PDA

View Full Version : John Mayer



Pagina's : 1 [2]

rickert
25 juni 2008, 16:31
Alleen bij stitched up! Duur dingetje trouwens, zo 4000 euri.

leif
25 juni 2008, 17:14
http://img508.imageshack.us/img508/8417/img0397ga5.jpg
Hoppa!

Die tattoo's had hij nog niet in 2007!!!

Weckl
25 juni 2008, 18:12
Volgens deze site: http://www.j-mayer.org/aboutjohn/tattoos/ is de 'sleeve' pas in mei en juni gezet.

rickert
25 juni 2008, 18:23
Klopt, ws in zijn eenzame reis door Japan! Daar heeft hij die oude Fender Blues Jr. ook op de kop getikt.

JeroenSchaaf
26 juni 2008, 09:46
Owke , maar die fender bleus jr gebruikt die niet op het podium?

Lexvandoef
26 juni 2008, 10:00
Nope. alleen in de studio.

leif
26 juni 2008, 17:33
Nope. alleen in de studio.
hij gebruikt onstage two rock. en wat pedalen :chicken:

Lexvandoef
26 juni 2008, 20:43
hij gebruikt onstage two rock. en wat pedalen :chicken:

Ja dat weet ik :satisfie: Ik zeg toch ook niet van niet ;)

leif
26 juni 2008, 22:19
Ja dat weet ik :satisfie: Ik zeg toch ook niet van niet ;)
das waar> weet je ook wat voor pedalen??

rickert
27 juni 2008, 00:01
Dat verschilt echt ongelovelijk. Ik heb foto's van z'n pedalboard maar dat veranderd zo vaak!

Ik heb trouwens het hele DENHAAGconcert in HDkwaliteit vanaf front row:D Supervet!

DREAMMACHINE
27 juni 2008, 21:52
mod-edit...........

Weckl
28 juni 2008, 14:49
Net de nieuwe DVD binnengekregen, ik heb nog niet alles gezien maar het ziet er héél mooi uit.
Het geluid is ook echt super, let maar eens op de bas hoe die in de mix ligt.

Luke-wannabe
28 juni 2008, 16:27
Ik heb hem ook net binnen!!

blindfaith85
28 juni 2008, 18:58
Hi,

heb dvd gekeken en erg mooi alleen jammer van vultures en i don't truste myself en belief, niet echt mijn favo nummers, maar verder erg lekker, met name trio werk en slowdancing! en Tering wat heeft die gozer gave gitaren!

Philippe
29 juni 2008, 00:47
Ik vind John Mayer geweldig.
Slow dancing in a burning room is naar mijn mening 1 van de betere nummers van de afgelopen 15 jaar.

en wat een retestrakke sleeve

http://www.j-mayer.org/images/aboutjohn/tattoo010big.jpg

Dit vind ik ook een bijzonder mooie en originele tattoo met een leuke achterliggende gedachte:

http://www.j-mayer.org/images/aboutjohn/tattoo005.jpg

Hoolaa
29 juni 2008, 17:13
heb de cd besteld :)

weet iemand trouwens wat voor effect er op het intromelodietje van trust myself zit?!

rickert
29 juni 2008, 23:28
Een filter?

hendrix_appendix
30 juni 2008, 00:50
Gewoon je tonepot bijna dichtdraaien en dan je halselement gebruiken.

Luke-wannabe
30 juni 2008, 01:01
Nee volgens mij een envelope filter met waarschijnlijk je tonepot ver dicht idd. Of dat ding gewoon zo afgesteld dat ie amper hoog door laat.

blindfaith85
30 juni 2008, 13:08
is als het goed is zijn adralinn of hoe je dat ook spelt

Mitch
30 juni 2008, 14:15
excuus als het niet mag, die torrent. Maar john mayer is zelf iemand die het promoot zo veel mogelijk foto's/audio/video van hem online te zetten. Lijkt mij voor een artiest de juiste instelling!...
Ik dacht niet dat John Mayer de dienst uitmaakte in Nederland? Downloaden is nog steeds verboden, of hij het nou goed vindt of niet. Op het forum vind je dan ook een zero-tolerance beleid. Is algemeen bekend en het staat ook in de regels. Nog zo'n grap en je hebt een weekje forumvakantie.

marc_o
1 juli 2008, 12:35
Ik vind het erg opwindend als je zo streng bent Mitch...


Man amongst men.

LuukieRayVaughan
1 juli 2008, 16:11
Ik wil ook in het rood kunnen schrijven!!

Lexvandoef
1 juli 2008, 16:16
dan kan gewoon hoor, het is alleen niet gebruikelijk en wordt niet gewaardeerd :stop:

JeroenSchaaf
2 juli 2008, 10:22
Rood is echt gay!
Kun je beter in roze gaan schrijven!

Mwah luister de afgelopen dagen die nieuwe dvd van john... dammm wat een tone!

Hoolaa
2 juli 2008, 17:30
check ook vooral de acoustische nrs. echt waanzig hoe die vent neon speelt

rickert
2 juli 2008, 17:31
Ik wou dat ik Neon kon spelen :sneaky:

Nielsje
2 juli 2008, 17:36
dan kan gewoon hoor, het is alleen niet gebruikelijk en wordt niet gewaardeerd :stop:

Kijk eens naar je eigen onderschrift, wordt niet gewaardeerd hoor ;).

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 19:39
Kwam net tegen!

http://www.youtube.com/watch?v=1KRal8wzpC8

Luke-wannabe
23 juli 2008, 20:35
Omg hij heeft ook echt die EVH Strat! Coool!!



Edit: Omg wat vet hij speelt ook echt als Van Halen inclusief 'Brown Sound'!

E-J
23 juli 2008, 20:39
Die sound heeft hij inderdaad, maar WAT EEN AANSTELLER!

Luke-wannabe
23 juli 2008, 20:40
Aansteller? :dontgeti:

Frumour
23 juli 2008, 20:44
Zie hem rond 4:20.. Wat een sukkel zeg... Kon hem eerst wel goed waarderen, maar ik vind het gewoon niet bijzonder..

Luke-wannabe
23 juli 2008, 20:55
Damn wat een bullshit.. Hij staart gewoon lekker te rocken..

new deep
23 juli 2008, 22:01
Cool man! "Cause it's summertime baby and I only take myself serious in the fall" :)

new deep
23 juli 2008, 22:02
Die sound heeft hij inderdaad, maar WAT EEN AANSTELLER!

Die snap ik ff niet, maar die 2e gitarist komt akelig dicht bij DLR.

E-J
23 juli 2008, 22:17
Tja... ik vind gewoon dat die blik, die houding zo over de top is. Mayer heeft (voor mij) echt een houding dat hij vindt dat hij de beste gitarist ter wereld is. Zijn spel/sound vind ik in het algemeen zo niet zo baanbrekend/speciaal/uit duizenden te herkennen. Het lijkt mij teveel op iemand die graag als Jimi Hendrix/SRV wilt zijn. En in het laatste videotje weer Eddie van Halen. Wat wilt 'ie nou eigenlijk? Waarom niet een eigen draai aan het nummer geven? Nee, geef mij maar een Joe Bonamassa of Eric Johnson.

Afijn, dit wilt niet zeggen dat ik hem een slechte gitarist. Integendeel.

Luke-wannabe
23 juli 2008, 22:44
Grappig dat meningen zo kunnen verschillen. Ik vind eigenlijk helemaal niet als SRV en hendrix klinkt. Natuurlijk zijn er erg veel overeenkomsten, maar ik herken zijn sound, stijl, nootkeuze uit duizenden.
Hij heeft wel meer covers gedaan trouwens, die zijn wel erg in z'n eigen stijl.

JeroenSchaaf
23 juli 2008, 23:22
Ik vond het zelf wel lache dat hij ook redeloijk in deze stijl kan spelen!|

Thundermane
24 juli 2008, 11:43
Ik vind het klote dat ie z'n bos haar niet meer heeft.
Nu mot ik niks meer van ehm.

Mitch
24 juli 2008, 12:24
Hier moet je duidelijk de humor van inzien. Bij Amerikaanse artiesten is het een stuk meer gebruikelijk om een duidelijk eerbetoon te brengen aan je voorbeelden of helden, waarbij je dan jezelf (ook als gearriveerd artiest) duidelijk minder serieus neerzet. Dat doet Mayer hier prima.
Die gozer zingt het geweldig trouwens en grappig detail is dat aan het eind, als -ie nog niet klaar is met crowdsurfen en de zang moet weer beginnen Mayer het zelf probeert maar zich al snel weer realiseert waarom -ie het zelf niet zingt :D Met dat geforceerde stemmetje van 'm haalt -ie dat natuurlijk niet. Gelukkig heeft -ie een prima band en voelt de bassist het snel aan, die redt 'm door de zang over te nemen. Mooie aktie!

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 12:28
Daar hadden roy en ik het gisteren ook over! de band let goed op elkaar!

John mayer voor een optreden , '' i got your back ''

Thundermane
24 juli 2008, 12:43
Daar hadden roy en ik het gisteren ook over! de band let goed op elkaar!

John mayer voor een optreden , '' i got your back ''
Dat is inderdaad wel heel mooi :)
Zo'n band met elkaar mag ik van dromen binnen mijn metalband!
Ach ja mijn tijd komt nog wel :D

arjanb01
24 juli 2008, 12:48
Laat hem bij zn eigen stijl blijven, dit is NO WAY de stijl van Eddie. Er is maar 1 Eddie van Halen.
Ach ja, hij loopt nu met die griet Jennifer Aniston, en dan moet hij in 1x met ontbloot bovenlijf op het podium staan....
Puberaal.

jaspie
24 juli 2008, 13:08
http://www.youtube.com/watch?v=3D8qUqAmyRY

200 gitaren, fucking hell wat moetie al die dingen.
En jazz chops heeftie ook nog:P pffff

Mitch
24 juli 2008, 13:22
Laat hem bij zn eigen stijl blijven, dit is NO WAY de stijl van Eddie. Er is maar 1 Eddie van Halen.
Ach ja, hij loopt nu met die griet Jennifer Aniston, en dan moet hij in 1x met ontbloot bovenlijf op het podium staan....
Puberaal.
Zegt het laatste woord nou iets over je post of over Mayer :D

Thundermane
24 juli 2008, 13:42
http://www.youtube.com/watch?v=3D8qUqAmyRY

200 gitaren, fucking hell wat moetie al die dingen.
En jazz chops heeftie ook nog:P pffff
inderdaad, 200 gitaren, daar zou ik in mijn hele leven waarschijnlijk niet eens op spelen.
Niet alsof ik dat ook maar wil, voor mij zou 1 jazz gitaar genoeg zijn, en daarnaast wel een stuk of 50 metalgetaatjes...
maar kom op 200? poser :p

Luke-wannabe
24 juli 2008, 13:48
http://www.youtube.com/watch?v=3D8qUqAmyRY

200 gitaren, fucking hell wat moetie al die dingen.
En jazz chops heeftie ook nog:P pffff
Ik zou het ook hebben als ik zo veel geld zou hebben als hij. Maar hij zegt ook dat ie ze allemaal gekregen heeft. Echt zo ziek..

EuroCinema
24 juli 2008, 14:15
Ah man alleen die L5 al. En die 335. Nou ja, doe de hele zwik maar gewoon eigenlijk :satisfie: Hemels, dit.

paulbekkers
24 juli 2008, 14:20
Tja... ik vind gewoon dat die blik, die houding zo over de top is. Mayer heeft (voor mij) echt een houding dat hij vindt dat hij de beste gitarist ter wereld is. Zijn spel/sound vind ik in het algemeen zo niet zo baanbrekend/speciaal/uit duizenden te herkennen. Het lijkt mij teveel op iemand die graag als Jimi Hendrix/SRV wilt zijn. En in het laatste videotje weer Eddie van Halen. Wat wilt 'ie nou eigenlijk? Waarom niet een eigen draai aan het nummer geven? Nee, geef mij maar een Joe Bonamassa of Eric Johnson.

Afijn, dit wilt niet zeggen dat ik hem een slechte gitarist. Integendeel.

Serieus......
Dit soort "meningen" zijn echt zooooooo nikszeggend.

"...een houding dat hij vindt dat hij de beste gitarist ter wereld is..."
Lijkt verdacht veel op van die typische vrouwenruzies:
vrouw 1: "Ik vind haar zo'n kutwijf. Ze kijkt me altijd zo arrogant aan."
vrouw 2: "Ja klopt, echt stom he?"

Prima als je Bonamassa en Jonson beter vindt (inderdaad ge-ni-ale gitaristen), maar begin daar dan over, in plaats van die ongefundeerde afzeikerij. Doet een bekende gitarist eens leuk een covertje dat je niet verwacht van hem, krijgt hij het gezeik dat hij op die artiest wil lijken.

Je hóeft niet van hem te houden, maar geef niet zo'n kut-reden.

JeroenSchaaf
24 juli 2008, 14:23
John Mayer = een Baas!

Mooie collectie en gaaf filmpje!!!

Kim Wilson
24 juli 2008, 14:25
Nou ja, iemand een idool vinden heeft te maken met het totaalplaatje, ook de performance. Ik heb Danny Bryant een keer live gezien, en ondanks dat ie zeker niet onverdienstelijk speelt, is het absoluut niet mijn favoriete gitarist. Staat ook vooraan het podium alsof ie God himself is. En dat hoeft van mij ook niet zo nodig.

Herman
24 juli 2008, 14:28
Haha geweldig hoe die kerel vraagt aan Mayer of ie mag crowdsurfen. :seriousf:

Vind het wel een leuk filmpje, idd leuk hoe Mayer de zang probeert over te nemen :D

E-J
24 juli 2008, 15:04
Serieus......
Dit soort "meningen" zijn echt zooooooo nikszeggend.

"...een houding dat hij vindt dat hij de beste gitarist ter wereld is..."
Lijkt verdacht veel op van die typische vrouwenruzies:
vrouw 1: "Ik vind haar zo'n kutwijf. Ze kijkt me altijd zo arrogant aan."
vrouw 2: "Ja klopt, echt stom he?"

Prima als je Bonamassa en Jonson beter vindt (inderdaad ge-ni-ale gitaristen), maar begin daar dan over, in plaats van die ongefundeerde afzeikerij. Doet een bekende gitarist eens leuk een covertje dat je niet verwacht van hem, krijgt hij het gezeik dat hij op die artiest wil lijken.

Je hóeft niet van hem te houden, maar geef niet zo'n kut-reden.

Volgens mij snap jij mijn punt niet. Dit is niet bedoeld om hem af te zeiken. Wat voelt iedereen zich altijd toch weer gauw aangevallen. :cheerup:

paulbekkers
24 juli 2008, 15:07
Volgens mij snap jij mijn punt niet. Dit is niet bedoeld om hem af te zeiken. Wat voelt iedereen zich altijd toch weer gauw aangevallen. :cheerup:

Ik voel me niet aangevallen hoor, maar ik erger me altijd een beetje aan mensen met van die onzin-meningen.

MarkV
24 juli 2008, 15:09
Ik vind het klote dat ie z'n bos haar niet meer heeft.
Nu mot ik niks meer van ehm.
Beter kort haar dan langzichtig... :chicken:

E-J
24 juli 2008, 15:15
Ik voel me niet aangevallen hoor, maar ik erger me altijd een beetje aan mensen met van die onzin-meningen.

Het enige wat ik bedoel is dat ik vind dat hij zich een beetje aanstelt. Meer niet. Goed?

Luke-wannabe
24 juli 2008, 15:20
Ja maar je zegt wel dat hij een uitstraling is dat -ie zichzelf de beste vind.. Ben ik het gewoon totaal niet mee eens.

E-J
24 juli 2008, 15:26
Ja maar je zegt wel dat hij een uitstraling is dat -ie zichzelf de beste vind.. Ben ik het gewoon totaal niet mee eens.

Dat haal ik meer uit interviews met hem, waarmee hij zichzelf vergelijkt met BB King, Clapton. Ik heb hem al meerdere keren zien zeggen dat wanneer hij stopt met gitaarspelen, hij op zijn minst in dat rijtje beroemdheden past etc :)

Luke-wannabe
24 juli 2008, 16:15
Dat haal ik meer uit interviews met hem, waarmee hij zichzelf vergelijkt met BB King, Clapton. Ik heb hem al meerdere keren zien zeggen dat wanneer hij stopt met gitaarspelen, hij op zijn minst in dat rijtje beroemdheden past etc :)
Nou dat is toch een mooi streven. Ik vind het wel goed om doelen te stellen voor jezelf. Beter dan te stoppen omdat je 'toch nooit zo goed word'.

Mitch
24 juli 2008, 16:41
Als je kijkt naar populariteit heft -ie dat niveau al bereikt. Nou nog kijken of -ie 't op een wat langere termijn volhoudt, na de onvermijdelijke tegenslagen. King, Clapton, ze hebben allemaal slechte periodes gehad, muzikaal, financieel of privé. Eens kijken of onze jonge vriend dat soort dingen ook kan overwinnen. Dán past -ie past in dat rijtje.

blindfaith85
24 juli 2008, 17:42
Hi

Ik mag hem wel zolang hij maar niet te poppy speelt zoals 'neon' of 'vultures' maar nummers als 'slow dancing', 'in repair', 'Try trio' of zijn hendrix/SRV covers en dergelijke mag ik graag naar luisteren. En ik denk dat ik net als iedereen retejaloers op zijn gitaar en amp collectie ben. Hoewel ik erg tevreden ben met wat ik zelf heb.

Hoe hij er uitziet maakt mij geen reet uit, en verandert ook mijn indruk van zijn spel niet. Alleen jammer dat zijn sounds beetje van alles wat is en veel wisselt soms mis ik een beetje zijn eigen identiteit. Maar als we naar The Edge kijken, die heeft ook voor elk nummer een andere gitaar en een compleet andere sound en blijft ook top gitarist/band!

Spelling even ernstig opgefrist
Mitch ;)

Herman
24 juli 2008, 19:20
Eehm, dat je Neon onder poppu gooit, prima kan ik nog in komen (hoewel ik dan toch echt al aan andere nummers denk). Maar Vultures vind ik nou niet echt poppy?:???:

*En misschien eerst even je post op eventuele typfouten doorlezen, leest wat makkelijker weg:hippie:

blindfaith85
24 juli 2008, 19:57
@herman, is misschien niet poppy maar wel een schijtnummer naar mijn mening

Mitch
24 juli 2008, 21:40
Beter zo, Herman :D

@bf85: we zitten niet op het Literatuurforum, mar een héél klein beetje op je spelling en/of typefouten letten leest wel wat prettiger weg. :satisfie:

new deep
26 juli 2008, 01:41
Voor de liefhebber:
http://music.msn.com/johnmayer/

een stream van een gedeelte van de nieuwe live dvd, goed geluid voor een on demand registratie.

arjanb01
26 juli 2008, 07:42
Als je kijkt naar populariteit heft -ie dat niveau al bereikt. Nou nog kijken of -ie 't op een wat langere termijn volhoudt, na de onvermijdelijke tegenslagen. King, Clapton, ze hebben allemaal slechte periodes gehad, muzikaal, financieel of privé. Eens kijken of onze jonge vriend dat soort dingen ook kan overwinnen. Dán past -ie past in dat rijtje.

Ondanks dat ik hem af en toe TE poppy vindt en teveel maniertjes heeft is het een meesterlijke gitarist natuurlijk.
Let wel dat King, Clapton en dergelijke in een andere tijd leefden en dat drugsgebruik in de muziekindustrie meer gewoonte was dan uitzondering.
Ik denk dat Mayer wat intelligenter en verstandiger is dan de bovengenoemde en hij wel goeie keuzes zal maken.

Clox
9 november 2009, 17:26
Even een goede schop tegen dit topic: Het nieuwe album is vandaag uitgelekt via de bekende kanalen. Hij ligt de 13e in de winkel. Ik ga maar eens de Vinyl versie halen denk ik.

Album is minder dan Continuum. Erg poppy dit keer. Echter wel met enkele positieve uitschieters. Nu het bluesy gehalte er dus wat af is hoeven we ook wat minder gitaarhoogetpunten te verwachten. Er zitten alleen nog wel wat heerlijke stukjes tussen. De sound die JM dit keer gebruikt in veel solo's doet me een beetje denken aan Jeff Beck. Een scherpe, maar toch fijne tone met soms een lekker stratgeluidje erbij. Assasin en Edge of Desire zijn voor mij in ieder geval de hoogtepunten.

WICKED
10 november 2009, 05:58
Nieuwe album wordt zeker nice.

Xnimez
10 november 2009, 19:51
Zitten zeker lekkere nummers bij. Assassin is het hoogtepunt atm.

Hoolaa
12 november 2009, 00:47
hij valt mij eerlijk gezegd wat tegen. de soul, blues en r&b van continuum is nergens meer te bekennen op deze plaat, erg jammer.
half of my heart, assasin en the edge of desire zijn tof, maar niet geniaal, zoals het merendeel van continuum.
gitaarsound vind ik ook minder mooi dan de vorige plaat...

sja, jammer jammer.... hopelijk gaat hij snel een nieuwe trio plaat maken..

nielsduursma
12 november 2009, 00:55
Ik vind 'm tot nu toe erg vet!

Heb hem even 1 keer vlug doorgeluisterd, ben nu bezig met 'm helemaal lekker te luisteren. Het intro van Heartbreak Warfare is te gek!

Yanniick
12 november 2009, 16:15
Even een goede schop tegen dit topic: Het nieuwe album is vandaag uitgelekt via de bekende kanalen. Hij ligt de 13e in de winkel. Ik ga maar eens de Vinyl versie halen denk ik.

Album is minder dan Continuum. Erg poppy dit keer. Echter wel met enkele positieve uitschieters. Nu het bluesy gehalte er dus wat af is hoeven we ook wat minder gitaarhoogetpunten te verwachten. Er zitten alleen nog wel wat heerlijke stukjes tussen. De sound die JM dit keer gebruikt in veel solo's doet me een beetje denken aan Jeff Beck. Een scherpe, maar toch fijne tone met soms een lekker stratgeluidje erbij. Assasin en Edge of Desire zijn voor mij in ieder geval de hoogtepunten.

Vooral het jeff beck gedeelte ben ik het echt volledig mee eens! Verder zitten er een paar hele mooie nummers bij! Is toch wel een heel ander album dan continuum, denk niet beter. Maar wel lekker!

ThaBluesBreaker
18 november 2009, 01:03
Heerlijk relaxed album!

marc_o
18 november 2009, 10:22
Beetje te relaxed naar mijn smaak, verzandt ergens tussen Continuum en Room for Squares, maar heeft nergens het niveau van die 2...mist het frisse van Room fur Squares en het gitaarwerk van Continuum, maar hey, altijd nog beter dan 90% van de rotzooi die je doorgaans hoort.

new deep
18 november 2009, 17:40
Mijn eerste indruk is niet dezelfde positieve als bij zijn voorgaande platen. Ik denk ook niet dat die indruk erg gaat veranderen, het heeft wat weg van een Paul Mcartney plaat. Ik mis verder de creatieve gitaar dingen en groove.

JelmerOnGuitar
19 november 2009, 12:41
Mijn eerste indruk was Wauw!
Ik vind het een prachtig album. Het is idd veel meer pop. Ik vond de singer/songwriter gecombineerd met Blues van Continuum altijd een hemels geschenk. Ik vind het dan ook erg jammer dat dit album iets minder bluesy is.. Maar ik kan hier wel van genieten.

Ik vind de sound van het album als een geheel echt prachtig.. Heerijk warme sounds, prachtige mix. En vooral de vocalen vind ik qua sound erg mooi. Ik vind ook dat John mooier dan ooit zingt. Veel duidelijker en gewoon mooier:p.. In Assasin, wat ik op dit moment het mooiste nummer vind, hoor je ook dat ie wat freaked met een hele snelle vibrato, prachtig!

Gitaarsounds, ik moest er ff aan wennen moet ik zeggen. Ook omdat ik de gitaarsounds op "where the light is" altijd een van de beste blues gitaar geluiden ooit vond, vond ik dit eerst eventjes jammer.
Maar nu ik er meer naar luister vind ik zn sounds wel heel mooi. Ze zijn wel prachtig gedefinieerd vind ik..

Kortom: ik vind het een heerlijk album waar ik eigenlijk iets meer blues-gitaar had verwacht.


Ik mis verder de creatieve gitaar dingen en groove.

Groove!? Dit album vind ik echt een en al groove! Check hoe weinig Steve Jordan aanraakt en hoeveel zn drums zeggen! Prachtig vind ik het, juist heel groovend...
Of bedoelde je dat niet?

rickert
19 november 2009, 12:59
http://tryjm.com/2009/11/youtube-videos-from-the-fuse-broadcast-1117/

Kijk eens aan.

pieter91
19 november 2009, 14:13
Wat me bij JM altijd opvalt is dat die voorzich een monitor met de tekst heeft staan. Zou die echt die nummers niet uit zijn hoofd kunnen zingen?

cosmos
19 november 2009, 14:33
Ach, dat heeft zelfs Anouk al hoor, is niet zo bijzonder..
All in all keek ik erg uit naar deze plaat, maar ga hem zeker niet grijs draaien. Vond Continuum dan toch zeker een stuk beter..

Mitch
19 november 2009, 14:40
'zelfs' Anouk? :D

cosmos
19 november 2009, 14:44
Nou ja, 'zelfs' :), ik bedoel meer dat dat in Nederland ook gewoon gedaan wordt door artiesten waarvan mensen dat niet zouden denken.
Die live-opnames klinken afentoe echt dramatisch trouwens, tering..!

rickert
19 november 2009, 14:47
Maar er zitten ook erg goede intermezzo's tussen!

Ik kan dat "slagtechniekje" uit STT en HoL eindelijk nailen! Werd tijd:hippie:. Automatisch is Who Says dan ook goed te doen:cooler:

Mitch
19 november 2009, 16:59
Ik ben er drie gestart, ik kon het van geen van allen volhouden om ze af te kijken :(

rickert
19 november 2009, 17:08
Z'n stem zat?

Clox
19 november 2009, 19:06
Opnames zijn gewoon klote. Zijn stem, gitaar en de bas staan veel te hard wat mij betreft. De laatste nummers zijn dan wel weer beter opgenomen...klinken dan ook fijner.

rickert
19 november 2009, 23:06
Ik spoel zo'n beetje alles door daar instrumentale/solo stukken... Heb de nieuwe songs wel geluisterd, opname is inderdaad niet al te best maar boy wat kan hij spelen!

JelmerOnGuitar
20 november 2009, 13:50
Jah klopt, de opnames zijn vrij kut. Maar hij zingt ook niet overal even zuiver, het komt wel op mij over dat hij qua vocals zn dag niet bepaald heeft. Hij zit ook erg veel te zoeken naar de juiste melodie qua stem.
En ik vind dat er een iets te hoog "idols" gehalte in zit. Daarmee bedoel ik die stukjes dat hij, wanneer de song al afgelopen is, nog ff een zin uit het nr zingt met een heel overdreven melodie..

Gitaarspel: Fantastisch, hij wisselt de prachtige melodieen uit de themas van de nummers af met ranzig vette blueslicks..
Hij speelt echt geweldig, groot voorbeeld!

DeiDRagonas
20 november 2009, 15:07
Jah klopt, de opnames zijn vrij kut. Maar hij zingt ook niet overal even zuiver, het komt wel op mij over dat hij qua vocals zn dag niet bepaald heeft. Hij zit ook erg veel te zoeken naar de juiste melodie qua stem.
En ik vind dat er een iets te hoog "idols" gehalte in zit. Daarmee bedoel ik die stukjes dat hij, wanneer de song al afgelopen is, nog ff een zin uit het nr zingt met een heel overdreven melodie..

Dikke +1!

Hij zingt idd veel slechter dan anders en die mix is behoorlijk irritant. De 2e gitarist (die met die computernaam..) zit bijna de hele tijd een beetje links in de mix, maar wordt t nummer daarna als t ff zo uitkomt gewoon keihard verplaatst naar hard rechts.. (:stop:)

Wat je zegt over het Idols gehalte.... Erg slecht en overdreven idd. Ik had het idee dat John wat meer wilde jammen die avond, maar dat de band het niet helemaal goed oppakt ofzo. Slechte performance in elk geval.

Tis nog steeds John Mayer, dus zoals eerder gezegd nog steeds beter dan 90% van de poptroep tegenwoordig, maar damn.. Toch jammer.

D.

:punk:

Mitch
20 november 2009, 15:39
Dat 'poging tot jammen' zou zo maar kunnen. Het verbaasde mij nogal dat -ie herhaaldelijk bij de start van een nummer het publiek de rug toekeerde en een gezellig onderonsje hield met de drummer. Dat kun je wel doen, maar de timing was erg vreemd. Of hij er nou zelf niet lekker in kwam of dat -ie de rest op sleeptouw wilde nemen... geen idee.
Zijn zang irriteert me mateloos. Hij probeert al jaren zijn strot zo af te knijpen dat -ie net een ouwe sigaren rokende alcoholist lijkt. Zo ongelofelijk nep... en ik vraag me af hoe lang zijn stembanden dat gaan volhouden. Op basis van deze opname zou je zeggen: niet lang.

rickert
20 november 2009, 15:40
Dat zou mooi zijn, kan hij zich lekker alleen op gitaar concentreren!

JeroenSchaaf
20 november 2009, 15:47
Ja de zang is echt slecht op deze opname. En dan die mix tering... dat moet toch beter kunnen bij zo'n groot artiest.

Ik mis een beetje (erg) de groove, alles loopt niet zo lekker en klinkt plat. Wat Roy ook zij, hij wil volgens mij een beetje jammen/ dingen uitproberen.

I Don’t Trust Myself vanaf 2:50 ook ontzettend vals wat de tweede/derde gitarist zingt.

Clox
20 november 2009, 16:17
Ben het eens met jullie. Scheen wel dat die mix vooral door de tv opname kwam. Real life klonk het gebalanceerder. Vond dit zo onsamenhanged klinken in verhouding met where the light is. Alsof er heel veel 'ongevulde ruimtes' tussen de instrumenten zaten die er in WTLI niet zaten.

Wat jammen betreft: die nieuwe uitgebreide versie van Waiting on the world to change met dat jazzy einde kan ik wel waarderen.

Brewskie
20 november 2009, 16:36
Zijn zang irriteert me mateloos. Hij probeert al jaren zijn strot zo af te knijpen dat -ie net een ouwe sigaren rokende alcoholist lijkt. Zo ongelofelijk nep... en ik vraag me af hoe lang zijn stembanden dat gaan volhouden. Op basis van deze opname zou je zeggen: niet lang.

Joe Bonamassa had in het begin ook geen goede stem en verdraaide zijn geluid ook behoorlijk. Die heeft nu wel het juiste pad gevonden, vind ik. Joe heeft het de laatste tijd, (zeker ook live) echt een stuk verbeterd.

Van John Mayer vraag ik me wel af hoeveel hij investeert in zangles. Want dat er ruimte voor verbetering is, is evident. Dat 'vals zingen' ligt vast niet aan de monitor alleen.

Dat John een offday had, zou kunnen. Maar waarom dan toch zo'n uithaal proberen in Free falling ? ....onverstandig. :sssh:

JeroenSchaaf
20 november 2009, 16:49
Ja mister JB is echt beter geworden live! maar heeft ook heeeeel veel zanglessen.

Misschien een ideetje voor mister John! :)

Ach en iedereen heeft wel eens een minder dagje.

Mitch
20 november 2009, 17:12
Dat John een offday had, zou kunnen. Maar waarom dan toch zo'n uithaal proberen in Free falling ? ....onverstandig. :sssh:

Die heb ik nog even geluisterd nu. Sowieso snap ik niet waarom -ie nou juist dat liedje gebruikt om er een 'gevoelig' mijn-gitaar-en-ik-liedje van te maken want het is juist zo'n lekker poppy nummer, maar oh mijn god die uithaal :dontgeti: En je hoort het hele nummer al dat -ie niet lekker zit op zijn kopstem en dan tóch doen.... da's wel heel eigenwijs.

Maar goed, zelf maar weer eens proberen op 2e stem de hele avond zuiver te blijven en dan morgen verder anderen afzeiken ;)

JeroenSchaaf
20 november 2009, 17:57
...

Maar goed, zelf maar weer eens proberen op 2e stem de hele avond zuiver te blijven en dan morgen verder anderen afzeiken ;)

Succes :D

Ben nu Free Falling aan het terug kijken.

Luke-wannabe
20 november 2009, 22:12
Wat een gemiep zeg :stop: Éen keer niet zo geweldig als Where The Light Is/Try en gelijk gezeur.
Heb alleen Heartbreak Warfare nog maar gezien, dus misschien moet het nog komen, maar okay.. Ik vind het een beetje overdreven dat er dan weer zoveel over gemiept moet worden. Probeer het zelf maar eens.

En wát een geweldige solo in Heartbreak zeg. VET.

rickert
21 november 2009, 11:32
Kijk ze nou maar gewoon allemaal, want op een gegeven moment gaat hij echt ontiegelijk vals zingen:ok:. Gitaarspel is wel awesome:ok:

nielsduursma
21 november 2009, 12:15
http://www.youtube.com/watch?v=358CJX9FJxE

Nog een concert van 'm op youtube (iets langer dan één uur). Qua geluid niet heel veel beter, maar zover ik kan horen (ben er even vlug doorheen gezapt) is 'ie hier wel een wat beter bij stem.

Mitch
21 november 2009, 13:09
Heeft -ie nou een stinkwindje gelaten dat -ie steeds zo staat te wapperen met zijn hand?

rickert
21 november 2009, 14:08
't Is een strat, die stinken nou eenmaal.

Mitch
21 november 2009, 14:13
:seriousf:

Maar serieus, ik snap die moves niet helemaal. Overigens is dit concert een stuk beter. Maar het blijft, ondanks bij vlagen prachtig gitaarwerk toch een te hoog Sky radio gehalte houden voor me. Uiteindelijk krijg ik er ook een beetje een Mark Knopfler gevoel bij. Hartstikke goede gitarist (en een veel beter componist maar dat terzijde), maar die zang... op een geven moment dwaal je gewoon af.

rickert
21 november 2009, 14:14
Snap je die move niet? Dat is voor dat trucje wat hij met de delay erbij doet, hij zwiept z'n tremolo met die move!

Luke-wannabe
21 november 2009, 17:51
Net Battle Studies gekregen van m'n moeder :cheerup:. Maar er staan toch wel een paar lekkere nummertjes hoor! Ik noem een Heartbreak Warfare, Half of My Heart, Assasin. Crossroads ook geweldig! Lekker droog!

JeroenSchaaf
21 november 2009, 18:15
Assasin vind ik gaaf! nu even dat andere concert checken!

ThaBluesBreaker
21 november 2009, 23:50
Die dingen die hij in zijn oren heeft die met die touwtjes in zijn nek bungelen wat zijn dat? (noob vraag :sssh:)

Mitch
22 november 2009, 00:10
In Ear monitoring.

JelmerOnGuitar
22 november 2009, 02:19
Zijn zang irriteert me mateloos. Hij probeert al jaren zijn strot zo af te knijpen dat -ie net een ouwe sigaren rokende alcoholist lijkt. Zo ongelofelijk nep... en ik vraag me af hoe lang zijn stembanden dat gaan volhouden. Op basis van deze opname zou je zeggen: niet lang.

Hmmm ben ik het niet helemaal mee eens.. Als je zn studio albums gaat bekijken dan kom je erachter dat hij op zn eerste plaat ontZETTENd op die manier zong (zoals jij het beschrijft).. Alleen gedurende zn albums wordt dat telkens beter. En zeker live ook. Vergelijk bijvoorbeeld de dvd "any given thursday" met de dvd "where the light is".. Alsof er een lichtje is opgegaan. Hij zingt daar fantastisch veel beter!!
En nu op battle studies vind ik het helemaal een enorme stap vooruit. Ik heb het nog steedds over dat geknepen stemgeluid met HEEL veel valse lucht. Dat heb je nu bijna niet meer. Op battle studies vind iik alles supermooi gezongen, prachtig helder en zonder al teveel poespas. Gewoon zoals iemand die echt vet goed kan zingen hoort te klinken!
Dus ik dnek dat hij wel degelijk vooruitgang heeft geboekt, en vast zangles heeft:P..

Maar deze live opname's zingt ie vrij vals.. Constant aan het zoeken naar zn vorm, maar hij zit er duidelijk niet in. Het lukt hier niet..
Wel gek..

En idd, op gitaargebied, dikke held.

morroow
22 november 2009, 12:04
Wat voor telecaster is dat die hij rond 30:17 vast heeft? Ik heb eerder een plaatje gezien van zo'n Telecaster met filtertron (?) pick-ups en zonder of met een kleine esquire-achtige slagplaat! Erg geil.. iemand een idee?

rickert
22 november 2009, 12:43
fender la cabronita especial!

stratestic
22 november 2009, 12:58
Dat is een Fender CS La Cabronita Especial

http://www.themusiczoo.com/product/3200/Fender-Custom-Shop-La-Cabronita-Especial-2-Pickup-Dakota-Red/

Deze is het precies. Twitter foto van John Mayer zelf

http://twitpic.com/1p76f


Rickert was net wat sneller.

morroow
22 november 2009, 13:51
ai ai ai... bij welke bank kun je het beste geld lenen!? :makeup:

Wat een bloedmooi gitaartje.. maar gauw op zoek naar een leuk telecastertje en zelf gaan knutselen..

Thnx for the reply!

Ontopic: Ik heb het album gekocht, en vind het prima liedjes en gewoon een goeie plaat. Ik ben alleen bang dat ie Continuum nooit gaat overtreffen; die plaat is echt te geniaal!

JelmerOnGuitar
22 november 2009, 14:32
Podverdorie wat is die bruut!!! Jaloers:p..

Trouwens, dat concert bij Letterman is al stukken beter.. Hij zingt veel beter al..

JelmerOnGuitar
22 november 2009, 14:40
Jongens, wie kan mij vertellen wat dat voor effect is wat John in dit concert: http://www.youtube.com/watch?v=358CJX9FJxE op 43:01 aanzet.. In die outro van Waiting on the world to change..
Soort rotary?

morroow
22 november 2009, 20:28
Ik weet niet precies wat hij daarvoor gebruikt, maar ik weet dat ik dat geluid uit mijn Arion SCH-1 chorus kan halen.. Klinkt mij ook meer als een chorus/vibe dan een rotary...

morroow
22 november 2009, 20:35
Ik zie/lees nu dat ie toch wel echt een leslie speaker gebruikt...

Luke-wannabe
22 november 2009, 23:46
Ik zie/lees nu dat ie toch wel echt een leslie speaker gebruikt...
Zal wel niet live zijn. Ik weet toevallig dat ie die Korg G4 (heet ie geloof ik) die Joe Bonamassa ook gebruikt (heeft) heeft.

nielsduursma
22 november 2009, 23:57
Zal wel niet live zijn. Ik weet toevallig dat ie die Korg G4 (heet ie geloof ik) die Joe Bonamassa ook gebruikt (heeft) heeft.

Ik heb een aantal video's waar hij een leslie heeft gezien oa. op Where The Light Is. Vaak staat 'ie dan wel ver naar achter, dus niet zo goed in het zicht.

ThaBluesBreaker
23 november 2009, 00:08
Room for Squares blijft de beste tot nu toe.

JelmerOnGuitar
23 november 2009, 10:18
Ah oke, meerdere mogelijkheden dus, dank jullie wel.

Luke-wannabe
23 november 2009, 14:24
Ik heb een aantal video's waar hij een leslie heeft gezien oa. op Where The Light Is. Vaak staat 'ie dan wel ver naar achter, dus niet zo goed in het zicht.
Volgens mij is die voor de Hammond...

rickert
23 november 2009, 16:00
Op dat nieuwe board van 'm heeft-ie naast Dumble, Two Rock enz ook een knop waar "Leslie" onder staat, maar dat kan net zo goed imitatie zijn!

nielsduursma
23 november 2009, 16:15
Volgens mij is die voor de Hammond...

Dat zou best goed kunnen, want voor die hammond zie ik zo 123 niet een leslie staan. Maar bij z'n optreden in de Tonight Show waar hij met 't trio (dus zonder Hammond) + kinderkoor een geniale versie van California Dreamin' speelt staat er ook een leslie verstopt. Draaiend en wel.

En hier een filmpje van Where The Light is waar je ook een leslie kan zien staan: http://www.youtube.com/watch?v=Pm7l7XfV_Pg (Filmpje van de extra's van de dvd, met een nummer lang Pino Palladino in beeld)

marc_o
23 november 2009, 16:50
Ik heb de CD nu een dikke week en pffff, had wel meer verwacht, en ik vind het eigenlijk een beetje een wijvenplaat hoor......met een paar uitstekende momenten........jammer.

Luke-wannabe
23 november 2009, 17:38
@ nielsduursma: Ooh ja je hebt gelijk!
En waarom ook niet... Hij heeft toch mensen die het sjouwen voor hem.

@ Marc: Wat is een wijvenplaat?

stratestic
23 november 2009, 19:09
@ Marc: Wat is een wijvenplaat?

Een plaat om nieuwe chickies mee binnen te koppen:loveserenade:

Ik vind zijn nieuwe cd's ook niet al te best. John Mayer zei dat hij met dit album meer richting de rock wilde maar eigenlijk lijkt het wel een country plaat...

Inderdaad een hoog 'Sky fm' gehalte.

JelmerOnGuitar
24 november 2009, 11:42
Ik heb de CD nu een dikke week en pffff, had wel meer verwacht, en ik vind het eigenlijk een beetje een wijvenplaat hoor......met een paar uitstekende momenten........jammer.

Your Body is a Wonderland, dat vind ik wijvenmuziek. Maar battle studies!? Neuh..

cosmos
24 november 2009, 11:50
Ik heb de CD nu een dikke week en pffff, had wel meer verwacht, en ik vind het eigenlijk een beetje een wijvenplaat hoor......met een paar uitstekende momenten........jammer.

Ben het wel met je eens eerlijk gezegd. Waar er op Continuum tracks stonden die je écht vaker wilde horen (Belief, I don't trust myself, Vultures), kan ik dat hier op 1 hand tellen. Gitaar-technisch gebeurt er weinig tot niets, klinkt eigenlijk een beetje als een plaat waar hij zich makkelijk vanaf heeft gemaakt. Mijn favoriet zal het zeker niet worden.

JelmerOnGuitar
24 november 2009, 12:14
Ben het wel met je eens eerlijk gezegd. Waar er op Continuum tracks stonden die je écht vaker wilde horen (Belief, I don't trust myself, Vultures), kan ik dat hier op 1 hand tellen. Gitaar-technisch gebeurt er weinig tot niets, klinkt eigenlijk een beetje als een plaat waar hij zich makkelijk vanaf heeft gemaakt. Mijn favoriet zal het zeker niet worden.

Das waar, Continuum heeft veel meer "interessant" gitaarwerk. Veel meer bluesy.. Blijft ook wel mijn favo album..

Alleen Battle Studies vind ik andere kwaliteiten hebben. Het is een iets andere richting, iets ander genre. En in zn soort supergoede muziek. Ik vind de nummers erg sterk en qua productie en sound helemaal van de hoogste plank.

marc_o
24 november 2009, 13:31
En komaan mensen.....Crossroads.....wie wilde hij daar blij mee maken? Ten eerste is het een oud kutnummer en het voegt totaal NIETS toe aan zijn eigen werk wat bijna zonder uitzondering beter is dan dit misbaksel.
Met Axis, bold as love zette hij nog iets erg moois neer, maar dit???

rickert
24 november 2009, 14:09
Daar zijn we het volkomen over eens Marc... Ik schrok me een ongeluk toen dat nummer voorbij kwam! Live doet hij hem best leuk, maar zo slaat het nergens op. LukeWannabe werd er wel blij van zei hij, is het in ieder geval nog ergens goed voor geweest!

Mitch
24 november 2009, 19:56
Luke wordt overal blij van geloof ik these days, ik zie 'm zo ongeveer overal voor in de bres springen als mensen iets of iemand afzeiken. Een nieuwe Daan B, zeg maar :seriousf:

Crossroads, voor mij als Clapton-in-zijn-vroege-jaren-liefhebber.... een absoluut dieptepunt. Ook de vesie van de Cream reünie trouwens :(

Luke-wannabe
24 november 2009, 20:55
@ Cosmos: Ik vind het zo'n onzin dat als er geen dikke solo's inzitten dat je je er dan 'makkelijk vanaf maakt'. Deze plaat is gewoon meer gefocused op songs en niet op gitaarwerk.

@ Marc: Sja echt iets toevoegen doet het niet, nee. Maar ik vind het een lekker nummertje. Hou van de drums en het "kapotte speaker fuzzje". Het zal ook snel een skippertje worden voor mij, maar ik begrijp niet waarom dit soort muziek zo tot de grond toe afgebrand word.

@ Mitch: Nouja overal blij van worden is nou ook weer niet echt zo, maar ik vind dit gewoon een te gekke plaat. Misschien juíst wel omdat iedereen een gitaarplaat verwacht en dat -ie dan hier mee aan komt.

cosmos
24 november 2009, 21:50
@ Cosmos: Ik vind het zo'n onzin dat als er geen dikke solo's inzitten dat je je er dan 'makkelijk vanaf maakt'. Deze plaat is gewoon meer gefocused op songs en niet op gitaarwerk

@ Mitch: Nouja overal blij van worden is nou ook weer niet echt zo, maar ik vind dit gewoon een te gekke plaat. Misschien juíst wel omdat iedereen een gitaarplaat verwacht en dat -ie dan hier mee aan komt.

Hoho,
ik zeg niet dat hij zich er makkelijk vanaf maakt omdat er geen solo's in zitten, maar hij heeft wel spannendere albums gemaakt dan deze. En het is misschien wel 'verrassend' dat hij hiermee aan komt, maar het maakt de plaat wel een middle of the road-album, waarmee hij zeker niet zulke hoge ogen zal gooien als met andere albums en waarmee hij zichzelf zeker niet onderscheidt van -tig andere artiesten.
(en uiteraard blijft e.e.a. ook een smaakkwestie he, dus ja..)

rickert
24 november 2009, 21:58
Ik vind dat tot op de grond afbranden ook nog wel meevallen hoor....

Luke-wannabe
24 november 2009, 22:04
Nou ja ik vind wel dat -ie zich wel onderscheid. Voor mij wel in ieder geval.
@ Rick: Natuurlijk vind je dat ;)

Mitch
24 november 2009, 23:24
Nou ja ik vind dat -ie zich wel onderschijt. Voor mij wel in ieder geval.
Speciaal voor jou? Was dat een kinky meet and greet of zo? :chicken:

Luke-wannabe
24 november 2009, 23:27
Ja Mitch.. Kom nou maar gewoon een keertje naar mn bandje kijken :D

ThaBluesBreaker
25 november 2009, 00:02
Of je het nou mooi vindt of niet dat is aan iedereen zelf lijkt me. Als je van bluesy dingen houdt dan zal je Continuum het beste vinden, hou je meer van akoustische werken dan vind je Room For Squares waarschijnlijk beter.

Maargoed dat is allemaal smaak. Als ik een mening moeten geven over dit album zonder mijn eigen smaak voorop te stellen dan kan ik alleen maar zeggen, dat de nummers goed in elkaar zitten. En wat ik vooral vind beter dan zijn voorgangers dat het meer één geheel is, de nrs vetolken stuk voor stuk wel waar het album over gaat.


Daarnaast nog een smaak kwestie: Het is beter dan al die andere PP* van tegenwoordig.





*Popprut.:seriousf:

rickert
25 november 2009, 09:16
@ Rick: Natuurlijk vind je dat ;)

Hoezo dat? Het valt toch ook hartstikke mee? Niet iedereen vind het mooi, maar volgens mij word het nergens gigantisch de grond ingeboord zoals jij het doet vermoeden. Fanboy!

Luke-wannabe
25 november 2009, 09:59
Beter een fanboy dan een verrader!

rickert
25 november 2009, 10:11
:crazyhappy::seriousf: Omdat ik 1 plaat wat minder vind?

hendrixblues70
25 november 2009, 10:48
Ik vind het een super plaat! Bedenk wel even dat het hier om John Mayer gaat en niet het John Mayer Trio. Hij is erg veelzijdig. Hij speelt akoestisch, blues, en pop. John brengt nu een orgineel pop album uit en nu gaan mensen dan verwachten dat ze het John Mayer Trio horen. Ik bedoel kijk naar where the light is, hij speelt niets voor niks in 3 formaties: akoestisch, blues pop! Zoiets moet je niet verwachten van zon album, hij heeft niet voor niks een aparte blues band... Daarbij komt ook dat de nummers van zijn studio album altijd verkort zijn qua gitaar en uitbreiding. Dit doet hij om het nog luisterbaar te maken voor het grote publiek. Je wilt als muzikant natuurlijk gehoord worden. Daar komt bij dat je live dan iets heel anders terug krijgt en dat John wel erg veel experimenteert, uitbreid en veel met zijn gitaar doet waardoor het dus veel intessanter blijft (in tegenstelling tot veel andere muzikanten). Crossroads is gewoon voor de lol en grooved de pan uit, waarom alles zo serieus nemen? Omdat het album ingekort is en luisterbaarder is voor het grote publiek komen er ook meer mensen naar zijn live shows en zien ze weer iets heel anders... bijv. een vette blues solo! en dan horen ze iets wat ze normaal maar saai zouden vinden... John Mayer is echt een super slim en getalenteerd iemand en blijft zich maar ontwikkelingen. Hij is een gevoelig persoon en kan erg mooi over emoties praten en deelt dit met andere met zijn muziek en teksten. Daarom betekend hij veel voor zoveel mensen, omdat hij een connectie weet te maken. Als je daar niet naar kan luisteren, hoef je het niet af te zeiken. Ga dan wat anders luisteren. Helaas merk ik dat veel mensen hem niet begrijpen of willen begrijpen. Maar dat optreden was wel matig, geen idee wat hem bezielde... geluid was uber slecht afgesteld.. misschien kon hij niet goed horen hoe het werkelijk klonk, dan had hij zeker wel geschrokken:seriousf: maar goed dat mag ook wel een keer, kunnen we nog zien dat hij ook maar een mens is:noob:

JelmerOnGuitar
25 november 2009, 10:59
Ik vind het een super plaat! Bedenk wel even dat het hier om John Mayer gaat en niet het John Mayer Trio. Hij is erg veelzijdig. Hij speelt akoestisch, blues, en pop. John brengt nu een orgineel pop album uit en nu gaan mensen dan verwachten dat ze het John Mayer Trio horen. Ik bedoel kijk naar where the light is, hij speelt niets voor niks in 3 formaties: akoestisch, blues pop! Zoiets moet je niet verwachten van zon album, hij heeft niet voor niks een aparte blues band... Daarbij komt ook dat de nummers van zijn studio album altijd verkort zijn qua gitaar en uitbreiding. Dit doet hij om het nog luisterbaar te maken voor het grote publiek. Je wilt als muzikant natuurlijk gehoord worden. Daar komt bij dat je live dan iets heel anders terug krijgt en dat John wel erg veel experimenteert, uitbreid en veel met zijn gitaar doet waardoor het dus veel intessanter blijft (in tegenstelling tot veel andere muzikanten). Crossroads is gewoon voor de lol en grooved de pan uit, waarom alles zo serieus nemen? Omdat het album ingekort is en luisterbaarder is voor het grote publiek komen er ook meer mensen naar zijn live shows en zien ze weer iets heel anders... bijv. een vette blues solo! en dan horen ze iets wat ze normaal maar saai zouden vinden... John Mayer is echt een super slim en getalenteerd iemand en blijft zich maar ontwikkelingen. Hij is een gevoelig persoon en kan erg mooi over emoties praten en deelt dit met andere met zijn muziek en teksten. Daarom betekend hij veel voor zoveel mensen, omdat hij een connectie weet te maken. Als je daar niet naar kan luisteren, hoef je het niet af te zeiken. Ga dan wat anders luisteren. Helaas merk ik dat veel mensen hem niet begrijpen of willen begrijpen. Maar dat optreden was wel matig, geen idee wat hem bezielde... geluid was uber slecht afgesteld.. misschien kon hij niet goed horen hoe het werkelijk klonk, dan had hij zeker wel geschrokken:seriousf: maar goed dat mag ook wel een keer, kunnen we nog zien dat hij ook maar een mens is:noob:

+ 1 miljard

Luke-wannabe
25 november 2009, 11:06
:crazyhappy::seriousf: Omdat ik 1 plaat wat minder vind?
Waarom ben ik dan een fanboy als ik het wél een toffe plaat vind?

rickert
25 november 2009, 11:21
Omdat jij de biatch in dezen ben uiteraard....

Luke-wannabe
25 november 2009, 11:46
Oh natuurlijk ;)

rickert
25 november 2009, 12:21
;) Nee het gaat er gewoon om dat je doet of niemand er wat over mag zeggen zonder dat jij vind dat het onnodig de grond in geboord word! Maar het geeft niet, john is ook een lekker ding.

Luke-wannabe
25 november 2009, 14:09
Nouja, termen als 'misbaksel' vind ik het niet waard. Maarja, dat zal ik wel naar wijvenmuziek luisteren. En eigenlijk boeit het me niet ook..

rickert
25 november 2009, 14:20
:ok:
En eigenlijk boeit het me niet ook..
Da's een betere instelling!

PT1989
26 november 2009, 14:02
battle studies....tja wat zal ik zeggen, het is zeker geen continuum (wat ik overigens een van de beste albums allertijde vind) maar dat was ook moeilijk te evenaren. Zo als eerder gezegt is het meer een Heavier Things achtig iets maar dan toch met iets nieuws gemixt! Veel mensen verwachte misschien na continuum een zelfde soort album (ik ook) maar niets bleek minder waar... Het is een pop album maar wel van een getalenteerd musicus. John houdt van afwisseling dus waarschijnlijk wordt het volgende album weer opgenomen met het trio of wordt het akoestisch(zoals RFS)!
Het is niet mijn favo mayer album , maar het kan er zeker mee door!

Xnimez
26 november 2009, 17:57
battle studies....tja wat zal ik zeggen, het is zeker geen continuum (wat ik overigens een van de beste albums allertijde vind) maar dat was ook moeilijk te evenaren. Zo als eerder gezegt is het meer een Heavier Things achtig iets maar dan toch met iets nieuws gemixt! Veel mensen verwachte misschien na continuum een zelfde soort album (ik ook) maar niets bleek minder waar... Het is een pop album maar wel van een getalenteerd musicus. John houdt van afwisseling dus waarschijnlijk wordt het volgende album weer opgenomen met het trio of wordt het akoestisch(zoals RFS)!
Het is niet mijn favo mayer album , maar het kan er zeker mee door!

Rond oud en nieuw speelt hij 2 Trio-shows geloof ik. Misschien dat daar nog een leuk dvdtje van komt ofzo :P

hendrixblues70
26 november 2009, 20:42
ik las ergens dat hij met een nieuw trio cd komt dus dat zou best kunnen. weet het niet zeker.:noob:

Brewskie
27 november 2009, 23:38
Ok. Dus dat optreden was matig. Maar hij heeft een soortgelijk optreden gegeven voor een andere tv-zender (CBS). En dat was niet matig. Daar waren ook de vocals dik in orde. Live on Letterman Ed Sullivan Theatre New York, NY.

Ook erg goede beeldkwaliteit. Het is zelfs dowloadable. Maar dan moet je wel een premium member van Rapid Share zijn.

Hier is ie...
http://tryjm.com/2009/11/watch-the-whole-letterman-webcast-1119/

Brewskie
28 november 2009, 09:00
Hier nog even een bump voor alle Mayer-fans die gisteravond al vroeg in hun mandje lagen (...of andere bezigheden hadden op de vrijdagavond);)

JelmerOnGuitar
28 november 2009, 13:43
Ok. Dus dat optreden was matig. Maar hij heeft een soortgelijk optreden gegeven voor een andere tv-zender (CBS). En dat was niet matig. Daar waren ook de vocals dik in orde. Live on Letterman Ed Sullivan Theatre New York, NY.

Ook erg goede beeldkwaliteit. Het is zelfs dowloadable. Maar dan moet je wel een premium member van Rapid Share zijn.

Hier is ie...
http://tryjm.com/2009/11/watch-the-whole-letterman-webcast-1119/

Klopt idd, deze show is veeeel beter!

new deep
28 november 2009, 14:59
Die solo(sound) op 4.10 klinkt niet erg goed naar mijn gevoel. De zang in de verdere nummers is ook niet echt top en verder zijn veel nummers van die voortkabbelende middle of the road country deuntjes (met name: half of my heart..). Ik raak tegenwoordig minder enthousiast over John Mayer dan eerst.

cosmos
1 december 2009, 14:14
Hij komt naar de HMH! Maar goed, gezien die datum denk ik ook wel op Pinkpop..

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129782

Herman
2 december 2009, 11:15
Laat hem daar dan maar komen, met Muse als afluiter.. het liefst op een dag, zodat ik mooi klaar ben met een dag kaartje!:D

Rakker
5 december 2009, 10:38
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGHHHHHHHHH GVDDDDDDDDDDDDDDDD TYFUS TICKETSERVICCCCCCCEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

Zo, dat moest ik even kwijt.. Als iemand toevallig kaarten kwijt moet, PM me :(

ThaBluesBreaker
6 december 2009, 00:51
Ik heb 2 kaarten.

Voor 500 euro per stuk kan je ze krijgen :)

DREAMMACHINE
8 december 2009, 16:50
ik heb er 4....en 2 mogen er weg voor 499 p/s!

...of je koopt gewoon pinkpop kaartje! JM op hoofdpodium pinkpop: nice!

(helaas zal de kwaliteit van het geluid er wel onder lijden, op picnic in the park 2 jaar terug was zijn festival/buitengeluid echter wel indrukwekkend goed!)

ChazyChaz
10 december 2009, 18:19
...of je koopt gewoon pinkpop kaartje! JM op hoofdpodium pinkpop: nice!

(helaas zal de kwaliteit van het geluid er wel onder lijden, op picnic in the park 2 jaar terug was zijn festival/buitengeluid echter wel indrukwekkend goed!)

Ja dat is zeker waar, maar het geluid is op de grotere buitenpodia over het algemeen redelijk bagger.
Ook al valt het reuze mee als je vooraan staat ;)

Wel super tof dat 'ie naar Pinkpop komt, wilde zelf ook kaartjes voor de HMH maar ja.. binnen 8 minuten uitverkocht! Had het kunnen weten op zich! :chicken:

JelmerOnGuitar
13 december 2009, 22:12
Op JM's Twitter vandaag:

Hey, sorry I didn't put any gratuitous guitar soloing on Battle Studies. I'll get you next time, I promise. All part of my plan.

Wauw, misschien bedoelt hij wel een Trio album! *kwijlllll*

:D

superfly
16 december 2009, 22:45
mailtje gehad van www.johnmayer.com er zou een extra concert komen in Heineken Muzic Hall op 13 januari 2010. De links in de mail werken nog niet (of zijn over belast) als ik meer hoor zal ik het hier posten.

superfly
16 december 2009, 23:48
Er is weer een presale via johnmayer.com op 18 december 10 AM
ik heb deze (http://www.eventim.nl/cgi-bin/john-mayer-kaarten-amsterdam.html?affiliate=lnl&fun=tdetailb&doc=evdetailb&key=392173$839513) link doorgekregen, nu geeft hij nog foutmeldingen. Doe er je voordeel maar mee. Officiele verkoop begint op 19 december. // Als ik dat geweten had zou ik geen kaartjes voor juni gekocht hebben grmblbl:sneaky:

WesMontgomery
17 december 2009, 11:43
Er is weer een presale via johnmayer.com op 18 december 10 AM
ik heb deze (http://www.eventim.nl/cgi-bin/john-mayer-kaarten-amsterdam.html?affiliate=lnl&fun=tdetailb&doc=evdetailb&key=392173$839513) link doorgekregen, nu geeft hij nog foutmeldingen. Doe er je voordeel maar mee. Officiele verkoop begint op 19 december. // Als ik dat geweten had zou ik geen kaartjes voor juni gekocht hebben grmblbl:sneaky:

Te gek! Hoef je alleen die link te volgen of moet je ook een code invullen??