PDA

View Full Version : Fender 30



blindmouse
10 januari 2006, 10:41
Hier een tip voor allen die wel eens met een Fender 30 te maken krijgen.
Al vanaf de eerste momenten dat ik mijn Fender 30 bezat, kreeg ik te maken met een zo nu en dan opduikend vreemd geruis. Dit euvel heb ik kunnen elimineren door de bedrading die naar het kanaalkeuzecompartiment leidt te verleggen. De laatste tijd kwam dit geruis(en gepruttel) weer terug. Sterker; de kanaalkeuzeleds gingen uit, gevolgd door vervorming en volumeverlies. Het probleem lag in het kanaalkeuzecompartiment, gelegen naast de deksel waaronder de elco's zich verschuilen. In dit compartiment zit een printplaat met enkele solid state onderdelen. Tevens zit er een grote plastic connector. Deze verbindt de bekabeling met de printplaat. De bekabeling is nogal krap, waardoor er behoorlijk wat trekspanning op deze connector staat. Hierdoor waren de soldeerverbindingen met de printplaat zeer slecht geworden. Sommige waren onderbroken, andere stonden op het punt te breken. Haal de printplaat los en soldeer de punten opnieuw. Zorg dat de trekspanning op de connector wat minder wordt. Het euvel is verholpen. Ik heb nu weer een ruisarme perfecte Fenderbak.

Jan :lol: