PDA

View Full Version : instelling versterker



emielow
18 oktober 2002, 18:32
jaja, het is zover, kheb mn nieuwe bas (olp stingray, pearl blue uiteraard...) klinkt giga vet. maar toch in de winkel klonkie wel ietsje beter nog als thuis. kan dat er aan liggen dat ik thuis in een hok van 3X3 zit? ik denk dat ik mn versterker ook iets beter moet instellen.

ik heb een peavey tko 115s combo. dr zitten devolgende knoppen op:

- pre gain
- low / high shelvin
- 2 drukknoppen "bright" en "contour"
- 7 bands equalizer
- master volume

ik heb al een beetje lopen draaien/ drukken/ schuiven aan/op de knoppen maar ik krijg toch nog niet echt het gewenste geluid. het lijkt net alsof de versterker het 1e deel van de toon harder versterkt als de rest, waardoor het net lijkt als ik bepaalde tonen heel kort/gedempt speel. ik moet een warm vet diep geluid (ala de originele stingray) krijgen. kan iemand mij helpen door te vertellen hoe ik mn versterker moet gaan instellen? iemand die weet hoe de versterker in elkaar zit en die eventueel dezelfde versterker heeft/ kent?

flearulez
18 oktober 2002, 21:19
hmm ja kan ook aan je element liggen dat niet erg sustaind.

Mijn config. is mijn 10 band in een soort van "U" vorm met de bas wat hoger is de treble.
\gewoon lang kutten er komt wel wat goeds uit.

(hoe is die OLP trouwens, denk er zelf aan.Ik heb erop gespeeld an was erg lekker. Heb je een foto van deie pearl bleu)?

basswasp
18 oktober 2002, 22:30
Ga naar de website van Ernie Ball/MusicMan en sleutel er daar dan zelf één in elkaar! :smile:

http://www.ernieball.com/mmonline/build/

AllodoX
18 oktober 2002, 22:52
Emielow.. draai met een schroevendraaier je element eens een paar milimeter naar beneden, en probeer het dan nog eens.

als je geluid snel afsterft is het in 80 % van de gevallen dat het element te dichtbij staat, en dat de magneet de vibratie van je snaren beinvloedt..

emielow
19 oktober 2002, 17:06
mmm bedankt voor de tip, maar dat durf ik niet echt aan...

hij klonk in de winkel toch echt wel vet, maar ik toe gwoon ff aan mn versterker kutten denkik....

en de olp speelt errrug fijn, ook lekker geluidje. en pearl blue is zeker aan te raden. ik vin de naturel weer zo standaard, zwart ziet er goedkoop uit, en gunsmoke niet echt mijn kleur. blauwe is echt leip, het is metallic pearl bleu, dus met als het ware van die "spikkeltjes" ik ga um binnekort ff op de foto zetten met mn broers dig. camera, dus kan ik je event wel wat foto's mailen alsjewil...?

Ic3gl0vE
19 oktober 2002, 21:51
aan een elementje draaien met een schroevendraaier is niet gevaarlijk hoor

basswasp
20 oktober 2002, 10:27
Op 2002-10-19 17:06, schreef emielow:
mmm bedankt voor de tip, maar dat durf ik niet echt aan...


Is niets gevaarlijks aan... gewoon niet forceren en het is je vanzelf duidelijk wanneer je dat doet :smile:


hij klonk in de winkel toch echt wel vet, maar ik toe gwoon ff aan mn versterker kutten denkik....


Alles klinkt in de winkel beter...



en de olp speelt errrug fijn, ook lekker geluidje. en pearl blue is zeker aan te raden. ik vin de naturel weer zo standaard, zwart ziet er goedkoop uit, en gunsmoke niet echt mijn kleur. blauwe is echt leip, het is metallic pearl bleu, dus met als het ware van die "spikkeltjes" ik ga um binnekort ff op de foto zetten met mn broers dig. camera, dus kan ik je event wel wat foto's mailen alsjewil...?


Waarom zet je die foto's niet hier neer? :smile:

jaspertomas
20 oktober 2002, 10:30
congrats met je OLP> Join the club :smile:

jaspertomas
20 oktober 2002, 10:38
O ja, over die versterker: Ik hou m'n eq meestal flat, want dan klinkt ie gewoon het beste. Dat ie het eerste deel van de toon meer versterkt dan de rest is omdat die bas gewoon veel 'punch' heeft. Ik weet niet hoe ik het beter kan beschrijven. Ik vond het eerst ook n beetje vreemd, maar ook wel weer handig, omdat je de dan hele korte krachtige slaps en pops kan creeren. Ik weet niet of we het bij jou heel extreem is, want dan kan je denk ik idd het beste je element verstellen. succes

flearulez
20 oktober 2002, 12:05
Graag een fototje!!

oh en je draait toch niet je element naar beneden, maar de bevistigings schroefjes, dat kan geen kwaad.

basswasp
20 oktober 2002, 15:07
Op 2002-10-20 12:05, schreef flearulez:
oh en je draait toch niet je element naar beneden, maar de bevistigings schroefjes, dat kan geen kwaad.


Je kan ook je bas omhoog draaien :wink:

emielow
20 oktober 2002, 16:13
foto's moeten nog gemaakt worden , maar hoe moek die hier neerzetten dan?

basswasp
20 oktober 2002, 21:45
Op een webserver zetten en hier links naar de plaatjes zetten :smile:

emielow
21 oktober 2002, 15:35
ja moet ik maar ff bekijken. ik kan je alleen zeggen dat de pearl blue een stuk lichter is als op de site van ernieball.com wordt "beweerd" als je build an instrument doet. lichter, en veel mooier!

flearulez
21 oktober 2002, 15:42
heeft hij dus van die vette sparkels?
zoals de Modulus Flea4?

emielow
21 oktober 2002, 17:08
de kleur kun je wel vergelijken, maar wel iets minder "sparkels" maar het ziet er wel erg stoer uit idd, het is niet zomaar blauw. als je hem in het ligt houdt, dan kun je het echt goed zien, gwoon mooi metallic blauw. ik zal proberen foto's te maken en te mailen.