PDA

View Full Version : Hotrails , Schema !?



Yv
9 januari 2006, 12:28
Heeft iemand een schema waarbij ik mn elementen optimaal kan gebruiken ?

Heb dus de volgende onderdelen liggen om mn slagplaatje weer
te bekabelen..

3x HotRails
1x CRL/Allparts 5way switch
1x Volume Pot
1x Push Pull Pot
1x tone cap (of hoe dat ook mag heten !)

wie o wie heeft een schema voor mij ??

piezo
10 januari 2006, 11:51
Beste mensen, ik heb hier 3 schroeven, een touwtje, een batterij, een bril en een plankje. Kunt u mij vertellen hoe ik dat in elkaar moet zetten?

Nou, meneer Yv, zou het niet handig zijn als u mij eerst vertelde wat u wilde maken dan!

hoofd
10 januari 2006, 12:21
:D

Yv, op de website van Seymour Duncan staan diverse schema's, bekijk die eens aandachtig, bedenk wat je wilt met je zooi en knoop er, aan de hand van de schema's, een mooi geheel van.

Yv
10 januari 2006, 12:53
haha Ok ! die zit..


Maar ik wil dus de humbuckers ook als single coil gebruiken, maar niet 40 schakelaars in mn gitaar bouwen!

hoofd
10 januari 2006, 13:01
Tsja, als je ze allemaal afzonderlijk wilt splitten dan moet je wel extra schakelaars erin zetten, anders kan je de split gewoon regelen via de push-pull pot. Maar waarom heb je uberhaupt 3 hotrails in een strat? SD maakt ook nog andere pups die misschien geschikter zijn in bijvoorbeeld de midden of nek positie :wink:

Yv
10 januari 2006, 14:11
Ja , 3 hotrails, waarom weet ik ook niet, waarschijnlijk wil ik wel een jb jr bij de brug doen, maar dat zijn toekomst plannen eerst dit netjes werkend krijgen !

piezo
10 januari 2006, 15:39
SHR-1 hot rails
One of the highest output and most popular pickups we make. The two thin blades, strong ceramic magnet and powerful coil windings give you the incredible sustain and a fat, full sound that’s needed for playing heavier rock music. This pickup responds to the subtlest finger movements. Comes with four-conductor hookup cable.

SJBJ-1 jb jr.
This twin coil design pickup gives you the character of our popular JB™ model humbucker in a single-coil size. Its adjustable pole pieces more closely emulate the magnetic field of a full size humbucker and allow you to fine tune the balance of your strings. You can expect great harmonics and a sweet high-end. Compared to Hot Rails, the output is reduced and there’s more treble response. Comes with four-conductor hookup cable. USA Patent No. Des. 355,207.

Dus in combinatie met hotrails is de JBjr niet zo'n goede keus voor de brug.

Er zijn heel veel schakelingen mogelijk, maar welke voor jou werkt, kun je alleen met zelf experimenteren nagaan.
Als je een "verzwakker" wilt, in ieder geval nagaan of je gaat kiezen voor 2 elementen singlecoil schakelen met de PPP of 1 element parallel i.p.v. serie.

Braindead
22 januari 2006, 17:25
Als je een hotrails wegdoet dan hoor ik het graag.
Ik zoek er namelijk nog een!

Yv
24 januari 2006, 20:01
zo 123 doe ik er niet eentje weg

www.guitarelectronics.com daar heb ik alle wireing info verder weg gehaald