PDA

View Full Version : Marshall VS230 vs. Randall RG75



marter544
10 januari 2006, 17:19
kutforum

marter544
10 januari 2006, 17:20
Hoi,

Ik heb laatst ook een topic geopent over welke versterker ik moest kopen, daar is een peavey Bandit uitgekomen, heb de versterker geprobeert, maar vond het een waardeloos ding, nooit geen 200 euro waar.
Nu is het probleem, als ik voor de Marshall ga, moet ik naar Almelo, en voor de Randall naar Enschede. En omdat ik zelf geen vervoer heb, wou ik weten wie er ervaring heeft met deze versterkers.
Ik wil rock en metal mee kunnen spelen, maar ook funk en andere cleane stukken. Ik vind een mooi clean erg belangrijk, scheur ook, maar dat kan ik eventueel uit een pedaal halen. Maar wat is hier de betere versterker?? De marshall is 2*10", en de randall 1*12". Heeft iemand ook toevallig soundclips van deze versterkers?? Ik moet ook boven een drummer kunnen uitkomen. :wink: De marshall kost trouwens nieuw 300 euro, maar dan kan ik vast wel 30 euro van af zeuren :razz: , de randall kost dacht ik nieuw rond de 400 euro.

Alvast bedankt.

marter544
10 januari 2006, 17:20
Hoi,

Ik heb laatst ook een topic geopent over welke versterker ik moest kopen, daar is een peavey Bandit uitgekomen, heb de versterker geprobeert, maar vond het een waardeloos ding, nooit geen 200 euro waar.
Nu is het probleem, als ik voor de Marshall ga, moet ik naar Almelo, en voor de Randall naar Enschede. En omdat ik zelf geen vervoer heb, wou ik weten wie er ervaring heeft met deze versterkers.
Ik wil rock en metal mee kunnen spelen, maar ook funk en andere cleane stukken. Ik vind een mooi clean erg belangrijk, scheur ook, maar dat kan ik eventueel uit een pedaal halen. Maar wat is hier de betere versterker?? De marshall is 2*10", en de randall 1*12". Heeft iemand ook toevallig soundclips van deze versterkers?? Ik moet ook boven een drummer kunnen uitkomen. :wink: De marshall kost trouwens nieuw 300 euro, maar dan kan ik vast wel 30 euro van af zeuren :razz: , de randall kost dacht ik nieuw rond de 400 euro.

Alvast bedankt.

Fumi SG
10 januari 2006, 17:33
Die Marshall nieuw €300,-... worden die nog gemaakt dan??

Goed, ik heb die Marshall nog nooit gehoord. Die Randall wel, vaak zat zelfs. Die dingen die jij opnoemt gaan zeker lukken met de Randall. Het is een echte metalbak maar rock zal er ook zeker mee lukken. Clean is ook erg goed!! Hij heeft trouwens ook mogelijkheden zat. Gain 1, Gain 2, Clean en Clean boost (gebooste clean is ook wel makkelijk :wink: ) en reverb op beide kanalen. Zeker proberen!! :)

Trouwens, volgens mij heeft Scali hier op het forum soundclips van die Marshall gepost.

marter544
10 januari 2006, 17:54
Ja, die marshall is afgeprijst omdat het een oude collectie is, en vervangen wordt door de AVT en MG. Ik vond trouwens die sound clips wel mooi! Ik was door mijn leraar op deze versterker gewezen, hij heeft zelf een VS100.
Nouwja, ik ga ze gewoon allebij proberen, en kijken of die randall het prijsverschil waard is :cool:

Ik ben nu trouwens een Ibanez 10 watt versterkertje :oops:

crrrN
10 januari 2006, 22:38
Ik ben een Randall fan dus mijn voorkeur is bekend ; ). Maar ik zou ze idd allebei testen en welke voor jou het beste werkt kopen. Ik denk zelf dat de Randall beter eruit komt maar dan moet je ff nagaan of je die extra centen ervoor wilt uitgeven.

Succes = ]

Fumi SG
10 januari 2006, 23:01
Ik ben een Randall fan dus mijn voorkeur is bekend ; ).

+1 :cool:

Scali
10 januari 2006, 23:55
Ik heb zelf een VS230, en hij is op zich best veelzijdig... Het clean-kanaal is erg helder, en daar kun je aardig funky op spelen.
De distortion kan ook vele kanten op, met de contour-knop, maar echt een moddervette superzware metaldistortion haal je er niet uit.
AC/DC, Guns 'n' Roses etc, dat lukt prima. Iron Maiden doet ie ook nog wel, maar echt richting Metallica/Megadeth... mwoh, met een beetje fantasie misschien, hij komt wat gain/compressie tekort, vind ik. Powerchords klinken niet zo 'compact'. Da's natuurlijk met een pedaaltje zo opgelost.

Ik heb wel wat soundclips van m'n VS230:
http://scali.eu.org/~bohemiq/CryForYou.mp3
http://scali.eu.org/~bohemiq/GibsonPickups.mp3
http://scali.eu.org/~bohemiq/GibsonPickups2.mp3
http://scali.eu.org/~bohemiq/IbanezPickups.mp3

robert-gitarist
11 januari 2006, 00:07
Ik ben een Randall fan dus mijn voorkeur is bekend ; ).

+1 :cool:

+2

Ik heb beide :D
Marshall en Randall..maar me Marshall staat er nu voor de show..gebruik alleen maar die Randall(heb de Rg75 en de top versie de RH100)en speel ook metal etc. maar rock kan ik er ook prima mee doen hoor...
Inderdaad clean is echt heel mooi bij Randall..iets dat bij Marshall zelden voorkomt :roll: