacht en dan sta je ook nog onder die hete par 56 lampies pfffff

Gman
26 november 2001, 02:08
Op 2001-11-24 14:03, schreef ekkerman:
nee das waar natuurlijk nog niet aan gedacht en dan sta je ook nog onder die hete par 56 lampies pfffff


Das dan toch ook wel weer een voordeel, je hebt niet zo gauw last van koude jatten met spelen. :smile:
Maar was wel kikken.
Maare, nog ff over dat kampvuur. Ik stond vroeger met wat kennisen op de boulevard in scheveningen te spelen. Dat had je veel dan stonden er wat bandjes acoustisch te spelen daaro. Best wel leuk. Maar dan keken de mensen even zo en dan liepen ze weer door.
Maar nu heb ik de mazzel dat ik een oudere broer heb die waanzinnig 5 snarig banjo kan spelen. Dus je snapt het al, ik kan het dus een beetje. :smile: Maar ik dus met een van zijn oudere banjo's die ik gekregen had van hem op de boulevard spelen en wat andere jongens die dan gitaar speelde. Nou joh, wat een bekijks je dan meteen hebt dat wil je niet weten. Het is 'opeens'anders. Vrolijke country muziek. Ze gingen nog net geen squaredance doen.haha. Maar wat ik hier dus mee wil zeggen is dat ook rond het 'kampvuur' kan het dus heel gezellig zijn.
Groetsels...

ekkerman
26 november 2001, 09:38
nog wat verdiend???( als het zwart was ( zal wel ..) zeg dan maar niet...
leuk dat kampvuur/buiten spelen maar ik heb het deels om redenen van stem niet zo zien zitten ,ik heb een vrij hoge stem en redt de police best om te zingen en kan ook wel weer een beetje laag alleen ik heb niet zo bar veel volume en als ik boven 1 of meer acoustische gitaren uit moet bleren dan hou ik dat zonder mijn beta 58 niet vol...
vandaar dat ik geen kampvuur aspiraties heb ,nee laat mij maar op de planken met een mike en mijn in ear monitoring.
maar ik vind het wel leuk om te zien altijd.