PDA

View Full Version : kocht twintone geen geluid meer wel stroom



rupke
10 januari 2006, 09:33
Hoi,

Gisteren speelde ik op het cleane kanaal van mijn koch twintone top smet veel chorus en behoorlijk wat sustain via mijn compressor / sustainer ik liet het akkoord lekker doorklinken, begon te feedbacken en..........plop.........geen geluid meer. het lampje van de aan en uitknop van de koch doet het nog wel, maar ik krijg geen geluid. Weet iemand of de koch overbelast zou kunenn zijn en zichzelf even beveiligde door uit te schakelen of misschien kan er iets doorgebrand zijn. hij stond niet eens hard, maar op een kwart van het vermogen.

Weet iemand hier iets van misschien.

Groetjes Rob

crazylay
10 januari 2006, 10:38
kijk eens even op je compressors en al die shit of de adaptor wel de goede Volt's en Ohms heeft.

als je adaptors minder of meer Ohms heeft dan het effect enz enz aan kan dan kan het echt mislopen.

er zijn duizenden verschillende adaptors te koop du shet kan best zijn dat je een verkeerde hebt.
meestal staat op het effect"" wel wat voor adaptor je moet gebruiken en wat hij aan kan.

het kan ook best zijn dat de Zekering kapotis in je versterker. (€0.10,-)

Marco

rupke
10 januari 2006, 12:12
Hoi,

ik gebruikt de boss me-50 met de bijgeleverde adaptor dus dat zit wel goed en ik heb op de koch versterker op de uigang van 8 ohm een cabinet van 8 ohm aangsloten. ik zal de zekering eens testen ik heb wel gezien waar die zit op de achterkant maar die zat onder de 220 volts stekker du sik neem aan dat die daarvan is. en het lampje van de aanknop brand nog wel dus die zal wel dan goed zijn neem ik aan. of is die zekering ergens anders voor misschien

Groejtes Rupke

crazylay
10 januari 2006, 12:33
de zekering bij de stroom invoer is wle goed zo te horen omdat hij nog wel stroom doorgeeft.
in de versterker zelf zitten meestal ook nog 1 of 2 zekeringen voor toevoer.
mischien dat 1 verbrand is.
heb je al geprobeerd rechtstreeks te spelen zonder effecten er tussen"?..
mischien ligt et ook wel aan het effect.

anders moet je je versterker(top) even los halen en even alles doormeten.
mischien kan het zijn dat er een weerstandje kapot is.

rupke
10 januari 2006, 14:07
hoi,

Het eerst wa tik na de plop (geen geluid meer) probeerde was rechtstreeks de gitaar in de top steken en toen gaf het ook gene geluid. vaonavd nog even wat zekeringe checken (alsik ze kan vinden) als dat niet lukt moe tik hem wegbrengen want ik ben niet zo technisch

Groetjes Rupke

Negative K3 fan
10 januari 2006, 17:01
hey rupke, zo op het eerste gezicht klinkt het als eindbuizen die aan vervanging toe zijn.

misschien kun je nog wat vragen beantwoorden die een diagnose kunnen bespoedigen:
- je zegt dathet stroom lampje wel aangaat, dat betekent dat de hoofdzekerng er niet door is, maar is dat het lampje wat aangaat als de amp in stand by staat of wat, ikw eet niet of de twintone daar aparte indicators voor heeft
- hoor je echt helemaal niets? of is er nog een ruis hoorbaar en zo ja, wat voor invloed hebben de knoppen (met name volume en gain knoppen) op de ruis die je dan evt. hoort
- heb je alle factoren buiten de versterker zelf al geelimineerd? (denk daarbij ook aan speakers, snoeren etc.)

Negative K3 fan
10 januari 2006, 17:02
hey rupke, zo op het eerste gezicht klinkt het als eindbuizen die aan vervanging toe zijn.

misschien kun je nog wat vragen beantwoorden die een diagnose kunnen bespoedigen:
- je zegt dathet stroom lampje wel aangaat, dat betekent dat de hoofdzekerng er niet door is, maar is dat het lampje wat aangaat als de amp in stand by staat of wat, ikw eet niet of de twintone daar aparte indicators voor heeft
- hoor je echt helemaal niets? of is er nog een ruis hoorbaar en zo ja, wat voor invloed hebben de knoppen (met name volume en gain knoppen) op de ruis die je dan evt. hoort
- heb je alle factoren buiten de versterker zelf al geelimineerd? (denk daarbij ook aan speakers, snoeren etc.)

rupke
11 januari 2006, 09:26
Hoi,

allemaal bedankt voor jullie reacties

ik durf het bijna niet te vertellen en voel me een enorme sukkel.

Gisteren de koch twintone aangezet, weer geen geluid. ik kijk acherop de top om te kijken of alles wel goed aangesloten zit. Gaat mijn blik verder naa benenden en zie dat de jack een stukje uit het cabinetje steekt. Oftewel door het zoemen en trillen van het effect wat ik had gebuikt is de jackstekker los gaan trillen.

Dus het was een kwestie van de jack er weer goed insteken en klaarrrrrrrrrrrrrrr.

Godver zeg wat een basisfout, altijd kijken of alles goed aangesloten zit.

Sorry voor jullie verloren tijd.

Greetz Rupke

Negative K3 fan
11 januari 2006, 10:31
hmm dan heeft je amp dus een tijdje zonder load aangestaan... werkt ie nog goed?

rupke
11 januari 2006, 10:48
hoi,

hij heft eergisterren dnekik een minuut zonder load aangestaan en gisterenavodn ook ene minuutje. Hij werkt nog goed.

Maar na je opmerking begin ik me toch wel weer zorgen te maken.

Groetjes Rupke

Dude
11 januari 2006, 10:54
opzich goed van lennart dat die dit aangeeft maar het is ook weer een beetje onrust zaaien.

als die zonder load heeft aangestaan zou je output trafo naar de knoppen kunnen zijn maar dat had je dan al gehoord nu.

Maak je geen zorgen en luister effe goed of alles nog klinkt zoals het hoort.

Ronny
11 januari 2006, 13:02
De Twintone heeft een powersoak. D.w.z. als de speaker niet aangesloten zit op de mainjack, zit er automatisch een weerstand op deze speakeruitgang. Hierdoor blaas je de versterker niet op. Staat in de handleiding.
Met de speakerjack in de Extentionjack, daarbij de Ohm-switch op 4 ohm gezet, werkt de powersoak dus ook en halveer je daarmee het vermogen van 50 naar 25 watt.

Negative K3 fan
11 januari 2006, 13:18
opzich goed van lennart dat die dit aangeeft maar het is ook weer een beetje onrust zaaien.

als die zonder load heeft aangestaan zou je output trafo naar de knoppen kunnen zijn maar dat had je dan al gehoord nu.

Maak je geen zorgen en luister effe goed of alles nog klinkt zoals het hoort.

klopt helemaal! niet onnodig zorgen gaan maken

Negative K3 fan
11 januari 2006, 13:19
opzich goed van lennart dat die dit aangeeft maar het is ook weer een beetje onrust zaaien.

als die zonder load heeft aangestaan zou je output trafo naar de knoppen kunnen zijn maar dat had je dan al gehoord nu.

Maak je geen zorgen en luister effe goed of alles nog klinkt zoals het hoort.

klopt helemaal! niet onnodig zorgen gaan maken