PDA

View Full Version : Interface in elkaar knutselen



Chroxy
10 januari 2006, 14:17
Sinds kort heb ik eindelijk een geschikt rack gevonden voor mijn spulletjes (2 effect apparaten). OM nu makkelijker alles op en af te breken wil ik aan de achterkant een interface bouwen.

Via de search heb ik hier en daar al bekeken wat ik precies wil, wat ik nodig heb: signaal in, signaal uit (naar versterker) en signaal in en uit voor de Fxloop en een midi in (waar ik later eventueel phantom power aan wil sluiten)..

Nu heb ik zo'n 1he plaat gemaakt waar de connectoren op vastgemaakt kunnen worden, maar waar kopp ik deze connectoren!? Ik heb op internet gezocht maar kon niks vinden :(

vester86
10 januari 2006, 15:11
bij conrad hebben ze de connectors zeker, (www.conrad.nl) en bij coditronix (www.coditronix.nl) heb ik de connectors voor mijn interface + vloerpedaal gehaald

LordRiffenstein
10 januari 2006, 15:21
Andere optie is www.flightcase.nl

Chroxy
10 januari 2006, 19:01
bij conrad hebben ze de connectors zeker, (www.conrad.nl) en bij coditronix (www.coditronix.nl) heb ik de connectors voor mijn interface + vloerpedaal gehaald

Heb je dus bij coditronix zo'n connectors gekocht? : http://www1.nl2.conrad.com/s/3000_3999/3000/3010/3012/301271_LB_00_FB.EPS.gif

Ik kan ze nie vinden.. :oops:

Bij Flightcase vind ik ze wel en bij conrad ook, is er een bepaald merk wat ik beter kan pakken dan een ander? Neutrik misschien? bij conrad staat geen merk en bij flightcase hebben ze Dap's en Neutrik (alleen stereo!)

vinni
13 januari 2006, 19:10
Die jackchassisdeel die jij toont is ook Stereo.

Die dingen zijn namelijk altijd stereo uitgevoerd.
Betekent alleen niet dat je ze stereo moet aansluiten.
Mono aansluiten kan dus ook.

En a.u.b.....geen DAP.....wat een bagger.

Vinni

Chroxy
13 januari 2006, 19:40
Bedankt!

Ik was een beetje door de war, ik verwachtte dit al, maar bij flightcase.nl stat dus bij de dap versie: mono..

Waarom is DAP eigenlijk bagger? Merk je dit aan je geluid of is het meer dat ze minder stevig zijn? De ene is 2,70 en de Neutrik is 8,zoveel.. is toch best een verschil vind ik..

vinni
14 januari 2006, 20:37
Heb ff DAB gehad.
Zwarte coating bladderde er bij intensief gebruik snel af.
Daarnaast zat er speling in de pootjes.

Ritueel verbrand dus.
Niet slecht als je het in een vaste installatie gebruikt.
Maar voor live bands die continue opbouwen/afbreken.
Nee.....kies dan voor Neutrik.

Vinni