PDA

View Full Version : Ibanez gitaren o.a.



Wilheilm
31 oktober 2001, 21:19
Hoi,

Meerdere (3) vragen:

1) Iemand wil mij zijn Ibanez S-serie [(serienummer F405704) config: dot-inlay, h-s-h, FloydRose/Ibanez trem] verkopen voor Fl. 1000,--.
Is dit het waard ? of kan ik beter een nieuwe S-1540, s-520, of s-2020 kopen ?

2) Ik ben op zoek naar een goed klinkende gitaar om o.a. Power en heavymetal -metal (en andere harmonieuze-distortion-shred achtige dingen op te spelen. Hiervoor zoek ik dus een gitaar die lekker warm en vol klinkt (zowel accoustisch als ell.) (zuiver/helder sologeluid) met soepel bespeelbare hals en zeer lage aktie. Persoonlijk wordt ik aardig gek van het extreem grote aanbod aan gitaren..maar nu is mijn oog gevallen op de S-series van Ibanez. Zou dit een juiste keuze zijn ? gezien mijn muziek smaak.
Andere gitaar suggesties zijn ook welkom!

3) weet iemand welke Ibanez S-serie gitaar, Luca turelli van Rahpsody bespeelt ?

Alvast bedank........

Ditmar
1 november 2001, 00:12
De S-serie van Ibanez is een hele goeie gitaar voor jouw muzieksmaak. Je kan eigenlijk van Ibanez voor jouw stijl de RG, de S en de AX kiezen. De S is wel de meest veelzijdige van de drie. Luca Tarelli van Rhapsody speelt volgens mij op een Ibanez RG (maar wie ben ik om dat te zeggen, ik ken alleen het nummer Holy Thunderforce (ofzo) van ze, die komt namelijk wel eens op wet & wild). En hij is zo professioneel dat hij vast een custom made uit de states heeft laten overvliegen. Als je trouwens gaat kiezen uit de drie gitaren die je noemde, zou ik zeker de S2020 nemen, dat is een van de allerbeste gitaren op deze planeet, maar hij kost wel wat ballen (zo'n 4000,- geloof ik).

Ditmar
1 november 2001, 00:15
Oh ja, wat andere gitaar suggesties:
Ibanez RG, ESP LTD V-350, de rest van de ESP LTD's eigenlijk ook, Jackson Flying V (kijk maar naar Alexi Laiho van de Children of Bodom), de rest van Jackson eigenlijk ook, BC Rich flying V (zie Kerry King), Fernandes Revolver Pro (Kenny van Type-O) en dat zijn denk ik wel de beste voor jouw soort van muziek

ekkerman
1 november 2001, 09:41
toch zou ik eens een catalyst next of jakkerman of panthera uitproberen ,baat ut niet dan schaad het toch niet ?
zoek je mooi stral clean en geen dode plekken op de hals mooie strakke akkoorden schier eindeloos sustain ?
catalyst !!

Wilheilm
6 november 2001, 23:40
thnx...

trouwens het Paul Gilbert model van Ibanez is geloof ik ook wel OK of een
Wasburn CS780....

anoniem
7 november 2001, 09:01
Koop de nieuwe "Gitarist" , daar worden 6 verschillende Superstrats getest.
Ik zou persoonlijk voor de RG470 van Ibanez gaan.
Heeft alles wat je opnoemt , 2 splitcoil humbuckers voor metal en een single coil element voor een clean Strat geluid ,wizzard II nek , dat voor een paar meier meer als die tweedehands S.

Ben
9 november 2001, 11:24
Bestel dan een nieuwe Ibanez SA die is 1100 piekies dan koop je je eigen gitaar en niet andermans elende gr

gangsta
9 november 2001, 20:17
Op 2001-10-31 23:12, schreef Ditmar:
Als je trouwens gaat kiezen uit de drie gitaren die je noemde, zou ik zeker de S2020 nemen, dat is een van de allerbeste gitaren op deze planeet

ey een vriend van me heeft een s2020, ging ik ff op spelen.... :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:, als ik het geld had......geen twijfel mogelijk..meteen inpakken....:grin:

Ditmar
9 november 2001, 21:52
Ik zit nog een beetje te denken over een RG-2020 of een RG-2027 (dezelfde met een snaar extra), maar ja, het geld he