PDA

View Full Version : nieuw nummer, mening e.d.



Martien
10 januari 2006, 11:46
Ola,
Ik ben voor o.a. een schoolproject de laatste tijd bezig geweest met het opnemen van een nummer van ons. (en alles wat daar bij komt kijken) Nu wil ik gaarne jullie mening over het nummer en natuurlijk de kwaliteit en wat er evt. nog veranderd zou kunnen worden qua volume en andere mixing shit :) Ik vind zelf dat het nog wel dat het niet zo direct is, maar kom er even niet uit hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

http://home.planet.nl/~vand2710/old,man.mp3

JvD.
10 januari 2006, 12:10
die zanger heeft een counting crows stem(of hoe die groep ook heet)
erg leuk nummer, ik kan je niet helpen met hoe je de mixing zou moeten doen [ik kan dat zelf ook niet]

Lacrimosa
10 januari 2006, 13:29
hej man, check je inbox ;)!!

Stratman70
10 januari 2006, 14:17
hey, tof nummer. Inderdaad erg Counting Crows-achtig.
Die drumbreaks over dat E accoord halen wel elke keer de vaart uit het nummer, waardoor het nummer elke keer opnieuw lijkt op te moeten starten. Dat kan natuurlijk de bedoeling zijn, maar ik ervaar het als iet of wat storend.

Gaaf die slidegitaar.
Qua mix weet ik je niet echt verder te helpen. Misschien meer links-rechts pannen (is dit mono?) en wat meer compressie over het geheel?

Stratman70
10 januari 2006, 14:19
Ja, meer pannen denk ik. Het klinkt erg mono, waardoor het nummer "verder weg" klinkt. Met li-re pannen haal je het nummer meer naar je toe. Ik denk dat dat je probleem is.

Martien
10 januari 2006, 14:34
Ej Ontzettend bedankt mensen!
Ik was er zelf wat onzeker over, maar zo tehoren nog geen slecht commentaar behalve dat ik dan even wat meer met de pan moet klooien, maar daar had ik me nog niet erg mee bezig gehouden, verdere tips en reacties zijn ontzettend welkom :)

Martien
10 januari 2006, 15:32
umz ik snap het idee wel maar de uitwerking nog niet helemaal,
Hoe en wat.
Je kan bijv die gitaar in het begin ietsje naar links pannen en dat de snare dan iets naar rechts trekt en gewoon dat het een beetje links en recht op elkaar in speelt, en dan niet gewoon 100% pan naar links ofzo dat klinkt natuurlijk nooit maar gewoon 20% ofzo?

Stratman70
10 januari 2006, 16:45
Zet eens bijv. het nummer Mr. Jones van Counting Crows op met koptelefoon en luister eens hoe zij alles gepand hebben. Van daaruit kun je zelf kijken hoe of wat je wil, maar heb je in ieder geval een basis idee.

jonathan
10 januari 2006, 16:54
klinkt gaaf!
met wat heb je het opgenomen?

Martien
10 januari 2006, 17:12
Als we toch al in de couting crows zijn :) ik ga het even proberen dankje!

Um het is opgenomen met de line out van de bass en 1 van de gitaar, is daarna nog veel mee gebeurt, want dat is namelijk vrij schunnig blijf ik vinden, maja.
De drums zijn opgenomen met 2 shenheiser mics (1 bass mic, 1 snare)
dat is allemaal tegelijk gebeurt, gewoon mono in 4 sporen voor elk 1,
daarna nog wat dingen, zang, slide enz erover heen geknald
Zit iig meer werk in dan dat ik dacht nodig te hebben....

Martien
11 januari 2006, 13:31
http://home.planet.nl/~vand2710/Old,Man.mp3

is hij zo al wat beter, ik vind hem wel iets opgeknapt

bluegate
14 januari 2006, 00:00
Mixen van nummers is altijd lastig.
Het nummer is er wel op verbeterd dus je bent op de goede weg.

Ik denk aan een X, Y en Z as.
Stereo is namelijk niet helemaal 2 dimensioneel (links en rechts)
Dat is slechts de X as.
De Y as kun je bepalen met de toonregeling laag is naar beneden, hoog is naar boven.
De Z as kun je verkrijgen door Tijdeffecten zoals Reverb, hiermee kun je
geluiden verderweg plaatsen dan de andere instrumenten met minder reverb.

Wat zeker helpt is het werken met meerdere referentie punten, dus bijv.
Koptelefoon, kleine installatie en een grote installatie.
Controleer je mix ook op hele lage volumes en vrij hoge volumes.
Vanwege de Fletcher-Munsen (?) curve kun je ineens rare dingen
vinden in je eerdere te gekke mix op normaal volume.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en begrijpt.

Robin Dorland
14 januari 2006, 15:57
Klinkt best goed... Tja dat mixen/masteren he? Een duister iets :) Ik kamp er zelf ook mee van tijd tot tijd.

Beetje jammer dat het nummer niet echt origineel is, zowel qua spel als compositie, maar misschien vind je dat geen prioriteit hebben en wil je gewoon iets maken dat op de radio kan. Ik zou 't wat dat betreft zo op de radio kunnen horen mits het nog wat beter gemixt wordt (ook al vind ik dit al indrukwekkend gedaan qua audiokwaliteit). Als het echt niet beter lukt misschien kun je het dan laten doen door een vriend die in die sector werkt. En dat gekuch aan 't begin misschien ff weghalen? Succes verder!

Basseytje
14 januari 2006, 16:43
je zou mss de hithat en de snare drum wat harder laten klinken mss ook een beetje echo over de drums. de gityaar klinkt opzich een beetje houterig een beetje met de eq klooien en dat zit dan wel goed en misschien moet je wat echo over de zang gooien. maar dat is wel mijn smaak... en de distortion gitaar mag wel iets harder

voor de rest klinkt het nummer wel ok