PDA

View Full Version : de fretten van mijn squier eraf halen?



jaspertomas
20 oktober 2002, 11:01
Ok, ik heb nu 2 basgitaartjes: een squier en een OLP. Nou dacht ik; als ik van die squier nou eens een fretloze bas maak.. Mijn vraag is dus: hoe doe je dat netjes en is het moeilijk? Gaat het me geld kosten (heb ik niet :sad: )?
alvast bedankt.

AllodoX
20 oktober 2002, 11:51
't is makkelijker dan je denkt hoor.. je moet alleen de juiste tools gebruiken..

ga niet met een nijptang lopen wrikken i.i.g... dan ruk je hele stukken fretboard mee..

probeer eerst met een scherp mesje de fret los te wrikken aan bijde kanten.. en dan kun je kiezen :smile:

1) ga ik hem eruit trekken met een tangetje

2) ga ik hem eruit " schuiven " via de zijkant..

schuiven is moeilijker, maar minder kans op schade

trekken is makkelijker, maar veel kans op schade als je het verkeerd aanpakt.

bj
21 oktober 2002, 08:56
Je kunt hem ook gewoon naar een goede reparateut brengen. Kost wel wat meer, maar dan weet je zeker dat het goed gebeurt. Ik doe zelf nooit ingrijpende reparaties aan mijn bassen omdat je verder van huis bent als je het verkloot.
Ben.

bj
21 oktober 2002, 08:57
Een reparateut is een combi tussen een reparateur en een therapeut :wink:

Ik bedoelde reparateur natuurlijk.

AllodoX
21 oktober 2002, 11:57
Ik ben beginnend reparateur :wink:
ben nog op zoek naar een bedrijfsruimte.. dus voorlopig is het nog de zolder :smile:

jaspertomas
21 oktober 2002, 12:50
misschien ben ik dan goedkoper uit als ik m'n squier verkoop en een el cheapo fretloze koop... Ik ga maar eens nadenken, iig bedankt voor de tips :smile:

Ruud
21 oktober 2002, 22:06
Al eens fretverwijderingspasta geprobeerd??, werkt gegarandeerd

goed inwrijven en dan 10 minuten wachten. :wink:

AllodoX
21 oktober 2002, 22:25
is dat niet dat spul dat ze bij de aldi in witte flessen verkopen ? uhm " zoutzuur " of zo iets ? :smile:

Ruud
22 oktober 2002, 21:32
Nee, gibson heeft het, gewoon effekes goed langs de randen insmeren, 10 minuten wachten, vervolgens effekes de juiste toon op een andere gitaar aanslaan, en ze springen je er zo uit, kijk uit voor de ramen hoor......:smile: