PDA

View Full Version : Oefengitaar



JorienR
9 januari 2006, 19:10
Joehoe!! Een vriendin van mij is pas verhuisd en haar akoestische gitaar staat nogal in de weg (naast haar twee andere gitaren). Dus ik kan vanavond haar akoestische ophalen en mag 'm een paar weken/maanden houden. Ondertussen spaar ik voor mijn eerste elektrische en hoop ik in de tijd dat ik genoeg geld heb al aardig te hebben geoefend op de akoestische! Kan niet wachten om 'm op te halen!!
Weten jullie nog leuke makkelijke nummers waarvan ik tabs kan printen???

ben79
9 januari 2006, 19:13
leuk voor je, maar je kan beter dit topic in 'tablatuur posten'.
Je kan natuurlijk ook de search-functie gebruiken.

JorienR
9 januari 2006, 19:21
leuk voor je, maar je kan beter dit topic in 'tablatuur posten'.
Je kan natuurlijk ook de search-functie gebruiken.

Oja, sorry. Ik ben eigenlijk altijd standaard op dit forum, dus ik had er niet echt aan gedacht. Nouja, hij staat nu hier al, als de moderator er last van heeft moetie 'm maar verplaatsen :razz:

Lord Abortion
9 januari 2006, 19:23
Tabs vind je tegenwoordig niet meer hoor ... :lol:

rockstar
9 januari 2006, 19:35
http://www.ultimate-guitar.com

daar staan er wel een paar op.

bon_jovi
9 januari 2006, 19:37
www.ultimate-guitar.com

EDIT:
oops was net iets later

Dirk W
9 januari 2006, 19:47
klopt, de enige degelijke tabsite die ik nog ken. Tot ze aangeklaagd worden en weg moeten :( irritant die gasten. wat hebben ze er nou voor last van echt...

marter544
9 januari 2006, 20:06
dubbel

marter544
9 januari 2006, 20:06
Moet je ff guitar pro 5 downloaden met torrents of limewire ofzo, en dan op www.mysongbook.com de tabs ophalen. Als je niet weet waar torrents te halen, moet je ff PMen.

nielsduursma
9 januari 2006, 20:17
http://911tabs.com/

ook heel fijn (meer dan ultimate guitar :wink: )

hoofd
10 januari 2006, 19:15
Ik heb al wat tabs van internet gehaald. Ik snap alleen een ding niet:

De cijfers staan voor de fretten, de 0 staat voor géén fret aanslaan (zo noem ik 't maar even), een streepje staat voor de hele snaar niet aanslaan. Maar waar slaat een kruisje op???

Ik gok wel aanslaan, maar fret niet indrukken, zodat je een plop-geluid hoort...dat wordt nog wel 's gedaan.

hoofd
10 januari 2006, 22:10
nee, 0 is gewoon de snaar los aanslaan, X is wel de vinger op de snaar leggen, maar niet geheel indrukken. Het is iets ritmisch, beetje lastig uit te leggen zonder het te laten zien.

crazylay
15 januari 2006, 14:32
X gewoon "Mute'n" die snaar.