PDA

View Full Version : een arirang erbij



wietse
10 januari 2006, 16:53
jawel weer één maar deze is toch wat anders, ten eerste maar 22 frets inplaats van 24 en niet zo'n monsterlijk dikke hals deze voelt normaal aan, wel stevig maar niet overdreven.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/arirangdark.jpg
natuurlijk wel een neckthrough, alleen een onverlaat heeft ooit het fretboard geschuurd(niet kaal maar mat) en een paar kleine deukjes in enkele frets maar niks ernstigs, je hebt er tenminste geen last van verder is de gitaar in perfecte staat.
ze (lelijk manwijf) had ooit de gitaar gekocht met de bedoeling om gitaar spelen te leren(nooit wat geworden) en haar ex had het fretboard dus effe geschuurd want dat hoorde niet te glimmen vond hij :evil: .
moest er voor naar zuidhorn(60 km) rijden kon hem meenemen voor 85 euro, en zo'n ritje is dan opeens geen pretje met een verotte rug, ben dus nu helemaal geradbraakt.
gelijk de stemmechanieken vervangen die waren helemaal gaar en ik had nog een stel gouden schallers liggen dus die er eerst maar eens op, ga
later wel eens het goud er af poetsen.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/arirangdarkbodyflat.jpg

//img.photobucket.com/albums/v497/wietse/arirangdarkbackflat.jpg

ik ben in ieder geval tevreden mischien neem ik dus wel 2 arirangs mee naar de meeting.

Orpheo
10 januari 2006, 16:56
heel mooi wietse, ik zat zelf ook nog te denken.. doen, of niet doen? toch maar niet gedaan, want de mijne vind ik tohc wel lekker, en echt nut had t nie.

ik vroeg me wel af; wat voro bodyhout is dat nou??

wietse
10 januari 2006, 17:02
verdomde kutforum wil weer niet editen hier dus de foto van de achterkant.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/arirangdarkbackflat.jpg

geen idee wat voor hout het is de body bestaat uit meerdere stukken drie stukken per kant als ik het goed zie.
aan de kleur te zien mahonie en essen oid maar heb verder geen idee.

Negative K3 fan
10 januari 2006, 17:13
mahonie zou kunnen, maar ik denk dat walnoot of iets dergelijks voordehandliggender is, al heb je natuurlijk heel veel verschillende soorten mahonie, de nek(through) is van esdoorn, essen is weer wat anders.

Tupelo
10 januari 2006, 18:40
Hoe klinkt zoiets nou en hoe is de bespeelbaarheid? Is het vooral een leuk hebbeding of -na het vervangen van de tuners en evt. elementen- ook de moeite waard om op te spelen?

wietse
10 januari 2006, 18:57
de bespeelbaarheid is prima ,en de elementen zijn ook niet echt slecht, je kan alleen zien dat het goedkoop gemaakt is door enkele schoonheidsfoutjes zoals bij deze liggen de elementen niet in lijn met de snaren de polen zitten er iets naast, merk je niks van tijdens het spelen het oogt alleen niet zo mooi.
gewoon een prima basis, als je op de meeting komt dan kan je verschillende arirangs uitproberen behalve die van mij worden er nog een paar meegenomen.
cubensis (of hoe hij tegenwoordig ook heet :-D ) is ook erg tevreden over zijn arirang.

Tupelo
10 januari 2006, 20:01
Wordt een volgende meeting dan, 29e is wat kort dag voor me. Maar thanx... lijkt me een goede backup plank. :)

Ganjaman
10 januari 2006, 20:08
als je op de meeting komt dan kan je verschillende arirangs uitproberen behalve die van mij worden er nog een paar meegenomen.
cubensis (of hoe hij tegenwoordig ook heet :-D ) is ook erg tevreden over zijn arirang.
ganjaman tegenwoordig dus, en die zal er hoogstwaarschijnlijk niet bij zijn.
maar gefelici :cool:

Les Paul
10 januari 2006, 20:13
Gefeliciteerd! Ziet er leuk uit. Zou leuk zijn als je hem naar Almere meeneemt. Ik ben wel benieuwd hoe hij klinkt.

Ik hoop dat je rug snel opknapt.

Orpheo
10 januari 2006, 20:37
ik kan mijn arirang helaas niet meenemen, hij is nu even uit elkaar ivm opknapbeurt. ik meot wel zeggen dat wietse's arirang mooier is dan de mijne. vind ik dan...