PDA

View Full Version : POD 2.0 na een effectenreeks



erikvdh
10 januari 2006, 14:10
test

erikvdh
10 januari 2006, 14:11
Hey,

Na het gebruik van de zoekfunctie, kon ik nog niet echt een goed antwoord vormen.
Is de POD ook geschikt als alternatief voor een versterker maar wel icm. een aantal analoge effectjes?

Het is namelijk zo dat ik een eind van huis moet repeteren en niet elke keer mn versterker mee kan sjouwen.
Ik heb echter wel een koffertje met een pedalenplankje waar de POD mooi bijpast, en die kan ik daan aansluiten op de zanginstallatie.

Maar komen de analoge effecten (3 boss kastjes en een morley wah) goed tot hun recht als ze nog door de pod heen moeten (waarop ik dan de effecten bypass en alleen de amp en speaker modulaties gebruik)
Of is dit in zn algemeenheid af te raden?

Ik hoeft geen antwoorden, van haal die losse effecten ook uit je pod want dat wil ik niet.
Het enige wat ik wil weten of een pod de losse effecten een beetje in de waarde laat of totaal verbrast.

Erik.

erikvdh
10 januari 2006, 14:11
Hey,

Na het gebruik van de zoekfunctie, kon ik nog niet echt een goed antwoord vormen.
Is de POD ook geschikt als alternatief voor een versterker maar wel icm. een aantal analoge effectjes?

Het is namelijk zo dat ik een eind van huis moet repeteren en niet elke keer mn versterker mee kan sjouwen.
Ik heb echter wel een koffertje met een pedalenplankje waar de POD mooi bijpast, en die kan ik daan aansluiten op de zanginstallatie.

Maar komen de analoge effecten (3 boss kastjes en een morley wah) goed tot hun recht als ze nog door de pod heen moeten (waarop ik dan de effecten bypass en alleen de amp en speaker modulaties gebruik)
Of is dit in zn algemeenheid af te raden?

Ik hoeft geen antwoorden, van haal die losse effecten ook uit je pod want dat wil ik niet.
Het enige wat ik wil weten of een pod de losse effecten een beetje in de waarde laat of totaal verbrast.

Erik.

harrie-beton
14 januari 2006, 14:23
in 2003 heb ik een pod 2.0 gehad en die had ik zo aangesloten.

gitaar - effecten -splitter a b

a ging naar mijn amp, een jcm800
b ging naar de pod die alleen de speaker sim (type jcm800) voor zijn rekening nam.

Signaal b ging naar de PA zo u begrijpt, dat klonk erg goed, beter dan een mic omdat het helemaal onafhankelijk was van hoe de "a" amp stond ingesteld.

het kan prima, tegenwoordig heb ik een podxt en heb ik stap "a" niet meer. Ik doe alles via "b". Ik speel in 3 groepen en speel in de band met tko115 stereo.

Het koor gebruik ik een Voice Systems keyboard amp, klinkt erg mooi.

En met zangeres spelen we samen op de laney zangset.

Heb ook mijn effecten weggedaan omdat de podxt veel beter was dan mijn boss me 30.