PDA

View Full Version : Stille Donder



Bastin
9 januari 2006, 17:19
Ik heb een engl thunder 50

Het geluid valt soms helemaal weg.
Als ik met mn bandje aan het oefenen ben valt gewoon tijdens een nummer bijna al het geluid weg.
De hele dynamiek is dan ook verdwenen. en na een tijdje komt het weer terug.

Aan de buizen zelf zie je ook niks ze gloeien allemaal even hard.
Ik heb al tegen de buizen aangetikt met een potlood en je
hoort niks over de speaker.

Buizen zijn denk ik 5 jaar oud.

Wat kan het zijn? zijn er dingen die ik zou kunnen doormeten/vervangen?

DREAMMACHINE
9 januari 2006, 17:32
patch kabeltje in je fx loop ff proberen, klinkt als vervuilde jacks ...

Bastin
9 januari 2006, 17:46
Mijn loop wil ik wel graag blijven gebruiken.

Ik heb een boss GT5 die ik volgens de 4 kabel methode heb aangesloten (preamp versterker in de loop van de GT5)

ook als ik alleen de GT5 op de poweramp aansluit (de return van de versterker) heb ik dit probleem. dus het lijkt me niet dat de fout in de preamp zit.

Punkrockerke
9 januari 2006, 18:34
Volumevariaties en verslies van dynamiek. Probleem zit zeker niet in de preamp. Powerampbuizen van 5 jaar oud...
Volgens mij moet je niet verder zoeken, powerampbuizen vervangen is mijn advies; Misschien best eerst laten nameten bij een tech.

armageddon
9 januari 2006, 20:52
Ik had exact hetzelfde met mijn Thunder. Powerampbuizen vervangen en het was opgelost.

johns
9 januari 2006, 21:55
+1, dito bij een marshall na een jaar of 5

Bastin
9 januari 2006, 23:47
merci allemaal

morgen maar is naar de amptech (Sound house Hoogeveen)
voor nieuwe buizen.

iemand nog suggesties?

vulvasonic
10 januari 2006, 00:16
Ja hier. Een tijd terug had ik daar ook last van. Al mijn kabels eerst gecontroleerd, maar telkens als ik dacht dat ik een verrot kabeltje gevonden had bleek dat toch niet het probleem te zijn geweest. Mijn versterker dacht ik. Bleek ook in orde, of toch niet? Jawel....., NEEEE NIET! Op een andere versterker gebeurt het OOK!
Nieuw pedaaltje aangeschaft, want het leek toch iets te maken te hebben met mijn overdrivepedaal. Nieuw pedaal, WEG PROBLEEM........, o nee toch niet...
Neeeeeee, NATUURLIJK NIET. Het is de VOEDING van dat pedaal! DOM DOM DOM DOM DOM!!!!!!!
Nieuwe voeding gekocht. Probleem nog niet weg.

Uiteindelijk had ik er genoeg van, alles leek goed te werken maar eenmaal alles aangesloten, bleek toch weer dat ik voortdurend last had van plotselinge signaalverlies!

Eindconclusie; Het was de GITAAR!!!!!!
Zo subtiel, maar ook zo vreemd. Het had namelijk niet alleen invloed op het signaal, maar ook op het schakelen bij bepaalde versterkers (sprong ie ineens naar een ander kanaal! Dan verwacht je niet dat het aan je gitaar ligt toch????).

De gitaar, zat nog een gratis afstelbeurtje op, heb ik dus laten afstellen met de mededeling dat er iets niet helemaal lekker zat met (waarschijnlijk) de input van de gitaar. Konden NIETS vreemds vinden. Ook contactspray mocht niet baten.
En TOCH moet het de gitaar zijn. Ik heb gelukkig meerdere gitaren en ik ben er inmiddels achter dat ik alleen met DIE gitaar problemen heb.

Het gevolg van deze zoektocht is wel dat ik mijn volledige backline en effecten heb vervangen! :razz:
Ik ben heel blij met mijn huidige setup, maar het was niet nodig geweest de oude te vervangen. :-?

Om een lang verhaal kort te maken; heb je de input van je gitaar gecheckt? :-D

taylor
10 januari 2006, 11:26
lijkt me niet de input van je gitaar wat trouwens en output is in werkelijkheid :) als het dat was een je rammelt het ff flink heen en weer zou je het wel moeten merken.

signaal verlies is vaak de send/return als je die gebruikt die stoffig is maar het kunnen 1001 andere dingen zijn dus...

up-guitarman
10 januari 2006, 11:53
Eindconclusie; Het was de GITAAR!!!!!!
Zo subtiel, maar ook zo vreemd. Het had namelijk niet alleen invloed op het signaal, maar ook op het schakelen bij bepaalde versterkers (sprong ie ineens naar een ander kanaal! Dan verwacht je niet dat het aan je gitaar ligt toch????).

Tsss, hoeveel keer nog, je moet je gitaar aansluiten op INPUT i.p.v. op de FOOTSWITCH jack ... :roll:



















:razz:
@Topicdude: Genoeg gezeverd, kijk idd (zoals vulva al aanbracht :wink: )de input van je gitaar na, laat je eindbuizen checken, check je kabels eens grondig, ...

vulvasonic
10 januari 2006, 22:24
als het dat was een je rammelt het ff flink heen en weer zou je het wel moeten merken.


Ik heb zelfs optredens ermee gedaan zonder dat ik er last van kreeg. En ik sta nou niet bepaald stil tijdens een optreden. Het was (is) een heel subtiel probleem. Pas veel later kreeg ik er vaker last van en ging het me opvallen dat ik er met een krulsnoer eerder problemen mee had dan met een gewoon snoer.






En ieder gat is voor mij in potentie een INPUT, maar dat terzijde....

:-D

Bastin
11 januari 2006, 13:17
Versterker is weer terug van de winkel.
eindbuisjes vervangen
jezus wat een verschil.

Clean is cleaner
Distortion is veel vetter
weer meer bas.

en dat voor 45 euro

mijn dag is weer goed

vester86
11 januari 2006, 14:23
45 euro voor eindbuizen vervangen en afstellen?? doe je goed, das een hele nette prijs :)

is het probleem nu ook opgelost?

Bastin
13 januari 2006, 20:38
Gister weer geoevend met de band.
niks geen problemen meer.

Eindbuizen waren dus op

gerrekat
13 januari 2006, 21:55
Ik heb een engl thunder 50

Het geluid valt soms helemaal weg.
Als ik met mn bandje aan het oefenen ben valt gewoon tijdens een nummer bijna al het geluid weg.
De hele dynamiek is dan ook verdwenen. en na een tijdje komt het weer terug.

Aan de buizen zelf zie je ook niks ze gloeien allemaal even hard.
Ik heb al tegen de buizen aangetikt met een potlood en je
hoort niks over de speaker.

Buizen zijn denk ik 5 jaar oud.

Wat kan het zijn? zijn er dingen die ik zou kunnen doormeten/vervangen?


uuhhh buizen 5 jaar oud? dan zou ik ze maar eens vervangen, je amp zal oneindig veel beter klinken na een volledige retube!

Punkrockerke
14 januari 2006, 14:39
uuhhh buizen 5 jaar oud? dan zou ik ze maar eens vervangen, je amp zal oneindig veel beter klinken na een volledige retube!
Beter laat dan nooit zeker...?



Versterker is weer terug van de winkel.
eindbuisjes vervangen
jezus wat een verschil.

Clean is cleaner
Distortion is veel vetter
weer meer bas.

en dat voor 45 euro

mijn dag is weer goed