PDA

View Full Version : verschil tussen een VOX AC30 TB en TBX.



niels bekkema
9 januari 2006, 19:15
hallo
ik heb niet zo heel veel verstand van vox,maar zow tog wel graag willen weten wat het verschil is tussen een ac30 tb en een tbx .mischien weten jullie er meer van.
groeten niels

Negative K3 fan
9 januari 2006, 22:22
het gaat meestal om een tb/6 (die ik heb) en een tbx, het enige verschil zit hem in de speaker configuratie. De tb/6 heeft Celestion greenbacks, de tbx heeft Celestion alnico blues.

de celestion alnico blue is een ontzettend dure speaker van meer dan 300 euro per stuk (dus 600 per ac30) terwijl een Greenback ongeveer 100 euro per stuk kost (200 per ac30). de TBX is dus duurder, maar klinkt (vrij unaniem) ook beter, of hij daadwerkelijk meer dan 600 euro beter klinkt is persoonlijk.

niels bekkema
10 januari 2006, 15:29
harstikke bedankt,
daar heb ik nog eens wat aan

Negative K3 fan
10 januari 2006, 15:48
geen dank, waarom wil je het weten? en wil je nog een ac30/6 kopen?

niels bekkema
10 januari 2006, 16:38
ik woaw het graag weten omdat brian may {queen gitarist] op een tbx speelt en sommige bm fans een tb kopen en daarom was ik wel benieuwt wat it verschil was en dat de sound er ook door veranderd word,
verder ben ik niet echt van plan om die tb van jouw te kopen[it is wel een aantrekkelijk aanbod].maar ten eerste heb er geen nog geld voor en ik heb liever gelijk een tbx ook voor later want dan heb ik gelijk m'n droom amp. maar bedankt voor it aanbod,
groeten niels.

niels bekkema
10 januari 2006, 16:39
ik woaw het graag weten omdat brian may {queen gitarist] op een tbx speelt en sommige bm fans een tb kopen en daarom was ik wel benieuwt wat it verschil was en dat de sound er ook door veranderd word,
verder ben ik niet echt van plan om die tb van jouw te kopen[it is wel een aantrekkelijk aanbod].maar ten eerste heb er geen nog geld voor en ik heb liever gelijk een tbx ook voor later want dan heb ik gelijk m'n droom amp. maar bedankt voor it aanbod,
groeten niels.

Negative K3 fan
10 januari 2006, 17:15
je weet niet eens hoe ze vergelijken, maar toch heb je besloten dat het de tbx moet worden?

geloof me, met greenbacks kom je al een heel eind...

maargoed...

tillens
14 januari 2006, 17:14
En die van Neg 3 knettert ook gigantisch lekker!

Negative K3 fan
14 januari 2006, 19:10
niet!!!!!!

Nielsje
14 januari 2006, 19:47
niet!!!!!!


niet zo'n kort lontje he lenny ;)

over lontjes gesproken, het lontje van jouw versterker is toch wel lang genoeg?? en gebruiksaanwijzing? Op de grond leggen, aansteken, en minstens 12 meter afstand bewaren??

Negative K3 fan
14 januari 2006, 20:23
vraag maar aan de vintage amp meeteraars 1959SLP en lucluc hebben er zelfs nog over gespeeld.

vulvasonic
16 januari 2006, 19:08
Het is dat al twee AC30's heb, anders....... :cheerup: