PDA

View Full Version : John Mayer



Pagina's : [1] 2

Helter Skelter
10 januari 2006, 17:14
JM

Helter Skelter
10 januari 2006, 17:14
zit de DVD 'Crossroads Guitar Festival' te kijken maar die John Mayer is eigenlijk best wel goed, ik dacht altijd dat hij een soort Amerikaanse Jamie Cullum was :-?

LuukieRayVaughan
13 januari 2006, 17:06
Kijk Any given thursday van John Mayer . Super vet, hij is een dikke vaughan fan en daar covert ie Lenny, prachtig.. En hij heeft een popnummer (Neon) omgebouwd in een Jazzfunk nummer echt heel erg vet !

Jorikjet
14 januari 2006, 12:18
http://video.google.com/videoplay?docid=-3994012438969933075&q=john+mayer

future2future
12 april 2006, 00:18
de sound op die nieuwe live cd is echt vet, vooral op who did you think i was. hij speelt op two rock amps btw nu

Rick trodat
12 april 2006, 10:34
Erg grappig dat hij ineens So Excited gaat doen van SRV. Speel ik zelf ook vaak. Hij voert em technisch aardig uit, maar je mist echt een bepaalde soul in deze song. In andere songs van hem voert hij dit wel echt uit.
Maar wel leuk gedaan.

B.t.w. Ik vindt het geluid buiten de opname niet goed hoor, dat had echt beter gemoeten.

new deep
12 april 2006, 17:49
Erg grappig dat hij ineens So Excited gaat doen van SRV. Speel ik zelf ook vaak. Hij voert em technisch aardig uit, maar je mist echt een bepaalde soul in deze song. In andere songs van hem voert hij dit wel echt uit.
Maar wel leuk gedaan.

B.t.w. Ik vindt het geluid buiten de opname niet goed hoor, dat had echt beter gemoeten.

ben ik niet met je eens, ik denk dat john mayer niet kunt vergelijken met srv. het gemis aan soul zou je ook kunnen omschrijven als niet typisch de platgetreden paden van de blues willen bewandelen maar er een eigen funk/rock/pop twist aan willen geven.

DREAMMACHINE
12 april 2006, 17:53
....John Mayer is imo het best op z'n laatste plaatje Try ( met pino palladino op bas!)....erg lekkere plaat, en bijzonder goede gitarist voor deze tijd ( zijn er maar weinig die met dit spel zo in de schijnwerper staan op het moment)....dus hulde aan JM, keep the blues alive!....

Rick trodat
13 april 2006, 00:34
ben ik niet met je eens, ik denk dat john mayer niet kunt vergelijken met srv. het gemis aan soul zou je ook kunnen omschrijven als niet typisch de platgetreden paden van de blues willen bewandelen maar er een eigen funk/rock/pop twist aan willen geven.

Oh maar ik vergeleek hem ook niet met SRV, sterker nog welke gitarist heeft tegenwoordig SRV kunnen evenaren? Misschien Joe Bonamassa??Walter Trout?

Jorikjet
13 april 2006, 19:58
hij heeft wel een enorm coole gitaar sound :)

marc_o
14 april 2006, 11:22
Naar mijn mening veegt John Mayer de vloer aan met SRV. Ik vind het voor mezelf één van de fijnste muzikale ontdekkingen van de laatste jaren. Zeker op die live cd try gaat ie lekker tekeer. Hij zit wel een beetje in dat college-muziek keurslijf maar ik heb het idee dat ie flink aan het knokken is daar uit te komen. Heb ook al goed werk van hem gehoord met bijvoorbeeld een Herbie Hancock.
Goed gitaargeluid en mooie nummers.

Wouter J
14 april 2006, 13:07
Ik weet nog dat ik naar arbeids vitaminen zat te luisteren en dat die DJ ineens begon over "een Jongen die in america heel groot aan het worden was en ook in nederland een kans verdiende" en toen zette hij het plaatje "No such thing" op en ik ging "HOLA, dit klinkt goed, heel goed zelfs!"

Maar helaas, dat was net in de tijd van "Las ketchup" en dat eerste singletje van John Mayer flopte in nederland. Wat mij dus aan John Mayer aantrok was niet zijn gitaarspel maar zijn songwriting. Een goede ijzersterke tekst een mooie melodie "No such thing" was een verandeming.

Het was pas veel later dat ik erachter kwam dat Mayer ook een Vinnige gitarist was, duidelijk te merken dat hij niet zomaar een product van de platen maatschappij was die een knap gezicht wilde hebben om de schappen mee te vullen. Mayer is een van de weinige die het op echt talent wist te bouwen.

marc_o
14 april 2006, 13:36
Ik zou zeggen, probeer e.e.a. van 'm te spelen, dam'n over stemmingen gesproken, zelden heeft ie een normale eadgbe stemming..

cosmos
16 april 2006, 17:42
JM is echt helemaal te gek, er gaan geruchten dat hij in juni in Europa is....!

Check deze (http://www.primer-amor.org/jmgear/) link voor zijn gear.

marc_o
18 april 2006, 09:16
Aan geruchten hebben we niks! Ik wil het zeker weten!!!!


:-)

cosmos
7 mei 2006, 12:25
Het ziet er goed uit!

Check deze (http://www.santana.com/ontour/setlist.asp?CurrentTour=1&TourID=68&ConcertID=2635) link. John opent voor Santana in juli in Italië. Je zou zeggen dat hij dan toch wel naar Nederland MOET komen? (nou maar hopen dat het niet als support is van de Stones....!!!)

MonkeyFace
28 mei 2006, 02:20
Ik zou zeggen, probeer e.e.a. van 'm te spelen, dam'n over stemmingen gesproken, zelden heeft ie een normale eadgbe stemming..

Veel van zijn werk is wel degelijk in EADGBE. Je kunt inderdaad wat omtunen, zodat het makkelijker wordt (met name de lage E is nogal eens handig om om te tunen). JM heeft het voordeel van lange duimen, wat bijvoorbeeld bij een akoestische versie van Neon een groot voordeel is (al gaat de lage E daar wel naar C)

Fatality
6 juni 2006, 00:19
Ik ben nog steeds mezelf aan het afvragen hoe ie neon uit z'n gitaar krijgt. Hij bespeelt de lage snaren met met z'n duim (linkerhand)

Zijn er meer voorbeelden van een dergelijke speelstijl, andere artiesten die het zo doen, en misschien mogelijkheden om hier wat meer handigheid mee te krijgen. Het ziet er gaaf uit.

future2future
6 juni 2006, 00:53
Neon is opzich niet zo heel moeilijk. Omstemmen en oefenen...;p Hoewel ik em in het begin toch ook flink verot vond...

Richwoodje
6 juni 2006, 16:07
Zijn er meer voorbeelden van een dergelijke speelstijl, andere artiesten die het zo doen, en misschien mogelijkheden om hier wat meer handigheid mee te krijgen. Het ziet er gaaf uit.

JIMI HENDRIX!

ik wil wel een stukje jam voor je bezorgen waar jimi flink met z'n duim aan de gang is

MonkeyFace
9 juni 2006, 02:15
Neon is opzich niet zo heel moeilijk. Omstemmen en oefenen...;p Hoewel ik em in het begin toch ook flink verot vond...

Ik neem dus aan dat jij hem kan spelen? Kun je eens een (akoestische) opname maken? Ik kom op zich al een redelijk eindje, maar het slappen met de duim wil me nog niet echt lukken.

new deep
15 juni 2006, 19:38
Ik ben idd ook benieuwd wanneer hij eens naar ons landje komt, helaas niet op north sea jazz.

cosmos
15 juni 2006, 20:53
Check johnmayer.com, eindelijk een nieuwe track, klinkt erg lekker.

En een update, straight from a good source: hij komt niet naar Europa deze zomer, en aangezien er nu een tour met Sheryl Crow in the States staat, zal dat niet gebeuren voor november ook. Damn!!

marc_o
15 juni 2006, 21:03
Jammerrrrrrrrrrr

Traai
19 juni 2006, 22:02
Ik ken John Mayer al een aantal jaar en vind hem zalig, vooral die laatste cd is te gek.

Die man die vrij jong is kan zingen spelen entertainen ... niet normaal

Set Wenker
21 juni 2006, 14:14
Ik kende hem ook van de Crossroads DVD. Een zeer geïnspireerd stukje muziek en ik had aanvankelijk ook niet verwacht dat hij zo goed gitaar spelen kon. Naar aanleiding van dat optreden kocht ik Room for Squares, maar dat was toch even iets anders dan ik verwacht had. Ik vind het wel een gaaf album, maar ik hoopte op wat meer gitaarspel en een iets minder glad geluid.

Ik heb overigens nog geen tijd gehad alle muziek grondig te beluisteren. Alleen even vluchtig doorgenomen.

Traai
21 juni 2006, 18:19
z'n laatste is John Mayer trio, dit vind ik tot nu toe z'n beste cd .... heavier things is ook niet mis .

ramonjazzguitar
28 juni 2006, 17:12
Ik heb een versie op het internet gehoord van "I don't need no doctor" samen met Scofield....dat is wel echt te gek. Die kerel heeft een prachtstem...weet niet hoe hij verder gitaar speelt...

L.
30 juni 2006, 01:16
Vind zijn akoestische werk toch vele malen beter dan wat hij tot nu toe heeft laten horen op de elektrische gitaar, de akoestische songs zijn veel sterker vind ik. Alhoewel Gravity (o.a.) dan ook weer een parel is in mijn ogen (oren).

cosmos
4 juli 2006, 21:17
Wel cool dat hij op zijn nieuwe site ook over gear praat. (zie johnmayer.com en dan "blogs".)

new deep
5 juli 2006, 19:33
ja gaaf die nieuwe site, erg veel info !

sebastiaan88
25 juli 2006, 21:43
Beste dames,
Nu mijn mayer verhaal::P
Ik ben 18 en speel nu zelf zelf bijna 11jaar gitaar (in september)
Ik zat voorheen altijd op akoestisch gitaarles bij een muziekschool "klassiek/spaanse" gitaar (ik ga volgend jaar verder op electrisch), Maar voornamelijk gewoon van alles wat. Ik ben sinds een paar jaar actief bezig op electrisch en dit is eigenlijk een grotere liefde voor me geworden. Nu organiseren ze van mijn muziekschool elk jaar een optreden in een theater voor ruim 500 mensen. Ik heb hier vorig jaar Daughters gedaan van john mayer en ben toen een beetje in contact gekomen met john mayer.
Maar nog steeds werd mijn liefde voor electrisch groter. Toen dacht ik een aantal maandjes terug laat ik weer wat stuff van john mayer op gaan zoeken mede vanwege dat ik met een vriendin van me wat akoestisch ben gaan opzetten. Ik merkte toen al snel dat john mayer echt much better songs heeft dan daughters. Dat is misschien wel zijn minst bijzondere nummer en die komt wel door in nederland:S Anyhow^^ Hierdoor wilde ik weer dingen met zijn muziek gaan doen. Zo heb ik opgetreden met die vriendin van me en weer daughters gedaan, en na het zien van Crossroads met brad paisley heb ik solo het nummer "Why georgia" gedaan in dat Theater. Nu heb ik mezelf Neon aangeleerd zonder te slappen. Maar wel met duim grepen en dit op een brede klassieke gitaarhals:$ maar agg kheb grote "klauwen". Ik heb john mayer sinds daughters altijd onderschat.. totdat ik me ging verdiepen in hem en ik vind hem een hele goede gitarist en niet zon kampvuurakkoordenslaansingensongwriterachtigezange r. Believe me als je je muziekaliteit en ritme gevoel wil testen speel John mayer.. Neon en Why georgia:P

Maar serieus mensen verdiep je in hem hij maakt echt pracht muziek door hem ben ik weer into akoestisch geslagen en ben nu aan het overwegen om te gaan sparen voor 3500 euro om de Martin OM-JM te kopen. IK heb de van eric clapton al gezien/bespeelt en die klink ook al zo sexy... die OM-JM Oooeee:$

Vooral de dvd Crossroads met Brad paisley erbij is erg goed. Kijk daar allemaal eens naar

Groeten sebas!

L.
30 juli 2006, 15:11
Check deze twee sites voor alle tabs van John Mayer muziek.

htt.p://www.jmtabs.com/index.php

htt.p://www3.sympatico.ca/g403z/

(in elke url moet één punt moet verwijderd worden, zoekse :p)

Als dit als reclame maken bevonden wordt bied ik bij voorbaat mijn excuses aan.

Navar0x
31 juli 2006, 00:40
Hij is onlangs gaan samenwerken met Kanye West, hij heeft in een interview aangegeven dat hij van plan is om (ik citeer:) "NOG populairder te worden" Meneer de SRVert is dus gewoon een poplul.

waikiki
15 augustus 2006, 18:11
so what? Hij kan spelen

Richwoodje
15 augustus 2006, 18:15
ik heb één cd van hem (Try heet 'ie geloof ik)
op zich een goeie gitarist, maar ik heb er weinig mee, een soort SRV met een drie keer dunnere sound, en een stuk minder overtuigend...

waikiki
16 augustus 2006, 20:19
Ik heb ook cds van hem

Room for squares
Heavier things


2 mooie albums!

MonkeyFace
18 augustus 2006, 01:12
Hij is onlangs gaan samenwerken met Kanye West, hij heeft in een interview aangegeven dat hij van plan is om (ik citeer:) "NOG populairder te worden" Meneer de SRVert is dus gewoon een poplul.

Je mist 1 van JM's mooiste eigenschappen -> sarcasme. Hij heeft bijvoorbeeld ook een weblog op myspace (ja JM heeft een myspace account :P ) en de humor is echt zoooooo heerlijk sarcastisch. Ik zou dat 'nog populairder' gedoe met een grote korrel zout nemen ;)

marc_o
19 augustus 2006, 21:08
Je mist 1 van JM's mooiste eigenschappen -> sarcasme. Hij heeft bijvoorbeeld ook een weblog op myspace (ja JM heeft een myspace account :P ) en de humor is echt zoooooo heerlijk sarcastisch. Ik zou dat 'nog populairder' gedoe met een grote korrel zout nemen ;)

Heb horen waaien dat ie in december in Paradiso zou spelen....

thefox
19 augustus 2006, 21:34
Beste dames,
Nu mijn mayer verhaal::P
Ik ben 18 en speel nu zelf zelf bijna 11jaar gitaar (in september)
Ik zat voorheen altijd op akoestisch gitaarles bij een muziekschool "klassiek/spaanse" gitaar (ik ga volgend jaar verder op electrisch), Maar voornamelijk gewoon van alles wat. Ik ben sinds een paar jaar actief bezig op electrisch en dit is eigenlijk een grotere liefde voor me geworden. Nu organiseren ze van mijn muziekschool elk jaar een optreden in een theater voor ruim 500 mensen. Ik heb hier vorig jaar Daughters gedaan van john mayer en ben toen een beetje in contact gekomen met john mayer.
Maar nog steeds werd mijn liefde voor electrisch groter. Toen dacht ik een aantal maandjes terug laat ik weer wat stuff van john mayer op gaan zoeken mede vanwege dat ik met een vriendin van me wat akoestisch ben gaan opzetten. Ik merkte toen al snel dat john mayer echt much better songs heeft dan daughters. Dat is misschien wel zijn minst bijzondere nummer en die komt wel door in nederland:S Anyhow^^ Hierdoor wilde ik weer dingen met zijn muziek gaan doen. Zo heb ik opgetreden met die vriendin van me en weer daughters gedaan, en na het zien van Crossroads met brad paisley heb ik solo het nummer "Why georgia" gedaan in dat Theater. Nu heb ik mezelf Neon aangeleerd zonder te slappen. Maar wel met duim grepen en dit op een brede klassieke gitaarhals:$ maar agg kheb grote "klauwen". Ik heb john mayer sinds daughters altijd onderschat.. totdat ik me ging verdiepen in hem en ik vind hem een hele goede gitarist en niet zon kampvuurakkoordenslaansingensongwriterachtigezange r. Believe me als je je muziekaliteit en ritme gevoel wil testen speel John mayer.. Neon en Why georgia:P

Maar serieus mensen verdiep je in hem hij maakt echt pracht muziek door hem ben ik weer into akoestisch geslagen en ben nu aan het overwegen om te gaan sparen voor 3500 euro om de Martin OM-JM te kopen. IK heb de van eric clapton al gezien/bespeelt en die klink ook al zo sexy... die OM-JM Oooeee:$

Vooral de dvd Crossroads met Brad paisley erbij is erg goed. Kijk daar allemaal eens naar

Groeten sebas!
Ik ben helemaal gek van Brad Paisley, maar op mijn Crossroads dvd staat ie niet volgens mij. (ik heb die van Eric Clapton, of bedoel je een andere dvd?)

cosmos
24 augustus 2006, 09:35
Check het nieuwe album hier:

link (http://www.clearchannelmusic.com/cc-common/mfeatures/johnmayerSP/)

new deep
25 augustus 2006, 10:09
Thanks voor de tip!
Ik luister nu Belief.....die heeft een Sting vibe, in positieve zin dan! (verder met srv solo, qua sound een beetje zoals in 'let's dance')

vette shit!!

DREAMMACHINE
25 augustus 2006, 12:04
john mayer in paradiso?...ik ben er bij!

tjvanderlinden
25 augustus 2006, 17:07
Gaaf zeg, die nieuwe cd. Die ga ik zeker halen :)
Blijf ook genieten van Room for Squares, Heavier Things en Try. Fantastische muziek, echt helemaal te gek.
En John Mayer in Paradiso? Daar wil ik ook zeker heen...

MonkeyFace
27 augustus 2006, 01:23
JM in Paradiso? Bron graag? Voor zover ik weet was ie op tournee met Sheryl Crow in de VS. Maar als ie in Paradiso komt MOET ik daar heen ;)

MonkeyFace
27 augustus 2006, 01:27
Ik ben helemaal gek van Brad Paisley, maar op mijn Crossroads dvd staat ie niet volgens mij. (ik heb die van Eric Clapton, of bedoel je een andere dvd?)

Er is een complete Crossroads show met John Mayer en Brad Paisley. Best humor, Brad Paisley die helemaal los gaat op Bigger Than My Body :) en ook andersom natuurlijk :)

Over Brad Paisley gesproken... ik houd niet van pop-country, maar die kerel kan toch een behoorlijk eindje zingen en spelen...

thefox
27 augustus 2006, 09:14
Er is een complete Crossroads show met John Mayer en Brad Paisley. Best humor, Brad Paisley die helemaal los gaat op Bigger Than My Body :) en ook andersom natuurlijk :)

Over Brad Paisley gesproken... ik houd niet van pop-country, maar die kerel kan toch een behoorlijk eindje zingen en spelen...
Brad Paisley is te gek! je moet maar eens de instrumental munster rag luisteren!

Ik heb het trouwens gevonden cmt crossroads, maar daar is geen dvd van of wel? ik heb op youtube iig al wat gave fragmenten gevonden! thx man

cosmos
10 september 2006, 16:02
Bij deze,
John Mayer in de Melkweg op 17-10!

link (http://www.melkweg.nl/artikelpagina.jsp?language=nederlands&batchno=6&offset=60&artikelid=28482&disciplineid=muziek&agendaitemid=28481)

savecracker85
10 september 2006, 19:08
voorverkoop is zeker nog niet begonnen?

DREAMMACHINE
11 september 2006, 08:26
nice!

helaas, zal dus wel geen paradiso worden...

cosmos
11 september 2006, 12:08
voorverkoop is zeker nog niet begonnen?

Woensdag a.s.!

DREAMMACHINE
11 september 2006, 13:03
ok, ga er zeker ff heen....wel duur voor de melkweg: 20E!

savecracker85
11 september 2006, 18:50
prijzig idd..
Maargoed nu kan het nog in een wat kleinere zaal, waarschijnlijk staat Mayer de volgende keer in iets als de HMH

marc_o
11 september 2006, 21:00
prijzig idd..
Maargoed nu kan het nog in een wat kleinere zaal, waarschijnlijk staat Mayer de volgende keer in iets als de HMH

Die krijgt ie nu ook wel vol hoor, echt belachelijk dat ie in de Melkweg staat naar mijn mening.

new deep
11 september 2006, 21:47
Goed nieuws dat concert!! Ben benieuwd of dat gaat lukken die kaarten!

LuukieRayVaughan
12 september 2006, 19:27
Speelt die dan met Steve Jordan en Pino Palladino ???

thefox
13 september 2006, 11:16
Wilde vanochtend even kaarten kopen, 10:20 waren de kaarten al uitverkocht :( (10:00 begon de verkoop) Balen

DTmaster
13 september 2006, 12:16
ik heb hem ,, moest nummertje trekken maar de 3e van de in totaal ... viel dat mee ,,, want waren er ook echt bij andere meer dan 20 mensen bij een GWK !! zoals Amsterdam !~!! in leiden maar 5 mensen !!! en 2 bijelaar





HAHAHAHAH , ik was zo enthousiast dat ik sneller typte dan dat ik dacht.... zie hier het resultaat haha ... nee maar ff in normale zinnen.

Ik was naar Leiden Centraal gegaan om mijn kaartje te halen, ze deelde om 10 uur te kaartjes uit en ik was nummer 3 van de lijst voor de UITVERKORENEN :) maar..... nummer 1 nam er gelijk 5 dus ik dacht "o jee nu ga ik het toch niet mis lopen. MAAR IK HEB HEM.... en ik ben happy !!! :)

was mijn vraag was dan ook eigenlijk , "ik had nog mzzl aangezien toen ik in leiden was er maar 3 mensen in het totaal maar om 7 kaarten vroegen...
Maar hebben jullie het ervaren, was het een GEKKENHUIS van tientallen mensen hopend op IETS :) haha


ZO BETER NEDERLANDS :)

cosmos
13 september 2006, 13:59
ik heb hem ,, moest nummertje trekken maar de 3e van de in totaal ... viel dat mee ,,, want waren er ook echt bij andere meer dan 20 mensen bij een GWK !! :) zoals Amsterdam !~!! in leiden maar 5 mensen !!! en 2 bijelaar

Uhhmm...is dit een puzzel ofzo, waarbij wij de woorden in de goede volgorde moeten zetten?

LuukieRayVaughan
13 september 2006, 14:47
Heb hem ook :D. Kan niet wachten...

DREAMMACHINE
13 september 2006, 15:06
...iemand een kaartje over?....

was echt minuut te laat ofzo!

thefox
13 september 2006, 16:34
idd, als iemand een kaartje over heeft moet hij of zij me maar even mailen

new deep
13 september 2006, 18:32
Relaxtemundo....echt chill in de melkweg ook, kijk er naar uit!

savecracker85
13 september 2006, 20:42
shit ik heb geen kaartjes..Ik had iemand anders om 10:00 uur erop uitgestuurd om ze te kopen. Bleek dat er bij het postkantoor een soort printerstoring was waardoor ze geen tickets konden uitprinten :(
Toen ik eenmaal zelf tijd had om te gaan rond 13:00 was het natuurlijk al uitverkocht :(

Danny Drug
14 september 2006, 02:02
... mmm t-shirtjes... luck-strike vrouwen die hem toejuichen.... funky gitaarslagje... jonge hippe vent stoer doen met een gitaar...

dit is geen blues voor mij..

*gaat weer lekker naar ze muddy watter, albert collins en BB king platen luisteren*

LuukieRayVaughan
14 september 2006, 07:57
Je kan het ook zien als iemand die blues weer hip maakt.
Ik ken geen betere bluesgitarist (die de afgelopen jaren is opkomen duiken dan) dan John Mayer. Eindelijk weer een gitarist die noten kan afschieten, recht door je hoofd, net als SRV kon maar in een andere context.

DREAMMACHINE
14 september 2006, 09:19
idd, try is voor mij toch wel één van DE bluesplaten van de afgelopen jaren. Want naast Joe Bonamassa en Kenny Wayne Shepherd zijn er weinig echt jonge bluesgitaristen die de laatste jaren wat goede platen uitgebracht hebben!

DTmaster
14 september 2006, 13:45
(bericht schoot niet naarboven dus post ik hem opnieuw , de inhoud blijft hetzelfde :)

ik heb hem ,, moest nummertje trekken maar de 3e van de in totaal ... viel dat mee ,,, want waren er ook echt bij andere meer dan 20 mensen bij een GWK !! zoals Amsterdam !~!! in leiden maar 5 mensen !!! en 2 bijelaar





HAHAHAHAH , ik was zo enthousiast dat ik sneller typte dan dat ik dacht.... zie hier het resultaat haha ... nee maar ff in normale zinnen.

Ik was naar Leiden Centraal gegaan om mijn kaartje te halen, ze deelde om 10 uur te kaartjes uit en ik was nummer 3 van de lijst voor de UITVERKORENEN maar..... nummer 1 nam er gelijk 5 dus ik dacht "o jee nu ga ik het toch niet mis lopen. MAAR IK HEB HEM.... en ik ben happy !!!

was mijn vraag was dan ook eigenlijk , "ik had nog mzzl aangezien toen ik in leiden was er maar 3 mensen in het totaal maar om 7 kaarten vroegen...
Maar hebben jullie het ervaren, was het een GEKKENHUIS van tientallen mensen hopend op IETS haha


ZO BETER NEDERLANDS

MonkeyFace
18 september 2006, 01:33
gvd! :( IK was dus te laat... :(

LuukieRayVaughan
26 september 2006, 15:34
http://music.aol.com/videos/sessions/sessions_flash.adp?defaultCovers=589,512,542&defaultID=589

dan naar video's en dan vultures aanklikken.
Echt vet !!1

new deep
26 september 2006, 22:44
cool man heb er zin an!

marc_o
26 september 2006, 23:06
Geen gelul.............geef mij jullie kaarten....ik heb er 2 nodig.


:mad:

lindos
15 oktober 2006, 01:01
Naar mijn mening veegt John Mayer de vloer aan met SRV. Ik vind het voor mezelf één van de fijnste muzikale ontdekkingen van de laatste jaren. Zeker op die live cd try gaat ie lekker tekeer. Hij zit wel een beetje in dat college-muziek keurslijf maar ik heb het idee dat ie flink aan het knokken is daar uit te komen. Heb ook al goed werk van hem gehoord met bijvoorbeeld een Herbie Hancock.
Goed gitaargeluid en mooie nummers.


Damn! John Mayer is gewoon een dikke fag die zoooo graag wilt bewijzen dat hij een Vaughan fan is .

Hij krijgt ook nog de mogelijkheid om dit te tonen dankzij een zaal vol koopgrage wijven !!

Please, vergelijk deze loser niet met Mr. Vaughan !!!

Angel
15 oktober 2006, 01:30
Damn! John Mayer is gewoon een dikke fag die zoooo graag wilt bewijzen dat hij een Vaughan fan is .

Hij krijgt ook nog de mogelijkheid om dit te tonen dankzij een zaal vol koopgrage wijven !!

Ik vind dat je gelijk hebt dat je JM niet mag vergelijken met SRV.
Qua gitaarspel is dat zeker niet te vergelijken, qua tijd, qua materiaal, qua instelling, NOT DONE!!

Waar ik niet mee akkoord kan gaan is je laatste verwoording,

Please, vergelijk deze loser niet met Mr. Vaughan !!!
Persoonlijk vind ik hem zeker geen loser, luister maar naar zijn laatste cd. Vind het zeer goed klinken, maar het klinkt(t.o.v. SRV) veel afgelikter en vind John Mayer meer een songwriter dan een gitaarspeler.

DTmaster
15 oktober 2006, 12:29
nou mensen voor degene die gaan , hoelaat gaan jullie er staan !!

marc_o
16 oktober 2006, 11:48
Damn! John Mayer is gewoon een dikke fag die zoooo graag wilt bewijzen dat hij een Vaughan fan is .

Hij krijgt ook nog de mogelijkheid om dit te tonen dankzij een zaal vol koopgrage wijven !!

Please, vergelijk deze loser niet met Mr. Vaughan !!!


guttegut....bluesfan zeker?

Mayer speelt op z'n MINST even goed.....



dat van die wijven is wel weer zo natuurlijk, maarja SRV was hondslelijk, dus die trekt dikke bikers en bluesfans aan.

DTmaster
16 oktober 2006, 15:39
Beste dames,
Nu mijn mayer verhaal::P
Ik ben 18 en speel nu zelf zelf bijna 11jaar gitaar (in september)
Ik zat voorheen altijd op akoestisch gitaarles bij een muziekschool "klassiek/spaanse" gitaar (ik ga volgend jaar verder op electrisch), Maar voornamelijk gewoon van alles wat. Ik ben sinds een paar jaar actief bezig op electrisch en dit is eigenlijk een grotere liefde voor me geworden. Nu organiseren ze van mijn muziekschool elk jaar een optreden in een theater voor ruim 500 mensen. Ik heb hier vorig jaar Daughters gedaan van john mayer en ben toen een beetje in contact gekomen met john mayer.
Maar nog steeds werd mijn liefde voor electrisch groter. Toen dacht ik een aantal maandjes terug laat ik weer wat stuff van john mayer op gaan zoeken mede vanwege dat ik met een vriendin van me wat akoestisch ben gaan opzetten. Ik merkte toen al snel dat john mayer echt much better songs heeft dan daughters. Dat is misschien wel zijn minst bijzondere nummer en die komt wel door in nederland:S Anyhow^^ Hierdoor wilde ik weer dingen met zijn muziek gaan doen. Zo heb ik opgetreden met die vriendin van me en weer daughters gedaan, en na het zien van Crossroads met brad paisley heb ik solo het nummer "Why georgia" gedaan in dat Theater. Nu heb ik mezelf Neon aangeleerd zonder te slappen. Maar wel met duim grepen en dit op een brede klassieke gitaarhals:$ maar agg kheb grote "klauwen". Ik heb john mayer sinds daughters altijd onderschat.. totdat ik me ging verdiepen in hem en ik vind hem een hele goede gitarist en niet zon kampvuurakkoordenslaansingensongwriterachtigezange r. Believe me als je je muziekaliteit en ritme gevoel wil testen speel John mayer.. Neon en Why georgia:P

Maar serieus mensen verdiep je in hem hij maakt echt pracht muziek door hem ben ik weer into akoestisch geslagen en ben nu aan het overwegen om te gaan sparen voor 3500 euro om de Martin OM-JM te kopen. IK heb de van eric clapton al gezien/bespeelt en die klink ook al zo sexy... die OM-JM Oooeee:$

Vooral de dvd Crossroads met Brad paisley erbij is erg goed. Kijk daar allemaal eens naar

Groeten sebas!


check ff me site http://www.putfile.com/dtmaster/media

en dan de bovenste 2 , ik heb nog wel meer muziek maar ik weet niet of dat iets is voor jouw :)

Gitaargek
16 oktober 2006, 16:02
guttegut....bluesfan zeker?

Mayer speelt op z'n MINST even goed.....



dat van die wijven is wel weer zo natuurlijk, maarja SRV was hondslelijk, dus die trekt dikke bikers en bluesfans aan.
Ik ben het niet met je eens dat Mayer MINST even goed als SRV is. Ik vind beide gitaristen uitstekend spelen maar persoonlijk vind ik dat niemand in de buurt van Stevie komt.

Richwoodje
16 oktober 2006, 19:45
Bold as love (http://www.youtube.com/watch?v=Ur4bNSDzers)

Jimi spelen met een Rory-sig, hoe cool wil je zijn? en dan klinkt het ook nog 'ns erg cool :D

new deep
16 oktober 2006, 20:13
Gaaf clipje, lekker soundje wederom.

Mark_M
16 oktober 2006, 20:39
wow dat laatste clipje
klinkt echt goed

marc_o
17 oktober 2006, 11:49
Ik ben het niet met je eens dat Mayer MINST even goed als SRV is. Ik vind beide gitaristen uitstekend spelen maar persoonlijk vind ik dat niemand in de buurt van Stevie komt.

Nou, SRV was ook maar een Jimi rip-off....
Ach, spelen kunne/konden ze allemaal natuurlijk, het is en blijf teen smaakverhaal...Ik vind JM z'n nummers veel beter, ze spreken me meer aan

new deep
18 oktober 2006, 00:50
Net terug uit de Melkweg en dit komt toch wel in aanmerking voor de nominatie "concert van het jaar" voor mij! Erg goede sound en te gek gitaarwerk (van 3 gitaristen)

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC01531.jpg

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC01536.jpg

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC01527.jpg

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC01537.jpg

Ben niet zo'n specialist maar heb het volgende (of wat daar op lijkt) gezien:

Joop Braakhekke-dude (niet te zien op de foto) oa. op een tele met humbuckers, Duesenberg, strat, Matchless (e Independence 212
35 watt combo ?) en Fender VibroKing. (erg goede gitarist trouwens)

John Mayer op oa. Monterey en gallagher strat en 2 overdrives specials (Dumble) en een Two Rock Custom Reverb Top.(wat een sound)

Mr T-dude (geweldige stem trouwens) op een Les Paul en tele ('52?) en 2 Marshalls (1974X?) en klein Marshall topje 2061X??

Gitaargek
18 oktober 2006, 09:58
Nou, SRV was ook maar een Jimi rip-off....
Ach, spelen kunne/konden ze allemaal natuurlijk, het is en blijf teen smaakverhaal...Ik vind JM z'n nummers veel beter, ze spreken me meer aan
Klopt hoor het is en blijft een kwestie van smaak gelukkig.

LuukieRayVaughan
18 oktober 2006, 17:17
Geweldig concert !!! Wat een geluid zeg... Elke solo was vet , elk lid van de band was vet en elk nummer was vet. Vooral dat tripstuk in No Such Thing, die organist en die trompetist... Geweldig concert !

rickert
18 oktober 2006, 17:27
Sjow daar wilde ik dus echt wel bij zijn hea :hippie: vet heur!!! Maar ligt het aan mij of was Pino er niet :mad: ??

new deep
18 oktober 2006, 18:22
Pinjo was helaas afwezig maar Labrujere maakte een hoop goed natuurlijk!!

rickert
18 oktober 2006, 18:46
Pinjo was helaas afwezig maar Labrujere maakte een hoop goed natuurlijk!!

En mister Steve Jordan natuurlijk.. damn..

new deep
18 oktober 2006, 19:02
Nee het was een andere drummer, ben even zijn naam kwijt..erg aparte maar coole drumstijl!

Richwoodje
18 oktober 2006, 22:12
http://www.youtube.com/watch?v=MnKdz60H8VI

Slow dancing in a burning room

hmm, uit het niets vind ik John Mayer de laatste paar dagen opeens helemaal cool :D

rickert
19 oktober 2006, 01:45
Nee het was een andere drummer, ben even zijn naam kwijt..erg aparte maar coole drumstijl!

Vind hem anders verdacht veel op Steve Jordan lijken op die foto :soul:
@Richwoodje: Heb ik de laatste maand nogal "last" van :hippie: dat filmpje wat je poste vind ik trouwens een vrij slappe backingvocals, en die gitarist die het volgensmij eigenlijke lapsteel stukje overneemt heeft nou ook niet echt een tone om over naar huis te schrijven 8-) maar John Mayer maakt een hoop goed, manmanman wat een solo

lampz
19 oktober 2006, 09:56
Die drummer was Jay Jay Johnson... Geweldige drummer, wat een grooves...

DTmaster
19 oktober 2006, 14:42
Geweldig concert !!! Wat een geluid zeg... Elke solo was vet , elk lid van de band was vet en elk nummer was vet. Vooral dat tripstuk in No Such Thing, die organist en die trompetist... Geweldig concert !


heb je van dat trip stukje nog een video want die kan ik maar niet vinden :)

DREAMMACHINE
2 november 2006, 08:18
check dit concert: http://video.msn.com/v/us/fv/fv.htm?http://video.msn.com/v/us/v.htm

WICKED
2 november 2006, 16:26
zijn nieuwe cd continuum is echt een goede plaat, super relaxte muziek... zijn gitaarspel vind ik ook erg goed uitgewerkt en zijn stem is prettig om naar te luisteren!

lampz
4 november 2006, 01:24
Goede video-opnames van een concert in (volgens mij) NY: http://msnpresents.msn.com/johnmayer/... :hippie:

DREAMMACHINE
4 november 2006, 08:03
idd vet concert!.....maar check eens even boven je, staat ie al!

joesman
4 november 2006, 13:00
woooow,

wat een raspaardje! ik ben nooit een echte liefhebber geweest van het genre maar nu ik dit concert gezien heb,moet ik mijn mening over john mayer helemaal bijschaven!

wat een talent! en wat een begeleidingsband trouwens!

Ik twijfel nog of ik mijn gitaar beter aan de haak hang of dat ik nu net extra veel moet gaan oefenen????

WICKED
5 november 2006, 13:33
woooow,

wat een raspaardje! ik ben nooit een echte liefhebber geweest van het genre maar nu ik dit concert gezien heb,moet ik mijn mening over john mayer helemaal bijschaven!

wat een talent! en wat een begeleidingsband trouwens!

Ik twijfel nog of ik mijn gitaar beter aan de haak hang of dat ik nu net extra veel moet gaan oefenen????

oefenen!! ik ben al gestopt met shredden, haha

Luke-wannabe
5 november 2006, 18:11
Nou, SRV was ook maar een Jimi rip-off....
Ach, spelen kunne/konden ze allemaal natuurlijk, het is en blijf teen smaakverhaal...Ik vind JM z'n nummers veel beter, ze spreken me meer aan
Ik ben het niet met je eens dat SRV een Jimi rip off is... Hij deed wel dingen die Hendrix deed, maar hij heeft toch wel een heel andere nootkeuze/manier van schrijven/techniek en geluid

marc_o
5 november 2006, 20:42
Dan ben je het niet met me eens....prima.

Luke-wannabe
7 november 2006, 09:58
Okeey... Stoer...

marc_o
7 november 2006, 10:55
Zucht.....moet nu iedere mening tot op de komma worden uitgelegd tegenwoordig?

Ik kan toch moeilijk met je in discussie gaan of ik SRV een jimi-ripp-off vind? Ik vind dat. Neemt niet weg dat ik 'm te gek vind, maar voila, hij is het wel in mijn ogen. Sterker nog, zijn bekendste nummers( voor het gros van de luisteraars) zijn covers van Jimi.



en dat stoer.........dat klopt natuurlijk!
;)

DTmaster
7 november 2006, 13:10
het zijn gewoon allemaal goeie muzikanten dus waarom doorgaan ... en tja als ik een bluestoonladder gebruik ben ik dan ook een ripp off


laterzzz

Luke-wannabe
7 november 2006, 23:59
Zucht.....moet nu iedere mening tot op de komma worden uitgelegd tegenwoordig?

Ik kan toch moeilijk met je in discussie gaan of ik SRV een jimi-ripp-off vind? Ik vind dat. Neemt niet weg dat ik 'm te gek vind, maar voila, hij is het wel in mijn ogen. Sterker nog, zijn bekendste nummers( voor het gros van de luisteraars) zijn covers van Jimi.



en dat stoer.........dat klopt natuurlijk!
;)
Sorry... Toen ik het las dacht ik bij mezelf: Hmmmm....

WICKED
8 november 2006, 16:31
Sorry... Toen ik het las dacht ik bij mezelf: Hmmmm....

Koekje derbij?

Jammin J
10 november 2006, 09:43
zijn nieuwe cd continuum is echt een goede plaat, super relaxte muziek... zijn gitaarspel vind ik ook erg goed uitgewerkt en zijn stem is prettig om naar te luisteren!

Na het zien van het concert op internet heb ik de cd Contiuum ook gekocht. De cd is me iets te relaxt en viel me in vergelijking met het concert in NY wel wat tegen. Verder heeft John Mayer wat mij betreft wel echt 'the thouch', super sound, mooie techniek!!

marc_o
10 november 2006, 12:29
Na het zien van het concert op internet heb ik de cd Contiuum ook gekocht. De cd is me iets te relaxt en viel me in vergelijking met het concert in NY wel wat tegen. Verder heeft John Mayer wat mij betreft wel echt 'the thouch', super sound, mooie techniek!!


Heb je de live-CD Try al dan? Die ligt meer in dat straatje namelijk.

WICKED
11 november 2006, 00:50
http://msnpresents.msn.com/johnmayer/?mkt=nl-nl

serieus die gast heeft het echt helemaal!

Koekjes zijn lekker
12 november 2006, 13:56
Ik hoorde John Mayer gisteren op de radio! Begint ie nu in Nederland ook wat door te breken naar het grote publiek?

DeadStar
12 november 2006, 14:12
Ik hoorde John Mayer gisteren op de radio! Begint ie nu in Nederland ook wat door te breken naar het grote publiek?

Concert was binnen 3 minuten uitvoerkocht en je kaartje van 20 kon je verkopen voor 200 euro

WICKED
12 november 2006, 19:53
In amsterdam:

http://www.youtube.com/watch?v=DfE68Tz5kEs&mode=related&search=

dikke sound:o

...rock...
12 november 2006, 21:19
die 2 two rock amps klinken zoooo vet en imo is dat zen mooiste gitaar (samen met de monterey hendrix tribute daar)

Tristan
28 november 2006, 14:33
Er staat een interview met hem in de gitarist deze maand...
Schijnbaar heeft hij een hele hoop Dumble en Two Rock amps, maar hij gebruikt deze live alleen voor een cleane sound...
Voor de drive gebruikt hij een Marshall Bluesbreaker pedaaltje, zo zegt hij in het interview...

new deep
5 december 2006, 19:16
Ik heb dat interview ook vanmiddag gelezen. Inderdaad merkwaardig dat hij zijn drive haalt uit het cleane kanaal van dergelijke verstrekers als Dumbles and Two Rock's met een overdrive pedaal ervoor.(verder ook oa. aangepaste Boss blues driver en Fulltone Fulldrive)

Hier vertelt hij over zijn keuze voor de betreffende versterkers.

http://www.online-discussion.com/Tonequest/viewtopic.php?t=130

cosmos
27 december 2006, 22:38
Lekker concertje, hier te vinden:

http://msnpresents.msn.com/johnmayer/?mkt=nl-nl&referrer=adwords#videoclips

guitartub
1 januari 2007, 19:30
Ik hoorde John Mayer onlangs ook op de radio, wat onmiddelijk mijn interesse heeft gewekt. Samen met de fragmentjes die ik hier ffgauw zie: INDRUKWEKKEND!!

WICKED
2 januari 2007, 16:13
wooooooooo john mayer ownt hier eric johnson, maar die van eric is dan ook wel erggg fout:

eric:

http://www.youtube.com/watch?v=2_XrL8mN8Z4&mode=related&search=

john:

http://www.youtube.com/watch?v=Ur4bNSDzers&mode=related&search=

en nog eentje instrumentaal van john:

http://www.youtube.com/watch?v=4iUXWs15KvA&mode=related&search=


Ik vind dat john echt een eigen stijl heeft ontwikkeld ook al speelt ie net als hendrix en vaughn. Hij kan elk nummer gewoon met 1 gitaar nadoen en het met allerlei dingetjes versieren, hij is ontzettend creatief. Ook denk ik dat hij hendrix zijn slagtechniek verder heeft ontwikkeld.

sietze
12 januari 2007, 13:13
Ik vind die van eric Johnson ook niet slecht eigenlijk.
Beeld is kut, wat maakt dat het nummer ook slecht doet klinken.
Maar een ding is zeker, John Mayer is ronduit geniaal:D

Angel
15 januari 2007, 13:42
Ik vind die versie van EJ gehaast gespeeld, terwijl die van JM veel relaxter is.

robzilla
15 januari 2007, 14:00
die EJ versie heeft een beetje vreemde timing af en toe, het lijkt of die er in het begin een beetje naast zit. Die van JM komt veel relaxter over..

new deep
15 januari 2007, 18:39
Woei...... het clipje doet onze grote vriend Eric Johnson geen recht...
Dat fragment van John Mayer is echt veel en veel beter.

thefox
16 januari 2007, 10:30
Eric Johnson is een totaal andere gitarist dan John Mayer en ze kappen de solo van EJ af, daar ging het waarschijnlijk net interessant worden :) Desondanks vind ik de versie van John Mayer ook mooier, ik vraag me echter af wat er gebeurd als EJ gewoon een goede zanger inhuurt en alleen gitaar speelt :P Dan heeft onze John wel een beetje een probleem denk ik!

Carpe Diem
22 januari 2007, 17:55
http://www.youtube.com/watch?v=ynnKd18eCJU

ook een mooie. samen met pete murray.

Negative K3 fan
22 januari 2007, 18:00
eric johnson is gewoon een veel slechtere zanger... je ziet duidelijk dat ie moeite heeft met het zingen en gitaar spelen en zingen tegelijk en john mayer blijft gewoon kut

Tristan
22 januari 2007, 18:11
Ik vind ze allebei kut, maar John Mayer vind ik nog heel wat streepjes erger dan Eric Johnson...
John Mayer maakt mijns inziens vreselijk gaye gladde kutmuziek die hij probeert op te leuken door net te doen alsof hij Stevie Ray Vaughan is als hij een gitaarsolo speelt, hij staat er ook zo gay bij...
Oh ja, ik vind John Mayer zijn tone wel echt een tiental miljoen keer beter dan Eric Johnson zijn tone, ondanks het feit dat Eric Johnson een enorme mierenneuker is wat dat betreft blijft zijn sound voor mij het grote voorbeeld van een balloze en gaye gitaarsound...
Dit is echter slechts mijn mening en is totaal niet relevant... :D

rickert
22 januari 2007, 18:24
Dit is echter slechts mijn mening en is totaal niet relevant... :D

Nee, wel gay!

WICKED
22 januari 2007, 19:47
Ik vind ze allebei kut, maar John Mayer vind ik nog heel wat streepjes erger dan Eric Johnson...
John Mayer maakt mijns inziens vreselijk gaye gladde kutmuziek die hij probeert op te leuken door net te doen alsof hij Stevie Ray Vaughan is als hij een gitaarsolo speelt, hij staat er ook zo gay bij...
Oh ja, ik vind John Mayer zijn tone wel echt een tiental miljoen keer beter dan Eric Johnson zijn tone, ondanks het feit dat Eric Johnson een enorme mierenneuker is wat dat betreft blijft zijn sound voor mij het grote voorbeeld van een balloze en gaye gitaarsound...
Dit is echter slechts mijn mening en is totaal niet relevant... :D

Zo zou ik het totaal niet zien, john mayer doet het juist goed.. hij maakt gitaarspelen weer hip bij het grote publiek. En dat is ontzettend moelijk en hij weet precies hoe hij dat moet doen, maar dit is mijn mening derover:p

Tristan
22 januari 2007, 19:49
@ricktekent:
Wie?
John Mayer en Eric Johnson?
Daar lijkt het wel op... :D

Mijn post moet je niet zo serieus nemen hoor, het was meer een reactie op NegK3 die vrij nutteloos zei dat hij John Mayer kut vindt, maar ik ben het wel met hem eens...

Tsja, die John Mayer is gewoon een handige jongen gitaristisch en marketingwise, veel wijven en muzikanten worden er geil van, dus wat dat betreft heeft hij kennelijk wel een aardige Blend te pakken, maar ik ben toch meer van de Single Malts... :D
Eric Johnson is ook een handige jongen, maar dan voornamelijk op de gitaar, want gitaarspelen kan hij wel, maar ja, die tone, vreselijk...

@WICKED:
Daar zit wat in, alleen jammer van die kutmuziek, ik begrijp er echt geen hol van wat muzikanten daarin zien en horen...

Negative K3 fan
22 januari 2007, 21:49
ik vind de toon van EJ niet altijd zo geslaagd, maar je kunt niet zeggen dat DIT (http://www.youtube.com/watch?v=ByxMjopyjOk) een kut tone is...

rickert
22 januari 2007, 23:19
Dat gay was vooral op jou reactie gericht, Tristan, omdat je de beste mannen zo vaak gay noemt.

Tristan
22 januari 2007, 23:38
@ricktekent:
Oh, dat had ik niet begrepen... :p
Ach joh, het was maar een geintje...
Als je wil weten wat ik er echt over denk dan verwijs ik je naar mijn vorige post richting jou, beginnend bij het stukje "Tsja"...

Mijn daarvoorgaande reactie was meer "a figure of speach" en heeft niks met vermeende heaumeaufilie te maken ofzo...
Als een toon of muziek slap is, dus zonder ballen, dan noem ik dat gay en als iemand er bijstaat als John Mayer dan noem ik dat ook gay, gewoon "a figure of speach", niks anders...

rickert
23 januari 2007, 00:08
Okidoki,ik vind het best :hippie: PEACE

Tristan
23 januari 2007, 00:19
ik vind de toon van EJ niet altijd zo geslaagd, maar je kunt niet zeggen dat DIT (http://www.youtube.com/watch?v=ByxMjopyjOk) een kut tone is...

In het begin klinkt die cleane sound inderdaad ook voor mij verassend goed, alleen jammer van die digitale delay die ingeschakeld wordt als hij gaat soleren over die loop, die zit naar mijn idee een beetje in de weg...
De crunch sound die heel eventjes in het nummer zit vind ik ook lekker, maar het is dan ook met name zijn leadsound waar ik zo'n gruwelijke hekel aan heb en die is hier niet heel anders...
Ik vind het echt een prestatie van formaat dat iemand zo'n vlakke en balloze sound uit een oude Marshall en een oude Strat weet te halen, onmiskenbaar geniaal en onderscheidend, maar ik kan het echt niet aanhoren...
Wat Eric Johnson hier speelt (vooral ook in het begin met de leadsound en zonder band) lijkt trouwens heel erg op Shawn Lane zijn stijl, zijn sound heeft er ook wel iets van weg, maar ik vind Shawn Lane persoonlijk wel beter spelen en klinken...
Die cleane akkoordmelodieen in het begin zijn trouwens ook wel weer een beetje Alan Holdsworth achtig...
In het begin klinkt die leadsound op zich nog wel lekker, een beetje viool achtig, maar in de band vind ik het gelijk een stuk lulliger klinken...
Wat ik ook zo lullig vind aan die sound van Eric Johnson is dat het je gelijk opvalt als hij een foutje maakt, hoe klein ook...
Dat komt naar mijn idee omdat zijn sound zo netjes is dat het je gelijk opvalt als iets niet helemaal okee is zoals een foute noot, slechte timing of een noot die hij net niet haalt ofzo...
Het doorbreekt echt de "flow" op zo'n moment en daar heb je bij een sound met meer ballen volgens mij minder last van vreemd genoeg...
Desalniettemin is hij en vind ik hem wel een goede gitarist hoor, ik vind hem ook sympathiek overkomen, gewoon een man met een gitaar, verder geen onzin ofzo...
Maar ja, dit was niet het Eric Johnson topic geloof ik, dus laat ik me maar even afmelden... :D

Tristan
23 januari 2007, 00:19
Okidoki,ik vind het best :hippie: PEACE

Is okee man, PEACE... :hippie:

thefox
23 januari 2007, 00:26
Eric Johnson kan je smaak niet zijn, maar voor mij is dit nummer van hem echt geniaal! (Manhattan) Ook zn sound vind ik hier echt wel mooi!, precies op zn plaats

http://www.youtube.com/watch?v=FL8aeeSTthQ

Tristan
23 januari 2007, 00:39
Daar vind ik hem ook iets beter op zijn plek inderdaad, het is volgens mij ook gewoon een sterkere compositie, maar ja, ik weet het niet, ik heb iets tegen die muziek, van die liftmuziek weet je wel...
Precies datzelfde gevoel maar dan nog erger heb ik overigens bij John Mayer, tsja, smaken verschillen... :satisfie:

future2future
23 januari 2007, 01:36
Als ik aan liftmuziek denk, denk ik aan Kenny G :)

Tristan
23 januari 2007, 08:43
Ik ook, en aan veel andere Fusion, gladde Funk en R&B en slappe Amerikaanse shit enzo...

thefox
23 januari 2007, 09:38
Ik ook, en aan veel andere Fusion, gladde Funk en R&B en slappe Amerikaanse shit enzo...
Kun je voorbeelden noemen van muziek/gitaristen die je wel cool vindt, dan kan ik je opmerkingen wat beter in context plaatsen. Ach, smooth jazz heeft bij veel mensen ook een vieze nasmaak, maar ik vind daar soms best goede muziek tussen zitten. (je moet een beetje door het gladde heenprikken :))

Tristan
23 januari 2007, 10:26
@thefox:
Ik zal een paar van mijn favorieten opnoemen... :)

gitaristen/instrumentalisten:
Eef Albers
John Coltrane
Miles Davis
Scott Henderson
Allan Holdsworth
John Scofield

muziek:
Bjork
Soft Machine
Squarepusher
Frank Zappa

Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik de helft van mijn leven helemaal kapot ben geweest van Spyro Gyra en dat is ook wel liftmuziek, soms schrijf ik zelf ook liftmuziek als ik een song probeer te schrijven, dus de pot verwijt de ketel, maar ja, je moet er maar van houden en dat doe ik dus uiteindelijk toch niet...

thefox
23 januari 2007, 11:10
@thefox:
Ik zal een paar van mijn favorieten opnoemen... :)

gitaristen/instrumentalisten:
Eef Albers
John Coltrane
Miles Davis
Scott Henderson
Allan Holdsworth
John Scofield

Goede smaak dus :D

Tristan
23 januari 2007, 11:30
Wel veel Jazz ook, vooral bij de gitaristen/instrumentalisten zijn mijn favorieten bijna allemaal wel Jazz gasten... :D
Ik denk dat ik misschien gewoon een beetje allergisch ben voor de combinatie Pop+Jazz (zoals Eric Johnson en John Mayer eigenlijk wel een beetje maken), Rock+Jazz vind ik dan weer wel cool en alles wat gewoon leip is (niet standaard) en/of kloten heeft natuurlijk...
De sound van de muziek vind ik ook belangrijk, ik hou niet zo van die gepolijste en gladde sound van veel huidige Pop en Jazz acts...

Weer ontopic:
Ik vind het voor iedere muzikant tof als hij of zij zijn of haar eigen publiek weet te bereiken en heb daar, los van mijn persoonlijke muzikale smaak, wel waardering voor...

marc_o
23 januari 2007, 12:20
Ach, het is een beetje zinloos om over muziek te praten en te verdedigen waarom je iets wel of niet mooi vindt. Het is net als met eten, je lust wel of geen spruitjes en daar heeft niemand gelijk in.


Trouwens Tristan, ik heb Scofield een paar keer live gezien en als er nu IEMAND een processed kuttone heeft.....maar spelen kan hij wel.

thefox
23 januari 2007, 12:24
Ach, het is een beetje zinloos om over muziek te praten en te verdedigen waarom je iets wel of niet mooi vindt. Het is net als met eten, je lust wel of geen spruitjes en daar heeft niemand gelijk in.


Trouwens Tristan, ik heb Scofield een paar keer live gezien en als er nu IEMAND een processed kuttone heeft.....maar spelen kan hij wel.
spelen kan hij zeker, ik vind de cd 'that's what I say' erg cool. Om het verhaal compleet te maken, het nummer van John Mayer en Scofield samen is erg cool!!

Negative K3 fan
23 januari 2007, 12:30
In het begin klinkt die leadsound op zich nog wel lekker, een beetje viool achtig, maar in de band vind ik het gelijk een stuk lulliger klinken...

dat vind ik ook, maar daarnaast is zn toon ook erg dof... maar wel mooi.

Negative K3 fan
23 januari 2007, 12:34
Trouwens Tristan, ik heb Scofield een paar keer live gezien en als er nu IEMAND een processed kuttone heeft.....maar spelen kan hij wel.

ik ken zijn toon alleen van een beetje een klinisch geluid met veel te veel stereo chorus, geen enkele 'bal' te bekennen.

future2future
23 januari 2007, 13:11
Datzelfde vind ik van mike stern, erg goede gitarist, maar echt een kut sound

@ Tristan: Ik wist niet dat er hier nog meer mensen waren met net zo'n goede smaak als ik! :)

thefox
23 januari 2007, 13:46
@thefox:
Ik zal een paar van mijn favorieten opnoemen... :)

gitaristen/instrumentalisten:
Eef Albers
John Coltrane
Miles Davis
Scott Henderson
Allan Holdsworth
John Scofield

muziek:
Bjork
Soft Machine
Squarepusher
Frank Zappa

Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik de helft van mijn leven helemaal kapot ben geweest van Spyro Gyra en dat is ook wel liftmuziek, soms schrijf ik zelf ook liftmuziek als ik een song probeer te schrijven, dus de pot verwijt de ketel, maar ja, je moet er maar van houden en dat doe ik dus uiteindelijk toch niet...
Toch ontbreek een belangrijke man in je lijstje, namelijk: Robben Ford!! Dat is echt mijn held :D

WICKED
25 januari 2007, 16:37
haha check deze intro!

http://www.youtube.com/watch?v=3PuP4BSsJAY

Tristan
25 januari 2007, 23:08
Ach, het is een beetje zinloos om over muziek te praten en te verdedigen waarom je iets wel of niet mooi vindt. Het is net als met eten, je lust wel of geen spruitjes en daar heeft niemand gelijk in.


Trouwens Tristan, ik heb Scofield een paar keer live gezien en als er nu IEMAND een processed kuttone heeft.....maar spelen kan hij wel.

Het is inderdaad vooral smaakgebonden, maar ik bedoelde ook niet te zeggen dat John Mayer en Eric Johnson slecht zijn, je kan duidelijk merken dat ze wel gitaar kunnen spelen...
Bovendien is het toch wel leuk om lekker te ouwehoeren over muziek en wat men tof vindt en wat niet of minder?

@NegK3 en Marc:
Wat betreft Scofield, dat kan, waarschijnlijk heb je hem dan tijdens de Jaren '80 gezien/gehoord, of in een van die nieuwere projecten waarin hij tegenwoordig ook wel op die Vox Valvetronics dingen speelt, daar ben ik ook niet weg van...
Gaaf aan Scofield vind ik de manier waarop hij zijn tekortkomingen in zijn spel heeft weten te brengen, die luie timing en soms de noot half aanslaan, veel legato werk enzo, dat vind ik echt cool...
Op die plaat met Medeski Martin en Wood hoor je de toon die hij in zijn vingers heeft zitten beter, verdorie, hoe heet die plaat nou ook alweer?

@NegK3:
Dat doffe aan Eric Johnson zijn toon maakt het een beetje zoetjes, maakt dat het wat minder ballen heeft...
Het is inderdaad wel een mooie toon, maar voor mij zit er net iets te weinig leven in, het is wat aan de vlakke kant ondanks dat het wel mooi en warm en niet zo "digitaal en modern" (bij gebrek aan een betere omschrijving) klinkt...

Tristan
25 januari 2007, 23:22
Datzelfde vind ik van mike stern, erg goede gitarist, maar echt een kut sound

@ Tristan: Ik wist niet dat er hier nog meer mensen waren met net zo'n goede smaak als ik! :)

Ja, dat ben ik wel met je eens...
Mike Stern vind ik ook niet zo'n vette sound hebben, maar hij kan wel goed spelen...
Zijn muziek komt voor mij soms of misschien zelfs wel vaak gevaarlijk dicht in de buurt van liftmuziek, ik ben er niet weg van, maar aan de andere kant heeft hij ook wel weer hele vette nummers...
Grappig dat we voor een gedeelte dezelfde smaak hebben... :D

@thefox:
Robben Ford!
Dat is inderdaad ook wel een hele goeie gitarist, valt eigenlijk overal precies tussen, geen Blues gitarist, geen Jazzrock/Fusion gitarist, geen Pop gitarist maar een beetje een combinatie van dat alles, naar mijn idee een beetje in dezelfde categorie als Larry Carlton, maar dan met wat meer ballen...
Voor mijn gevoel is Robben Ford zijn spel nog steeds wel een beetje aan de nette kant...

thefox
26 januari 2007, 09:17
@thefox:
Robben Ford!
Dat is inderdaad ook wel een hele goeie gitarist, valt eigenlijk overal precies tussen, geen Blues gitarist, geen Jazzrock/Fusion gitarist, geen Pop gitarist maar een beetje een combinatie van dat alles, naar mijn idee een beetje in dezelfde categorie als Larry Carlton, maar dan met wat meer ballen...
Voor mijn gevoel is Robben Ford zijn spel nog steeds wel een beetje aan de nette kant...
Ken je zijn cd's met Jing Chi? (samen met vinnie en haslip) Dat heeft voor mijn gevoel zeker veel ballen, en jah wat is netjes :P En qua stijl verschilt het denk ik erg welke cd je luistert. Ik heb vrij commerciele blues cd's van hem, maar Jing Chi is zo on-commercieel als het maar zijn kan...

Tristan
26 januari 2007, 11:56
Oh, dat klopt inderdaad, Jing Chi was ik even vergeten, dat is inderdaad erg cool, ik had het meer over zijn Blues cd's met de Blue Line inderdaad...

WICKED
28 januari 2007, 00:28
http://www.youtube.com/watch?v=89L86yWdWkg

helemaal afkijken!

new deep
28 januari 2007, 16:59
Zeer coole shit! Die (gehele) dvd laat inderdaad goed zien wat onze vriend in huis heeft.

WICKED
29 januari 2007, 18:58
http://www.youtube.com/watch?v=89L86yWdWkg

helemaal afkijken!

ik vind wel jammer dat ie dit soort dingen nooit op zijn studio album zet, zoals ook die live versie van "gravity" (die is echt beter dan studioversie)... maar dan zou het eigenlijk ook weer minder zijn om dat het niet live is. Die gozer speelt live gewoon altijd de sterren van de hemel zonder ook maar 1 fout te maken! Pure tone, puur gevoel, controle over zijn gitaar.. controle over dynamiek. Ik ben zelf groot fan van John Petrucci.. ik ga hem niet vergelijken met John Mayer maar even over de "live situatie". Die muziek van dream theater is live ontzettend moeilijk te spelen en live komt petrucci der gewoon niet goed uit.. ik vind het eerlijk gezegd al slecht als hij een loopje afraffelt, neem dan alleen dingen op die je altijd kan spelen denk ik dan.. want wat steld het dan live nog voor? Ik las ook in de gitarist dat John Mayer zelf een voorkeur heeft aan liedjes waar hij gewoon even rond kan kijken. Dan heb je pas de mogelijkheid om echt gevoel en emotie in je spel te leggen. Er zijn gitaristen die wel super technisch zijn zoals Jason Becker en er tegelijkertijd timing/dynamiek etc erin kan leggen. En dat vind ik dus ontzettend knap van becker, dat ie al die arpeggios kan laten spreken!

sietze
2 februari 2007, 09:16
Als dit nog geen bewijs is van dat john mayer een geniaal gitarist is weet ik het ook niet meer. Zooo veel gevoel!
http://www.youtube.com/watch?v=iSM3FL7zUdw&eurl=

WICKED
2 februari 2007, 17:46
haha hij wordt echt eng.. steeds beter:

http://www.youtube.com/watch?v=yeRaUjTBuv0

rickert
2 februari 2007, 18:03
Jullie moeten eens op Alife Sessions van John mayer zoeken. Zijn een zooi filmpjes waar hij lekkah los gaat!

Richwoodje
2 februari 2007, 18:41
Jullie moeten eens op Alife Sessions van John mayer zoeken. Zijn een zooi filmpjes waar hij lekkah los gaat!

ik zit het nu te kijken. Mayer zelf speelt coole shit, maar die draaitafelneger lijkt zich niet te willen aanpassen. In plaats van dat ze naar elkaars muziek toebuigen zeg maar is het nu meer Mayer die cool soleert met irritante zooi erachter

edit: oh ik heb me verkeken, even later gaat die scratcher wel écht jammen, gaat 'ie in op wat Mayer doet etc. Dan wordt het erg cool

rickert
2 februari 2007, 19:00
ik zit het nu te kijken. Mayer zelf speelt coole shit, maar die draaitafelneger lijkt zich niet te willen aanpassen. In plaats van dat ze naar elkaars muziek toebuigen zeg maar is het nu meer Mayer die cool soleert met irritante zooi erachter

edit: oh ik heb me verkeken, even later gaat die scratcher wel écht jammen, gaat 'ie in op wat Mayer doet etc. Dan wordt het erg cool

Ja het begin lijkt die DJ wel een beetje te ego'en, maar op n gegeven moment is het naar mijn inzien erg lekker! Aparte bas/gitaar speeltie ook op een gegeven moment, muzikaal manneke die Mayer!

thefox
3 februari 2007, 15:33
Ik wordt er niet heel erg blij van, maar bij deze vanaf 3:30 heeft het af en toe wel mooie momenten http://youtube.com/watch?v=RUaCSjkcyfY&mode=related&search=

WICKED
3 februari 2007, 16:05
haha hij was gister bij chapelle show:d

http://youtube.com/watch?v=Dm7AayqB-8s

WICKED
3 februari 2007, 19:23
oke dit is echt ziek:(

http://www.youtube.com/watch?v=Q8wH3eme2oc

Luke-wannabe
3 februari 2007, 20:09
haha hij was gister bij chapelle show:d

http://youtube.com/watch?v=Dm7AayqB-8s
Dat filmpje is ECHT GEWELDIG!!

sietze
4 februari 2007, 10:51
hij doet het niet :(

thefox
4 februari 2007, 21:51
hij doet het niet :(
ze hebben hem offline gehaald :(, gisteravond deed hij het nog...

...rock...
4 april 2007, 18:59
http://www.youtube.com/watch?v=n-AN_iGNnvY&mode=related&search=

vetjes!

sebastiaan88
3 juli 2007, 18:21
John mayer is mijn grootste voorbeeld, op akoestisch op elektrisch en qua muzikaliteit.
Jullie dachten vast steve lukather en PG bij mij maar nee tis echt JM.

Fantastische muzikant!

rickert
4 juli 2007, 00:46
http://www.youtube.com/watch?v=n-AN_iGNnvY&mode=related&search=

vetjes!

DAMN deze had ik nog niet gezien:p die solo met al die slides, fuck die is goeeeeeeeed!

future2future
4 juli 2007, 22:21
Heb de laatste dagen weer veel naar JM geluisterd en moet toch tot de conclusie komen dat ik het erg vet vind!

Het gaat niet alleen om zijn gitaarspel, ondanks dat dat wel erg smaakvol is ook qua timing, ik vind ook dat hij misschien wat verder zou kunnen gaan, gitaar technisch en harmonisch, maar dat vind hij zelf ook. Het gaat bij hem ook om het hele pakket: de songs, zijn zang en de altijd gruwelijke bands (Steve Jordan-Groovemeister, Pino Paladino, JJ Johnson etc...

G.G.
5 juli 2007, 12:47
Ben echt al 15 jaar een verschrikkelijke SRV fan. Niets kon tippen aan SRV, maar sinds een paar maanden luister ik heel veel John Mayer.

De vergelijking John Mayer en Stevie Ray Vaughan snap ik ergens wel, maar het zijn gewoon twee hele verschillende gitaristen. John Mayer heeft veel afgekeken van SRV maar heeft toch een hele eigen stijl. Lekker gepolijst soms, soms lekker ruig.

Ik kan ze beiden erg waarderen.

Is dit niet een heerlijke sound?

http://www.youtube.com/watch?v=89L86yWdWkg

EDIT: en deze sound is al helemaal geweldig (Bold as Love) http://www.youtube.com/watch?v=4iUXWs15KvA

Frin
4 januari 2008, 12:42
Zozo,

Van 2006 geleden dat iemand nog een berichtje plaatste vr John Mayer.
Daarom maar deze ode :) :satisfie:

Litaliano
4 januari 2008, 13:05
2007 ;)

maar maakt niet uit, een ode aan John is altijd welkom!

rijco.nl
4 januari 2008, 14:09
srv kon echt bijten , was altijd echt.

Litaliano
4 januari 2008, 14:17
vind je dat bij John niet?

Acousticaster
4 januari 2008, 16:09
Hulde aan John Mayer. Naast dat ie een ontzettend goeie gitarist is en ontzettend mooie/goede nummers kan maken, brengt hij vooral jongeren van nu die worden doodgegooid met 50 Cent, Rihanna en al die andere onzin toch weer in aanraking met the good old blues.

-geert-
4 januari 2008, 16:45
Mee eens!! Bring back knappe muziek :D. Bekend geworden met wat popnummers en nu mooi doen waar die zin in heb. Ik zou em zeker wel keer live willen horen/zien spelen. Gister was een coole documantaire op tv over het begin van britse blues en rock over the who en the yardbirds animals rolling stones etc, het publiek toen had die muziek nog nooit gehoord en vond het geweldig. Is wel heel anders maar nu toch wel beetje hetzelfde misschien, op deze manier horen wel veel mensen blues muziek die het nog niet of anders misschien niet zouden horen :P.. heheh. Anyway hij speelt lekker met passie en gevoel.. goeie muziek.

new deep
5 januari 2008, 00:37
Beste concert (Melkweg 2006) waar ik de laatste jaren heen ben geweest!
Ik zou graag zien dat hij binnenkort nog eens in de Melkweg komt, niet erg waarschijnlijk alleen.

cosmos
8 januari 2008, 21:03
Ben in september naar de Royal Albert Hall geweest...wat een gitarist!!
Schijnt dit jaar ook weer met het JMTrio te gaan touren, maar goed, dat zal wel weer niet Europa zijn... :(

Luke-wannabe
9 januari 2008, 10:42
Ben in september naar de Royal Albert Hall geweest...wat een gitarist!!
Schijnt dit jaar ook weer met het JMTrio te gaan touren, maar goed, dat zal wel weer niet Europa zijn... :(
Hij moet wel.

new deep
10 januari 2008, 21:19
Hij heeft nu wel zo'n status bereikt in de US dat hij eigenlijk het land niet meer uit zou hoeven. Misschien vind hij het leuk om een tamelijk fris nieuw publiek aan te spreken, dit zou een beweegreden kunnen zijn voor een nieuwe Europese tour of reeks optredens.

rockandrolling
10 januari 2008, 21:59
Ben in september naar de Royal Albert Hall geweest...wat een gitarist!!
Schijnt dit jaar ook weer met het JMTrio te gaan touren, maar goed, dat zal wel weer niet Europa zijn... :(

Ik vraag me dan altijd af "waar heb je dat gehoord?"
Overigens wel te gek dat je zulke "nieuwtje" post! :)!!

cosmos
27 januari 2008, 13:04
Ik vraag me dan altijd af "waar heb je dat gehoord?"
Overigens wel te gek dat je zulke "nieuwtje" post! :)!!
hier (http://www.bassplayer.com/article/pino-palladino/nov-06/23886)
:-)

"and the John Mayer Trio will be back—which I’m thrilled about, because it’s some of the most fun I’ve ever had"

rickert
27 januari 2008, 13:19
hier (http://www.bassplayer.com/article/pino-palladino/nov-06/23886)
:-)

"and the John Mayer Trio will be back—which I’m thrilled about, because it’s some of the most fun I’ve ever had"
Kan niet wachten :satisfie:

cosmos
28 januari 2008, 13:49
Of we moeten richting Engeland reizen!

http://www.hydeparkcalling.co.uk/home/

rickert
28 januari 2008, 13:52
Da's niet met het trio denk ik! Maar Sheryl Crow en Starsailor vind ik nix:p PLus het is heel duur!

cosmos
28 januari 2008, 20:31
Van zijn site:
Hard Rock Calling, the new name of London's legendary concert series held at Hyde Park, will be held this year on June 28-29. Lineups are below (with additional acts to be announced). Ticketing information is here - a presale begins tomorrow (Tuesday, January 29); the public onsale date is this Friday, February 1.

Saturday, June 28
Eric Clapton
Sheryl Crow
John Mayer

Sunday, June 29
The Police
KT Turnstall
Starsailor

Additional updates for 2008 will be posted soon.

John Mayer in het Westerpark? Zou wel de bom zijn!

stratestic
28 januari 2008, 21:37
Die zaterdag in london ziet er trouwens ook niet verkeerd uit.
Bovendien denk ik dat de kaartverkoop niet in te schatten is vorige keer was hij in de melkweg en dat was binnen een paar minuten uitverkocht.
Ben benieuwd waar hij dan zou moeten spelen Ahoy is dan ook wel te klein en
hij zal echt niet een paar dagen blijven.

rickert
29 januari 2008, 00:03
Misschien ga ik wel naar Londen de 28ste!

DTmaster
6 februari 2008, 09:20
kon je beter naar de Albert Hall gaan, dit word denk ik echt een massa productie dus als ik zou gaan zou ik wel voor de max gaan dus HELEMAAL vooraan hahaha succes !!!

DTmaster
6 februari 2008, 09:32
Get The Funk Out Hell Yeah dit gaan wij noteren, 2008 word echt weer een comeback jaar

Van Halen
MJ
Extremen

wie nog meer ????

rockandrolling
6 februari 2008, 17:18
Doe geen moeite om naar de UK te gaan, ik durf bijna m'n hand in 't vuur te steken dat ie naar nederland komt (of het North Sea, of de HMH)
Noem 't maar intuïtie... ;)

DTmaster
7 februari 2008, 21:30
jaja dat dachten we ook toen die naar de Royal Albert Hall ging !!!!

bij zijn 5e albums ofzo komt die weer eens naar ons toe !!!!

stratestic
21 februari 2008, 09:32
HIJ KOMT naar Nederland. Den Haag om precies te zijn. Zie GIGS/concerten

paulbekkers
21 februari 2008, 11:03
Is toch raar dat ze hem daarvoor strikken.
Ik zou eerder denken dat hij nog een "kleine zalen tour" in NL zou doen.

Maar....misschien komt er nog wel meer bij.
Iemand enig idee hoeveel die picnic in the park kaarten gaan kosten a.s. zaterdag?

stratestic
21 februari 2008, 11:19
Hij was een paar jaar geleden in de Melkweg voor een concert en dat was binnen 10 min. uitverkocht. Daarom denk ik niet dat een kleine zalen tour nodig is.
Bovendien is hij in londen samen met Clapton hoofdact en dat is echt geen klein festival (Highde park)

Wat de kaarten kosten weet ik niet maar ik ben bang dat ze flink aan de prijs zullen zijn.

paulbekkers
21 februari 2008, 11:55
Alsof picnic in the park gigantisch groot is.....

WICKED
22 februari 2008, 10:35
ja weet iemand er meer van? ik kan niks over de kaartenverkoop vinden

rickert
22 februari 2008, 11:54
ja weet iemand er meer van? ik kan niks over de kaartenverkoop vinden
Die begint zaterdag, maar dat mag niemand weten.

hendrix_appendix
22 februari 2008, 12:12
Morgen dus? Hmmz, denk dat ik maar eens voor het postkantoor ga liggen dan.

rickert
22 februari 2008, 12:19
Haal gelijk voor mij, ik moet 9uur werken goddamn!!!

WICKED
22 februari 2008, 13:49
hoe duur dan?:o me geld raakt een beetje op met al die concerten:)

WICKED
23 februari 2008, 14:17
ja dag 75 euro..

rickert
23 februari 2008, 16:43
Ben je waus? 53 euro ofzo, en er spelen meerdere bands.

sebastiaan88
23 februari 2008, 20:18
53 incl service kosten 47 zonder Ik (zijn grootste fan:P) heb ze al:D:D:D:D
Eindelijk, klote melkweg, was net niet op tijd. maar nu ga ik er heen

cosmos
3 maart 2008, 23:06
Gitaarsolootje van John Mayer (op Michael Jackson's Beat It) kun je hier (http://www6.islandrecords.com/site/av.php?bcpid=1315753316&bclid=1295326835&bctid=1437076211) vinden!

stratestic
4 maart 2008, 11:58
Dat is echt leuk gedaan maar is het werkelijk John Mayer en niet fall out boy zoals in het scherm staat? Ik vind dat altijd mooi en knap als een gitarist iets anders naspeelt op gitaar. :rockon:

Herman
4 maart 2008, 20:25
Je kan mij meer vertellen, maar dat is Mayer niet. Dat is inderdaad gewoon Fall Out Boy.

cosmos
6 maart 2008, 13:45
Sorry, maar het is wel degelijk John Mayer.

Herman
6 maart 2008, 17:12
No offence..maar mag ik vragen waarop je dit baseert?

Ik vind het geluid van het geheel al op weinig lijken wat ik mayer heb horen doen (nou ben ik verder ook geen kenner ofzo, maargoed.) en die zanger is ook 100% van Fall Out Boy. En zo'n gitaargeluid zou ik ook niet echt Mayer zoeken.

Ik denk nog steeds dat het hem niet is namenlijk, en als het klinkt als FOB, en het ook nog eens in beeld staat...ja, dan heb ik toch wel redelijke vermoedens dat het daadwerkelijk FOB is. :D

*EDIT*
Sorry maar je kan inderdaad wel eens gelijk hebben. Ik heb met mijn stomme kop niet gelezen dat het om de solo moest gaan, my bad:). Ik ging er dus van uit dat het Mayer het hele nummer (mee) speelde. De solo kun je inderdaad nog wel eens gelijk in hebben, ik heb het idee sommige dingetjes wel te kunnen plaatsen bij hem.. (hoewel ik zoveel tremolo niet van hem gewent ben).

DTmaster
6 maart 2008, 19:41
het is gewoon een kut solo met alleen simpel geneuzel en als die trucjes moeten het cooler maken haha zo kan je pas rijk worden, slimme gasten die van Fall out Boy

Luke-wannabe
6 maart 2008, 20:43
Ik vind het een supertof nummer, maar weet 99,9% zeker dat hier geen John Mayer bij betrokken is. Klinkt in de verste verte niet als Sjonnie.

Trouwens best een vette solo. Had niet verwacht dat die gasten zo konden spelen.

almarvk
6 maart 2008, 20:52
Tis 'm toch echt.

Mitch
6 maart 2008, 21:41
Nietes :D
Komisch, officiele Island site, er staat duidelijk Fall Out boy featuring Joh Mayer en dan nog kiften of 't 'm nou is of niet. Gitaarnetforum op zijn best!

Lelijke solo trouwens.

Luke-wannabe
6 maart 2008, 21:48
Tis 'm toch echt.
Hoe weet je dat? Vraag ik me serieus echt af.
Als ik die track luister (inmiddels al 4 keer) hoor ik er echt geen Sjon in.

DTmaster
6 maart 2008, 22:51
Na dat hij de single 'Say' heeft uitgebracht wat ook behoorlijk ruk was kan het toch wel kloppen denk ik.

almarvk
7 maart 2008, 08:41
Hoe weet je dat? Vraag ik me serieus echt af.
Als ik die track luister (inmiddels al 4 keer) hoor ik er echt geen Sjon in.
Door meerdere bronnen bevestigt en ook door de platenmaatschappij.

hendrix_appendix
7 maart 2008, 10:26
Tuurlijk klinkt het niet als John Mayer, hij speelt niet zn eigen solo en dat over een humbuckergitaar (denk ik) met een hoop gain. Das voor hem nogal ongebruikelijk niet?

Luke-wannabe
7 maart 2008, 16:25
Tuurlijk klinkt het niet als John Mayer, hij speelt niet zn eigen solo en dat over een humbuckergitaar (denk ik) met een hoop gain. Das voor hem nogal ongebruikelijk niet?
Maar dan alsnog zou je wel horen aan zijn 'geluid' wat uit zijn vingers komt en speelstijl enzo. Ik betwijfel het nog steeds.

rickert
7 maart 2008, 17:07
Jij twijfelde bij dat ene timberlakefilmpje ook of het mayer was, terwijl het ervanaf droop:p

Luke-wannabe
7 maart 2008, 17:53
Jij twijfelde bij dat ene timberlakefilmpje ook of het mayer was, terwijl het ervanaf droop:p
Toszzzzzz ga dan luisteruuh!

rickert
7 maart 2008, 18:03
Toszzzzzz ga dan luisteruuh!
Al meerdere malen gehoord pik!

Luke-wannabe
7 maart 2008, 19:19
Al meerdere malen gehoord pik!
O... Nou ik blijf erbij.

hendrix_appendix
10 maart 2008, 01:10
Maar dan alsnog zou je wel horen aan zijn 'geluid' wat uit zijn vingers komt en speelstijl enzo. Ik betwijfel het nog steeds.

Gast, waarom wil je het per se niet geloven? :dontgeti:

Luke-wannabe
10 maart 2008, 07:40
Gast, waarom wil je het per se niet geloven? :dontgeti:
Omdat ik ernaar luister en concludeer dat die speelstijl verre van John Mayer is.

Squier4ever
10 maart 2008, 14:53
Die solo klinkt als John Slayer.....

Clox
15 maart 2008, 12:12
Ik zat gisteren weer eens te kijken naar covered in rain...naar mijn mening een van de beste gitaarsolo's ooit. En een lekker nummer eromheen.

Wat ik me nou afvroeg is hoe hij die tone in het begin krijgt? Speelt ie nou op zn tussenstandje neck-middle met een compressor en wat delay, of wat anders?
En voor het geval dat ie een delay gebruikt, weet iemand ook welke...of wat voor settings? Heb al een beetje zitten zoeken naar zn gear, maar heb nog niet echt iets duidelijks over delaypedalen gevonden.

rickert
15 maart 2008, 14:58
Hij wisselt nogal eens. Ik heb al eens de T-rex delay op z'n board gezien maar ook gewoon een Boss.

stratestic
15 maart 2008, 20:48
Hij wisselt inderdaad veel van spullen. Hij kan natuurlijk alles krijgen wat hij wil.
Hij speelt in die youtube cover van Timberlake met een nieuwe Roland Space Echo.

MonkeyFace
18 maart 2008, 22:55
Het is wel degelijk John in het FOB nummer. En sterker nog, volgens mij speelt ie het nog op een strat ook :P Ik kan zonder al teveel problemen nagenoeg dezelfde sound uit mijn Strat krijgen, kwestie van het halselement pakken (overwound single coil), en op mn Vox AD50VT de Modern High Gain setting pakken, gain op 8 en wat delay erbij :P

Ook het out of tune 'unbenden' doet John wel vaker (pak verschillende live uitvoeringen van Gravity). Dat het verder niet geheel zijn stijl is is logisch, het is immers een remake van een Van Halen solo... ;)

Frumour
24 maart 2008, 13:38
Hajo!

Ik ben de laatste tijd ook erg in john mayer en vond het onnodig om een nieuw topic te openen dus ik stel mijn vraag hier.

Ik ben helemaal weg van zijn solo sound voorbeeld:Solo Sound (http://www.youtube.com/watch?v=WEgUUTkqRRQ)

En ik wil dat een beetje benaderen , ik zat te denken aan een Marshall Bluesbreaker BB-1.
Is dat een goeie keuze?

Frumour

Clox
24 maart 2008, 16:50
Als je zorgt dat je gewoon een mooie clean hebt, het liefst een fender, of gewoon een van zijn two rock signature amps a $7000 hebt kom je iig al een heel eind. Voor z'n solo's gebruikt ie verder meestal een tubescreamer, marshall bluesbreaker of een boss bluesdriver. Soms nog wel is wat delay, maar daar had ik dus ook al een vraag over gesteld.

Volgens mij staat er ergens in dit topic (anders moet je even googlen, zo gevonden) nog een interessant stukje over hoe JM zelf denkt over zijn overdrives.

stratestic
24 maart 2008, 17:52
Die uitleg van hemzelf staat in dit topic dat ik ooit ben gestart.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99033&highlight=sound+john+mayer

Wat denken jullie trouwens zou een Fuchs versterker met 6V6 buizen in de buurt komen? Ik hier weinig over die versterkers vinden.

Lexvandoef
24 maart 2008, 22:28
Fuchs versterkers zouden volgens mijn op Dumble achtige versterkers gebaseerd zijn. Als dat klopt, dan moet je met een strat wel een john mayer clean er uit kunnen toveren. Marshall bluesbreaker pedaaltje ervoor en gaan!

hendrix_appendix
24 maart 2008, 23:57
En debiel erbij kijken, werkt bij JM zelf ook.;)

joesman
24 juni 2008, 14:16
Debiel kijken of niet,
zondag speelde John Mayer weer een dijk van een set in het zuiderpark in Den Haag. Wat hij liet horen was gewoon pure klasse en zijn sound was om vingers en duimen bij af te likken. Zelden een gitarist gehoord die zo muzikaal speelt,hij speelt geen noot teveel en speelt iedere noot met zo veel gevoel dat zelfs ik (nochtans een absolute heteroseksueel) soms jaloers werd op jennifer aniston

hendrix_appendix
24 juni 2008, 14:38
Ghehe, was ook niet bedoelt om af te zeiken, ik was er ook bij en begin nog steeds te grijnzen als ik aan het concert terug denk, wat een complete muzikant is die het toch. Speelde de bassist nu eigenlijk op gitaaramps? Divided by 13's waren het geloof ik, of zijn daar ook bassuitvoereingen van? :???:

Weckl
24 juni 2008, 18:18
Ja, daar stond ik ook van te kijken.
http://www.dividedby13.com/tbl200.html

Luke-wannabe
25 juni 2008, 00:26
Debiel kijken of niet,
zondag speelde John Mayer weer een dijk van een set in het zuiderpark in Den Haag. Wat hij liet horen was gewoon pure klasse en zijn sound was om vingers en duimen bij af te likken. Zelden een gitarist gehoord die zo muzikaal speelt,hij speelt geen noot teveel en speelt iedere noot met zo veel gevoel dat zelfs ik (nochtans een absolute heteroseksueel) soms jaloers werd op jennifer aniston
Zijn John Mayer en Jennifer Aniston een setje? Wist ik helemaal niet. Wat een mazzelpik :satisfie:

Back ontopic yall :p

rickert
25 juni 2008, 00:31
Duhuh spuit 11:seriousf:

Ik vind z'n ES errrrrrg sjiek!

http://85.17.225.35/277350001-277400000/277365101-277365200/277365180_6_Iioq.jpeg

Krijg er GAS van!

En erg strakke japanse sleeve:

http://www.nufoto.nl/wp-content/uploads/2008/06/john-mayer2_2f6213b8c4bb6fc3913928450a8b9099eb4c1f07.jp g

hendrix_appendix
25 juni 2008, 00:44
Heb je nog meer van die foto's Rick? Kan ik nog als rukprentj..eh wallpaper gebruiken.

rickert
25 juni 2008, 00:47
http://john-mayer.hyves.net/fotos/ hier staan d'r van goede fotograven bij.
Leuke riedel:
http://img150.imageshack.us/img150/6144/jmyd3.jpg

rickert
25 juni 2008, 00:54
http://img508.imageshack.us/img508/6237/img0351yl9.jpg

http://img508.imageshack.us/img508/8417/img0397ga5.jpg

Hoppa!

hendrix_appendix
25 juni 2008, 01:02
Dank u zeer! Man wat word ik weer blij van die foto's!

Luke-wannabe
25 juni 2008, 01:12
Duhuh spuit 11:seriousf:
Hoe moes ik dat nou weteh.

hendrix_appendix
25 juni 2008, 01:15
*Zucht* Zowel CosmoGirlz als Rtl Boulevard hebben het erover!

Know you gossip know-how girl! :stop:

JeroenSchaaf
25 juni 2008, 09:28
Gafe foto's Rick!

was ik er maar bij!

Wat heeft die gast een sound , en te gave gitaren! :cheerup:

Herman
25 juni 2008, 15:50
Whoah, veel gitaren idd! En ik wist neit dat de beste man zelfs een PRSje op het podium gebruikte! Vet man! :)

Net van een vriend Continuum gekregen, te gekke cd!