PDA

View Full Version : squier SQ-serie japan '83



deedee
10 januari 2006, 17:11
ik heb een SQ-serie uit 1983 aangeboden gekregen. Uit Japan. Hoeveel zou ik er maximaal voor moeten geven?

deedee
14 januari 2006, 11:49
niemand?
ik zie ze voor uiteenlopende prijzen te koop staan, maar 350-400 lijken ze wel een beetje tussen te zitten. Is 275 dan een goede prijs?

Falcon
14 januari 2006, 12:13
€275 lijkt mij een hele mooie prijs voor SQ-serie. Ziet ie er nog netjes uit?

frekie
14 januari 2006, 12:13
Als het een echte SQ Squier is (er wordt veel geknoeid met strats tegenwoordig) , dus origineel en in goede staat is ie zeker 275 waard. Een vriend van mij heeft zo'n ding, te gekke strat.

deedee
14 januari 2006, 12:29
Als het een echte SQ Squier is (er wordt veel geknoeid met strats tegenwoordig) , dus origineel en in goede staat is ie zeker 275 waard. Een vriend van mij heeft zo'n ding, te gekke strat.

het is natuurlijk moeilijk na te gaan, maar ik weet dat de vorige eigenaar er niets aan heeft gedaan.

Rock&Roll2
14 januari 2006, 13:33
veel squier hype de laatste tijd. Ik dacht dat het ging: JV series > E-series > sq series
Ik vind 275 voor een 2dehands squier toch nog veel, no matter what series.

ToTaL FaKe
14 januari 2006, 13:45
veel squier hype de laatste tijd. Ik dacht dat het ging: JV series > E-series > sq series
Ik vind 275 voor een 2dehands squier toch nog veel, no matter what series.

Uhm nee dat is niet zo. E serie is vlgns mij vn 87 ofzo.

Sq is van '83.

foto's staan trouwens op http://community.webshots.com/user/randum105

Rock&Roll2
14 januari 2006, 13:49
Uhm nee dat is niet zo. E serie is vlgns mij vn 87 ofzo.

Sq is van '83.



My mistake then...

Falcon
14 januari 2006, 14:02
Ik heb zelf een JV en heb wel eens op en SQ gespeeld. Believe me, dit dit zijn fantastische gitaren, maar je JV een tikkie beter dan de SQ.
Een gitaar is waard wat JIJ er voorover hebt natuurlijk, maar als je kan vergelijken met een Fender (mex, jap, of usa) zul je wel zien dat 275 gewoon een goede prijs is (mits er niet mee geknoeid is).

Rock&Roll2
14 januari 2006, 14:21
Op een JV heb ik ook al gespeeld, zijn inderdaad fantastische gitaren. Maar ik vind het toch een beetje onnodig om te zeggen dat alle jaren 80 squiers van zo'n goeie kwaliteit zijn. De vergelijking met CS fenders vind ik bvb ronduit belachelijk. My 2 eurocent...

Falcon
14 januari 2006, 16:04
Ik zal ook nooit zeggen dat een JV of SQ Squier vergelijkbaar is met een €3000+ Fender CS. Maar vergeleken met gitaren in die prijsklasse zijn ze gewoonweg erg goed.
Ik heb zelf de hoofdprijs voor mij JV moeten betalen, maar ik vind het 'm gewoon waard. Het is mijn main gitaar geworden boven mijn Gibson Les Paul standard (is wel een heel ander soort gitaar natuurlijk kwa klank en feel, dus vergelijking gaat een beetje mank).

@deedee
Is 275 de vraagprijs of wil je dat gaan bieden?

Rock&Roll2
14 januari 2006, 16:11
Maar vergeleken met gitaren in die prijsklasse zijn ze gewoonweg erg goed.


Dat bedoel ik nou net.

deedee
14 januari 2006, 21:07
Ik zal ook nooit zeggen dat een JV of SQ Squier vergelijkbaar is met een €3000+ Fender CS. Maar vergeleken met gitaren in die prijsklasse zijn ze gewoonweg erg goed.
Ik heb zelf de hoofdprijs voor mij JV moeten betalen, maar ik vind het 'm gewoon waard. Het is mijn main gitaar geworden boven mijn Gibson Les Paul standard (is wel een heel ander soort gitaar natuurlijk kwa klank en feel, dus vergelijking gaat een beetje mank).

@deedee
Is 275 de vraagprijs of wil je dat gaan bieden?

vraagprijs, maar daar kan ik niet onder gaan zitten....
Eerst zou t 350 zijn..

drap
26 januari 2006, 10:47
Er wordt zelfs beweert dat pre '85 Squiers uit Japan beter waren als standaard Fenders. Is van horen en zeggen hoor, is geen eigen bevinding

worst
8 februari 2006, 13:51
ik heb dus gister een ouwe perfect spelende squier gekregen van me buurman...

hij heeft em gekocht rond 1984 en was 2e hands toen... et serie nummer begint met een E.

ik heb een hoop verhalen gehoord over squiers maar dit bewijst tog dat E squiers net zo uit kunnen zijn als sQ squiers?

post straks wel ff foto's

Rude Perception
8 februari 2006, 14:27
hmmm. e-nummers beginnen geloof ik pas in '85, je buurman zal zich wel vergist hebben.

worst
8 februari 2006, 14:34
ik krijg morgen ook de originele bon....dar zal et wel op staan denk ik

Rude Perception
8 februari 2006, 14:47
btw. Misschien klopt het dat de hype overdreven is. Maar voor mij was er gewoon meteen een chemise reactie:satisfie: . Ik voelde meteen dat het mijn gitaar moest zijn. Dat dit was wat k moest hebben. Terwijl hij nog niet te koop stond.

Dit had ik niet bij mijn leraar zijn Fender USA... Ik zou geen cent bijleggen om te ruilen:cooler: .

worst
8 februari 2006, 14:53
en ik heb hem maar gwooon gekregen :P

Quink
8 februari 2006, 15:30
hmmm. e-nummers beginnen geloof ik pas in '85, je buurman zal zich wel vergist hebben.

E serie liep van '84-'89.

worst
9 februari 2006, 15:03
op de bon staat inderdaad 85' en hij komt uit 84'


maar hij klinkt en speelt eerlijk gezegd beter dan me vaders USA fender :P

andy
9 februari 2006, 19:18
Er wordt zelfs beweert dat pre '85 Squiers uit Japan beter waren als standaard Fenders. Is van horen en zeggen hoor, is geen eigen bevinding

Dat zal ik dan maar even bevestigen.
Ik had idt (84) de keuze uit een Fender en Squire. De Squire klonk beter, speelde beter en was ook nog eens 200 gulden goedkoper (895 piek). De keuze was dus snel gemaakt.
Ook de mensen van de muziekzaak (Tonica-Groningen) vonden de Squire beter spelen dan de standaard Fender uit die tijd.

Ik ben de gitaar, een jaar of acht geleden, kwijt geraakt bij een inbraak uit mijn huis, maar ik ben nog veel obscure zaken langs geweest om het ding terug te vinden. (ondanks een verzekering die betaalde). Zo'n fijne gitaar was dat.