PDA

View Full Version : JCM900 SL-X ervaringen ?



Dude
9 januari 2006, 18:45
Wie kent ze goed, hoe zijn ze in vergelijking met de gewone JCM900's en dan bedoel ik niet de op internet gelezen vooroordelen bash tegen de 900 serie of het feit dat veel mensen de oudere marshalls beter vinden klinken maar ervaringen van mensen die het ding dadwerkelijk bespeelt hebben !

Ik lees dat hij 2 kanalen heeft die beide hetzelfde zijn. Ideaal voor solovolumes enzo ? Iets waar ik sinds ik in een band speel mee loop te stoeien.

Wie kent ze goed, ?

pol
9 januari 2006, 23:20
ik heb er 1 gehad, en ben er nooit echt tevreden van geweest, die amp was me niet strak genoeg en klonk nogal onduidelijk.

Voor rock en punktoestanden enzo is die wel ok, maar geef me toch maar een 800 dan

hij heeft maar 1 kanaal, er zitten wel 2 schakelbare volumes op.

The Chief
10 januari 2006, 11:49
en vooral... geen clean kanaal

Ché
10 januari 2006, 11:57
mn broer heeft er ook een, wel de vroege uitgave: JCM900 MKIII 2100, dat is de voorloper van de SL-X, deze komt 'dicht' in de buurt van een JCM800 uit de late jaren 80, maar ik vind hem ook niet echt super klinken, niet strak genoeg en redelijk ongedefinieerd...maar is wel een goede budget optie als je naar iets JCM800 achtig op zoek bent.

de SL-X zelf vind ik maar niks...te scherp en teveel gain.

dat 2de kanaal is idd gewoon een 2de volume knop die je harder of minder zet...niet veel speciaals, maar kan handig zijn.

JCM900 dual reverb, vind ik ok als je in een coverbandje speelt, maar niet als je ROCK gaat spelen, is een heel andere amp dan de slx

AART
10 januari 2006, 20:29
Heb er 1 gehad, prima rock/punk amp.

klinkt erg vet, en schel....

valt heel erg mee, vooral stoeien met de twee gain knoppen levert bruikbare dingen op.

gerrekat
10 januari 2006, 20:41
Vette amp ik vind het een van de lekkerste buizen marshalls!

DaveItUp
10 januari 2006, 23:44
Je maakt een grap right?

SL-X vond ik niets bijzonders en veel slechter dan een 2210/2205 800. De dual reverb ga ik nieteens over uitwijden. Waardeloze waardeloze amp. Ik verkies een ouwe valvestate anyday boven dat gedrocht.

Orpheo
10 januari 2006, 23:47
Je maakt een grap right?

SL-X vond ik niets bijzonders en veel slechter dan een 2210/2205 800. De dual reverb ga ik nieteens over uitwijden. Waardeloze waardeloze amp. Ik verkies een ouwe valvestate anyday boven dat gedrocht.

ja, maar hij houdt van deans (gaat nog) en ENGLs.... dan is t geen verbazing dacht ik he? :D:D:D

Dude
11 januari 2006, 10:46
Vette amp ik vind het een van de lekkerste buizen marshalls!


En waarom precies ??

Dude
11 januari 2006, 10:49
Je maakt een grap right?

SL-X vond ik niets bijzonders en veel slechter dan een 2210/2205 800.De dual reverb ga ik nieteens over uitwijden. Waardeloze waardeloze amp. Ik verkies een ouwe valvestate anyday boven dat gedrocht.

Waarom dan ?

gerrekat
13 januari 2006, 21:58
De JCM 900's zijn bagger, met uitzondering van de SL-X die geen diode clipping hefet in tegenstelling tot de normale JCM 900's. de SL-X is bovendien de eerste echte high gain Marshall, voor zover dat gaat dan bij een Marshall...

Echt vette begin 90's ANTHRAX crunch haal je er wel uit, ik vond hem stukken beter dan de JCM800's die ik gehad heb, die zijn behoorlijk over gehyped.

AART
13 januari 2006, 22:16
de meeste mensen hier hebben nooit de tijd genomen en jcm 800 instellingen toegepast, het best komt hij tot zijn recht als je er een eq in de loop prikt, word ie stuk strakker en aggresiever van.

Guinness
13 januari 2006, 22:22
Mijn ervaring is dat een slx erg direct is. Alles wat je speelt hoor je onmiddelijk terug. Als geluid vind ik het heel erg IRON MAIDEN. Allebei de kanalen zijn exact eender alleen kun je de ene wat harder zetten. Welke mag je zelf weten.

Guinness
13 januari 2006, 22:24
Ik weet niet waar je woont maar je mag de mijne wel eens proberen ( de versterker dan).

Dude
13 januari 2006, 23:40
de meeste mensen hier hebben nooit de tijd genomen en jcm 800 instellingen toegepast, het best komt hij tot zijn recht als je er een eq in de loop prikt, word ie stuk strakker en aggresiever van.

mjah dat zijn weer de 2 kanaals 800's he, de "echte" 800's hebben 1 kanaal en geen effectloop

ik ga hem morgen ophalen (die sl-x dan) 50 watt uitvoering, 450 euro. En mocht het niks zijn verkoop ik hem weer door,

gerrekat
14 januari 2006, 08:41
de meeste mensen hier hebben nooit de tijd genomen en jcm 800 instellingen toegepast, het best komt hij tot zijn recht als je er een eq in de loop prikt, word ie stuk strakker en aggresiever van.


Ik heb jaren op die dingen gespeeld omdat het zo';n beetje de goedkoopste tops waren die je kon kopen halverwege de 90's betaalde je 450 gulden voor een 2204.

En elke versterker kun je met pedaaltjes en EQ's oppeppen, dat is waar

gerrekat
14 januari 2006, 09:24
Beetje gefrusrteerd kerel? voor sommige doeleinden zijn Marshalls onverslaanbaar.

andoni
14 januari 2006, 09:34
Een nieuw forum, een nieuwe ban :)

Dude
14 januari 2006, 10:27
hansjemansje,


wat is het doel dat je mijn topic komt verzieken met je gezeur.

ik kom hier om wat informatieve vragen te stellen en de manier warop jij hier alleen komt stoken / aandacht trekken bevalt me niet zo,

ik wil je vragen om gewoon te posten in dit topic want echt niemand kan dit soort gedrag op prijs stellen !

gr, bart

Agent_Smith
14 januari 2006, 10:42
Fuck off, wanker! (hansjemansje)

Dude
14 januari 2006, 11:14
Helaas agent smith.. hier zit ik ook niet op te wachten !


mod, gooi hem maar dicht. Mijn vraag is beantwoord !

Punkrockerke
14 januari 2006, 14:35
Blablablablabla...
http://users.pandora.be/bauknecht/Forumshit/domesticEthug.jpg

Loser...

Braindead
14 januari 2006, 16:18
Ondanks de leuke kleuterspelletjes hier (gekleurde lettertjes enzo. Ja lezen is moeilijk als je net 3 bent geworden..) wil ik toch even reageren.

Ben zelf eigenaar van een JCM 900 sl-x. Mij bevalt hij goed, maar ik gebruik er wel high output humbuckers voor en een of zelfs 2 equalizers. 1 ervoor om het te boosten. eventueel nog 1tje in de loop.
Een tijdje terug in een homestudio gespeelt waar een gecustomizede JCM900 mkIII stond. MIjn sl-x blaasde dat ding de afgrond in. De sl-x heeft veel meer bas ondanks dat ik die er deels uitdraai, en veel meer gain. Ook kon ik de MKIII niet boosten omdat hij dan begon te fluiten.... anyway. De sl-x is een goede smoking amp als je van een marshall geluid houdt. Voor mij de beste marshall die ik ken, maar ik ken de jcm 800 niet goed, dat meld ik er voor de volledigheid even bij. De mijne heeft 5881 tubes die echt een screaming maar transparant geluid geven. Er is er ook nog een met andere poweramp tubes die ik niet ken.

Nadelen:
de amp moet zoals ook de jcm 800 en 900 erg hard om lekker te klinken.

Je moet er echt eventjes mee om leren gaan. Een beetje als mijn 5150. Als je alles opendraait dan smeer je alles dicht en klinkt het niet. Dus een beetje experimenteren met de equalizing. (zowel op de amp als op je pedaaltje) en ook de gain niet helemaal opendraaien. Dit kan bij een valvestate en bij een gewone jcm 900 gewoon wel maar hier dus niet.

niet makkelijk inzetbaar als het gaat om schwitchen van geluid. JE kunt er wel wat verschillende geluiden uithalen, maar het blijft marshall. Daarnaast klinken beide channels nagenoeg hetzelfde. De voicing schijnt iets anders te zijn, maar ik hoor er echt heel weinig verschil in. IN tegenstelling tot de sl-x en de mkIII die toch aardig verschillend klinken als je ze naast elkaar gebruikt.

Geen clean. Je kunt een beetje in de buurt van clean komen met je volume of met de gain terug te draaien, maar mooi zal het niet worden.

Volgens mij dus al een heel aardige versterker, maar het geluid blijft een kwestie van smaak. Dat is gewoon zo.....
Bij mij gaat hij de deur in ieder geval niet uit.

Oh ik heb trouwens een 100 watter en hij klinkt op 50 watt vetter om de een of andere vreemde reden....

Hoop dat je hier ierts aan hebt.

VOlgens mij is 450 een heel mooi prijsje voor een sl-x en verkoop je hem daar zo weer voor als je hem toch niks vindt. hij zit volgens mij eerder rond de 600 euro 2dehands

Geronimo
14 januari 2006, 20:09
....

Doe niet zo triest man pleur toch op

wytz
15 januari 2006, 11:38
zet hem op je negeerlijst! is superhandig en je bent zeker niet de eerste die hansjemansje op zn negeerlijst heeft staan! :)

gerrekat
15 januari 2006, 17:19
Ik vind het wel een geile donder eigenlijk, zo stoer en mannelijk!

Ratdawg
15 januari 2006, 20:36
Ik vind het wel een geile donder eigenlijk, zo stoer en mannelijk!

De sl-x of hansjemansje?

Dude
15 januari 2006, 21:26
hansjemansje staat op ignore idd !


Maar eeuh...


die SL-X is dus cool, mooi fijn en vooral praktisch !


Van gebrek aan "ballen" heb ik echt nog niks gemerkt, zal wel een beetje de zeverige zeurderige 800 hype zijn.

Ik heb zowel mijn 800 2204 over dezelfde kast als de SL-X 50 watt op dezelfde volumes gehad (master op de 800 bij 4 is wat harder dan bij de slx, die stond dus ook op 5) en bij beide versterkers trillen alle ramen in de sponingen dus het is allemaal wat overhyped,

ze zijn wel ontzettend verschillend qua tone, de 900 is inderdaad wat dichtgesmeerd waar de 800 nog fel en agresief klinkt maar dat heeft dus weer puur met smaak te maken, modern tegen klassiek zeg maar,

ik ben dr gek van, 2 schakelbare mastervolumes zijn MEER dan ideaal, het basisgeluid is meesterlijk maar dat heb ik tot nu toe van meer amps gezegd die dan toch na een half jaartje weer marktplaats zagen en ik denk dat dit darintegen wel een blijvertje is

AART
15 januari 2006, 21:53
hansjemansje staat op ignore idd !


Maar eeuh...


die SL-X is dus cool, mooi fijn en vooral praktisch !


Van gebrek aan "ballen" heb ik echt nog niks gemerkt, zal wel een beetje de zeverige zeurderige 800 hype zijn.

Ik heb zowel mijn 800 2204 over dezelfde kast als de SL-X 50 watt op dezelfde volumes gehad (master op de 800 bij 4 is wat harder dan bij de slx, die stond dus ook op 5) en bij beide versterkers trillen alle ramen in de sponingen dus het is allemaal wat overhyped,

ze zijn wel ontzettend verschillend qua tone, de 900 is inderdaad wat dichtgesmeerd waar de 800 nog fel en agresief klinkt maar dat heeft dus weer puur met smaak te maken, modern tegen klassiek zeg maar,

ik ben dr gek van, 2 schakelbare mastervolumes zijn MEER dan ideaal, het basisgeluid is meesterlijk maar dat heb ik tot nu toe van meer amps gezegd die dan toch na een half jaartje weer marktplaats zagen en ik denk dat dit darintegen wel een blijvertje is


Zo dan, eindelijk iemand die weet hoe je hem moet gebruiken, maar hij kan nog veel meer me een eq in de loop, probeer dat eens, dan haalt ie met gemak dikke metal.

Dude
16 januari 2006, 00:10
ik ga hem morgenochtend effe uitgebreid proberen, zaterdag weer een gig dus effe proberen of ik dat al aandurf. Tot nu toe brachten "nieuwe spullen" me geen geluk bij gigs maar goed, we zullen zien !

dat van die EQ had ik inderdaad al eens ergens gelezen,

gewoon een boss eq pedaaltje in de send return van de effectloop prikken dus ??

Helter Skelter
16 januari 2006, 02:33
yup, werkt perfect: volume boost of toneshaping of allebei